Είναι ένα μπέρδεμα, κάθε φορά, να γράφεις για μια ταινία σαν τη σειρά των «Twilight», που απευθύνεται σε κοινό που τη γνωρίζει και ή θέλει, ή δε θέλει να τη δει, ανεξάρτητα από τη γνώμη οποιουδήποτε.
Να γράψεις ότι η Στέφανι Μέγιερ, και άρα η Μπέλα, έχει το φόβο του πέους, ή να γράψεις, «αχ, ήταν ένας γάμος μούρλια»; Το δεύτερο προφανώς, μια και το «Χαραυγή Μέρος 1», αλλά και το κοινό του, απέχει από τις ψυχαναλυτικές θεωρίες και διψά, όχι για αίμα, αλλά για ρομαντισμό, παραμύθι και θέαμα.
Σε αυτή τη λογική, το νέο επεισόδιο της κινηματογραφικής σειράς, είναι ίσως και το ωραιότερο μέχρι τώρα, μια και καταπιάνεται από την αρχή μέχρι το τέλος με τον ακαταπράυντο έρωτα του Εντουαρντ και της Μπέλα. Δεν έχει μάχες, ούτε αιμασταγή βαμπίρ, ούτε ιδιαίτερα εκδικητικούς λύκους. Εχει ρομάντζο, δράμα και σεξ (όχι, μη φανταστείτε, δε θα δείτε τίποτα) και προετοιμάζει το έδαφος για το ξέσπασμα βίας και το κλείσιμο λογαριασμών του φινάλε.
Η Κρίστεν Στιούαρτ έχει μεγαλώσει και από κατσούφικο μουτράκι μοιάζει (κι εκτός ρόλου) να γίνεται μια όμορφη γυναίκα. Αν υποθέσουμε ότι ολόκληρη η κινηματογραφική σειρά απευθύνεται σε κάθε είδους νεανικό κοινό, η «Χαραυγή Μέρος 1» είναι, μάλλον, το πιο κοριτσίστικο επεισόδιο. Το νυφικό της Μπέλα (με πολύ ωραία πλάτη!) θα κάνει χιλιάδες καρδούλες να φτερουγίσουν, η ένταση της πρώτης νύχτας του γάμου και του μήνα του μέλιτος θα προκαλέσει ονειροπόληση και το δράμα ενός ονείρου που είναι δύσκολο να εκπληρωθεί θα κάνει εφηβικά μάτια να βουρκώσουν.
Αυτό, όμως, σημαίνει επιτυχία, γιατί εκεί στοχεύει και η ταινία. Για το κοινό που αναζητά να δει τον σπόρο του Κακού, υπάρχει ο «Εξορκιστής». Για το κοινό που αναζητά να πληρώσει ένα εισιτήριο κινηματογράφου και να ταξιδέψει καιρό μ’ αυτό, υπάρχει η «Χαραυγή Μέρος 1». Βέβαια, είναι θέμα για συζήτηση ότι η δημοφιλέστερη νεανική ταινία είναι τόσο ακραία συντηρητική, αλλά είπαμε να μη μιλήσουμε για το φόβο του πέους...