Στην Ελληνική αθλητική πραγματικότητα υπάρχει μια φράση κάθε φορά που ξεκινά η νέα σεζόν, που εκφράζει όλο το άγχος και την αγωνία του αν μια ομάδα θα τα πάει καλά: «Θα προλάβει ο [τάδε προπονητής] να κάνει παρέλαση;», εννοώντας το κατά πόσο το ξεκίνημα της ομάδας θα είναι αρκετά ικανοποιητικό ώστε να μην απολυθεί ο κόουτς πριν τελειώσει ο Οκτώβρης.
Αν υπάρχει κάτι παρεμφερές στην Αμερική, είναι η Μέρα των Ευχαριστιών, σήμερα, προς τα τέλη Νοέμβρη. Και -για δες- εφαρμόζεται και στην αρένα των τηλεοπτικών σειρών. Ποιες νέες σειρές λοιπόν ξεκίνησαν αρκετά λοιπόν ώστε να πάρουν ψήφο εμπιστοσύνης για όλη τη σεζόν, ποιες είναι ακόμα στο ‘περίμενε’ και ποιες δεν πρόλαβαν καν να «φάνε γαλοπούλα»;
Καθώς το μοντέλο τηλεθέασης ολοένα κι αλλάζει και τα δίκτυα είναι όλο και πιο αβέβαια τι ακριβώς είναι αυτό που καθιστά επιτυχία και τι όχι, η φετινή σεζόν έχει δει έναν παράξενα μικρό αριθμό σειρών που μας έχουν ήδη αποχαιρετήσει - δεδομένου πως βρισκόμαστε ήδη στις τελευταίες μέρες του Νοέμβρη των κρίσιμων “sweeps” (το μήνα δηλαδή που μετράει περισσότερο για το μοίρασμα της διαφημιστικής πίτας της επόμενης χρονιάς).
Παρόλ’αυτά, υπάρχουν σειρές που μπορούν ήδη να θεωρηθούν νικητές (αριθμητικά μιλώντας) και εκείνες που είναι ήδη χαμένες. Ας δούμε ποιοι πρόλαβαν να γιορτάσουν τις Ευχαριστίες και ποιοι πέταξαν την εορταστική γαλοπούλα στα σκουπίδια.
Το υποβρύχιο βούλιαξε
Από την αρχή της σεζόν υπήρχε ένα μεγάλο μαύρο σύννεφο αιωρούμενο πάνω από το «Last Resort», το οποίο ήταν από τους αγαπημένους μας φετινούς πιλότους αλλά υπήρχε ένας σαφής προβληματισμός για το πώς θα μπορούσε να εξελιχθεί δημιουργικά. Η σειρά του Σον Ράιαν έφερε αντρικό κοινό σε ένα γυναικοκρατούμενο δίκτυο (ειδικά στις τρομερά ανταγωνιστικές Πέμπτες) αλλά εν τέλει όχι αρκετό για να δικαιολογήσει το κόστος του, θεώρησε το ABC. Έτσι ανακοινώθηκε το κόψιμό του ενώ βρίσκεται στα μισά της διαδρομής της παραγγελίας των 13 επεισοδίων του.
Ο Ράιαν ανακοίνωσε στο τουίτερ πως μιας και γνωρίζουν τη μοίρα της σειράς, οι άνθρωποι πίσω από το «Last Resort» θα παραδώσουν ένα ολοκληρωμένο στόρι, κλείνοντας με ένα «kickass» φινάλε. Τι θέση θα πάρει στην, ατυχώς αυξανόμενου όγκου, βιβλιοθήκη έντιμων μίνι σειρών του Σον Ράιαν (με πρόσφατες προσθήκες το «Chicago Code» και το τρισμέγιστο «Terriers») θα είμαστε εδώ για να το δούμε και να το κρίνουμε μετά και το πέρας των 13 επεισοδίων.
Μια στοιχειώδης επιτυχία
Το «Elementary» λειτουργεί αξιοπρεπέστατα για το CBS, ξεκινώντας με νούμερα κοντά στην περιοχή καθιερωμένων σουξέ σαν το «Criminal Minds». Το δίκτυο των procedurals ξέρει πώς να κάνει τέτοια μεγέθη να μεγαλώνουν σεζόν με τη σεζόν, και σε αυτό το σύγχρονο ριμέικ/επαναπροσέγγιση του μύθου του Σέρλοκ Χολμς βρήκε και μια σειρά που αποκτά αργά αλλά σταθερά αφοσιωμένο κοινό. Καλές οι σειρές τύπου καλωδιακής με τα high concepts, αλλά ο κόσμος χρειάζεται και εβδομαδιαία φιξάκια α λα «House», κι αυτή η σειρά μοιάζει να γεμίζει αυτή την κενή θέση. Έχει ήδη λάβει παραγγελία για παραγωγή πλήρους σεζόν.
Η ένστασή σας απορρίφθηκε
Ακόμα και σε μια συγχυσμένη σεζόν σαν αυτή, κάποια πράγματα ήταν σαφή με το καλημέρα: Όπως ας πούμε ότι η πολύχρωμη περσόνα της Ιταλικής καταγωγής δικηγορίνας από το Νιου Τζέρσεϊ που την υποδύεται Αγγλίδα και προσπαθεί να επιβιώσει σε έναν κόσμο χαρτογιακάδων, είναι αριβώς όσο «αυτή η σειρά δεν είναι για μένα» ακούγεται από αυτή την περιγραφή. Αλλά ξέρεις, δεν ήταν για εντελώς κανέναν. Οι ακριβώς 7 φανατικοί του «Made in Jersey» πολύ στεναχωρήθηκαν λοιπόν όταν το δικηγορικό δράμα έγινε η πρώτη (με διαφορά κιόλας) σειρά που έφαγε το τσεκούρι στη φετινή σεζόν, κομμένη από το CBS ύστερα από την προβολή μόλις δύο επεισοδίων.
Οι Τζερζίστας περίμεναν μια βδομάδα πριν αποκτήσουν παρέα στο θρήνο, καθώς σύντομα φόρεσαν τα μαύρα οι φαν του πρώτου πίθηκου-γιατρού (από το «Animal Practice»), οι ακόλουθοι του Τζον Λοκ ακόμα και στο πιο lame διαβολικό κτίριο στην ιστορία («666 Park Avenue») και μια ντουζίνα φανατικών του «Will & Grace» που πάγωσαν στο κεχριμπάρι του «Fringe», έχασαν όλη την δεκαετία των ‘00s και ξύπνησαν στο σήμερα παρακολουθώντας με λατρεία το «Partners». Α, και κάποιος να φέρει τα σύνεργα, χρειάζεται άμεσο ηλεκτροσόκ για το «Mob Doctor».
Ποιος παίζει με τα φώτα;
Το «Revolution», μια μελλοντική μυθολογία για έναν πλανήτη Γη δίχως ηλεκτρικό ρεύμα (ή χαρισματικούς πρωταγωνιστές), έγινε η πρώτη αληθινή, ουσιαστική, κανονική επιτυχία του NBC που να μην περιλαμβάνει τραγούδια και στριφογυριστές καρέκλες, εδώ και μπόλικα χρόνια. Τόσο, μάλιστα, που το δίκτυο ανέστειλε τις πρεμιέρες αρκετών σειρών του που ήταν προγραμματισμένες για τον Οκτώβριο, ώστε να μπορέσει να διαχειριστεί (οικονομικά και επικοινωνιακά) το εν μέρει επιτυχημένο του φετινό line-up (που επίσης περιλαμβάνει το αγαπημένο «Go On» με τον Μάθιου Πέρι, το «New Normal» του Ράιαν Μέρφι και τους Καυτούς Πυροσβέστες του «Chicago Fire»). Όλες οι προαναφερθείσες σειρές έχουν ήδη λάβει παραγγελία για πλήρεις πρώτες σεζόν, την ώρα που το NBC κερδίζει τα sweeps του Νοέμβρη για πρώτη φορά μετά από χρόνια.
Εσύ όμως τιμωρία
Μία σειρά από τις προαναφερθείσες που την πάτησαν από σπόντο λόγω, εχμ, υπερβολικής επιτυχίας, είναι το πολύπαθο «Community». Το οποίο αφού ανανεώθηκε με δυσβάσταχτο όμως τίμημα την απόλυση του δημιουργού και showrunner του, Νταν Χάρμον, είδε την πρεμιέρα του να πηγαίνει πίσω κατά 4 μήνες. Η μετάθεση στον Φλεβάρη σημαίνει πρακτικά πως εξανεμίζονται οι όποιες πιθανότητες για σεζόν πέραν των 13 επεισοδίων που είχαν ήδη παραγγελθεί από τους αναπληρωτές γραφιάδες που απαρτίζουν κατά κύριο λόγο πλέον το staff. Δεδομένου πως έχουν ήδη γυριστεί τα 11 από αυτά, το ρεαλιστικότερο σενάριο αυτή τη στιγμή είναι το series finale της σειράς να γράφεται καθώς μιλάμε και να γυριστεί μες στο Δεκέμβρη, μήνες προτού οι παραγωγοί της σειράς μάθουν επισήμως πως θα είναι όντως φινάλε.
Μέσα σε όλα, ανακοινώθηκε χθες και η αποχώρηση του Τσέβι Τσέις από τη σειρά, σε ένα από τα πιο παράξενα timing αποχώρησης που έχουμε δει ποτέ. Ο Τσέις δημιουργούσε διαρκώς προβλήματα στη σειρά και στον Χάρμον (αρνείτο να γυρίσει σκηνές, έθαβε δημοσίως τη σειρά, βριζόταν με τον Χάρμον και άλλα ευχάριστα) αλλά προφανώς ακόμα κι η απόλυση εκείνου δεν ήταν αρκετή για να εξομαλύνει την κατάσταση. Έτσι ο βετεράνος κωμικός, που στη σειρά υποδύεται τον κακιασμένο, ρατσιστή γέρο Πιρς Χόθορν, ολοκλήρωσε την παραμονή του στο κολέγιο Γκρίντεϊλ, 2 επεισόδια πριν την ολοκλήρωση των γυρισμάτων της σεζόν (σειράς;). Μπορείς απλά να σκέφτεσαι το περσινό τελευταίο επεισόδιο της 3ης σεζόν και ως φινάλε της σειράς, και τότε όλα αυτά απλώς τα προσπερνάς.
Φρεσκότατοι, για πτώματα
Στο CW δεν πρέπει να περνάνε πολύ άσχημα. Το «Vampire Diaries» πάει σφαίρα στην 4η σεζόν του δίχως σημάδια κούρασης, το φρέσκο υπερηρωικό δράμα «Arrow» πλέον συναγωνίζεται στα ίσα σειρές από άλλα δίκτυα, το «Supernatural» πάει πολύ καλά στη 53η σεζόν του, και γενικώς όλο αυτό το νεανικοχότ sci-fi/fantasy σαπουνοδραματικό πεδίο, το CW το έχει πιάσει πλέον τόσο καλά και δε το αφήνει να του ξεφύγει. Το ότι η «Emily Owens, MD» πάει καρφί για να κάνει παρέα στην «Mob Doctor» δε θα πρέπει να τους έχει στεναχωρήσει και πάρα πολύ εκεί στο 5ο δίκτυο. Με «Arrow» και «Beauty and the Beast» να έχουν ήδη πάρει παραγγελίες για πλήρεις σεζόν και υποσχόμενες σειρές να ετοιμάζονται να μπουν αλλαγή στο ημίχρονο («Carrie Diaries», «Cult») είναι σε μάλλον καλή κατάσταση η ομάδα.
Αναμείνατε στο ακουστικό σας
Η πιο περίεργη ιστορία στη σεζόν ως τώρα όμως, είναι αυτή του «Next Caller». Ενός σίτκομ που ετοίμαζε το NBC για το μέσον της σεζόν και η οποία βρισκόταν ήδη στο στάδιο παραγωγής επεισοδίων (συγκεκριμένα του τέταρτου). Πιθανολογούμε τώρα, αλλά η ικανοποίηση του δικτύου από το υπάρχον ρόστερ σειρών, όπως και η πιθανή έλλειψη εμπιστοσύνης σε αυτό που έβλεπαν ως τελικό αποτέλεσμα πρώτων επεισοδίων του «Next Caller», τους οδήγησε στην άβολη απόφαση να κόψουν τη σειρά. Πριν καν προβληθεί έστω ένα επεισόδιο. O σεναριογράφος Στίβεν Φολκ (του «Weeds») εξηγεί την ιστορία από τη δική του πλευρά σε ένα ποστ γεμάτο αμηχανία.
Στο μεταξύ, στην καλωδιακή τηλεόραση
Ρίγη από το σοκ δημιούργησε σε τηλεφίλ κύκλους στην Ελλάδα η είδηση πως κόπηκε το «Boss» από το Starz, μια σειρά που έβλεπαν στην Αμερική περίπου όσοι άνθρωποι την έβλεπαν κι εδώ. Η άλλη σειρά της καλωδιακής τηλεόρασης που νωρίζουμε πλέον το τέλος της, είναι το σπουδαίο «Treme» του Ντέιβιντ Σάιμον στο ΗΒΟ, το οποίο θα ολοκληρωθεί με μια 4η συντομευμένη σεζόν πέντε επεισοδίων. Επίσης, τo «Hunted» δε θα ανανεωθεί για 2η σεζόν από το BBC. Από την άλλη, το γουέστερν «Hell on Wheels» θα αποκτήσει 3η σεζόν αλλά με άλλον showrunner.
Οι κυριότερες ανανεώσεις περιλαμβάνουν προφανείς περιπτώσεις («American Horror Story», «Homeland», «Boardwalk Empire»), ευχάριστες καλοκαιρινές σειρές που όλοι χαίρονται να τσεκάρουν («White Collar», «Covert Affairs», «Suits», «Burn Notice»), σειρές που κανείς δε θυμόταν ότι παίζονται ακόμη («Episodes»), σειρές που έχεις την αίσθηση πως παίζονται non-stop όλο το χρόνο («Pretty Little Liars») και το «Wilfred».