Industry

Δελτίο Τύπου του «Ερμεία» σχετικά με τις μπομπίνες που διασώθηκαν από την οδό Χίου 53

of 10

Ο Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης και Προστασίας των Δικαιωμάτων Παραγωγών Κινηματογραφικών Εργων «Ερμείας» απευθύνεται με δελτίο Τύπου προς το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.

Δελτίο Τύπου του «Ερμεία» σχετικά με τις μπομπίνες που διασώθηκαν από την οδό Χίου 53

Στις 27 Ιουλίου έγινε γνωστό από το Υπουργείο Πολιτισμού πως περίπου 500 μπομπίνες από ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου διασώθηκαν από το κτίριο τη οδού Χίου αρ. 53 στο Μεταξουργείο, το οποίο στο παρελθόν στέγαζε τη Φίνος Φιλμ, και στη συνέχεια εκεί λειτούργησαν κινηματογραφικά εργαστήρια ήχου και εικόνας. Η ανακοίνωση ανέφερε πως το Σάββατο 24 Ιουλίου, σημειώθηκε διαρροή χημικών στο κτήριο, με αποτέλεσμα να υπάρχει άμεσος κίνδυνος να χαθούν σημαντικά κινηματογραφικά έργα τα οποία τώρα βρίσκονται υπό την εποπτεία του Κέντρου Κινηματογράφου για αρχειοθέτηση.

Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση του Υπουργείου Πολιτισμού.

Από εκείνη τη στιγμή και μετά, ρεπορτάζ και μεμονωμένοι δημιουργοί μιλούν για «ριφιφί» και «παρανομία» του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Και τώρα ο Ερμείας, ο Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης και Προστασίας των Δικαιωμάτων Παραγωγών Κινηματογραφικών Εργων με δελτίο Τύπου απευθύνεται στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου επικαλούμενος ψευδείς ανακοινώσεις από την πλευρά του Υπουργείου και του ΕΚΚ, αλλα και μέλη του που εκφράζουν την αγωνία τους για τα αρνητικά των ταινιών τους.

Παραξενεύει, αν όλα αυτά ισχύουν, πως ο Ερμείας, το Διοικητικό του Συμβούλιο ή για παράδειγμα οι κληρονόμοι του Θόδωρου Αγγελόπουλου (που αναφέρονται στο δελτίο) δεν μπορούν να απευθυνθούν κατευθείαν στο Κέντρο για να μάθουν όπως αναφέρουν την τύχη της περιουσίας τους και πρέπει να στείλουν δελτίο Τύπου; Παραξενεύει και το γεγονός που θέλει να επιβάλλει το θέμα με τις μπομπίνες και τα υλικά που βρέθηκαν στην Χίου 53 ως «ριφιφί», αποδίδοντας εγκληματική ενέργεια στο Υπουργείο και το Κέντρο στο πλαίσιο μια διαρκούς αντιπολιτευτικής πολιτικής. Παραξενεύει και η διαρκής μονόπλευρη ανταλλαγή δελτίων Τύπου από φορείς που θα έπρεπε να είναι σε συνεργασία. Παραξενεύει και θλίβει όλη αυτή η κατάσταση, καθώς χάνεται διαρκώς η ουσία όλων όσων συμβαίνουν στο πεδίο του ελληνικού σινεμά.


Διαβάστε αυτούσιο το δελτίο Τύπου του Ερμεία:

Πληροφορηθήκαμε από τον τύπο ότι το βράδυ του Σαββάτου 24 Ιουλίου 2021, ομάδα πυροσβεστών συνοδευόμενοι από μια δικηγόρο και δύο παραγωγούς, με την παρουσία του Προέδρου Δ.Σ. και του Γενικού Διευθυντή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, αφαίρεσαν περίπου 500 κουτιά αρνητικών-αγνώστων μέχρι στιγμής ταινιών- από τα παλιά εργαστήρια της Φίνος Φιλμ (τέως Cinemagic και μετά Σινεφίλμ) στο κτίριο της Χίου 53, που είναι ανενεργά εδώ και χρόνια, επικαλούμενοι πληροφορίες περί διαρροής χημικών που θα κατέστρεφαν όσα (αρνητικά) βρίσκονταν εκεί. Το Υπουργείο Πολιτισμού επαίρεται ότι τα αρνητικά «διασώθηκαν», ενώ οι τέως υπεύθυνοι των εργαστηρίων κατηγορηματικά δηλώνουν ότι τα χημικά έχουν αφαιρεθεί εδώ και χρόνια.

Υπάρχουν μέλη μας που εξέφρασαν την αγωνία τους για τα αρνητικά των ταινιών τους (κληρονόμοι του Θ. Αγγελόπουλου, Δημήτρης Μακρής κ.ά.) και γι’ αυτό θέτουμε τα ακόλουθα ερωτήματα:

Πώς η διοίκηση του ΕΚΚ αφαίρεσε από ένα χώρο ταινίες χωρίς να ενημερώσει τους συγκύριους παραγωγούς; Γνωρίζει το ΕΚΚ ποιών ταινιών τα αρνητικά έχει πάρει; Μήπως υπάρχουν και ταινίες στις οποίες δεν έχει καν δικαίωμα συγκυριότητας;

Με ποιο κριτήριο επέλεξαν να «διασώσουν» τα αρνητικά που βρίσκονταν σε αυτό το χώρο και όχι τα υπόλοιπα που δεν «διεσώθησαν» αφού βρίσκονται στην παρακείμενη αποθήκη της ίδιας εταιρείας (επί της Χίου και Σφακίων);

Τα κουτιά με τα αρνητικά που μετέφεραν σε χώρο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου παρελήφθησαν με τα απαραίτητα από το νόμο παραστατικά;

Για να διασωθούν πράγματι τα αρνητικά των ταινιών χρειάζεται να φυλαχθούν σε ειδικά ψυγεία με πολύ συγκεκριμένες συνθήκες θερμοκρασίας και σχετικής υγρασίας. Το απελθόν στις 24/7/2019 διοικητικό συμβούλιο του ΕΚΚ είχε εκπονήσει τη σχετική μελέτη για τη δημιουργία χώρου φύλαξης αρνητικών με την κατάλληλη τεχνική υποδομή (ειδικά ψυγεία κ.λπ) και είχε εξασφαλίσει το αντίστοιχο κονδύλι για την υλοποίηση του εν λόγω έργου ιδιαίτερα χαμηλού κόστους. Έχει λάβει υπ’ όψιν του το σημερινό διοικητικό συμβούλιο του ΕΚΚ τα παραπάνω;

Είναι αλήθεια ότι αυτή τη στιγμή δεν έχει γίνει τίποτα από αυτά και δεν υπάρχουν σωστές συνθήκες φύλαξης των αρνητικών στο χώρο του ΕΚΚ;

Ο Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης και Προστασίας των Δικαιωμάτων Παραγωγών Κινηματογραφικών Έργων «Ερμείας» ζητεί,έστω εκ των υστέρων, να γίνουν από το κράτος οι ενδεδειγμένες ενέργειες, που θα έπρεπε να έχουν γίνει εξ αρχής. Δηλαδή:Α. Να γίνει απογραφή των ταινιών στο χώρο που φυλάσσονται.Β. Να γίνει αναζήτηση των δικαιούχων παραγωγών-συμπαραγωγών και συνεννόηση μαζί τους ως προς το τι μέλλει γενέσθαι με τα ευαίσθητα αρνητικά που αποτελούν μέρος της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου.Γ. Να διασφαλιστούν από το ΕΚΚ οι σωστές συνθήκες φύλαξης για τουλάχιστον όλες τις ταινίες των οποίων είναι συγκύριο  σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές που αναλύονται και στη προαναφερθείσα μελέτη του ΕΚΚ από το 2019.

Είμαστε στη διάθεση οποιουδήποτε θέλει να ακούσει τη γνώμη μας για το πώς πρέπει να δράσουν όσοι έδρασαν με αυτόν τον πρωτοφανή τρόπο.

Ο Πρόεδρος και τα μέλη του ΔΣ του Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης και Προστασίας των Δικαιωμάτων Παραγωγών Κινηματογραφικών Έργων«Ερμείας»