Η τελευταία ταινία της Σοφία Κόπολα, με τίτλο «Πρίσιλα», είναι έτοιμη να δημιουργήσει αίσθηση στην κινηματογραφική βιομηχανία, αλλά όχι χωρίς μια μοναδική ανατροπή.
Η βιογραφική ταινία, την οποία έγραψε και σκηνοθέτησε η Κόπολα για λογαριασμό της A24, καταγράφει τον πολυτάραχο γάμο της Πρισίλα Πρίσλεϊ με τον Ελβις Πρίσλεϊ από την οπτική της, προσφέροντας μια εναλλακτική, λιγότερο κολακευτική ματιά στο θρύλο του ροκ ν ρολ. Ωστόσο, δεν θα περιλαμβάνει κανένα αυθεντικό τραγούδι του Ελβις Πρίσλεϊ, λόγω της άρνησης της οικογένειάς του να συμμετάσχει στην παραγωγή και να παρέχει άδεια για την χρήση των τραγουδιών του.
Παρά το αυτό το αναπάντεχο εμπόδιο, η Κόπολα και η ομάδα της υιοθέτησαν μια δημιουργική προσέγγιση για την μουσική της ταινίας, παρουσιάζοντας διασκευές των κλασικών τραγουδιών του από την ροκ μπάντα Phoenix, της οποίας ο τραγουδιστής, Τόμας Μαρς, είναι ο σύζυγος της Κόπολα. Οι διασκευές αυτές, ηχογραφημένες αποκλειστικά για την ταινία, δεν συμπίπτουν στους ίδιους νόμους με τα αρχικά τραγούδια, κάνοντας έτσι εφικτή την χρήση τους.
Η δύσκολη απόφαση να παραλείψει τη μουσική του Ελβις προήλθε από τις αποτυχημένες προσπάθειες της Κόπολα να διασφαλίσει τη συμμετοχή της «Presley Entertainment», μιας εταιρείας που ανήκει κυρίως στην Authentic Brands Group (85%), με το υπόλοιπο 15% να ανήκει στην οικογένεια Πρίσλεϊ. Η Κόπολα αποκάλυψε στο Hollywood Reporter ότι η εταιρεία προτιμά να συμμετέχει σε έργα που έχει αναλάβει η ίδια και μπορεί να προστατεύσει το brand της, όπως την πρόσφατη βιογραφική ταινία «Ελβις» του Μπαζ Λούρμαν, η οποία ήταν σχεδόν αγιογραφία του καλλιτέχνη.
Αυτή η πρόκληση, ωστόσο, έδωσε ώθηση στη δημιουργικότητα της Κόπολα και την οδήγησε στην καινοτόμα χρήση των διασκευών των Phoenix, ώστε το μουσικό υπόβαθρο της ταινίας να μην παραμείνει κενό.
Η «Πρίσιλα» βασίζεται στην αυτοβιογραφία της Πρίσιλα Πρίσλεϊ, «Ο Ελβις κι εγώ». Πρωταγωνιστούν η Κέιλι Σπέινι ως Πρίσιλα και ο Τζέικομπ Ελορντι ως Ελβις, με την ίδια την Πρίσιλα Πρίσλεϊ να αναλαμβάνει χρέη στην παραγωγή.
H Πρισίλα Πρίσλεϊ μαζί με τη Σοφία Κόπολα
Η ταινία είναι έτοιμη να κάνει την πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ της Βενετίας στις 4 Σεπτεμβρίου, και αργότερα θα παρουσιαστεί ως το κεντρικό γεγονός στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Νέας Υόρκης. Ενα από τα εντυπωσιακά στοιχεία της «Πρίσιλα» είναι η εντυπωσιακή σκηνογραφία, η οποία μετέτρεψε το Τορόντο σε ζωντανές απεικονίσεις της Γκρέισλαντ (σ.σ. η έπαυλη του Ελβις), του Λας Βέγκας και της Γερμανίας. Το όραμα της Κόπολα για το σκηνογραφικό σχεδιασμό στόχευε στη δημιουργία μιας έντονης αντίθεσης μεταξύ των μουντών τόνων της Γερμανίας και των ζωντανών χρωμάτων της Γκρέισλαντ και του Λας Βέγκας, που το παρομοίασε με τη μετάβαση από το ασπρόμαυρο Κάνσας στο έντονα χρωματισμένο Οζ (από την κλασική ταινία «Ο Μάγος του Οζ»).
Οι αντιδράσεις υπήρξαν αναμενόμενες. Μετά την κυκλοφορία του teaser trailer, η οικογένεια του Ελβις Πρίσλεϊ εξέδωσε μια δήλωση που εξέφραζε έκπληξη για την παραγωγή της ταινίας και εξέφρασε ανησυχίες για την ακρίβεια της απεικόνισης της Γκρέισλαντ. Μια ανώνυμη εσωτερική πηγή μέσα κριτίκαρε τον σχεδιασμό των σκηνικών ως «απαίσιο» και υποστήριξε ότι δεν ανταποκρίνεται ακριβώς στην εμβληματική εικόνα του κτηρίου της Γκρέισλαντ.
Ως αντίδραση, η Πρίσιλα Πρίσλεϊ αποθέωσε την ταινία μέσω του Instagram, γράφοντας: «Είμαι ενθουσιασμένη για την απόδοση του βιβλίου μου από τη μαεστρία της Σοφίας Κόπολα. Εχει μια τόσο εξαιρετική οπτική και πάντα ήμουν θαυμάστρια της δουλειάς της. Είμαι βέβαιη ότι αυτή η ταινία θα αποτελέσει μια συναισθηματική διαδρομή για όλους».