Industry

Και οι Ελληνες προτίμησαν τις πλατφόρμες μέσα στο lockdown

of 10

Οπως ήταν φυσικό και στην Ελλάδα οι πλατφόρμες οπτικοακουστικού περιεχομένου κέρδισαν την προτίμηση του κοινού εν μέσω περιοριστικών μέτρων λόγω της πανδημίας.

Και οι Ελληνες προτίμησαν τις πλατφόρμες μέσα στο lockdown

Σύμφωνα με έρευνα της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), το 94% όσων διαθέτουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο έκανε χρήση κάποιας διαδικτυακής υπηρεσίας (Over The Top Services, OTT) γενικώς μέσα στο 2020, με περίπου 6 στους 10 να έχουν κάνει χρήση τουλάχιστον μιας διαδικτυακής υπηρεσίας παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου (Netflix, ERTflix κ.λπ.).

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, από τις αρχές του 2020 έως και τώρα, ο απόλυτος κυρίαρχος στις προτιμήσεις των χρηστών είναι το Netflix, το οποίο χρησιμοποιούν πάνω από 8 στους 10 χρήστες υπηρεσιών ΟΤΤ, ενώ έπεται το ERTflix, το οποίο και επιλέγει το 26% των χρηστών. Ακολουθούν η εφαρμογή της Cosmote TV (21%) και η Nova (10%). Tη νεοαφιχθείσα πλατφόρμα Cinobo χρησιμοποιεί προς το παρόν το 1% των χρηστών. Αξιοσημείωτο είναι ότι 5 στους 10 ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν εφαρμογές τηλεοπτικού περιεχομένου μετά τον Μάρτιο του 2020, δηλαδή εν μέσω πανδημίας.

Παράλληλα, 9 στους 10 έχουν στείλει γραπτά μηνύματα μέσω εφαρμογών OTT (89%), ενώ αντίστοιχο ποσοστό (89%), έχουν πραγματοποιήσει βιντεοκλήσεις (Skype, Zoom κ.λπ.). Οσον αφορά το προφίλ των χρηστών, σχεδόν καθολική είναι η διείσδυση στις νεαρότερες ηλικίες (16-34 ετών), ενώ μειώνεται σε χρήστες μεγαλύτερης ηλικίας. Υψηλό ωστόσο είναι το ποσοστό όσων χρησιμοποιούν OTT υπηρεσίες για την πραγματοποίηση βιντεοκλήσεων στην ηλικιακή ομάδα άνω των 65 ετών.

Οσον αφορά την αποστολή μηνυμάτων, την πρωτοκαθεδρία έχει το Facebook Messenger (83%) και με ελάχιστη διαφορά ακολουθεί η υπηρεσία Viber (82%). Επονται το Instagram Direct (37%) και το WhatsApp (27%). Στις εφαρμογές βιντεοκλήσεων, μεγάλη είναι η προτίμηση του κόσμου και πάλι για το Messenger και το Viber, που χρησιμοποιούν 7 στους 10 χρήστες, και ακολουθούν το Skype (32%) και το Zoom (25%). Αναφορικά με τις εφαρμογές τηλεοπτικού περιεχομένου, η χρήση φθάνει τις 2,5 ώρες καθημερινά, με τους νέους 16-34 ετών και τους φοιτητές να χρησιμοποιούν πολύ συχνά αυτές τις υπηρεσίες, ενώ η μέση χρήση υπηρεσιών ΟΤΤ για ανταλλαγή μηνυμάτων αγγίζει τα 150 μηνύματα την εβδομάδα.

(Πηγή: Καθημερινή)