Βραβευμένη στην Εβδομάδα Κριτικής του φεστιβάλ των Καννών το 2018, αυτή η ταινία από την Ινδία αγγίζει θέματα όπως η θέση της γυναίκας, το βαθιά ταξικό σύστημα της χώρας και τα κοινωνικά ταμπού, μέσα από μια τρυφερή ιστορία και με έναν τρόπο όχι πολεμικό, μα ιδιαίτερα τρυφερό κι ανθρώπινο.
Ανάμεσα στους γυάλινους ουρανοξύστες της Μουμπάι, η Ράτνα εργάζεται ως εσωτερική οικιακή βοηθός του Ασουίν, ενός νέου εύπορης οικογένειας. Ο Ασουίν φαίνεται να τα έχει όλα, όμως η Ράτνα αισθάνεται τη βαθιά μελαγχολία του και πως έχει εγκαταλείψει τα όνειρά του. Από την άλλη, η Ράτνα που φαίνεται πως δεν έχει τίποτα να χάσει, κυνηγά το όνειρό της να γίνει μια σχεδιάστρια μόδας γεμάτη αισιοδοξία. Οταν αυτοί οι αντίθετοι κόσμοι ενώνονται, οι δυό τους έρχονται πιο κοντά, μα τα εμπόδια μεταξύ τους φαντάζουν ανυπέρβλητα.
Δίχως να ξεπέφτει στην περιοχή της σαπουνόπερας ακόμη κι αν δεν αποφεύγει μερικές ευκολίες ή ένα μελαγχολικό μα σχεδόν happy end, το φιλμ κατορθώνει μέσα από μια ιδιαίτερα απλή - σχεδόν προβλέψιμη - ιστορία να μιλήσει με διακριτικότητα για μερικά ιδιαίτερα καίρια προβλήματα στη νοοτροπία της ινδικής κοινωνίας.
Κι αν η τύχη της πλειοψηφίας των γυναικών στη χώρα της δεν έχει καμία σχέση με αυτή της ηρωίδας της, θα μπορούσε κανείς να πει πως η ταινία πρεσβεύει κυρίως τη γυναικεία ενδυνάμωση, την αλλαγή της στάσης των ίδιων των γυναικών απέναντι στην κατάστασή τους και τις δομές που τους την επιβάλλουν.
Ομως, πέρα από την υποβόσκουσα πολιτική χροιά της ταινίας, που είναι σαφής ακόμη κι αν είναι χαμηλότονη, το «Μη με Λες Κύριο» λειτουργεί γοητευτικά ως μια συγκρατημένη ρομαντική dramedy που στηρίζεται σε ένα κομψό σενάριο κι έναν συναισθηματικό τόνο που δεν χάνει ποτέ το σωστό βηματισμό του.
Μπορεί ο τρόπος που σκιαγραφεί του χαρακτήρες του να είναι σαφώς προκατειλημμένος υπέρ της ηρωίδας του, δίνοντάς της ένα ρόλο που είναι πολύ πιο ολοκληρωμένος και «γενναίος» απέναντι στο μάλλον σχηματικό αφεντικό της και το φινάλε να είναι ιδιαίτερα στρογγυλεμένο, αλλά είναι εύκολο να συγχωρήσεις τις όποιες αδυναμίες μιας ταινίας, της οποίας η καρδιά βρίσκεται στο σωστό μέρος και οι προθέσεις είναι μόνο καλές.