Εδώ ξεχνάμε τα στατιστικά που λέγαμε χτες, γιατί στους πρωταγωνιστικούς ρόλους οι Ακαδημία έχει μια τάση να βραβεύει ξανά και ξανά τα ίδια. Κάποιες φορές καταντάει κουραστικό (στα πόσα Emmy του Τόνι Σαλούμπ ορίζεται η έλλειψη σοβαρότητας;), άλλες απλά αναπόφευκτο (μπορεί ο Μπράιαν Κράνστον να πάει όντως για ένα δίχως προηγούμενο 6/6; Ναι, μπορεί).
Υπάρχουν κατηγορίες με μερικά από τα μεγαλύτερα φαβορί της τελετής, υπάρχουν και κατηγορίες που σχεδόν δεν έχει νόημα να ρισκάρεις πρόβλεψη. Εκτός από μια γενική, ότι το «Mad Men», πάμε όλοι μαζί, θα μείνει για μια ακόμη χρονιά χωρίς ερμηνευτικό βραβείο.
Πάμε λοιπόν να δούμε τις 6 κατηγορίες των πρωταγωνιστικών ρόλων, σύν μια έξτρα για τον Παρουσιαστή Ριάλιτι γιατί κάπου έπρεπε να τη συμπεριλάβουμε κι αυτή την κατηγορία. Κι ο Ράιαν Σίκρεστ εξάλλου, τι, σάμπως κι αυτός έναν ρόλο δεν παίζει;
Α’ Γυναικείος σε Δράμα
- Κάθι Μπέιτς («Harry’s Law»)
- Γκλεν Κλόουζ («Damages»)
- Κλερ Ντέινς («Homeland»)
- Μισέλ Ντόκερι («Downton Abbey»)
- Τζουλιάνα Μάργκολις («The Good Wife»)
- Ελίζαμπεθ Μος («Mad Men»)
Υποθέτουμε πως εδώ η όποια μάχη είναι ανάμεσα στην Ελίζαμπεθ Μος και στην Κλερ Ντέινς, που σημαίνει πως βασικά δεν υπάρχει καν μάχη: Η Μος δεν το κέρδισε πέρσι όταν είχε στις αποσκευές της ένα επεισόδιο-κατάθεση δυνατοτήτων όπως ήταν το «The Suitcase», και μάλιστα δίχως να έχει να αντιμετωπίσει κάτι αληθινά συγκλονιστικό στην κατηγορία. Άρα τίποτα δε μας προετοιμάζει ώστε να πιστέψουμε πως θα το παρει φέτος, όταν απέναντί της βρίσκεται η Α.Π.Τ.Σ. Κλερ Ντέινς σε αυτό που ούτως ή άλλως είναι η τηλεοπτική ερμηνεία της χρονιάς, για το «Homeland» των πολλών και μεγάλων υποψηφιοτήτων. Ελάχιστες φορές έχει αποτυπωθεί με τέτοια λεπτότητα και αμφιβολία και συναισθηματισμό η παράνοια, και η Ντέινς τα κατάφερε. Από τα μεγαλύτερα φαβορί της απονομής.
Πρέπει να κερδίσει: Κλερ Ντέινς / Θα κερδίσει: Κλερ Ντέινς
A’ Ανδρικός σε Δράμα
- Χιου Μπόνεβιλ («Downton Abbey»)
- Στιβ Μπουσέμι («Boardwalk Empire»)
- Μπράιαν Κράνστον («Breaking Bad»)
- Μάικλ Σ. Χολ («Dexter»)
- Τζον Χαμ («Mad Men»)
- Ντέιμιαν Λιούις («Homeland»)
Μικρός θυμάμαι έβλεπα μια αθλητική εκπομπή όπου ο Γιάννης Διακογιάννης είχε πει μια ατάκα που έχει εντυπωθεί στο μυαλό μου. Η συζήτηση αφορούσε έναν αγώνα ποδοσφαίρου και το κατά πόσο υπήρχε φαβορί για τη νίκη, κατά πόσο δηλαδή θα πρέπει να θεωρούμε ψιλοσίγουρη την επικράτηση μιας εκ των δύο ομάδων. Ο Διακογιάννης διακόπτει, με αυτό το γνωστό αρχοντικό στυλ του και λέει με απόλυτη φυσικότητα, «Φαβορί; Δεν υπάρχουν φαβορί. Φαβορί είναι μόνο ο Μπούμπκα.»
Και ο Μπράιαν Κράνστον.
Πρέπει να κερδίσει: Μπράιαν Κράνστον / Θα κερδίσει: Μπράιαν Κράνστον
Α’ Γυναικείος σε Κωμωδία
- Ζούι Ντεσανέλ («New Girl»)
- Λένα Ντάναμ («Girls»)
- Ιντι Φάλκο («Nurse Jackie»)
- Τίνα Φέι («30 Rock»)
- Τζούλια Λούις-Ντρέιφους («Veep»)
- Μελίσα Μακάρθι («Mike & Molly»)
- Έιμι Πόλερ («Parks and Recreation»)
Εδώ γίνεται τέτοιος χαμός που υπάρχουν 7 υποψηφιότητες, δηλαδή καλύτερα ας μας έλεγε η Ακαδημία ποιες πρωταγωνίστριες δεν θα βραβευτούν καλύτερα. (Και φαντάσου ότι αυτό όλο γίνετα δίχως καν να εκπροσωπείται σε αυτές τις κατηγορίες το «Modern Family».) Ας επιχειρήσουμε να ξεκαθαρίσουμε λίγο το τοπίο.
Η Ιντι Φάλκο δεν ξέρουμε γιατί έχει προταθεί, δεν ήμασταν καν σίγουροι ότι το «Nurse Jackie» παίζεται ακόμα. Η Λένα Ντάναμ μάλλον βρίσκεται εδώ από κεκτημένη ταχύτητα, έχει περισσότερες πιθανότητες σε οποιαδήποτε άλλη κατηγορία. Η Τίνα Φέι είναι σε μια παρόμοια κατάσταση. Η Μελίσα Μακάρθι το πήρε πέρσι από το πουθενά, και το ξέρουμε πως είπαμε ότι σε αυτές τις κατηγορίες αυτό δε σημαίνει τίποτα, αλλά ειλικρινά το «Mike & Molly» δε μοιάζει το είδος της σειράς που η Ακαδημία θα θέλει να περηφανεύεται πως το βραβεύει κάθε χρόνο.
Αυτό μας αφήνει με τρεις πιθανές ρεαλιστικές νικήτριες, και κάπου βαθιά μέσα μας υποπτευόμαστε πως στην πραγματικότητα είναι μόνο δύο: Για κάποιο λόγο η Έιμι Πόλερ και το «Parks and Recreation» γενικότερα δε δείχνουν να έχουν την αμέριστη προσοχή και αγάπη της Ακαδημίας, φλερτάροντας διαρκώς με κάποιες κατηγορίες αλλά μη καταφέρνοντας ποτέ να κερδίσει (ή έστω να θεωρηθεί φαβορί) για κάτι. Η ερμηνεία της είναι μακράν η πιο πολυσύνθετη από τις υπόλοιπες της λίστας, αλλά μάλλον θα πρέπει να περιοριστεί στο να διαπιστώσει από κοντά ποια εκ των Ντεσανέλ και Ντρέιφους θα επικρατήσει.
Η Ζούι έχει το momentum και το hype του «New Girl», η Τζούλια έχει την επικράτησή της επί της «Κατάρας του “Seinfeld”». Η Ακαδημία είναι δεδομένο πως την λατρεύει, και το «Veep» είναι το τέλειο όχημα για να τη βραβεύσουν ξανά, δίνοντάς της το Emmy για τρίτη διαφορετική σειρά. Αυτό θα αποτελούσε αληθινό θρίαμβο, και οι θρίαμβοι πάντα σε εξιτάρουν.
Πρέπει να κερδίσει: Έιμι Πόλερ / Θα κερδίσει: Τζούλια Λούις-Ντρέιφους
Α’ Ανδρικός σε Κωμωδία
- Αλεκ Μπόλντουιν («30 Rock»)
- Λούις Σι Κέι («Louie»)
- Ντον Τσιντλ («House of Lies»)
- Τζον Κράιερ («Two and a Half Men»)
- Λάρι Ντέιβιντ («Curb Your Enthusiasm»)
- Τζιμ Πάρσονς («The Big Bang Theory»)
Θα επιχειρούσαμε μια παρόμοια λεπτομερή ματιά, όμως έχουμε την αίσθηση πως ο Τζιμ Πάρσονς του «The Big Bang Theory» είναι ακριβώς το είδος του ριπίτ βραβευμένου που η old school Ακαδημία θα ήθελε να έχει. Τώρα, αν τα πράγματα έχουν αλλάξει όντως τόσο μα τόσο πολύ, δε θα μας έκανε καμία εντύπωση αν το έπαιρνε ο Λούις. Αλλά δε θα ποντάραμε σε αυτό.
Πρέπει να κερδίσει: Λούις Σι Κέι / Θα κερδίσει: Τζιμ Πάρσονς
Α’ Γυναικείος σε Μίνι Σειρά ή Τηλεταινία
- Κόνι Μπρίτον («American Horror Story»)
- Ασλεϊ Τζαντ («Missing»)
- Νικόλ Κίντμαν («Hemingway & Gellhorn»)
- Τζούλιαν Μουρ («Game Change»)
- Εμα Τόμσον («The Song of Lunch»)
Το ότι η Τζούλιαν Μουρ ερμηνεύει τη Σάρα Πέιλιν σε πολιτική τηλεταινία του ΗΒΟ που έχει προταθεί για 12 Emmy, τσεκάρει κάθε πιθανό κουτάκι που μπορεί να υπάρχει σε manuals για προϋποθέσεις βράβευσης.
Πρέπει να κερδίσει: Τζούλιαν Μουρ / Θα κερδίσει: Τζούλιαν Μουρ
Α’ Ανδρικός σε Μίνι Σειρά ή Τηλεταινία
- Κέβιν Κόστνερ («Hatfields & McCoys»)
- Μπένεντικτ Κάμπερμπατς («Sherlock: A Scandal in Belgravia»)
- Ιντρις Ελμπα («Luther»)
- Γούντι Χάρελσον («Game Change»)
- Κλάιβ Οουεν («Hemingway & Gellhorn»)
- Μπιλ Πάξτον («Hatfields & McCoys»)
Εδώ έχουμε μαζεμένους πολλούς εξαιρετικούς Α.Π.Τ.Σ. σε δυνατούς ρόλους, είναι αν μη τι άλλο μια πολύ γεμάτη κατηγορία, και αρκετά ανοιχτή ώστε να μην υπάρχει προφανές φαβορί. Για αυτό και μόνο τον πολύ απλό λόγο, κι επειδή νισάφι πια κάθε μέρα σε αυτό το πεδίο να λέμε ότι “Πρέπει να κερδίσει” το «Sherlock» αλλά εν τέλει να λέμε πως “Θα κερδίσει” οτιδήποτε άλλο εκτός από το «Sherlock», ορίστε: Το Emmy θα πάει, και πάρα πολύ δικαίως, στον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς. Κι όχι μόνο επειδή έχει το πιο κουλ όνομα του Χόλιγουντ, αλλά κι επειδή απεικονίζει τον εμβληματικό χαρακτήρα του Σέρλοκ Χολμς με τρόπο καθηλωτικό και διφορούμενο, επανακαθορίζοντάς τον με αποφασιστικό τρόπο στο σήμερα. Όσο καλογραμμένη κι αν ήταν αυτή η σειρά, δίχως μια τέτοια κεντρική ερμηνεία θα κατέρρεε.
Πρέπει να κερδίσει: Μπένεντικτ Κάμπερμπατς / Θα κερδίσει: Μπένεντικτ Κάμπερμπατς
Παρουσιαστής Ριάλιτι
- Τομ Μπέρζερον («Dancing with the Stars»)
- Κατ Ντίλεϊ («So You Think You Can Dance»)
- Φιλ Κέογκαν («The Amazing Race»)
- Ράιαν Σίκρεστ («American Idol»)
- Μπέτι Γουάιτ («White's Off Their Rockers»)
Η απόλυτη έλλειψη λογικής σε αυτή την κατηγορία φαίνεται από το ότι απουσιάζει από τις υποψήφιότητες ο Τζεφ Προμπστ του «Survivor», ο οποίος κέρδισε το βραβείο και τις 4 χρονιές που υπάρχει. Μάλλον θα έκανε κάτι πάρα-πάρα-πάρα πολύ άσχημο τον χειμώνα που μας πέρασε, δεν εξηγείται αλλιώς.
Τώρα, το να μαντέψεις τι θεωρεί η Ακαδημία καλό παρουσιαστή ριάλιτι θα ήταν ένα ενδιαφέρον μυστήριο, μόνο που υποπτευόμαστε πως η παρουσία της μπουλντόζας Μπέτι Γουάιτ στη κατηγορία, θα κάνει κάθε περαιτέρω εικασία περιττή. Η αγάπη μας βέβαια πάει πάντα στην υπέροχη Κατ του «So You Think You Can Dance». Αλλά ας είμαστε ρεαλιστές: Πότε αρνήθηκε η Ακαδημία την ευκαιρία να βραβεύσει την Μπέτι Γουάιτ, για να το κάνει τώρα;
Πρέπει να κερδίσει: Κατ Ντίλεϊ / Θα κερδίσει: Μπέτι Γουάιτ
Διαβάστε επίσης: