Γεννημένος στο Σικάγο ο Ρέιμις είχε δουλέψει σαν δάσκαλος και δημοσιογράφος πριν γνωρίσει τους τον Τζον Μπελούσι και τον Μπιλ Μάρεϊ και ξεκινήσουν να συνεργάζονται στη ραδιοφωνική σειρά National Lampoon Radio Hour, που αργότερα αποτέλεσε την δίοδο και των τριών του στο σινεμά με το « National Lampoon's Animal House» το 1978, στο οποίο ο Ρέιμις υπήρξε ένας από τους σεναριογράφους του.
Η αμερικάνικη κωμωδία δεν θα ήταν ίδια μετά από αυτό και μετά από μια σειρά από ταινίες που η παρέα τους έκανε τα επόμενα χρόνια και στις οποίες ο Ρέιμις υπήρξε σεναριογράφος, ηθοποιός και τελικά σκηνοθέτης. Μέτα τον θάνατο του Μπελούσι από υπερβολική δόση, ο Ράμις πρωταγωνίστησε με τον Μπιλ Μάρεϊ και τον Νταν Αϊκρόιντ στο «Ghostbusters» την μεγαλύτερη επιτυχία του σαν ηθοποιός.
Είχε ήδη αρχίσει να σκηνοθετεί, η πρώτη του ταινία ήταν το «Caddyshack» το 1980, αλλά η καλύτερη ταινία του σαν σκηνοθέτης θα ερχόταν το 1993 με την «Μέρα της Μαρμότας», μια κωμωδία στην οποία ο Μπίλ Μάρεϊ ζούσε ξανά και ξανά την ίδια μέρα και η οποία είναι πλέον αληθινά κλασσική, κομμάτι πια του αμερικάνικου αρχείου ταινιών για «την πολιτιστική, ιστορική και αισθητική της αξία».
Στο «Ghostbusters»
Η άλλη μεγάλη του επιτυχία σαν σκηνοθέτης ήταν το «Ανάλυσε το» μια εξίσου απολαυστική κωμωδία στην οποία ο Μπίλι Κρίσταλ υποδυόταν τον ψυχαναλυτή του μαφιόζου Ρόμπερτ Ντε Νίρο και η οποία λίγα χρόνια μετά γνώρισε μια συνέχεια.
Το συχνά αναρχικό στιλ της κωμωδίας του επηρέασε μια ολόκληρη γενιά σκηνοθετών όπως ο Τζουντ Απατοου, ο οποίος τον θεωρεί έναν από τους μεντορές του, του είχε δώσει τον ρόλο του πατέρα του Σεθ Ρόγκεν στο «Knocked Up» και είχε κάνει την παραγωγή στην τελευταία ταινία που σκηνοθέτησε ο Ρέιμις τους «Γκαφατζήδες των Σπηλαίων».
«Οταν ήμουν 15 χρονών, πήρα μια συνέντευξη από τον Χάρολντ για τον ραδιοφωνικό σταθμό του σχολείου μου καθώς ήταν ο άνθρωπος που ήθελα να γίνω όταν μεγάλωνα» λέει ο Απατοου. «Η δουλειά του ήταν ο λόγος που πολλοί από εμάς ασχοληθήκαμε με την κωμωδία. Κυριολεκτικά ήταν αναμεμειγμένος σε όλες τις αγαπημένες μας ταινίες».
Με τον Σεθ Ρόγκεν στο «Knocked Up»
Το αναρχικό χιούμορ ειδικά των πρώτων ταινιών του, είτε με την ιδιότητα του σεναριογράφου είτε αυτή του σκηνοθέτη άλλαξε για πάντα τον τρόπο που γελάμε από τότε. Ο ίδιος δήλωνε ότι η αισθητική και το χιούμορ του επηρεάστηκε τόσο από την κωμωδία των αδελφών Μαρξ τους οποίους αγαπούσε από πολύ μικρός, όσο κι από την περίοδο που πέρασε δουλεύοντας μετά το πανεπιστήμιο σε ένα ψυχιατρικό ίδρυμα στο Μιζούρι: «Με προετοίμασε για το Χόλιγουντ και για τη δουλεία μου με τους ηθοποιούς» έλεγε. «Κι όχι μόνο για τους ηθοποιούς. Ηταν μια καλή εκπαίδευση για την ίδια την ζωή, έξω στον κόσμο».
Δείτε το τρίελερ του «Η Μέρα της Μαρμότας»
Δείτε τον Χάρολντ Ρέιμις να μιλά για τη «Μέρα της Μαρμότας»
<script type='text/javascript'> //<![CDATA[ var flashvars = { mp3: 'https://www.movingimagesource.us/site_audios/dialogues/5/34339_media_files_media_515_mp3_with_bumpers.mp3', duration: 5642 }; var params = { menu: 'false' }; var attributes = { id: 'dialogue', name: 'dialogue' }; swfobject.embedSWF('/flash/dialogues.swf', 'flash-dialogue', '200', '30', '8.0.0', '/flash/expressInstall.swf', flashvars, params, attributes); //]]> </script> </div>