Buzz

Ο Πάβελ Παβλικόφσκι και το σκοτεινό πάθος του Παρισιού

of 10

Ο Πολωνός σκηνοθέτης που αποκάλυψε το ταλέντο του με την ταινία «Το Τελευταίο Καταφύγιο», βασίζεται στο μυθιστόρημα του Ντάγκλας Κένεντι και σκηνοθετεί ένα δυνατό, κλειστοφοβικό ερωτικό δράμα. Δείτε αποκλειστικά υποτιτλισμένο το τρέιλερ της «Γυναίκας του Πέμπτου».

Ο Πάβελ Παβλικόφσκι και το σκοτεινό πάθος του Παρισιού

Ο Αμερικανός συγγραφέας Τομ Ρικς έρχεται στο Παρίσι αποφασισμένος να διεκδικήσει την παλιά του ζωή και να ξανακερδίσει την αγάπη της γυναίκας και της κόρης του. Τα πράγματα όμως δεν πηγαίνουν όπως θα ήθελε και καταλήγει σε ένα υποβαθμισμένο ξενοδοχείο των προαστίων, αναγκασμένος να δουλεύει ως νυχτοφύλακας για να κερδίσει τα προς το ζην. Τότε γνωρίζει τη Μάργκιτ, μια όμορφη αλλά μυστηριώδη ξένη. Η έντονη και παθιασμένη σχέση τους, όμως, δείχνει να πυροδοτεί μια σειρά από ανεξήγητα γεγονότα, σα να υπάρχει μια σκοτεινή δύναμη που να ελέγχει ολόκληρη τη ζωή του.

«Από μια άποψη η ιστορία είναι μια καταγραφή της ψυχολογικής αποσύνθεσης: η ιστορία ενός άντρα που διαλύεται και γίνεται σχιζοφρενής. Το συγκεκριμένο θέμα με απασχολούσε για πολύ καιρό και είχα ξεκινήσει να γράφω ένα σενάριο πάνω σε αυτό,» λέει ο Πάβελ Παβλικόφσκι για τη νέα του ταινία, που δίνει στον Ιθαν Χοκ τη διάσταση του μεταμοντέρνου τραγικού ήρωα.

Το νέο του σκηνικό είναι το Παρίσι, μια πόλη στην οποία δεν έχει ζήσει ποτέ: «Εχω την τάση να χρησιμοποιώ το τοπίο σαν πνευματικό χώρο,» εξηγεί ο σκηνοθέτης. «Δεν με ενδιαφέρει ο κόσμος όπως είναι πραγματικά, δεν ήθελα να ‘δείξω’ το Παρίσι. Χρησιμοποιώ πραγματικά μέρη και τα απογυμνώνω, προσπαθώντας να βρω κάτι διαχρονικό, ονειρικό ή νοσταλγικό. Το κλειδί είναι η συναισθηματική κατάσταση του ήρωα και το πώς βλέπει εκείνος τον κόσμο. Το πρόβλημα με το Παρίσι είναι ότι δύσκολα βρίσκεις μέρη του που να μη θυμίζουν τον κλισέ του εαυτό. Με τον περιπετειώδη σκηνογράφο μου, Μπενουά Μπαρού, κάναμε ατέλειωτες βόλτες με το μηχανάκι για να βρούμε κάτι ασυνήθιστο. Ηθελα ένα Παρίσι που δεν ήταν στην πραγματικότητα το Παρίσι αλλά η ανατολική Ευρώπη της δεκαετίας του ’70.»

Οσο για τον πρωταγωνιστή του, ο Παβλικόφσκι είναι βέβαιος ότι είναι ο ιδανικός για να ενσαρκώσει τον αγωνιώδη ρόλο του Τομ Ρικς: «Ο Ιθαν Χοκ ξεχειλίζει από ειλικρίνεια, θαλπωρή, γενναιοδωρία, και παρά τα 40 του χρόνια δεν έχει χάσει την εφηβική του ευθύτητα. Τον εμπιστεύεσαι, σε παρασύρει. Επιπλέον είναι έξυπνος και ικανός με το λόγο. Είναι δύσκολο να υποδυθείς το συγγραφέα αν δεν είσαι μιας κάποιας νοημοσύνης. Και ο Ιθαν είναι πράγματι συγγραφέας – αυτόν τον καιρό γράφει το τρίτο του βιβλίο.»

Ο ίδιος ο Ιθαν Χοκ αντιμετωπίζει τον ήρωά του με κατανόηση: «Ο χαρακτήρας έχει μπλεχτεί σε ένα λαβύρινθο: παίρνει ένα δρόμο που δεν οδηγεί πουθενά και προσπαθεί να βρει μια έξοδο χωρίς να ξέρει από πού μπήκε. Σίγουρα ο Τομ παραμένει συμπαθής. Στην πράξη υπηρέτησα το όραμα του Πάβελ, εκείνος έδωσε μορφή στους χαρακτήρες. Στον κινηματογράφο ο ηθοποιός δεν χτίζει μόνος του το χαρακτήρα του. Πρέπει να εμπιστευτεί τους άλλους για να τον δημιουργήσουν μαζί. Στην προκειμένη περίπτωση βέβαια ήταν μια πολύ πιο εσωτερική διαδικασία γιατί όλο το έργο γυρίστηκε μέσα από τη ματιά του χαρακτήρα. Ετσι ο ηθοποιός και ο σκηνοθέτης γίνονται ένα.»

Η γυναίκα που οδηγεί τον Τομ στο λαβύρινθο των παθών του, έχει ιδιαίτερη σημασία στη δραματουργία της ταινίας, όπως εξηγεί ο Ιθαν Χοκ: «Η Κρίστιν Σκοτ Τόμας είναι από τους λίγους ηθοποιούς που ενσαρκώνουν την ουσία του κινηματογράφου. Εχει μια απίστευτη παρουσία, έναν ιδιαίτερο αισθησιασμό, μια φυσική κομψότητα. Είναι εμπειρία να παίζεις με μια τέτοια ηθοποιό. Κάνει τα πάντα να μοιάζουν εύκολα. Με άλλους ηθοποιούς πρέπει να δουλέψεις πολύ σκληρά για να φτάσεις σε αυτό το σημείο. Χρειάζονται εξαιρετικούς φωτισμούς, ένα πολύ δυνατό κείμενο. Ο χαρακτήρας της Μάργκιτ όμως είναι πάνω από όλα συμβολικός και πολλοί ηθοποιοί δεν μπορούν να υποδυθούν κάτι τέτοιο.»

«Η Γυναίκα του Πέμπτου» βγαίνει στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες στις 22 Μαρτίου από το Videorama, με την υποστήριξη της Audio Visual. Πάρτε μια γεύση από ατμοσφαιρικό, μοιραίο πάθος στο παρακάτω τρέιλερ.