Καλιφόρνια, ήλιος, ιππόδρομος, στοιχήματα και κατεστραμένοι άντρες. Αυτά είναι τα συστατικά της νέα σειράς του HBO, «Luck», που εμπνεύστηκε κι έγραψε ο Ντέιβιντ Μιλτς («Deadwood») και ανέλαβε ο Μάικλ Μαν ως executive producer και σκηνοθέτης του πιλότου, στην ίδια λογική που ο Μάρτιν Σκορσέζε πήρε πριν δυο χρόνια στην προστασία του το «Boardwalk Empire».
Ο δημιουργός του «Manhunter», του «Heat» ή του «Insider», μεταφέρει τα χαρακτηριστικά που έχουμε αγαπήσει στο σινεμά του, στη μικρή οθόνη της τόσο κινηματογραφικής τηλεόρασης του HBO. Αργός ρυθμός, υπόγεια δράση, ατμόσφαιρα «νύχτας» ακόμα κι όταν ο ήλιος καίει στη μέση του ουρανού. Και, κυρίως, βουτιά στην αντρική συνείδηση.
Ο ιππόδρομος πρωταγωνιστεί και μαζί οι άνθρωποι και τα μυστικά του: τα άλογα, οι ιδιοκτήτες, οι εκπαιδευτές, οι τζόκεϊ, τα αναβολικά, τα στοιχήματα και οι bookies, οι κομπίνες και η εκδίκηση.
Πάνω απ’όλα, η απώλεια: των χρημάτων, της αξιοπιστίας, της αξιοπρέπειας, του μέτρου, του στοιχήματος, ή του αλόγου. Πόσο εύκολα όλα είναι φθαρτά και η κατάστασή τους αλλάζει από το ένα λεπτό στο άλλο, ανάλογα με τις διαθέσεις της τύχης.
Μέσα σ’ ένα επεισόδιο 57 λεπτών, γυρισμένο στον πραγματικό ιππόδρομο του Santa Anita Park, κοντά στο Λος Αντζελες, ο Μάικλ Μαν συστήνει τους κεντρικούς ήρωες, με τις ιδιότητές του και κάνει… προβλέψεις για την πορεία τους. Στο τέλος ολοκληρώνει και μ’ ένα «δείτε αυτή τη σεζόν στο Luck» που απογειώνει την ανυπομονησία και υπόσχεται μεγαλειώδη βία και παρακμή.
Γνωρίζοντας ότι είναι σχεδόν ιεροσυλία, τα δεδομένα του «Luck» φέρνουν στο μυαλό το «Sopranos»: μια φαινομενικά καθαρά «αγορίστικη» σειρά, μ’ ένα περιβάλλον που θεωρείς ότι δε σ’ ενδιαφέρει και με εξελίξεις από τις οποίες καταλαβαίνεις τις μισές. Κι όμως, με τον ίδιο τρόπο, σε τραβά σα στρόβιλος στον κόσμο του για να γίνει, χωρίς να το καταλάβεις, εθιστικό.
Το επεισόδιο, με το σεβασμό που αρμόζει, ξεκινά και τελειώνει με τον Ντάστιν Χόφμαν, τον άρτι αποφυλακισμένο Εϊς Μπέρνστιν, ώστε ο θεατής να νιώσει στο πετσί του ότι πρόκειται να είναι ο πιο μεγάλος παίκτης της ιστορίας, παρότι επικεντρώνει σε όλους τους υπόλοιπους. Στον Ντένις Φαρίνα ως Γκας Ντιμιτρίου, πιστό βοηθό και υποτακτικό του. Στον Νικ Νόλτε ως ιδιοκτήτη του αλόγου που φαίνεται ότι προσεχώς θα κάνει τη διαφορά στις κούρσες. Στο κουαρτέτο των Κέβιν Νταν, Ιαν Χαρτ, Τζέισον Γκέντρικ και Ρίτσι Κόστερ, των κατεστραμμένων τζογαδόρων που μοιάζουν να πιάνουν την καλή. Στον Τζον Ορτίζ, τον επικίνδυνο εκπαιδευτή Τούρο Εσκαλάντε και τον Ρίτσαρντ Κάιντ, τον ατζέντη που κεκεδίζει. Στον Τομ Πέιν, στο ρόλο του νεαρού τζόκεϊ με την υπέρμετρη φιλοδοξία, που κάτι μας λέει ότι φέτος θα αναγορευτεί πολυπόθητος hottie. Στον Γκάρι Στίβενς, έναν από τους πιο επιτυχημένους και προσοδοφόρους τζόκεϊ όλων των εποχών στην πραγματικότητα, που ενσαρκώνει τον παρηκμασμένο Ρόνι που έχει μουλιάσει τις προοπτικές του στο αλκοόλ. Και, από τα προσεχή επεισόδια, στην Τζόαν Αλεν που θ’ αποτελέσει το ρομαντικό ενδιαφέρον του Ντάστιν Χόφμαν και στον Μάικλ Γκάμπον που απ’ ότι καταλάβαμε θα πνίξει τα πάντα στο αίμα.
Κι έπειτα είναι και η μουσική, όπως σε όλες της ταινίες του Μάιλ Μαν, τόσο αποτελεσματικά επιλεγμένη και χρησιμοποιημένη που σε κάνει για λιγα δευτερόλεπτα να ταξιδεύεις έξω από τη δράση, να χάνεις τον παλμό και να βιώνεις τα αισθήματα: από Ετα Τζέιμς μέχρι Maserati, ένα soundtrack που θα δημιουργήσει συλλογές ισάριθμες με τα επεισόδια του «Luck».
Η Θεά Τύχη μοιάζει να χαμογελά στο HBO, αν και κανείς δεν πρέπει να μετρά τα κέρδη του πριν τελειώσει το παιχνίδι. Ανανέωση του ραντεβού στις 29 Ιανουαρίου για την πλήρη εμπειρία των 9 επεισοδίων του «Luck».