Με το φετινό σύνθημα το «Πάμε Σινεμά, Πάμε Ταινιόραμα», το Ταινιόραμα ξεκινάει στις 17 Μαΐου και μέχρι τις 27 Ιουνίου θα προβάλλει καθημερινά τρεις ταινίες με εισιτήριο 6 ευρώ και για τις τρεις ταινίες, ενώ θα διατίθεται και περιορισμένος αριθμός καρτών διαρκείας των 30 ευρώ και για τις 126 προβολές.

Αναλυτικό Πρόγραμμα Προβολών (21 Ιουνίου - 27 Ιουνίου):

ΠΕΜΠΤΗ 21 ΙΟΥΝΙΟΥ / Βραδιά Λουίς Μπουνιουέλ

Βιριδιάνα (Viridiana, 1961, 90΄)

Η Βιριδιάνα, νεαρή καλόγρια, είναι έτοιμη να πάρει τους τελικούς όρκους της. Πρώτα, όμως, πρέπει να επισκεφθεί τον χήρο θείο της. Αυτή η αιρετική, βλάσφημη ταινία του Μπουνιουέλ, που κυνηγήθηκε από τη δικτατορία του Φράνκο, κέρδισε το Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών.

Ναζαρέν (Nazarin, 1959, 94΄)

Ο Ναζαρέν είναι ένας ιερέας, που προσπαθεί να ζήσει τίμια και καθαρά σύμφωνα με τις χριστιανικές αρχές. Οι γύρω του όμως του δείχνουν δυσπιστία και έχθρα, πλην της πόρνης της περιοχής. Μεξικανικής παραγωγής αυτό το αριστούργημα του Μπουνιουέλ, που κέρδισε βραβείο στο Φεστιβάλ Καννών.

Τριστάνα (Tristana, 1970, 98΄)

Με πρωταγωνιστές τους Κατρίν Ντενέβ, Φράνκο Νέρο και Φερνάντο Ρέι, ο Μπουνιουέλ συνθέτει ένα ακόμη βλάσφημο, εμμονικό κινηματογραφικό σύμπαν. Η Τριστάνα, μια νεαρή ορφανή από το Τολέδο, καταφτάνει για να μείνει στο σπίτι του φιλήδονου, ηλικιωμένου αριστοκράτη Δον Λόπε, ο οποίος δεν αργεί να την κατακτήσει. Η Τριστάνα όμως φεύγει μ’ ένα ζωγράφο, αλλά επιστρέφει βαριά άρρωστη.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 22 ΙΟΥΝΙΟΥ / Βραδιά Λαρς φον Τρίερ

Dogville (2003, 178΄)

Με αριστοτεχνική σκηνοθετική δεξιότητα ο Λαρς φον Τρίερ στήνει ένα υπαρξιακό/ κοινωνικό δράμα πάνω σε μια θεατρική σκηνή. Το πρώτο μέρος της αμερικανικής τριλογίας του, με τη Νικόλ Κίντμαν πρωταγωνίστρια, σε πηγαίνει στην Αμερική του ’30, όπου η φοβισμένη φυγάς Γκρέις βρίσκει καταφύγιο στην πόλη Ντόγκβιλ, κοντά στα Βραχώδη Όρη. Όταν η αστυνομία την αναζητά επίμονα, οι κάτοικοι αρχίζουν να την εκμεταλλεύονται βάναυσα, αλλά εκείνη καιροφυλακτεί με το επικίνδυνο μυστικό της.

Οι Ηλίθιοι (The Idiots, 1998, 110΄)

Θέλοντας να ανακαλύψει την ευτυχία μέσα από την αθωότητα του χαζού, που κρύβει μέσα του κάθε άνθρωπος, μία παρέα αστών εγκαθίσταται σε συνοικία πλουσίων της Κοπεγχάγης και αρχίζει να συμπεριφέρεται όπως τα άτομα με χαμηλή νοημοσύνη. Η πρώτη ταινία του τελευταίου κινηματογραφικού κινήματος, του περίφημου Δόγματος ΄95.

Χορεύοντας στο Σκοτάδι (Dancer in the Dark, 2000, 140΄)

Η Σέλμα, μια σχεδόν τυφλή Τσέχα μετανάστρια στις Η.Π.Α. του 1964, συγκεντρώνει χρήματα για να χειρουργηθεί το παιδί της που πάσχει από την ίδια πάθηση. Οταν, όμως, ένας γείτονας κλέψει τις οικονομίες της, η αντίδρασή της θα οδηγήσει σε τραγικές εξελίξεις. Μουσικοχορευτική αλληγορία του Λαρς φον Τρίερ, που κέρδισε Χρυσό Φοίνικα, όπως και η πρωταγωνίστρια του Μπιορκ βραβείο ερμηνείας, στο Φεστιβάλ Καννών της χρονιάς.

ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΙΟΥΝΙΟΥ / Η Φαντασία μπλέκει με το Ονειρο

Πέρυσι στο Μαρίενμπαντ (Last Year at Marienbad, 1961, 94΄)

Σ’ έναν πύργο εκτυλίσσεται η διφορούμενη ερωτική ιστορία ενός άντρα και μιας γυναίκας, που μπορεί και να είχαν συναντηθεί τον προηγούμενο χρόνο στο Μαρίενμπαντ. Η σπουδαία σουρεαλιστική ταινία του Αλέν Ρενέ κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι στο Φεστιβάλ Βενετίας και υποψηφιότητα Όσκαρ για το σενάριο του Ρομπ Γκριγιέ. Με την Ντελφίν Σεϊρίνγκ.

Τα Φτερά της Διασημότητας (Wings of Fame, 1990, 116΄)

Διάσημος κινηματογραφικός ηθοποιός ισχυρίζεται ότι έχει γράψει ένα βιβλίο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, ένας πραγματικός αλλά όχι και τόσο γνωστός συγγραφέας να τον εκδικηθεί σκοτώνοντας τον. Στη συνέχεια όμως πεθαίνει και ο της από ατύχημα. Με τους Πήτερ Ο’ Τουλ και Κόλιν Φερθ. Σε σκηνοθεσία Οτακάρ Βοτοτσέκ. Δυο βραβεία στο Φεστιβάλ Αβοριάζ.

Εξολοθρευτής Άγγελος (The Exterminating Angel, 1962, 95΄)

Οι καλεσμένοι σε δείπνο ενός αριστοκρατικού σπιτιού βρίσκονται εγκλωβισμένοι και δεν μπορούν να φύγουν. Μόνος ένας άγγελος εξολοθρευτής μπορεί να τους “σώσει”. Το σουρεαλιστικό διαμάντι του Ισπανού σκηνοθέτη Λουίς Μπουνιουέλ, που αγαπήθηκε όσο κανένα άλλο.

ΚΥΡΙΑΚΗ 24 ΙΟΥΝΙΟΥ / Βραδιά Ατόμ Εγκογιάν

Family Viewing (1988, 86’)

Μέσα από τη λατρεία του Σταν, πατέρα του Βαν, για το βίντεο και τη συνεχή καταγραφή της καθημερινής ζωής του, ξεδιπλώνεται ένα συγκινητικό οικογενειακό δράμα. Από τα πρώτα διαμαντάκια του Ατόμ Εγκογιάν, που κέρδισε βραβεία στα Φεστιβάλ Βερολίνου, Λοκάρνο και Τορόντο.

The Adjuster (1991, 102΄)

Το τι σημαίνει μοναδικό για τα μέλη της οικογένειας του Νόα εξετάζεται: Ο ίδιος ο Νόα κάνει σεξ με τις πελάτισσες του. Η γυναίκα του Χέρα βλέπει πορνό ταινίες για την Επιτροπή Λογοκρισίας. Και το σπίτι τους, που ακόμη μένουν ο γιος τους και η αδελφή της Χέρα, ζητείται για να γυριστεί μια ταινία. Μια απίθανη κομεντί δια χειρός Εγκογιάν.

Το Γλυκό Πεπρωμένο (The Sweet Hereafter, 1997, 112΄)

Η κοινότητα μιας μικρής πόλης προσπαθεί να συνέλθει από τον οδυνηρό θάνατο που βρήκαν πολλά από τα μικρά παιδιά της, έπειτα από το τραγικό αυτοκινητιστικό δυστύχημα ενός λεωφορείου. Υποψήφια για Όσκαρ σκηνοθεσίας, σεναρίου, και τρία βραβεία στο Φεστιβάλ Καννών. Με τις αισθαντικές ερμηνείες των Ίαν Χολμ και Σάρα Πόλεϊ.

ΔΕΥΤΕΡΑ 25 ΙΟΥΝΙΟΥ / Η Αλλη Πλευρά της Κοινωνίας

Χαμένες Αγάπες (Amores Perros, 2000, 154΄)

Ενα οδυνηρό τροχαίο δυστύχημα συνδέει τρεις ιστορίες, των οποίων οι πρωταγωνιστές στο όνομα της αγάπης παίζουν με την απώλεια, τη λύπη, τη σκληρή πραγματικότητα. Υποψήφιο για Όσκαρ Καλύτερης Ξένης Ταινίας και δυο βραβεία στο Φεστιβάλ Καννών, αυτό το υπαρξιακό δράμα που έκανε ευρύτερα γνωστό τον Μεξικανό Αλεχάντρο Γκονζάλεζ Ιναρίτου.

Taxi (1996, 110΄)

Νεαρό κορίτσι, που αποτυγχάνει στις εξετάσεις της, αναγκάζεται από τον πατέρα της να μάθει να οδηγεί ταξί. Με τον καιρό, όμως, καταλαβαίνει ότι ο πατέρας της πέρα από οδηγός ταξί, είναι και μέλος ρατσιστικής ομάδας που κυνηγάει μετανάστες, ομοφυλοφίλους, τραβεστί κ.ά. Συγκλονιστικό δράμα, ισπανικής παραγωγής, σε σκηνοθεσία Κάρλος Σάουρα.

Dog Days (2001, 121΄)

Το σκληρό, άκρως διεισδυτικό δράμα του Αυστριακού Ούλριχ Ζάιντλ αποτυπώνει τις ζωές ετερόκλητων ανθρώπων σε προάστιο της Βιέννης, στη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών τους. Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Βενετίας.

ΤΡΙΤΗ 26 ΙΟΥΝΙΟΥ / Βραβευμένα Αριστουργήματα

Μαχαίρι στο Νερό (Knife in the Water, 1962, 94΄)

Στο δρόμο για ταξίδι αναψυχής με γιοτ, ένα ζευγάρι προσκαλεί ταλαντούχο πλην ιδιαίτερο νέο να έρθει μαζί τους. Ένα παράξενο παιχνίδι διαδραματίζεται εντός της τριάδας. Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Ρομάν Πολάνσκι, και μάλιστα πολωνικής παραγωγής, εντυπωσίασε. Κέρδισε το Βραβείο FIPRESCI στο Φεστιβάλ Βενετίας, και ήταν υποψήφιο για Όσκαρ Καλύτερης Ξένης Ταινίας.

Ο Μπαμπάς Λείπει σε Ταξίδι για Δουλειές (When Father Was Away on Business, 1985, 136΄)

Στα χρόνια που ο Τίτο και η “μαμά” Σοβιετική Ένωση δεν είχαν και τις καλύτερες σχέσεις, ο Μέσα συλλαμβάνεται από το καθεστώς εξαιτίας μιας “απροσεξίας” του στην εφημερίδα. Ο γιος του, όμως, ο Μάλικ εξακολουθεί να πιστεύει την ιστορία της μητέρας του ό,τι ο μπαμπάς λείπει σε ταξίδι για δουλειές. Χρυσός Φοίνικας και Βραβείο FIPRESCI στο Φεστιβάλ Καννών, υποψήφια για Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξένης Ταινίας, για την –όλο μαύρο χιούμορ- ιστορία που καθιέρωσε τον Σέρβο σκηνοθέτη Εμίρ Κουστουρίτσα, Έξοχες οι ερμηνείες τόσο του Μίκι Μανόλοβιτς όσο και της Μιριάνα Καράνοβιτς.

Η Αυτοκρατορία του Πάθους (Ai No Borei, 1978, 110΄)

Το ακραίο ερωτικό πάθος 20χρονου φαντάρου και 40χρονης νοικοκυράς, μητέρας και συζύγου οδηγεί στο έγκλημα, τη δολοφονία του συζύγου και στις τύψεις, σε μια κλασσική ταινία δοσμένη με μια αγριάδα και έναν παροξυσμό. Η ιστορία είναι αληθινή και συνέβη το 1895 σε απομακρυσμένο χωριό της Ιαπωνίας. Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Καννών.

ΤΕΤΑΡΤΗ 27 ΙΟΥΝΙΟΥ / Καλτ Σινεμά Τρόμου

Ανατριχίλες (Shivers, 1975, 87΄)

Ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, στην αρχή της πολυσχιδούς καριέρας του, μιλάει για έναν επιστήμονα ο οποίος δολοφονεί μια κοπέλα και χρησιμοποιεί οξύ για να καταστρέψει τα γεννητικά της όργανα. Μετά αυτοκτονεί. Γιατρός που ενδιαφέρεται για την υπόθεση συμπεραίνει πως ο επιστήμονας πραγματοποιούσε πειράματα για την παραγωγή τεχνιτών παράσιτων ως υποκατάστατα του ανθρώπινου οργανισμού.

Τα Τρία Πρόσωπα του Σατανά (I Tre Volti della Paura, 1963, 92΄)

Τρεις ιστορίες σε μια σπονδυλωτή ταινία τρόμου, στην οποία η εξαιρετική ατμόσφαιρα συνδυάζεται με τη μαγεία, τον βαμπιρισμό, κ.ά. Ιταλική, εγγλέζικη και γαλλική παραγωγή, σε σκηνοθεσία Μάριο Μπάβα και Σαλβατόρε Μπιλιτέρι. Μεταξύ άλλων παίζει και ο Μπόρις Καρλόφ.

Αμόκ και Μαύρη Μαγεία (Craze, 1974, 96΄)

Ο αξεπέραστος Φρέντι Φράνσις σκηνοθετεί από Τζακ Πάλανς μέχρι Χιου Γκρίφιθ και Τρέβορ Χάουαρντ σε αυτή την εγγλέζικη παραγωγή, κατά την οποία ιδιοκτήτης αφρικανικού ειδώλου που έχει μαγικές δυνάμεις, κυριεύεται από δολοφονική μανία.