Buzz

Φράνσις Φορντ Κόπολα και Κέβιν Κόστνερ μιλούν μαζί για τα μεγαλύτερα στοιχήματα της καριέρας τους

of 10

Δύο καταξιωμένοι σκηνοθέτες ετοιμάζουν αυτό τον καιρό τις ταινίες των ονείρων τους, και μιλούν στο Deadline για τα ρίσκα που είναι διατεθειμένοι να πάρουν για να τα φέρουν εις πέρας.

Φράνσις Φορντ Κόπολα και Κέβιν Κόστνερ μιλούν μαζί για τα μεγαλύτερα στοιχήματα της καριέρας τους

Το Χόλιγουντ είναι η έδρα πολλών παράτολμων, λίγων όμως όσο ο Κέβιν Κόστνερ και ο Φράνσις Φορντ Κόπολα.

Καταξιωμένοι σκηνοθέτες διαθέτουν ιστορικό προσωπικών ριψοκίνδυνων επενδύσεων στα έργα τους, αποδεικνύοντας την ακλόνητη πίστη τους στο δημιουργικό τους όραμα.

horizon Από την αναζήτηση τοποθεσιών για το «Horizon»

Για τον Κόστνερ, το «Horizon» (ένα πρότζεκτ που αποτελείται από τέσσερις ταινίες στην προ και μετά εμφυλιακή Αμερική) που γυρίζει αυτήν την εποχή ήταν ένα παλιό πάθος. Από το 1988, όταν ξεκίνησε ως ένα απλό σενάριο για ένα γουέστερν, εξελίχθηκε σε ένα μεγάλο κινηματογραφικό έπος με την πάροδο των ετών. Παρά τις πολλαπλές αποτυχημένες προσπάθειες να εξασφαλίσει χρηματοδότηση, ο Κόστνερ παρέμεινε αφοσιωμένος. Εβαλε ακόμη και υποθήκη μια παραθαλασσιά έκταση για να χρηματοδοτήσει την ταινία, υπογραμμίζοντας την ακλόνητη αφοσίωσή του στο καλλιτεχνικό του όραμα.

Ο Κόπολα, επίσης, είναι πασίγνωστος για τα ρίσκα που έχει πάρει ξεκινώντας από το «Αποκάλυψη Τώρα!» και φτάνοντας μέχρι το «Megalopolis», μια ταινία που είχε φανταστεί εδώ και δεκαετίες και η οποία αντιμετώπισε πολλαπλά οικονομικά εμπόδια για να ολοκληρωθεί τελικά φέτος. Απρόθυμος να αλλάξει το δημιουργικό του όραμα, ο Κόπολα πήρε την τολμηρή απόφαση να χρηματοδοτήσει ο ίδιος την ταινία, πωλώντας ακόμη και μέρος της οινοποιίας του για να συγκεντρώσει χρήματα.

«Αν κάποιος σου πει να διαλέξεις ανάμεσα σε δισεκατομμύρια δολάρια ή δισεκατομμύρια καλούς φίλου, η απάντηση είναι πως η φιλία είναι πιο πολύτιμη απ' όσο τα χρήματα θα μπορέσουν να ξεκινήσουν ποτέ να είναι.» - Φράνσις Φορντ Κόπολα

costner Κέβιν Κόστνερ και Φράνσις Φορντ Κόπολα τη δεκαετία του '80

Σε μια ειλικρινή συνέντευξη για το περιοδικό Deadline στις 18 Μαΐου 2023, ο Κόστνερ και ο Κόπολα συζητούν τη σημασία του να χρηματοδοτούν τις ταινίες τους με την προσωπική τους περιουσία, φωτίζοντας το πάθος τους για την αφήγηση ιστοριών αλλά μιλούν και για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στη βιομηχανία. Στην συνέντευξη αυτή, Κόστνερ και Κόπολα αναγνωρίζουν τη σημασία της υποκριτικής ως σημαντικό συστατικό στην κινηματογραφική τους καριέρα. Αναγνωρίζουν ότι τα ουσιώδη στοιχεία του σινεμά είναι η υποκριτική και η αφήγηση, έμαθαν από την πρώτη την τέχνη της αφήγησης και την αναζήτηση της αλήθειας, που συνεχίζουν να ενσωματώνουν στις ταινίες τους. Οι ταινίες τους στοχεύουν στο να ξεπεράσουν τις φορμαλιστικές προσδοκίες και να παραδώσουν αξέχαστες συναισθηματικές εμπειρίες.

Οι σκηνοθέτες αναφέρονται επίσης στις προκλήσεις που δημιουργούν οι εκτελεστικοί παραγωγοί και οι δοκιμαστικές προβολές της ταινίας. Επιμένουν στην ανάγκη για μια ισχυρή αφήγηση και τη σημασία της εμπιστοσύνης στην ενστικτώδη τους κρίση, ακόμη και όταν αντιμετωπίζουν αντικρουόμενες απόψεις. Ο Κόστνερ αναφέρεται στην ευάλωτη φύση των ταινιών κατά τη δοκιμαστική προβολή και δίνει μεγαλύτερη σημασία στη μακροπρόθεσμη επιτυχία και επίδραση μιας ταινίας, παρά στην επιτυχία του πρώτου Σαββατοκύριακου.

«Δεν είμαι τζογαδόρος. Τζογάρω μόνο στην αγάπη για το σινεμά. Τζογάρω στος ανθρώπους. Δεν μπορώ να κάνω τον κόσμο να πάει στο σινεμά, αλλά αν φτάσουν εκεί θέλω να τους έχω φροντίσει με τον καλύτερο τρόπο.» - Κέβιν Κόστνερ

megalopolis

Ο Κόπολα εξηγεί ότι η απόφασή του να χρηματοδοτήσει το «Megalopolis» προήλθε από πρακτικές σκέψεις σχετικά με τις επιχειρηματικές του προσπάθειες και τον εξελισσόμενο κόσμο της καλλιέργειας του κρασιού. Συγχωνεύοντας την οινοποιητική του εταιρεία με άλλες, δημιούργησε μια μεγάλη επιχείρηση που του επέτρεψε να εμπορευματοποιήσει την κερδοφόρο αξία της και να επενδύσει τα έσοδα στην ταινία του. Εκφράζει ευγνωμοσύνη για την ευκαιρία να φέρει σε πέρας το όραμα του για την ταινία.

Ο Κόστνερ και ο Κόπολα θυμούνται τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν με τις πρώτες τους ταινίες. Θυμούνται τον σκεπτικισμό και τις αμφιβολίες που προκάλεσαν στο παρελθόν τα έργα τους, αλλά παρέμειναν ακλόνητοι στην αφοσίωσή τους στο δημιουργικό τους όραμα. Πιστεύουν στη δύναμη της αφήγησης και στην επίδραση που μπορεί να έχει στο κοινό, ακόμη και αν σημαίνει απόκλιση από τις συμβατικές φόρμες.

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη στο Deadline εδώ.