Buzz

Τρέιλερ για το «Amigo» του Τζον Σέιλς

of 10

H 17η ταινία του Τζον Σέιλς, «Amigo», διαδραματίζεται στις Φιλιππίνες του 1900, στην διάρκεια του Αμερικανο-Φιλιππινέζικου πολέμου, αλλά σύμφωνα με τον ίδιο οι παραλληλισμοί, με άλλους σύγχρονους αμερικάνικους πολέμους είναι κάτι παραπάνω από προφανείς.

Τρέιλερ για το «Amigo» του Τζον Σέιλς

«Ισως καμιά άλλη ένοπλη σύγκρουση στην ιστορία της Αμερικής, δεν έχει αγνοηθεί περισσότερο στον κινηματογράφο, όσο ο Αμερικανο-Φιλιππινέζικος Πόλεμος» λέει ο Τζον Σέιλς. «Αν σκεφτεί κανείς πόσες ταινίες έχουν γυριστεί για Αμερικάνους πιστολέρο, ή ακόμη και γκάνγκστερ, αυτή η έλλειψη ταινιών για την συγκεκριμένη ιστορική περίοδο, μοιάζει δύσκολη να εξηγηθεί. Ο πόλεμος κράτησε «επισήμως» από το 1899 ως το 1902, αν και οι εχθροπραξίες συνεχίστηκαν μέχρι την αρχή του Πρώτου Παγκόσμιου Πολέμου. Τουλάχιστον ένα εκατομμύριο Φιλιππινέζοι σκοτώθηκαν, είτε πέθαναν από πείνα και ασθένειες στην διάρκειά του».

Σύμφωνα με τον ίδιο η μόνη αμερικάνική ταινία που άγγιξε το θέμα υπήρξε το «The Real Glory» του Χένρι Χάθαγουέι, στο οποίο ο Γκάρι Κούπερ και ο Ντέιβιντ Νίβεν είναι οι Αμερικάνοι ήρωες που βοηθούν τους καλούς (χριστιανούς) Φιλιππινέζους στον αγώνα τους εναντίων των κακών μουσουλμάνων. Η ιστορική αλήθεια κάθε άλλο παρά ήταν δεδομένη, κάτι που προσπαθεί να διορθώσει ο Σέιλς στην δική του ιστορικά ακριβή εκδοχή.

Βασισμένη σε ιστορικά γεγονότα αλλά δομημένη πάνω σε μια ιστορία που έγραψε ο ίδιος, ακολουθεί την ιστορία ενός κοινοτάρχη σε ένα χωρίο των Φιλιππίνων, που διχάζεται ανάμεσα στην πίεση των Αμερικάνων, να τους βοηθήσει στον αγώνα τους εναντίον των ανταρτών και στην αγάπη του για τον αδελφό του, που ηγείται μιας ομάδας αγωνιστών.

H ταινία που μέχρι τώρα έχει κάνει μόνο λίγες προβολές σε κινηματογραφικά φεστιβάλ (ανάμεσά τους κι αυτό της Θεσσαλονίκης πέρσι), ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες της Αμερικής τον Αυγουστο κι ο Σέιλς σκοπεύει να την κρατήσει όσο το δυνατόν περισσότερο καιρό στα σινεμά, μια που το φιλμ, αφηγείται ένα κομμάτι της αμερικάνικης Ιστορίας που σύμφωνα με τον ίδιο, οφείλει επιτέλους να έρθει στο φως.