Μοιάζει σοφή η επιλογή του Βερονέζι να κρατήσει για το τέλος της ταινίας του (τρίτης της επιτυχημένης σειρά ταινιών «Manuale D' Amore») τον «κράχτη» του, που δεν είναι άλλος από τη συνύπαρξη στην ίδια ιστορία του Ρόμπερτ Ντε Νίρο και της Μόνικα Μπελούτσι.
Αυτό, όμως, σημαίνει πως μέχρι να φτάσει εκείνη η στιγμή πρέπει να παρακολουθήσεις δύο ακόμη ιστορίες, σε ένα μοτίβο, αυτό του σπονδυλωτού φιλμ, στο οποίο διέπρεψε το ιταλικό σινεμά περασμένων δεκαετιών και που, αλήθεια, κανείς δεν ζήτησε την επιστροφή του εν έτει 2011.
Πρώτη ιστορία στη σειρά αυτή της «Νεότητας», όπου ένας νεαρός δικηγόρος (ο Ρικάρντο Σκαμάρτσιο του «Ο Παράδεισος είναι η Δύση»), που ετοιμάζεται να παντρευτεί, μαγεύεται από τα κάλλη μιας νεαρής Τοσκανής. Σε αντίθεση με τον θεατή που όχι μόνο δεν μαγεύεται, αλλά απορεί με το πόσο τουριστικά και κιτς μπορεί ένας σκηνοθέτης να απεικονίσει μια ιστορία αυτογνωσίας, πνίγοντας την αφήγηση του μέσα στην γλυκερή νοσταλγία και την γραφική καταγραφή ενός χωριού εκκεντρικών χαρακτήρων που γειώνουν την αλαζονία του φιλόδοξου νεαρού, ποτίζοντας τον με αγνά αισθήματα για τη χαρά τη ζωής.
Στη συνέχεια ακολουθεί η «Ωριμότητα», μια κωμική εκδοχή της «Ολέθριας Σχέσης» που θα γεννηθεί ανάμεσα σε έναν παντρεμένο επί 25 χρόνια τηλεπαρουσιαστή και μιας νυμφομανούς γυναίκας. Εδώ ο Βερονέζι είναι αλήθεια πως προσπαθεί λίγο παραπάνω να αναδείξει το γκροτέσκο της ερωτικής μανίας και να «σεβαστεί» την ακατανόητα συχνά έλξη που νιώθουν οι άνθρωποι ο ένας για τον άλλο, αλλά ισοπεδώνεται από τους άκομψους ρυθμούς του και την πιο κλισέ πεθαίνεις ανάπτυξη της ιστορίας του.
Μετά από περίπου μιάμιση ώρα (!) φτάνει και η ώρα της τρίτης ιστορίας, αυτής με τον τίτλο «H τρίτη ηλικία του έρωτα» και πρωταγωνιστές τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο και την Μόνικα Μπελούτσι. Και σε αυτό το σημείο είναι που καταλαβαίνεις πως τα πράγματα, ναι, μπορούν να γίνουν και χειρότερα. Οχι μόνο γιατί ο Ντε Νίρο μοιάζει τελείως έξω από τα νερά του παίζοντας με...γκριμάτσες, ούτε γιατί η Μπελούτσι (πάντοτε ένα θαύμα για να απολαύσεις) μοιάζει σαν να παίζει σε διαφημιστικό φτηνού αρώματος. Στους ρόλους ενός αμερικανού καθηγητή που μετακομίζει στη Ρώμη μετα το διαζύγιο του και της κόρης του καλύτερου του φίλου που θα του ξαναδώσει τη χαρά τη ζωής, οι δύο σταρ της ταινίας του Βερονέζε περιφέρουν τη λάμψη τους, ξοδεύοντας την σε ανάλαφρα ραντεβού, μια σκηνή σεξ στα όρια της ντροπής και παραμυθένια σκηνικά με πυροτεχνήματα.
Οσο για τον προσωποποιημένο Ερωτα, που ενώνει τις τρεις παραπάνω ιστορίες σε μια άτεχνη και παλιομοδίτικη ιδέα, θα αρκούσε να γνωρίζετε το επάγγελμα του για να βγάλετε τα συμπεράσματα σας. Είναι ταξιτζής!