Industry

Αστορ (ξανά) υπό εξαφάνιση

of 10

Με επιστολή του ο Μπάμπης Κονταράκης του Αστορ ενημερώνει για τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με την τύχη του κινηματογράφου που απειλείται εκ νέου να μην χαρακτηριστεί διατηρητέος και έτσι να αλλάξει χρήση.

Αστορ (ξανά) υπό εξαφάνιση

Ηταν τον περασμένο Νοέμβριο, όταν έγινε γνωστή η πρόθεση του ΕΦΚΑ, ιδιοκτήτη των αιθουσών Ιντεάλ, Αστορ και Αελλώ για την εκμετάλλευσή τους, χωρίς να εξασφαλίζεται η χρήση τους ως κινηματογράφων. Η κινητοποίηση υπήρξε μαζική προκειμένου να σωθούν οι ιστορικές αίθουσες.

Σήμερα με μια επιστολή του, ο Μπάμπης Κονταράκης του Αστορ ενημερώνει πως τα πράγματα δεν έχουν καλή έκβαση καθώς, ο ΕΦΚΑ.υπέβαλε ένσταση χωρίς να δώσει τη δυνατότητα στους σημερινούς υπεύθυνους των αιθουσών να απαντήσουν στις αιτιάσεις. Κάπως έτσι η τύχη των κινηματογράφων - κυρίως του Αστορ και του Ιντεάλ - βρίσκεται πάλι στο σημείο μηδέν.


Διαβάστε αυτούσια την επιστολή του Μπάμπη Κονταράκη:

Αγαπητοί φίλοι και συνεργάτες,

Θα ήθελα να σας ενημερώσω για τις νέες εξελίξεις σχετικά με τον κίνδυνο αφανισμού του κινηματογράφου Άστορ.

Από την τελευταία μας επικοινωνία, μία από τις ελάχιστες θετικές θεσμικές εξέλιξεις ήταν το ομόφωνο ψήφισμα του Δήμου Αθηναίων [λινκ], ένα ψήφισμα συνεκτικό με την προγενέστερη άποψη των δημοτικών παρατάξεων, αλλά και του δημάρχου Κώστα Μπακογιάννη, για τον οποίο οι κινηματογράφοι της Αθήνας είναι “κομμάτι του πολιτισμού της πόλης” και κάθε κλειστό σινεμά, είναι μια “ανοιχτή πληγή” στην πόλη [λινκ].

Από την άλλη η αφωνία του Υπουργείου Πολιτισμού κορυφώθηκε με μια εκτός θέματος απάντηση του υπουργείου στα συνολικά τέσσερα ερωτήματα που κατατέθηκαν στη Βουλή, η οποία προκάλεσε περισσότερα ερωτήματα σχετικά με την ίδια τη λειτουργία του Yπουργείου.

Η σημαντικότερη παρέμβαση που έγινε έως σήμερα ήρθε από το ΥΠΕΝ το οποίο πήρε την πρωτοβουλία να ανακηρυχθούν το Ιντεάλ και το Άστορ διατηρητέοι ως προς την χρήση κινηματογράφοι, κάτι το οποίο ζητήσαμε από την πρώτη στιγμή [cc η αιτιολογική έκθεση]. Η διαδικασία όριζε ένα διάστημα τριάντα ημερών για να υποβληθούν απόψεις ή ενστάσεις. Έτσι, την τελευταία μέρα της διαδικασίας ο ΕΦΚΑ έκανε ένσταση και μάλιστα με τρόπο ώστε να μην προλάβουμε να απαντήσουμε στις αιτιάσεις του! [cc η ένσταση ΕΦΚΑ & η άποψη-απάντηση του Αστορ]. Ως αποτέλεσμα, αυτή τη στιγμή η διαδικασία κήρυξης διατηρητέας της χρήσης του Άστορ από το ΥΠΕΝ έχει παγώσει.

Αποδείχθηκε λοιπόν ότι ο ΕΦΚΑ είναι αναξιόπιστος, και η προηγούμενη ανακοίνωση του, απλώς, εμπαιγμός. Θυμίζω ότι στο δελτίο τύπου που εξέδωσε στις 22/11/2022, έγραφε μεταξύ άλλων, ότι “Δεν δρομολογείται αλλαγή χρήσης των κινηματογράφων Αελλώ, Άστορ και Ιντεάλ”, ενώ για την υπόθεση του ΑΣΤΟΡ πιο συγκεκριμένα, έγραφε “αναφορικά με τον κινηματογράφο ‘Αστορ, ήδη υλοποιείται ο σχεδιασμός του φορέα, προκειμένου η αίθουσα κινηματογράφου να μην αλλάξει χρήση, το υπόλοιπο κτίριο να αξιοποιηθεί από επενδυτή και να λειτουργήσει και ένα κατάστημα στο ισόγειο. Οι πρώτες μελέτες, που ήδη έχουν υλοποιήσει οι αρμόδιες διευθύνσεις του e-ΕΦΚΑ, δείχνουν πως κάτι τέτοιο είναι εφικτό.”

Τώρα, στην ένσταση του, μετά από μια σειρά από ακροβατικών ισχυρισμών, καταλήγει, χαρακτηριστικά, ότι η ύπαρξη του Άστορ είναι “τροχοπέδη” για να επισκευαστεί και να λειτουργήσει το κτίριο στο οποίο στεγάζεται. Αφήνω σε εσάς να χαρακτηρίσετε τη στάση του δημόσιου οργανισμού ΕΦΚΑ και του διοικητή του και πώς αυτή μεταφράζεται σε όρους δημοσίου συμφέροντος.

Ομως δεν μπορώ παρά να αναρωτηθώ το εξής: ποιός είναι το εμπόδιο αυτή τη στιγμή για την Αθήνα;

Το Άστορ ή ο ΕΦΚΑ;

Φιλικά,
Μπάμπης Κονταράκης


Διαβάστε εδώ την ένσταση του ΕΦΚΑ:

εφκα εφκα εφκα εφκα


Διαβάστε εδώ αυτούσια την απάντηση του Αστορ στην ένσταση του ΕΦΚΑ:

αστορ αστορ 2 αστορ 3


Διαβάστε εδώ αυτούσια την αιτιολογική έκθεση για τον χαρακτηρισμό του Αστορ ως διατηρητέα αίθουσα:

αιτιολογική έκθεση αιτιολογική έκθεση αιτιολογική έκθεση αιτιολογική έκθεση αιτιολογική έκθεση αιτιολογική έκθεση αιτιολογική έκθεση αιτιολογική έκθεση αιτιολογική έκθεση αιτιολογική έκθεση