TV & STREAMING

Υποψηφιότητες Emmy 2013: Οι Καλύτεροι Α’ Ρόλοι

of 10

Aναλύοντας όλες τις κατηγορίες των τηλεοπτικών βραβείων Emmy που αργά απόψε: Συνεχίζουμε με τις υπόλοιπες ερμηνευτικές κατηγορίες, για τους πρωταγωνιστές.

Υποψηφιότητες Emmy 2013: Οι Καλύτεροι Α’ Ρόλοι

Λογικά το μεγάλο ερώτημα καθώς μπαίνουμε στις μεγάλες ερμηνευτικές κατηγορίες είναι κατά πόσον μπορεί το Netflix να πάρει το πρώτο του αληθινά σημαντικό βραβείο με την πρώτη του προσπάθεια. Κανένα δίκτυο δεν το είχε καταφέρει ποτέ αυτό.

Από εκεί και ύστερα, οι αλλαγές σε σχέση με πέρσι έχουν αποτέλεσμα μόνο την ενίσχυση των κατηγοριών. Πάμε να δούμε αναλυτικά τις 6 κατηγορίες των πρώτων ρόλων.

Α’ Γυναικείος σε Δράμα

danes

  • Κόνι Μπρίτον («Nashville»)
  • Κλερ Ντέινς («Homeland»)
  • Μισέλ Ντόκερι («Downton Abbey»)
  • Βέρα Φαρμίγκα («Bates Motel»)
  • Ελίζαμπεθ Μος («Mad Men»)
  • Κέρι Ουάσινγκτον («Scandal»)
  • Ρόμπιν Ράιτ («House of Cards»)

Φτάσαμε στο σημείο που δεν χωράει πια η Τζουλιάνα Μάργκολις στις υποψηφιότητες λοιπόν. Όμως δεν μπορείς να διαμαρτυρηθείς και πολύ- το φετινό ρόστερ είναι εκπληκτικό. Ας κάνουμε μια προσπάθεια να αδειάσουμε λίγο από αυτές τις συμμετοχές που ρεαλιστικά δεν έχουν πολλές ελπίδες, για να δούμε πού θα πάει το βραβείο.

(Spoiler alert: Θα παραμείνει στην Ντέινς.)

Η Μισέλ Ντόκερι είναι εδώ περισσότερο λόγω περσινής φόρας- αν το «Downton Abbey» δεν έκανε κάτι σπουδαίο πέρσι που ήταν κατα-καυτό, δε νομίζω να μπορέσει τώρα. Για τη Βέρα Φαρμίγκα η υποψηφιότητα είναι κάτι σαν νίκη. Το φανταστικά pulp-y «Bates Motel» δεν πήρε άλλη μεγάλη υποψηφιότητα, και ο ρόλος της έτσι κι αλλιώς φλερτάρει υπερβολικά με τα άκρα για να αγγίξει τη μεγαλύτερη μερίδα των ψηφοφόρων. (Προσωπικά εγώ αυτή θα ψήφιζα πάντως.) Τέλος, η Ελίζαμπεθ Μος παίζει στο «Mad Men» και το «Mad Men» δεν κερδίζει ποτέ ερμηνευτικά Έμμυ επειδή οι άνθρωποι είναι προφανώς τυφλοί.

Αυτό μας αφήνει με τις εξής 4. Η Κόνι Μπρίτον και η Ρόμπιν Ράιτ δίνουν φοβερές ερμηνείες, σε ρόλους όμως που θριαμβεύουν περισσότερο στα χαμηλά, υπογείως, στα βλέμματα. Θα χειροκροτούσα πιθανό θρίαμβο όποιας εκ των δύο, αλλά νομίζω πως ρεαλιστικά, αν υπάρχει οποιαδήποτε περίπτωση για έκπληξη, θα προέλθει μόνο από την Κέρι Ουάσινγκτον του πολύ hot right now «Scandal». Όμως σε κάθε περίπτωση, συνυπολογίζοντας τόσο τη δύναμη του ρόλου της και τη φόρα της σειράς, αυτό το βραβείο είναι της Κλερ Ντέινς, ξανά.

Πρέπει να κερδίσει: Βέρα Φαρμίγκα / Θα κερδίσει: Κλερ Ντέινς

A’ Ανδρικός σε Δράμα

spacey

  • Χιου Μπόνεβιλ («Downton Abbey»)
  • Μπράιαν Κράνστον («Breaking Bad»)
  • Τζεφ Ντάνιελς («The Newsroom»)
  • Τζον Χαμ («Mad Men»)
  • Ντέιμιαν Λιούις («Homeland»)
  • Κέβιν Σπέισι («House of Cards»)

Οι Μπουσέμι και Χολ έκαναν χώρο για τους Ντάνιελς και Σπέισι, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο μια ούτως ή άλλως πάρα πολύ πυκνή και ανταγωνιστική κατηγορία. Βέβαια ρεαλιστικά ο Ντάνιελς δεν πρόκειται να κερδίσει, στη μοναδική υψηλή διάκριση του «Newsroom», ούτε κι ο Μπόνβιλ, ούτε κι ο Χαμ βέβαια επειδή είπαμε, σιγά τις ερμηνείες στο «Mad Men», σωστά;

Αυτό μας αφήνει με τους τρεις πιθανούς νικητές της βραδιάς. Έχουμε τον περσινό νικητή Ντέιμιαν Λιούις, που αν όλοι είδαμε πέρσι την ίδια σειρά, πιθανολογώ πως σίγουρα θα υπήρξαν στιγμές που θα γελάσαμε με το overacting του. (Τον θυμάστε όλοι να φωνάζει ΝΑΖΙΡ ΝΑΖΙΡ στην οθόνη ενός Blackberry, έτσι; Δεν το είχα ονειρευτεί.) Όχι πως αυτό ήταν ποτέ λόγος να αποκλείσεις μα πιθανή βράβευση, εξάλλου το επεισόδιο που κατέθεσε είναι από τα πάρα πολύ δυνατά του (είναι το «Q&A», που μπορεί να καταλήξει να σώζει μόνο του όλη την ιστορία των βραβείων φέτος για τη σειρά) αλλά δεν θεωρώ πως ο Λιούς έδωσε τόσα ώστε οι ψηφοφόροι να θεωρήσουν πως οφείλουν να συνεχίσουν να τον βραβεύουν. To «Homeland» δε μπορεί να τα κερδίσει ξανά όλα, κι αυτό είναι κάτι που μπορεί να πάει εύκολα αλλού.

Δηλαδή είτε στον Κράνστον, που στο πλαίσιο της (ημι-) τελευταία σεζόν «Breaking Bad» κάνει επικά πράγματα, είτε στον Κέβιν Σπέισι που είναι κι η επιλογή μας επειδή συνδυάζει τόσους παράγοντες υπέρ του. Είναι τεράστιο κινηματογραφικοθετρικό όνομα που έκανε τηλεόραση, και μάλιστα χωρίς να κοροϊδεύει τον κόσμο. Έκανε τηλεόραση, κανονικά και με το νόμο. Όχι μισή ώρα σε κάποια βαρετή τηλεταινία. Έβγαλε ψυχούλα. Και το έκανε στο νέο αστραφτερό παιχνίδι της βιομηχανίας, το Netflix, υπό τις οδηγίες του μεγάλου Φίντσερ. Ο μόνος λόγος που δεν τον θεωρώ αδιαφιλονίκητο φαβορί, είναι επειδή η κατηγορία είναι τόσο πολύ ανταγωνιστική. Αλλά σε κάθε περίπτωση, θα σοκαριστώ αν δεν το πάρει.

Πρέπει να κερδίσει: Μπράιαν Κράνστον / Θα κερδίσει: Κέβιν Σπέισι

Α’ Γυναικείος σε Κωμωδία

veep

  • Λόρα Ντερν («Enlightened»)
  • Λένα Ντάναμ («Girls»)
  • Ιντι Φάλκο («Nurse Jackie»)
  • Τίνα Φέι («30 Rock»)
  • Τζούλια Λούις-Ντρέιφους («Veep»)
  • Έιμι Πόλερ («Parks and Recreation»)

Έχουμε μιλήσει για την τάση της εμφάνισης όλο και περισσότερων επί-της-ουσίας-δραματικών σειρών στις κωμικές κατηγορίες, αλλά όσο κι αν αλλού έχουν τις επιτυχίες τους (το «Louie» κέρδισε Σενάριο πέρσι, και δε θα με εξέπληττε αν φέτος σάρωνε τα πάντα κιόλας, Σενάριο-Σκηνοθεσία-Σειρά), οι ερμηνευτικές κατηγορίες αντιστέκονται. Έχεις την αίσθηση πως η Αλλαγή συμβαίνει παντού εκτός από εδώ. Δεν το λέω σαν κακό αυτό ή υπονοώντας πως η Ντρέιφους είναι ας πούμε λιγότερο άξια νικήτρια από όσο θα ήταν πχ η Λένα Ντάναμ (ούτε καν δηλαδή), απλώς παρατηρώ μια τάση: Η Ακαδημία θέλει στις κωμικές κατηγορίες να βραβεύει αγνά κωμικούς ρόλους.

Γι’αυτό Ντερν, Ντάναμ και Φάλκο δύσκολα έχουν τύχη, ενώ η Έιμι Πόλερ είναι το «Mad Men» της κωμωδίας. Ή η νέα Λόρεν Γκράχαμ. Όπως και νά’χει, αυτό θα καταλήξει ανάμεσα στις Ντρέιφους και Φέι, με τη δεύτερη να ενισχύεται στο πλαίσιο ενός γενικότερου σπρωξίματος του «30 Rock» μετά το τέλος του. Δε νομίζω πάντως πως θα είναι τόσο μεγάλο το σπρώξιμο που θα καταλήξει σε σκούπισμα όλων των κατηγοριών, οπότε θα πόνταρα πως αυτό εδώ θα παραμείνει για μια δεύτερη θητεία στο γραφείο της Σελίνα Μάγιερ, ειδικά απ’τη στιγμή που το «Veep» εμφανίζεται φέτος ενισχυμένο στις υποψηφιότητες.

Πρέπει να κερδίσει: Έιμι Πόλερ / Θα κερδίσει: Τζούλια Λούις-Ντρέιφους

Α’ Ανδρικός σε Κωμωδία

alec

  • Αλεκ Μπόλντουιν («30 Rock»)
  • Τζέισον Μπέιτμαν («Arrested Development»)
  • Λούις Σι Κέι («Louie»)
  • Ντον Τσιντλ («House of Lies»)
  • Ματ ΛεΜπλαν («Episodes»)
  • Τζιμ Πάρσονς («The Big Bang Theory»)

Ανάμεσα στον Πάρσονς και τον Μπόλντουιν είναι αυτό, και εδώ είναι που σίγουρα θα πόνταρα στη δύναμη της τελευταίας επιστροφής του «30 Rock». Έτσι κι αλλιώς, κι οι δύο το έχουν πάρει από δυο φορές, οπότε δεν είναι πως υπάρχει κάποιο αρνητικό μέρος στην υποθετική θέληση της Ακαδημίας να τιμήσει μια τελευταία φορά τον Τζακ Ντόναγκι.

Πρέπει να κερδίσει: Άλεκ Μπόλντουιν / Θα κερδίσει: Άλεκ Μπόλντουιν

Α’ Γυναικείος σε Μίνι Σειρά ή Τηλεταινία

moss

  • Τζέσικα Λανγκ («American Horror Story: Asylum»)
  • Λόρα Λίνεϊ («The Big C: Hereafter»)
  • Έλεν Μίρεν («Phil Spector»)
  • Ελίζαμπεθ Μος («Top of the Lake»)
  • Σιγκούρνι Γουίβερ («Political Animals»)

Δεν είναι όσο εύκολο θα περίμενε κανείς αυτό. Σε πρώτη ανάγνωση το κοιτάς και λες “ΟΚ, της Λανγκ είναι αυτό”, αλλά από την άλλη, ούτε την Έλεν Μίρεν αγνοείς τόσο εύκολα, ούτε την Ελίζαμπεθ Μος σου πάει να συνεχίσεις να αγνοείς παντού και για πάντα. Εν τέλει, έχω την αίσθηση πως κάποια στιγμή τα Έμμυ θα πρέπει να δώσουν κάτι στην Μος, και κάπου θα πρέπει να βραβεύσουν και το «Top of the Lake». Εγώ με την Λανγκ είμαι, αλλά έτσι μπορούν να βγάλουν τρελή διπλή υποχρέωση, οπότε θα το ρισκάρω.

Πρέπει να κερδίσει: Τζέσικα Λανγκ / Θα κερδίσει: Ελίζαμπεθ Μος

Α’ Ανδρικός σε Μίνι Σειρά ή Τηλεταινία

douglas

  • Μπένεντικτ Κάμπερμπατς («Parade’s End»)
  • Ματ Ντέιμον («Behind the Candelabra»)
  • Μάικλ Ντάγκλας («Behind the Candelabra»)
  • Τόμπι Τζόουνς («The Girl»)
  • Αλ Πατσίνο («Phil Spector»)

Ο Μάικλ Ντάγκλας θα μπορούσε κάλλιστα να είναι αδιαφιλονίκητο οσκαρικό φαβορί για αυτό το ρόλο σε αυτή την ταινία αν είχε βγει στο σινεμά αντί στη συχνότητα του ΗΒΟ, και τα Έμμυ δεν πρόκειται να χάσουν την ευκαιρία να κάνουν αυτή τη βράβευση.

Πρέπει να κερδίσει: Μάικλ Ντάγκλας / Θα κερδίσει: Μάικλ Ντάγκλας