Διαβάστε παρακάτω, μόνον εάν παρακολουθείτε το «Game of Thrones» και είδατε ήδη το πρώτο επεισόδιο του πέμπτου κύκλου.
Και να που Αναστήσαμε με τον καλύτερο τρόπο! Είδαμε, επιτέλους, το 1ο επεισόδιο του 5ου κύκλου του «Game of Thrones», στην ειδική προβολή που διοργάνωσε η Nova στον Δαναό – και θα συνεχίζουμε να βλέπουμε τη σειρά που θα προβάλλεται, φέτος, ταυτόχρονα με την Αμερική, στα κανάλια novacinema. Μαζί με τα χρόνια πολλά, λοιπόν, να τι κρατήσαμε από το επεισόδιο 501:
Διαβάστε εδώ τα recaps όλων των επεισοδίων του 4ου κύκλου για να θυμηθείτε πού βρισκόμαστε
Ο τίτλος του επεισοδίου, «The Wars to Come», δεν αφήνει και πολλά στη φαντασία. Πρώτο επεισόδιο του κύκλου, με αποστολή να τοποθετήσει τους ήρωες στη… φετινή αφετηρία, να μάς ενημερώσει για το πού βρίσκονται και τι σκοπούς έχουν, με ποιο στρατόπεδο συντάσσονται και πώς θα πολεμήσουν. Γιατί αυτό είναι βέβαιο: θα πολεμήσουν, όλοι, ειδικά τώρα που ο Τάιγουιν Λάνιστερ είναι νεκρός, είτε με πραγματικές μάχες, είτε με πολιτικές, ή ακόμα και υπαρξιακές. Μπορεί το πρώτο, αυτό, επεισόδιο, να ήταν φειδωλό σε σεξ, βία και θέαμα (καλά, φειδωλό είπαμε, φυσικά κι υπήρχαν όλα αυτά σε συσκευασία δοκιμαστικού δείγματος), αλλά έστρωσε με επιμέλεια, υπογείως, μέσα από διαδοχικές σκηνές τετ-α-τετ διαλόγων, την ένταση που νιώθουμε ήδη ότι κατά τη μέση της σεζόν θα ξεσπάσει αμείλικτη. Και μάς χάρισε επιπλέον δυο-τρεις στιγμές πονηρού μειδιάματος κι ένα συντριπτικό φινάλε.
Το μικρό σπίτι στο δάσος Για άλλη μια φορά το GoT ξεκινά με ζοφερή περιπλάνηση στο δάσος: δυο κοριτσάκια κατευθύνονται κρυφά στην καλύβα μιας μάγισσα για να μάθουν τα μελλούμενα. Τόσο επιτυχημένο είναι το κάστινγκ της ξανθιάς μικρή που μεμιάς συνειδητοποιείς ότι πρόκειται για τη Σέρσεϊ σε flash back – ποια άλλη θα είχε τόσο εκδικητικό, σιδερένιο βλέμμα λέγοντας «δε χρειάζεται να φοβάσαι τον πατέρα μου», με ειρωνεία και συγκατάβαση ταυτόχρονα; Βέβαια, τελικά η Σέρσεϊ χρειαζόταν να φοβάται τον πατέρα της γιατί τώρα, με τον Τάιγουν εκτός δράσης για τα καλά, δεν έχει ιδέα πώς να εκμεταλλευτεί την εξουσία της και να παραμείνει ασφαλής. Στο flash back, η μάγισσα, αφότου της γλείψει λαίμαργα το ματωμένο της δάχτυλο, γιατί τέτοια είναι η σειρά που βλέπουμε, προφητεύει ότι η Σέρσεϊ θα παντρευτεί τον βασιλιά, θα κάνει τρία παιδιά αλλά όχι μαζί του κι αυτά θα φορέσουν χρυσές κορώνες αλλά και χρυσά σάβανα, προτού μια άλλη, νεώτερη και ωραιότερη, γίνει βασίλισσα στη θέση της. Φως φανάρι ότι η Σέρσεϊ θα πολεμήσει για τα εναπομείναντα παιδιά της, τον αθώο Τόμεν και την άφαντη προς το παρόν Μυρσέλα.
Επιτάφειος Η Σέρσεϊ στο παρόν, φτάνει στον ναό όπου αναπαύεται ο Τάιγουιν, με ζωγραφιστές πετρούλες στα μάτια όπως κι ο Τζόφρι, αλλά πιο βασιλικός. Για να μπει, η Σέρσεϊ αναγκάζεται να διασχίσει τον όχλο των υπηκόων, κάθε λογής, ανάμεσά τους και την Μάρτζερι και το κάνει, φυσικά, σαν κάτι να της μυρίζει πολύ άσχημα, σε μια από τις κλασικά, πια, θαυμάσιες σκηνές πλήθους της σειράς. Στον ναό η Σέρσεϊ συναντά τον Τζέιμι, αλλά ο διάλογός τους πολύ διαφέρει απ’ όταν βρέθηκαν μαζί μπροστά στον τάφο του Τζόφρι και ξέσπασαν σε ερωτική εξαλοσσύνη. Τώρα η Σέρσεϊ κατηγορεί τον Τζέιμι ότι, απελευθερώνοντας το «μικρό τέρας», τον αδελφό τους, τον Τίριον, συνέβαλλε κι αυτός στον θάνατο του πατέρα τους. Πάντως, τόσο η Σέρσεϊ όσο και ο Τζέιμι, μοιάζουν αυτή τη στιγμή, μπροστά στον νεκρό Τάιγουιν, αβοήθητοι κι αδύναμοι. Λίγο αργότερα, στο δείπνο της κηδείας, η Σέρσεϊ θα συναντήσει τον Λανς, τον ανιψιό της που παλιά συχνά-πυκνά φιλοξενούσε στο κρεβάτι της. Εκείνος έχει μεταμορφωθεί σ’ έναν κοντοκουρεμένο, ασκητικά ντυμένο «Σπουργίτη», μέλος, όπως μαθαίνουμε, θρήσκων φονταμενταλιστών πιστών των Επτά Θεών, ο οποίος πρώτα απολογείται για τα τσιλιμπουρδίσματά τους κι έπειτα προσπαθεί να την προσηλυτίσει, αναφέροντας και κάτι μισόλογα για τον ύποπτο θάνατο του αντρός της. Θ’ αποτελέσει ο Λανς και τα Σπουργίτια μια επιπλέον απειλή στον πόλεμο της Σέρσεϊ για επιβίωση;
Ρόγα-ρόγα το σταφύλι Ο Λόρας, νιώθοντας απελευθερωμένος που με τον Τάιγουιν ξεπαστρεμένο δε θα χρειαστεί να παντρευτεί – μπλιαξ – τη Σέρσεϊ, περνά δημιουργικά το χρόνο του στο κρεβάτι του με τον ξανθό Ολιβαρ που του πιλατεύει το μπούτι, σε μια all out ερωτική σκηνή με πολλαπλά full back γιατί αλλιώς τι GoT θα ήταν. Στο δωμάτιο μπαίνει αέρα η Μάρτζερι, χωρίς ν’ ανοιγοκλείσει βλέφαρο, «αργήσαμε για το δείπνο και πεινάω», λίγο κουρασμένη από τις αποκοτιές του αδελφού της, διώχνει τον ξανθό Ολιβαρ με το σεις και με το σας και παραμένει, τρώγοντας σταφυλάκι για να κόψει την όρεξη. Ο Λόρας μοιράζεται τη χαρά του που τα σχέδια για το γάμο του ναυάγησαν και οικτίρει την αδελφή του που τώρα θα μείνει στο παλάτι κάτω από το σιδερένιο χέρι της Σέρσεϊ. «Ισως», απαντά η Μάρτερι, έχοντας προφανώς ένα πλήρες, ξεκάθαρο κι αδιάβροχο σχέδιο στο μυαλό της: η Μάρτζερι θα πολεμήσει για να καθίσει, επιτέλους, στον θρόνο κι αν η μάγισσα ήξερε τι έλεγε, θα το καταφέρει κιόλας.
Το αλκοολίκι του Τίριον Ο Βάρις κουβαλά το κιβώτιο με τον Τίριον μέσα ως το Πέντος, στο σπίτι ενός παλιού του φίλου, του εμπόρου Ιλίριο Μοπάτις, με τον οποίο παλιά είχαν κάνει αντι-Μπαραθεονικό ακτιβισμό για να πάρουν το θρόνο οι Ταργκάριεν. Αυτά τα μαθαίνουμε εν μέσω της συζήτησης που έχουν Τίριον και Βάρις για το πώς ο πρώτος κατάφερνε να κάνει τα κακά του στο πλοίο κι Βάρις να τα πετά απ’ το κατάστρωμα – ποτέ δυο άντρες δε θα μπορούσαν να συνδυάσουν το πολιτικό μέλλον του σύμπαντος και την πρωινή τους τουαλέτα σε μια συζήτηση με τόσο κύρος, τόσο κυνισμό και τέτοιο φλέγμα όσο αυτοί οι δυο. Παράλληλα, ο Τίριον κοπανάει το ένα κρασί μετά το άλλο, πνιγμένος στις τύψεις ως βασιλοκτόνος. Ολα σκατά, λοιπόν. Μόνο που, στην πορεία, σε μια θαυμάσια, συγκεντρωμένη εναλλαγή κοντινών, το δίδυμο που μάλλον θ’ αγαπήσουμε περισσότερο αυτήν τη σεζόν, σ’ ένα διάλογο γεμάτο χολή κι αμοιβαία εκτίμηση, καταστρώνει σχέδιο. Είσαι ο κατάλληλος για να οδηγήσεις κάποιον στο θρόνο του Γουέστερος, λέει ο ευνούχος στον έκπτωτο πρίγκιπα, γιατί έχει πολιτική δεινότητα και συμπόνοια. «Συμπόνοια;» εκπλήσσεται ο Τίριον. «Μα εγώ σκότωσα την ερωμένη μου με τα ίδια μου τα χέρια και τον πατέρα μου μ’ ένα βέλος.» Ε καλά, απαντά ο Βάρις, δεν είπα ότι είσαι τέλειος! Ομως ο Βάρις που σήμερα σίγουρα θα ψήφιζε Σύριζα και θέλει έναν κόσμο δίκαια κι ισότιμα πλασμένο, προτείνει στον Τίριον να τον πάει στην Ντενέρις – Ταργκάριεν, άλλωστε – ώστε μαζί, οι δυο τους, να τη βοηθήσουν να κερδίσει τη βασιλεία του Γουέστερος. Αρα ο Τίριον θα πολεμήσει για την Ντάνι; Θα το έλεγε κανείς και αριστούργημα, μια σύζευξη γιγάντων, έστω κι αν ο ένας είναι εξαιρετικά μικρόσωμος.
Η πτώση Στη Μιρίν, το θεόρατο χρυσό άγαλμα της Χάρπυ που υψώνεται πάνω απ’ την πόλη, κατεδαφίζεται καθώς εμείς (κι η κάμερα) ακολουθούμε τη διαδρομή του σ’ ένα αριστουργηματικό πανοραμικό που κάτι μας λέει ότι προοιωνίζει την πορεία πολλών από τους ήρωες αυτήν τη σεζόν, ακόμη και της Ντενέρις. Μετά την πτώση, ένας αριστοτεχνικά σμιλεμένος Unsullied, που λίγο αργότερα μαθαίνουμε ότι λέγεται Ασπρος Ποντίκης, σε μια επιβεβαίωση ότι οι ατρόμητοι πολεμιστές διαλέγουν τα πιο σαχλά ονόματα, κατευθύνεται στα κόκκινα φανάρια της Μιρίν, πάει σε μια πόρνη και ζητά «το συνηθισμένο», που είναι όχι φυσικά το αληθινά συνηθισμένο, μια και όπως γνωρίζουμε οι Unsullied είναι ευνούχοι, αλλά μια τρυφερή «μητρική» αγκαλιά κι ένα νανούρισμα γιατί έχει issues με τη γυναικεία παρουσία. Αλλά κρίμα το παλικάρι γιατί προτού προλάβει να χαλαρώσει, του κόβει το λαιμό μια μασκοφορεμένη μορφή, με χρυσό προσωπείο με κέρατα και μαύρο χιτώνα. Είναι ένας από τους «Sons of the Harpy», τις ερυθρές ταξιαρχίες της εποχής που κάνουν την εξουσία της Ντενέρις να τρέμει. (μικρή σκηνή-διάλειμμα εξαιρετικής ευαισθησίας, όταν η μεταφράστρια Μισάντεϊ ρωτά όλο ελπίδα τον Γκρίζο Σκουλίκη γιατί ο συσστρατιώτης του πήγε στο πορνείο, άρα μήπως κάτι τις μπορεί να γίνει για την ερωτική τους ζωή, αλλά ο Γκρίζος Σκουλίκης την αποπαίρνει όλο συστολή, αχ Μισάντεϊ βρες κάποιον άλλον να τα φτιάξεις).
Διαβάστε ακόμη: «Game of Thrones 5»: η Ντενέρις μιλά στο Flix!
Daario’s in da house Ο Νταάριο Ναχάρις επιστρέφει στη Μιρίν απ’ το Γιουνκάι όπου μαζί με τον Χιζντάρ τακτοποίησαν μια θαυμάσια δημοκρατία κι αφού πάρει μια γρήγορη πολιτική ενημέρωση (μπορεί να ξανανοίξει τις αρένες για να έχουν οι πολίτες άρτο και θεάματα;), η Ντενέρις παίρνει και τον Νταάριο στην κρεβατοκάμαρά της, όπου θαυμάζουμε το Απολλώνειο full back του. Εκεί, ξάπλα στο στρώμα, ο Νταάριο της λέει τη δική του πικρή ιστορία με την αλκοολική του μάνα, που τον πούλησε σκλάβο στα 16 για να πολεμάει στην αρένα και βρήκε την υγειά και το μέλλον του, άρα οι αρένες του θανάτου είναι και μια καλή καριέρα για τους απελεύθερους. Κι επιπλέον, μια κι εκείνος είναι ο μόνος που δεν τη φοβάται την Ντάνι και της λέει πάντα την αλήθεια, γιατί δεν προσπαθεί να επιβληθεί με την αληθινή της δύναμη; «Είσαι η μητέρα των δράκων» θα της πει κι η Ντενέρις θα τολμήσει να επισκεφτεί στο μπουντρούμι τους δυο δράκους της, μια και ο Ντρόγκον έχει κάπου εξαφανιστεί (πάνω από ποιους κακόμοιρους;) Ομως η κάθοδος της Ντενέρις, μέσα στο σκοτάδι με το λευκό της φόρεμα να αχνοφωτίζεται, σαν άλλη Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων, δεν έχει καλή εξέλιξη. Οι δυο δράκοι έχουν μεγαλώσει τόσο που η μητέρα τους δεν μπορεί να τους κουλαντρίσει, αποκαλύπτονται επιβλητικοί, οι φωτίτσες τους έχουν γίνει πια πυρκαγιές και έχουν νεύρα με τη μαμά τους: η Ντενέρις φεύγει τρέχοντας, τρομοκρατημένη, γεμάτη ενοχές και κρύβεται πίσω από έναν τοίχο. Αρα, η Ντενέρις θα πολεμήσει όχι μόνο για το θρόνο, αλλά και για να επιβληθεί στην ίδια της τη δύναμη, την οποία ακόμα δε γνωρίζει στο πλήρες μέγεθός της. Κι αν σ’ αυτή τη διαδικασία έχει σύμμαχο στον Τίριον, καλύτερά μας!
Τα σκόρπια Η Μπρίεν είναι μελαγχολική. Γυαλίζει το σπαθί που της χάρισε ο Τζέιμι (γιατί της λείπει) και θέλει να ξαποστείλει τον Πόντρικ. Αποκαρδιωμένη που δεν έχει έναν άρχοντα (ή αρχόντισσα) στον οποίον να πιστεύει και να τον υπηρετεί, δε βρίσκει και τις κόρες Σταρκ (αφού κι η Αρια το έσκασε) και έχει χάσει το κίνητρό της. Χαρηκαμε, όπως πάντα, που είδαμε την Μπρίεν και περιμένουμε περισσότερα. Εκπληκτική ειρωνεία, από μπροστά της περνούν μέσα σε άμαξα, χωρίς να τους βλέπει, ο Μπέιλις με το σαρδόνιο (τρομερά σέξι) βλέμμα που αγαπήσαμε και η Σάνσα με το νέο της maleficent look, που έχουν παρατήσει τον Ρόμπιν να μαθαίνει ξιφασκία και κατευθύνονται κάπου πολύ πολύ μακριά, όπου η κόρη θα μπορεί να ξεφύγει από τα νύχια της Σέρσεϊ. Τώρα που η Σάνσα μεγάλωσε και σκοτείνειας, το ζευγάρι Σταρκ-Μπέιλις είναι εκείνο που ανυπομονούμε περισσότερο να απολαύσουμε στην πορεία. Ετσι λοιπόν, η Μπρίεν θα ψάξει να βρει για ποιον θα πολεμήσει και η Σάνσα θα πολεμήσει για να γίνει γυναίκα (και να διατηρήσει το όνομα των Σταρκ στην ιστορία, παρεμπιπτόντως).
Τόσο αμήχανο, τόσο υπέροχο Στο παγωμένο Τείχος, το οποίο μόλις έχει κατακτήσει ο Στάνις Μπαράθεον, η Μελισάνδρη έρχεται να καλέσει τον Τζον Σνόου στον Βασιλιά. Μαζί ανεβαίνουν στην κορυφή μ’ ένα σχεδόν τζεϊμσμποντικό open air ασανσέρ! Κι επειδή πάντα η συνύπαρξη στο ασανσέρ με κάποιον ψιλοάγνωστο είναι αμήχανη, η Μελισάνδρη αποφασίζει να… σπάσει τον πάγο με δυο λόγια και σταράτα. Πρώτα πιάνει το χέρι του Τζον Σνόου για να τον διαβεβαιώσει ότι δεν κρυώνει γιατί είναι πάντα καυτή. Κι έπειτα του πετά την ερώτηση-κλειδί: «Εσείς είστε παρθένος; Α, όχι; Τι καλά!» Γιατί το δράμα που θ’ ακολουθήσει χρειάζεται απαραιτήτως μια ανάσα GoT χιούμορ.
Fuck my pride Ο Τζον Σνόου, απεσταλμένος του Στάνις, επισκέπτεται τον Μανς στο κελί του, τον σχεδόν πατέρα του, τον άνθρωπο που στο διασπασμένο Γουέστερος σέβεται κι εκτιμά περισσότερο από τον καθένα και προσπαθεί να τον πείσει να υποταχθεί στον Στάνις και να οδηγήσει τους Αγριους σε μια μάχη κατάληψης του Βορρά. Ο Μανς φυσικά δε θα δεχτεί, αλλά ο διάλογος των δυο αντρών, με δεδομένη την επερχόμενη απώλεια, με τον αμοιβαίο σεβασμό και θαυμασμό, είναι εφάμιλλος ενός αποχαιρετισμού πατέρα και γιου κι ο Κίραν Χάιντς δίνει την πιο σύνθετη, ευαίσθητη, εσωτερική και πολυδιάστατη ερμηνεία. Επειδή, όμως, ο Αρχηγός των Αγρίων το μόνο που θέλει είναι η ελευθερία να κάνει τα δικά του λάθη, δε δέχεται την πρόταση και προτιμά να εκτελεστεί με φρικτό θάνατο στην πυρά. Εξω, οι Φρουροί, ο στρατός του Στάνις και οι Αγριοι είναι συγκεντρωμένοι και παρακολουθούν τον Μανς Ράιντερ να κάνει τα τελευταία του αγέρωχα βήματα. Τελετάρχης είναι, φυσικά, η Μελισάνδρη που, μπροστά στην εξέδρα της εκτέλεσης βγάζει έναν ανεπανάληπτο λόγο αλά Trainspoting, «choose light or darkness, choose good or evil, τον αληθινό Θεό ή τους ψεύτικους». Διατηρώντας ως την τελευταία στιγμή το σασπένς του ότι τελικά ο Μανς μπορεί και να γονατίσει μπροστά στον Στάνις για να σώσει τον ίδιο και τους δικούς του, η σκηνή κορυφώνεται με το άναμμα της φωτιάς καθώς οι παριστάμενοι, ο Στάνις, οι Αγριοι, κοιτάζουν ο καθένας με τον τρόπο, το ύφος και τη σκοπιμότητά του, όπως τόσες φορές έχουμε δει να συμβαίνει στο GoT, ως τώρα σε τραπέζια και σε γάμους. Η φωτιά μεγαλώνει, μαζί και η οργή του Τζον Σνόου που, παλικάρι κι αυτός, ρίχνει στον Μανς ένα μοιραίο βέλος, χαρίζοντάς του αξιοπρέπεια στο θάνατο. Ο Μανς Ράιντερ δεν υπάρχει πια, αλλά ο Τζον Σνόου θα πολεμήσει, όπως καταλάβαμε, για το δίκαιο, για την ισότητα, την αξιοπρέπεια και το όραμα ενός συμφιλιωμένου κόσμου που αποδέχεται ό,τι διαφορετικό. Εβίβα.
Διαβάστε περισσότερα για το «Game of Thrones» εδώ και ραντεβού την ερχόμενη Δευτέρα, με τον καφέ, για το δεύτερο επεισόδιο του πέμπτου κύκλου της σειράς!
Διαβάστε εδώ τα recaps όλων των επεισοδίων του 4ου κύκλου για να θυμηθείτε πού βρισκόμαστε
Δείτε το επίσημο preview του επεισοδίου 502 παρακάτω, ευτυχώς την άλλη εβδομάδα θα δούμε και Αρια:
Διαβάστε τα πάντα για τον 5ο Κύκλο Game of Thrones:
- «Game of Thrones 5»: η Ντενέρις μιλά στο Flix!
- Φόνος, εκδίκηση, αίμα, βυζιά... Το καστ του «Game of Thrones» προσπαθεί να συνοψίσει τη σειρά σε 30 δευτερόλεπτα
- O Τζορτζ Ρ.Ρ. Μάρτιν και το μέλλον του «Game of Thrones»
- «Game of Thrones 5»: αυτό είναι το τρέιλερ το καλό
- Το νέο τρέιλερ του 5ου κύκλου του «Game of Thrones» μυρίζει θάνατο!
- «Game of Thrones 5» teasers: «Pride? You fucked my pride!»
- Game of Thrones 4 - bloopers: Πόσο γελάνε στα γυρίσματα;
- Μια μέρα στα γυρίσματα του «Game of Thrones»
- «Justice has a price»: επιτέλους τρέιλερ για τον 5ο κύκλο του «Game of Thrones»
- Ολος ο 4ος κύκλος του «Game of Thrones» με τον τρόπο του Flix