TV & STREAMING

Τελικά δεν ήταν νεκροί: 10 τηλεοπτικοί χαρακτήρες (και ένας πλανήτης) που επέστρεψαν στη ζωή

of 10

Τιμώντας τον Τζον Σνόου και το πνεύμα αυτής της διπλά αναστάσιμης περιόδου, ξετινάζουμε τα τηλεοπτικά αρχεία για τις πιο απίθανες ιστορίες χαρακτήρων που επέστρεψαν ποτέ από τους νεκρούς.

Τελικά δεν ήταν νεκροί: 10 τηλεοπτικοί χαρακτήρες (και ένας πλανήτης) που επέστρεψαν στη ζωή

Το κείμενο περιλαμβάνει spoilers για το πιο πρόσφατο επεισόδιο του «Game of Thrones» και για την μισή τηλεοπτική ιστορία, προχωράτε με δική σας ευθύνη.


Που λέτε, ο Τζον Σνόου επέστρεψε αυτή τη βδομάδα. Αληθώς!

Προς έκπληξη απολύτως κανενός ανθρώπου στον πλανήτη, ο Τζον Σνόου βρήκε ξανά τις αισθήσεις του ύστερα από την παρέμβαση της κόκκινης μάγισσας, μένοντας έτσι νεκρός για κάτι λιγότερο από 2 επεισόδια. Η επιστροφή αυτή είναι ικανοποιητική από πλευράς ιστορίας, όμως ο θάνατος αυτός έκατσε τόσο λίγο που δε μας επέτρεψε να το νιώσουμε ιδιαίτερα.

Οι επιστροφές από τους νεκρούς δεν είναι καθόλου σπάνιο φαινόμενο στην ποπ κουλτούρα, αποτελώντας ένα από τα πιο κυρίαρχα τεχνάσματα στη μυθολογίας του υπερήρωα και της σαπουνόπερας (είδη που σε επίπεδο μοτίβων πρακτικά ταυτίζονται). Από τους αμέτρητους θανάτους της Τζιν Γκρέι ως τους δημοφιλείς χαρακτήρες στις daytime σαπουνόπερες που επιστρέφουν χρόνια μετά, έχουμε ως κοινό εκπαιδευτεί στη βεβαιότητα του ότι «οι πάντες επιστρέφουν».

Και συχνά, όσο πιο λιγότερο σχεδιασμένος μοιάζει, όσο πιο εξωφρενικός είναι ο τρόπος επιστροφής, τόσο περισσότερο διασκεδαστικό είναι το αποτέλεσμα. Γι’αυτό, με αφορμή την επιστροφή του Τζον Σνόου, που φυσικά ήταν απολύτως σχεδιασμένη γι’αυτό και αναμενόμενη, ανατρέξαμε στα τηλεοπτικά ιστορικά για να θυμηθούμε μερικές από τις πιο εξωφρενικές ιστορίες επιστροφής από τους νεκρούς. Περιπτώσεις που να τεστάρουν τη λογική, περιπτώσεις τύπου «α ΓΙΑ ΔΕΣ, εδώ ήταν αυτός τόσο καιρό, είχε παραπέσει κάτω από το τραπέζι!».

Δεν βάλαμε καθόλου επιστροφές αντίστοιχης λογικής και προσμονής με του Τζον Σνόου (το τρίτο των Μπάφι, Eιντζελ, Σπάικ από τις σειρές του Τζος Γουήντον, τον Ρόρι και την Κλάρα στον «Doctor Who» του Μόφατ, την περίπλοκή συνεχιζόμενη ύπαρξη του Τζον Λοκ στο «Lost», τα αδέρφια Γουίντσεστερ στο «Supernatural», κλπ) και προσπεράσαμε τελείως το «Vampire Diaries» γιατί εκεί το να επιστρέφει κάποιος από τους νεκρούς είναι το βασικό χαρακτηριστικό της σειράς.

Αυτές είναι 10 παλαβές περιπτώσεις επιστροφής χαρακτήρων από τους νεκρών.

Και ενός πλανήτη.

death1

Κίμπερλι Σω («Melrose Place»)

H επιστροφή της Κίμπερλι στα τελειώματα της φοβερής 2ης σεζόν του «Melrose Place» ήταν το πρώτο πράγμα που αγάπησα στην τηλεόραση, κάτι που γενικά εξηγεί πάρα πολλά πράγματα. Αλλά για να μην ξεφεύγουμε: Στα ξεκινήματα της σεζόν η Δρ. Κίμπερλι Πιρς (Μάρσια Ρος, σταθερά η κορυφαία ηθοποιός-άγαλμα στην ιστορία της τηλεοπτικής σαπουνόπερας) αποδέχεται την πρόταση γάμου του μεγα-douchebag Μάικλ Μανσίνι αλλά δεν προλαβαίνει κανείς τους να το χαρεί επειδή την ώρα που επιστρέφουν σπίτι εμπλέκονται σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα που αφήνει τον Μάικλ με κινησιακά προβλήματα και την Κίμπερλι σχεδόν νεκρή, σε κώμα.

Για την ακρίβεια οι πάντες ξεπερνούν την Κίμπερλι καθώς περνούν τα επεισόδια, ο Μάικλ κιόλας αλλάζει τα δείγματα αίματος για να μη φανεί πως είχε πιει (πληροφορία που χρησιμοποιεί η Σίντνεϊ για τον εκβιάσει να την παντρευτεί, άψογο), η μητέρα της Κίμπερλι μας πληροφορεί κιόλας πως η κόρη της είναι νεκρή. Ο κόσμος προχωρά. Μέχρι να σταματήσει ξανά μερικούς μήνες μετά.


17 επεισόδια αργότερα, όπως λέει κι ο τίτλος, «The Bitch Is Back». Η Κίμπερλι κοιτάζει το παραλιακό σπίτι του Μάικλ από την αμμουδιά, σοκ, εμφανίζεται μπροστά του στο σκοτάδι εν μέσω καταιγίδας, και του αποκαλύπτει ότι τελικά είχε ξυπνήσει από το κώμα αλλά η μητέρα της είπε ψέμματα για να τον κρατήσει μακριά. Ο μεγάλος αστερίσκος εδώ είναι ότι όπως την φτιάχναν οι γιατροί την Κίμπερλι δεν μπήκαν μάλλον όλα στη θέση τους, γιατί έχει επιστρέψει έξαλλη και μισότρελη, έχει μια φρικιαστική ουλή κάτω από την περούκα, και επίσης έχει ένα σχέδιο εκδίκησης για να σκοτώσει τον Μάικλ.

Τι ωραία που περνάγαμε.

Διαβάστε ακόμη: Τα 10 καλύτερα τηλεοπτικά φινάλε

death2

Φιλ Κούλσον («Agents of S.H.I.E.L.D.»)

O πράκτορας Κούλσον ήταν μια από τις πιο χαριτωμένες λεπτομέρειες στο περιθώριο των ταινιών της 1ης Φάσης του κινηματογραφικού Marvel Universe εξ ου και όταν ο Λόκι τον σκότωσε στο πρώτο «Avengers» η πράξη αυτή ήταν αρκετό κίνητρο ώστε ο Νικ Φιούρι να μπορέσει να ενώσει τους ήρωες σε έναν κοινό σκοπό ‘εκδίκησης’. Μετά όμως η Marvel αναπτύχθηκε και στην τηλεόραση με το «Agents of S.H.I.E.L.D.» το οποίο δημιούργησε ο Τζος Γουήντον δίνοντας τον κεντρικό ρόλο στον Φιλ Κούλσον. Ο οποίος ήταν ζωντανός. Κάπως. Εν μέρει.

Hταν ζωντανός, μαθαίνουμε, χάρη σε μια τεχνική που συμπεριλάμβανε απάνθρωπες πειραματικές ιατρικές τεχνικές πάνω στο νεκρό του σώμα καθώς και τη χρήση εξωγήινου DNA, από ένα πρότζεκτ που ο ίδιος ο Κούλσον κάποτε είχε ακυρώσει επειδή θεώρησε πως ήταν υπερβολικά επικίνδυνο και ασταθές. Ό,τι παρανέργειες είχε τις ξεπέρασε βέβαια κι έτσι τώρα παραμένει σταθερά το πιο αδιάφορο σημείο της σειράς.

Στο μεταξύ στην κινηματογραφική πλευρά των πραγμάτων θεωρείται ακόμα νεκρός, σύμφωνα με τον ίδιο τον Γουήντον, ο οποίος δεν τον χρησιμοποίησε στο «Age of Ultron» και ο οποίος δήλωσε γενικώς ψιλοχαλασμένος που η Marvel επανέφερε τον χαρακτήρα. Κάτι που συνέβη ως σημείο έναρξης στη σειρά που ο ίδιος δημιούργησε, για τη Marvel. Μάλλον κάπου χάθηκαν κάποια εταιρικά mail όταν γινόταν αυτή η συνεννόηση.

Διαβάστε ακόμη: «House»: 6x6 πράγματα που δε θα ξεχάσουμε ποτέ

death3

Τζος Μάντεν («All My Children»)

Αρκετά με τις σαχλαμάρες όμως, ας περάσουμε σε κάτι αληθινά hardcore. Πώς σας φαίνεται η επιστροφή από τους νεκρούς ενός βρέφους το οποίο η μητέρα του είχε κάνει έκτρωση;

Ναι, λοιπόν, προφανώς κι έχει γίνει αυτό. Στην καθημερινή σαπουνόπερα που έτρεχε στο ABC για κάτι παραπάνω από 40 χρόνια, ένα από τα πιο διάσημα storylines γράφτηκε το 1973, όταν οι τότε σεναριογράφοι έθιξαν τότε ακόμα υπερ-ταμπού θέμα της ανεπιθύμητης εγκυμοσύνης. Η μητέρα ήταν η Έρικα Κέιν (της Σούζαν Λούτσι), που το TV Guide ανακήρυξε ως τον διασημότερο χαρακτήρα στην ιστορία της σαπουνόπερας. Η Έρικα, το ‘κακό κορίτσι’ της σειράς, έμεινε έγκυος στα 18, αποφάσισε ότι δεν θέλει το παιδί και προχώρησε σε έκτρωση, σε μια ιστορική στιγμή για την αμερικάνικη τηλεόραση.

Ε, τελικά άκυρο. Δεκαετίες μετά, ο 33χρονος Τζος Μάντεν εμφανίζεται ολοζώντανος επειδή, όπως ακαλύπτεται, ένας γιατρός είχε πάρει τότε το έμβρυο και το είχε επανατοποθετήσει στη γυναίκα του(!). Προφανώς έγινε ο σχετικός χαμός λόγω της φαινομενικής ακύρωσης μιας αληθινά ιστορικής στιγμής, αλλά από την άλλη μην αγνοούμε και τα θετικά. Επιστροφή 33 χρόνια μετά είναι μια τηλε-ανάσταση που δεν παίζει να ξεπεραστεί ποτέ.

Διαβάστε ακόμη: To «Gilmore Girls» επιστρέφει κι εμείς το γιορτάζουμε με 45 απολαυστικές στιγμές

death4

Τόνι Αλμέιδα («24»)

Ταιριαστό που ο Κάρλος Μπερνάρντ είχε background στο «Τόλμη και Γοητεία» γιατί αυτό το storyline έμοιαζε να έχει βγει κατευθείαν από εκεί. Στην τρομερή 5η σεζόν του «24», ένα από τα μεγαλύτερα μακελειά στην σύγχρονη ιστορία της τηλεόρασης, ο Τόνι Αλμέιδα έπεσε θύμα του Χέντερσον (δηλάδή του Ρόμποκοπ), πρώην μέντορα του Τζακ που τώρα το είχε γυρίσει στην τρομοκρατία. Στο τελευταίο του επεισόδιο, ο Τόνι θέλοντας να εδικηθεί το θάνατο της Μισέλ, επιχειρεί να καρφώσει μια θανατηφόρα δόση δηλητηρία στο σώμα του Χέντερσον, ο Τζακ του φωνάζει ΟΧΙ ΜΗΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΤΕΤΟΙΟΣ και πάνω στην αβεβαιότητα ο Χέντερσον ξεπετάγεται και καρφώνει εκείνος τη σύριγγα στον Τόνι. Πάει ο Τόνι.

Ή όχι, διότι φυσικά γιατί να ξεπαστρέψεις χαρακτήρα άμα μπορείς να τον έχεις ως κουλ διπλό πράκτορα με γλίτσικο μουστάκι δύο σεζόν παρακάτω; Έτσι το «24» ξεκίνησε την 7η σεζόν με τον Τόνι μυστηριωδώς ολοζώντανο ακόμα και στις promo φωτογραφίες. Ξέρεις τι είχε γίνει τελικά; Ο Χέντερσον λέει επίτηδες αστόχησε, δεν πέτυχε τον Τόνι στην καρδιά ώστε οι άνθρωποί του 10 λεπτά μετά να τον φέρουν ξανά στη ζωή και να τον μετατρέψουν σε πράκτορά τους. Γιατί τώρα να θες εσύ ως εγκληματική οργάνωση να μπεις σε όλο αυτό τον κόπο για να κάνεις πλύση εγκεφάλου σε έναν εχθρό σου που όλοι νομίζουν ότι είναι νεκρός (άρα πρέπει επιπλέον να προσέχεις να τον κρατάς και κρυφό), ένας θεός ξέρει.

Αλλά δεν τελειώνει εκεί! Ο Τόνι τελικά ήταν με τους καλούς, και δούλευε ως διπλός πράκτορας στην τρομοκρατική ομάδα, υπό τις διαταγές του Μπιλ Μπιουκάναν και της Κλόι. Τι να πω. Μπράβο Μάρτιν Χέντερσον, τρομερό το σχέδιό σου.

Διαβάστε ακόμη: 200 επεισόδια μετά, ακόμα «Grey’s Anatomy»

death5

Μπόμπι Γιουίνγκ («Dallas» / «Knots Landing»)

Μάλλον η διασημότερη επιστροφή χαρακτήρα στην ιστορία της τηλεόρασης. Είναι εξωφρενικό σε επίπεδα πονοκεφάλου. Ο Μπόμπι σκοτώθηκε στο τελευταίο επεισόδιο της 8ης σεζόν, το οποίο έχοντας τίτλο «Swan Song» δεν αποχαιρετούσε τον Πάτρικ Ντάφι (που έπαιζε τον χαρακτήρα) αλλά και τον Λέοναρντ Κάτζμαν, έναν από τους πιο βασικούς σεναριογράφους και παραγωγούς, ο οποίος ύστερα από εσωτερικές μάχες στο background της σειράς, σπρώχτηκε στο περιθώριο. Μιλώντας για σπρώξιμο, έτσι πέθανε ο Μπόμπι: Έχοντας μόλις κάνει πρόταση γάμου στην Παμ (εκείνη δέχτηκε) είδε ένα αυτοκίνητο να κατευθύνεται προς τα πάνω της, και σπρώχνοντάς την στην άκρη πήρε το χτύπημα ο ίδιος, υποκύπτοντας λίγο αργότερα στα τραύματά του.

Στην 9η σεζόν όλοι θρηνούν και συνεχίζουν τις ζωές τους. Στο spin-off «Knots Landing», τα πράγματα ήταν ακόμα πιο δραματικά. Το «Knots Landing» ήταν ένα δράμα επικεντρωμένο σε μια παρέα παντρεμένων ζευγαριών και στα καθημερινά τους προβλήματα, που συστήθηκε στο κοινό ως spin-off του «Dallas», καθώς κάποιοι από τους κεντρικούς του χαρακτήρας είχαν προέλθει από εκείνη τη σειρά, όπως ο Γκάρι Γιούινγκ, αδερφός των Μπόμπι και Τζέι Αρ. Έριξε πολύ θρήνο ο Γκάρι εκείνη τη χρονιά, ονόμασε και το παιδί του Μπόμπι, προσωπική αμφισβήτηση, τελοσπάντων καταλαβαίνεις, τον αδερφό του έχασε ο άνθρωπος.

Ή και όχι, γιατί επειδή η θεαματικότητα στο ορίτζιναλ «Dallas» είχε αρχίσει να βουτάει, η παραγωγή έπεισε και τον ηθοποιό Πάτρικ Ντάφι να επιστρέψει όπως και τον Κάτζμαν. Για τον μεν Κάτζμαν το πρόβλημα ήταν πως είχε περάσει ένας χρόνος χωρίς τη δημιουργική του καθοδήγηση που πολύ θα ήθελε να μπορεί να αγνοήσει, και το πρόβλημα για τον Ντάφι ήταν πως, well, ο χαρακτήρας του ήταν νεκρός. Λογικά θα εύχονταν η 9η σεζόν να ήταν απλά ένα κακό όνειρο.

Χμ. Ναι. Στην τελευταία σκηνή της 9ης σεζόν την Παμ την περιμένει μια μεγάλη έκπληξη καθώς πάει να κάνει ντουζ και βρίσκει εκεί τον πρώην νεκρό της σύζυγο, Μπόμπι, ολοζώντανο. Η εξήγηση ήταν ότι, φυσικά, η 9η σεζόν ήταν απλά ένα κακό όνειρο.

Όχι, αλήθεια, δε ντράπηκαν! Το «Dallas» έσβησε μια ολόκληρη σεζόν ως όνειρο της Παμ και συνέχισε από εκεί που έχει μείνει, με τον Μπόμπι Γιούινγκ ζωντανό και υγιή.

Στο μεταξύ, στο «Knots Landing» αυτή η εξέλιξη δεν εφαρμόστηκε ποτέ, οι ιστορίες συνεχίστηκαν με το δεδομένο πως ο Μπόμπι Γιούινγκ ήταν νεκρός, και ποτέ δεν έγινε ξανά άλλο crossover ανάμεσα στις δύο σεζόν.

Aβολο, ξεδιάντροπο, τέλειο.

Δείτε ακόμη: 28 φορές που η τηλεόραση έκλεισε (υπέροχα) το μάτι στο σινεμά

death6

Σάρα Τανκρέντι («Prison Break»)

Στην αρχή της 3ης σεζόν του «Prison Break» η Σάρα αποκαλύπτεται ως νεκρή ύστερα από μια αγωνιώδη backstage μάχη ανάμεσα στους παραγωγούς, τους σεναριογράφους και την ίδια την ηθοποιό, η οποία όντας έγκυος προτίμησε να αποσυρθεί κάπου στην Καναδική εξοχή και να αράξει αντί να τρέχει εδώ κι εκεί με τα αδέρφια Σκόφιλντ. Οι παραγωγοί αρχικά, όταν αποφάσισαν να σκοτώσουν τον χαρακτήρα της, σκόπευαν να οδηγήσουν προς τα εκεί με πιο σωστό τρόπο δίνοντας αρκετά επεισόδια κορύφωσης, όμως τα επεισόδια στο σχεδιασμό όλο και μειώνονταν, μέχρι που όταν τελικά οι δύο πλευρές δεν τα βρήκαν στο συμβόλαιο, αποφασίστηκε ο θάνατος της Σάρα να συμβεί εντελώς απότομα και άδοξα, εκτός κάδρου.

Η Company λοιπόν, απήγαγε και δολοφόνησε την Σάρα, στέλνοντας στους Σκόφιλντ ένα κουτί με το κεφάλι της. Για να μην υπάρχει μάλιστα καμία απολύτως αμφιβολία, έπεισαν την ηθοποιό Σάρα Γουέιν Κάλις να χρησιμοποιήσουν το πρόσωπό της. Ναι φίλοι μου, αυτή ήταν πέραν πάσης αμφιβολίας η Σάρα, αποκεφαλισμένη, και τώρα ο έξαλλος Μάικλ θα ξεκινούσε το ταξίδι εκδίκησης.

Για ένα χρόνο όμως, διότι στην πορεία οι πλευρές τα ξαναβρήκαν κι έτσι η Κάλις επέστρεψε στη σειρά για την 4η σεζόν. Αποκαλύφθηκε στην αρχή ότι τελικά δεν ήταν η Σάρα που αποκεφαλίστηκε. Η Company το είχε σήσει έτσι για να τους ξεγελάσει όλους. Γιατί όλο αυτό; Αχμ… κοίτα, η Σάρα κι ο Μάικλ επανενώθηκαν!

Ετοιμαστείτε και για δεύτερο γύρο τώρα που η σειρά επιστρέφει για μια μίνι σεζόν: Είμαστε όλοι περίεργοι να ακούσουμε την καταπληκτική εξήγηση που θα δωθεί ως προς το γιατί ο Μάικλ είναι και πάλι ζωντανός μετά τον θάνατό του στο φινάλε.

Διαβάστε ακόμη: Το Χόλιγουντ ψηφίζει τις 100 πιο αγαπημένες του τηλεοπτικές σειρές!

death7

Ρόμαν Μπρέιντι / Τζον Μπλακ («Days of Our Lives»)

Θέλω να γυριστεί μια ταινία για το παρασκήνιο των αποφάσεων για την επιστροφή του Ρόμαν Μπρέιντι. Θέλω να πω… ΟΚ, κρίνετε εσείς.

Ο Ρόμαν Μπρέιντι ήταν το αφεντικό της αστυνομίας του Σάλεμ, μιας μικρής κωμόπολης της Αμερικής. O ηθοποιός Γουέιν Νόρθροπ αποχώρησε από τη σειρά το 1984 κι ο χαρακτήρας του, Ρόμαν, σκοτώθηκε από τον μεγάλο του αντίπαλο, τον ντόπιο μαφιόζο Στέφανο ΝτιΜέρα, ο οποίος τον πυροβόλησε και τον άφησε να πέσει στον θάνατό του σε ένα νησί της Καραϊβικής. Φυσικά το πτώμα δεν βρέθηκε ποτέ, αλλά αν νομίζεις πως ξέρεις πώς θα εξελιχθεί αυτό είσαι πολύ γελασμένη. Προχωράμε.

2 χρόνια μετά εμφανίστηκε στο Σάλεμ ένας άγνωστος κύριος ονόματι ‘Το Πιόνι’, ερμηνευμένος από τον Ντρέικ Χόγκστιν, ο οποίος δεν είχε καμία ανάμνηση του ποιος είναι. Του δώσαν το όνομα Τζον Μπλακ για να έχει εκεί να συνεννοείται, αλλά σύντομα αποκαλύπτεται πως ο Μπλακ ήταν ο ίδιος ο Ρόμαν Μπρέιντι, αφού όμως ο ο Στέφανο ΝτιΜέρα τον είχε φυλακίσει, τον είχε υποβάλει σε πλαστική ώστε να αλλάξουν τελείως τα χαρακτηριστικά του προσώπου του, του είχε κάνει πλύση εγκεφάλου, και τον είχε εκπαιδεύσει ώστε να γίνει δολοφόνος που τον υπακούει. Βασικά ο Στέφανο πήρε τον ετοιμοθάνατο Μπρέιντι από την Καραϊβική και αποφάσισε να τον κάνει τον Winter Soldier του.

death7a Τζον Μπλακ / Το Πιόνι / 'Ρόμαν Μπρέιντι'

Το δεχόμαστε; Ελπίζω να πεις πως το δεχόμαστε γιατί ακόμα δεν έχουμε φτάσει στο καλό. Λοιπόν, είμαστε μερικά χρόνια μετά, ο Τζον Μπλακ είναι πλέον ο Ρόμαν Μπρέιντι και ζει κανονικά τη ζωή του με την οικογένειά του έχοντας αποκτήσει πια συναίσθηση της αληθινής τους ταυτότητας. Σούπερ. Μόνο που ο Γουέιν Νόρθροπ αποφάσισε να επιστρέψει στη σειρά το ‘91, πάλι στον ρόλο του Ρόμαν Μπρέιντι. Αλλά περίμενε, αφού ο Ρόμαν Μπρέιντι είχε ήδη επιστρέψει!

Όπως θα έλεγε κι ο Grinder, «or did he?»

Ο αληθινός Ρόμαν ανακαλύφθηκε ζωντανός (κι αυτός) σε ένα νησί, φυλακισμένος ακόμα του Στέφανο, κι ο ‘Πιόνι’/Τζον Μπλακ αποκαλύφθηκε πως στην πραγματικότητα ήταν ένας άλλος άνθρωπος που του είχε γίνει πλύση εγκεφάλου για να νομίζει πως είναι ο Ρόμαν Μπρέιντι. Δεν τα φαντάζομαι όλα αυτά, μα το θεό. Ο αληθινός Ρόμαν επέστρεψε στο Σάλεμ, ο ψεύτικος Ρόμαν συνέχισε εκεί την καθημερινότητά του ως Τζον Μπλακ, οι δυο τους πάλεψαν για την καρδιά της ίδιας γυναίκας κιόλας, τα γνωστά εν ολίγοις, η ζωή κυλάει.

Σήμερα ο Ρόμαν Μπρέιντι υπάρχει στη σειρά ακόμα και τον παίζει ένας άλλος ηθοποιός, ο Τζος Τέιλορ. Ο ορίτζιναλ Ρόμαν Μπρέιντι, Γουέιν Νορθροπ, επέστρεψε πριν λίγα χρόνια στο ρόλο ενός εντελώς άλλου χαρακτήρα. Καθημερινές σαπουνόπερες. Ό,τι καλύτερο.

Διαβάστε ακόμη: 20 χρόνια «X-Files»: Βάζοντας σε σειρά τις 9 σεζόν

death8

Ιρίνα Ντερέβκο («Alias»)

Μετά από όλο αυτό ένα απλό retcon στο «Alias» μοιάζει με το πιο ευκολοχώνευτο πράγμα του κόσμου. Στην αρχή της 4ης σεζόν μάθαμε ότι ο Spy Daddy Τζακ Μπρίστοου είχε σκοτώσει προσωπικά ο ίδιος την Ιρίνα όταν έμαθε πως είχε προσλάβει εκτελεστή για να φάει την Σίντνεϊ. Σκληρό. Και κρίμα κιόλας, γιατί η διεστραμμένη οικογενειακή δυναμική της σειράς στην 2η σεζόν με τους Μπρίστοου/Ντερέβκος εν τη ενώσει, ήταν μακράν η καλύτερη. Τελοσπάντων, δε θα μπορούσαμε να περιμένουμε από τη Λένα Όλιν να μείνει εκεί για πάντα όταν η σειρά δεν είχε ιδέα τι να την κάνει. Ο Τζακ τη σκότωσε και η Σίντεϊ αναγνώρισε το πτώμα.

Ή ΕΤΣΙ ΝΟΜΙΖΑΝ, γιατί στο τέλος της 4ης σεζόν μάθαμε πως το Covenant (η κακή οργάνωση σε εκείνο το σημείο της σειράς) είχε χρησιμοποιήσει το Project Helix για να δημιουργήσει έναν κλώνο της Ντερέβκο ώστε ο Τζακ να νομίζει ότι τη σκότωσε. Και την εκτέλεση της Σίντνεϊ την είχε παραγγείλει η Ελένα Ντερέβκο, αδερφή της Ιρίνα, ώστε ο Τζακ να νομίζει ότι πρέπει να σταματήσει την πρώην του για πάντα. Καημένε Τζακ. Καημένη Ιρίνα. (Επίσης αυτή η φάση με τους κλώνους η πιο βολική κλεψιά ever.)

Τελοσπάντων, στο τέλος όλα καλά πήγανε, και τώρα εγώ νοστάλγησα το «Alias» και θέλω να το ξαναδώ μετά από χρόνια. Δεν είμαι καλά.

Διαβάστε ακόμη: 10 χρόνια «Lost»: Βάζουμε όλα τα επεισόδια στη σειρά

death9

Δρ. Ντρέικ Ραμόρε («Friends» / «Days of Our Lives»)

Προφανώς και θα συμπεριλαμβάναμε στη λίστα τον χαρακτήρα που ερμήνευε ο Τζόι στο «Days of Our Lives». Επειδή ήταν χαρακτήρας σε σειρά-μέσα-σε-σειρά αυτό τον κάνει λιγότερο ψεύτικο ή λιγότερο αληθινό; Έτσι μπράβο, κι εγώ αυτό λέω.

Ο Ντρέικ Ραμόρε σκοτώθηκε αρχικά στη σειρά όταν οι σεναριογράφοι τσαντίστηκαν που ο Τζόι Τριμπιάνι άλλαζε τις ατάκες του και το δήλωννε τόσο ευθαρσώς. Τον σκότωσαν ρίχνοντάς τον στο κενό του ασανσέρ, πτώση που τον άφησε βαριά τραυματισμένο με κάτι που μόνο ο ίδιος ο Ραμόρε θα μπορούσε να επιδιορθώσει, ταν ταν ταααααν.

5 σεζόν του «Friends» αργότερα, ο Δρ. Ραμόρε επέστρεψε από τους νεκρούς όταν το σώμα του (που βρισκόταν σε μόνιμο κώμα) έλαβε μια μετάμόσχευση εγκεφάλου από τον χαρακτήρα που έπαιζε η Σούζαν Σαράντον, η οποία τραυματίστηκε κάνοντας ιππασία. Το αποτέλεσμα ήταν ο Ραμόρε να φιλοξενεί πλέον στο σώμα τους κάτι και από τους δύο χαρακτήρες. Συνεπέστατο.

Διαβάστε ακόμη: Γιατί ο Τζόι και η Φίμπι δεν έγιναν ποτέ ζευγάρι στα «Φιλαράκια»; Ο Ματ ΛεΜπλανκ και η Λίσα Κούντροου εξηγούν...

death10

Πέρι Μπράουν («Doctor Who»)

Μιλώντας για μεταμοσχεύσεις εγκεφάλου, ας πούμε και δυο λόγια για την Πέρι, την Αμερικανίδα companion του Doctor από τα ‘80s. Στη διάρκεια του μεγαλεπίβολου «Trial of a Time Lord», ο Doctor μεταφέρεται μακριά από την Πέρι από τους γενικώς κάπως douchebags Time Lords, αφήνοντάς την έρμαιο του Λορντ Κιβ ο οποίος μεταφέρει το μυαλό του στο σώμα της και μετά πεθαίνει στην ακόλουθη εισβολή.

Ο Doctor είναι απλός θεατής σε όλη αυτή την αναίτια βαρβαρότητα, όπως κι οι γονείς των οικογενειών στο σπίτι, που σε μεγάλο βαθμό φρίκαραν και άρχισαν να ζητάν τα ρέστα από το BBC επειδή τα πιτσιρίκια τους ρωτούσαν τι συνέβη στην Πέρι. Το BBC με τα πολλά λύγισε κι έτσι μερικές βδομάδες μετά ο θάνατος αυτός ακυρώθηκε. Όχι με την επιστροφή της Πέρι στη σειρά, αλλά με μια επεξήγηση των Time Lords. «Ναι που λες αυτό το φρικτό πράμα που σου δείξαμε τις προάλλες, ε, άκου να δεις τώρα κάτι πράματα, τελικά σε πειράζαμε, η Πέρι είναι μια χαρά και έχει παντρευτεί και τώρα είναι στην εξοχή με τον άρχοντα Υρκάνος».

Ναι, εμένα κι αυτό ευφημισμός για το θάνατο μου ακούγεται, όπως όταν λέμε για τα σκυλιά ότι δεν πέθαναν, αλλά είναι σε ένα μεγάλο λιβάδι και τρέχουν όλη μέρα. Τελοσπάντων, η Πέρι δεν εμφανίζεται ξανά και ο Doctor δεν την ξανάψαξε, ενισχύοντας την θεωρία του λιβαδιού. Η ίδια η ηθοποιός Νίκολα Μπράιαντ που έπαιξε το χαρακτήρα για 3 χρόνια, έχει δηλώσει πως προτιμούσε την αρχική της έξοδο. «Μου άρεσε το βίαιο τέλος μου. Ήθελα να φύγω με κρότο και σίγουρα δεν ήθελα ένα δακρύβρεχτο ‘αντίο Doctor’ ή να καταλήξω παντρεμένη με κανάν άντρακλα Αρειανό. Απογοητεύτηκα που το τέλος μου ακυρώθηκε.»

Από όλα τα ‘Χά! Τελεικά ήταν πάντα ζωντανή!’ retcons, το πιο απογοητευτικό είδος είναι αυτό που δεν γίνεται καν για να πάει έναν χαρακτήρα παρακάτω, όπως σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, αλλά γίνεται απλλώς και μόνο για να ‘διορθώσει’ μια δημιουργική επιλογή και να την μετατρέψει σε κάτι εντελώς διαφορετικό. Τουλάχιστον ας την έφερναν πίσω ξερωγώ.

Διαβάστε ακόμη: «Tι ήταν αυτό που μόλις είδα;»: τα καλύτερα cliffhangers στην τηλεοπτική ιστορία

death11

Μπόνους επιστροφή: Γκάλιφρεϊ («Doctor Who»)

Μια που είμαστε στο θέμα του «Doctor Who», δε γίνεται να μιλάμε για retcons που ανασταίνουν χαρακτήρες μήνες ή χρόνια μετά, και να μην αναφέρουμε το μεγα-retcon των μεγα-retcons, τη φορά δηλαδή εκείνη που ο Στίβεν Μόφατ έφερε πίσω από τους νεκρούς όχι έναν χαρακτήρα, αλλά έναν ολόκληρο κόσμο.

To 2005 o Ράσελ Ντέιβις επανέφερε τη σειρά στο πρόγραμμα του BBC και, σε μια ευφυέστατη κίνηση που βοήθησε να συσταθεί σε ένα νέο κοινό, αποφάσισε να ξεφορτωθεί όλο το πλούσιο παρελθόν και να εστιάσει στα βασικά του χαρακτήρα. Σε αυτό το πλαίσιο, εφηύρε έναν μεγάλο πόλεμο, τον Time War, στη διάρκεια του οποίου ουσιαστικά εξολοθρεύτηκαν τόσο οι Time Lords όσο και τα Daleks, αφήνοντας ουσιαστικά στον Ντέιβις το περιθώριο να σχηματίσει μια μυθολογία εξαρχής.

Στην πορεία βέβαια πολλά θα επρόκειτο να επιστρέψουν, όμως ο Γκάλιφρεϊ, ο πλανήτης-γενέτειρα του Doctor παρέμενε σταθερά διαλυμένος. Σκόνη, όπως λέει κατ’επανάληψη ο Doctor, ως αποτέλεσμα του μεγάλου πολέμου. Τον εν λόγω πόλεμο δεν τον είδαμε ποτέ στη σειρά επί Ντέιβις, καθώς δεν επρόκειτο για κάποια πλοκή που σκόπευε να εξερευνήσει, όσο κυρίως ένα έξυπνο τέχνασμα που θα του επέτρεπε να καθαρίσει τον μύθο του Doctor και να μην πήζει ο θεατής με πληροφορίες δεκαετιών.

Μετά ήρθε όμως ο Στίβεν Μόφατ, ο άνθρωπος που κατάφερε να σκοτώσει ένα σωρό χαρακτήρες βρίσκοντας πάντα διαφορετικούς τρόπους να τους κρατήσει ζωντανούς όλους για πάντα. Ήταν μόνο θέμα χρόνου μέχρι να έπαιρνε πάνω του το θέμα Γκάλιφρεϊ. Στο υπέροχο επετειακό επεισόδιο «Day of the Doctor» για τα 50 χρόνια της σειράς, ο Μόφατ αποκαλύπτει πως ο Γκάλιφρεϊ δεν ήταν τελικά ποτέ νεκρός!, αλλά αντ’αυτού βρισκόταν παγωμένος και προσεκτικά τοποθετημένος σε μια παράλληλη διάσταση, από τον ίδιο τον Doctor ο οποίος βρήκε αυτό τον τρόπο για να προστατέψει τον πλανήτη από τα πυρά του Time War.

Ζωή σε εμάς.

Διαβάστε ακόμη: Ολα τα εορταστικά recaps του «Ιησούς από τη Ναζαρέτ» σε ένα ποστ!