Ο Αρθουρ δεν είναι ένα παιδί σαν όλα τ’ άλλα. Και πως θα μπορούσε άλλωστε, από τη στιγμή που ο πατέρας του δεν είναι άλλος από τον Αγιο Βασίλη αυτοπροσώπως! Με τα Χριστούγεννα να πλησιάζουν ολοταχώς, η high-tech οικογενειακή επιχείρηση, η οποία βρίσκεται σε μια κρυφή τοποθεσία κάπου στο Βόρειο Πόλο, έχει πάρει φωτιά, με τους πάντες να δουλεύουν πυρετωδώς, προκειμένου να ετοιμάσουν εγκαίρως τα δώρα που θα μοιραστούν στα παιδιά όλου του κόσμου. Ωστόσο, μια αναπάντεχη εξέλιξη, θα φέρει τον καλοσυνάτο, πλην όμως αδέξιο Αρθουρ αντιμέτωπο με τη μεγαλύτερη πρόκληση της ζωής του: να φέρει εις πέρας την κρίσιμη αποστολή του μοιράσματος των δώρων, προτού ξημερώσουν τα φετινά Χριστούγεννα...

Οσο κοινότοπο κι αν ακούγεται, o «Γιος του Αϊ Βασίλη» είναι μια χριστουγεννιάτικη ταινία. Οχι επειδή διαδραματίζεται τα Χριστούγεννα, ούτε επειδή το θέμα της είναι το έκληθρο που κινδυνεύει να αντικατασταθεί από ένα διαστημόπλοιο. Και κυρίως όχι επειδή έχει φτιαχτεί ως μια «ταινία για όλη την οικογένεια» με όλο το φορτίο που φέρνει ο όρος στα αυτιά ενός υποψιασμένου θεατή.

Ο «Γιος του Αϊ Βασίλη» είναι μια χριστουγεννιάτικη ταινία επειδή μέσα της κρύβεται όλη η μελαγχολία, η ανάγκη του να μπεις με το έτσι θέλω στο «πνεύμα» των γιορτών και η βιαιότητα που κρύβει το ψέμμα του Αϊ Βασίλη, αποτυπωμένα όλα στο πρόσωπο και την αφοπλιστική αφέλεια του Αρθουρ.

Βγαλμένος από μια πραγματικότητα που το προνόμιο του να είσαι «γιος του Αϊ Βασίλη» μπορεί να μην είναι απαραίτητα το καλύτερο πράγμα που σου έχει συμβεί, ο Αρθουρ παίρνει την υπόθεση «Χριστούγεννα» τόσο στα σοβαρά που ακόμη και αν δεν διαθέτεις ίχνος ευαισθησίας δεν υπάρχει περίπτωση να μην τρομάξεις μπροστά στο ενδεχόμενο πως ανάμεσα στα δισεκατομμύρια παιδιά του πλανήτη, ένα δεν θα παραλάβει ποτέ το δώρο του.

Σε μια τόσο απλή, αλλά τελικά τόσο «συμβολική» ιδέα κρύβεται το μεγάλο μυστικό αυτής της ταινίας, ακριβώς όπως συμβαίνει στις ιστορίες που μένουν κλασικές. Αυτή θα είναι και η αφετηρία για ένα πανέξυπνα γραμμένο, σοφά σχεδιασμένο και απολαυστικά σκηνοθετημένο roller coaster, όπως άλλωστε υπήρξαν πάντοτε οι δημιουργίες της Aardman, από τις «Κότες το’ Σκασαν» μέχρι και το βραβευμένο με Οσκαρ κινουμένων σχεδίων «Ο Γουάλας και Γκρόμιτ στον Τεράστιο Λαχανόκηπο».

Από τη στιγμή που το έλκηθρο – αντίκα ξεκινάει το ταξίδι του πάνω από τη Γη δεν θα σταματήσει παρά μόνο όταν φτάσει στο στόχο του. Στη διάρκεια του, τα ξωτικά- βοηθοί του Αγιου θα ξεπεράσουν τον Ιθαν Χαντ σε «επικίνδυνες αποστολές», οι Αϊ Βασίληδες θα χάσουν τη στολή τους για να αποκαλυφθούν ως θύτες και θύματα μιας αδίστακτης διαδοχής εν ονόματι των Χριστουγέννων, οι τάρανδοι θα αποδείξουν πως διαθέτουν μηχανή πιο γερή και από το πιο εξελιγμένο θαύμα της τεχνολογίας και ο Αρθουρ θα πιστέψει στον εαυτό του, όχι ενδίδοντας στον κυνισμό που του επιβάλλει η εποχή, αλλά μπαίνοντας ακόμη πιο βαθιά στο παραμύθι.

Δεν είναι τυχαίο πως συνοδός στο ταξίδι αυτό βρίσκεται ένα ξωτικό ειδικό στα περιτυλίγματα που πολύ σοφά δηλώνει πως ο μόνος που έχει δικαίωμα να σκίσει το χαρτί περιτυλίγματος είναι το παιδί στο οποίο ανήκει το δώρο. Ακριβώς ό,τι συμβαίνει δηλαδή μερικές φορές με τις ταινίες που ακόμη κι αν δεν βρίσκονται πακεταρισμένες κάτω από το Χριστουγεννιάτικο Δέντρο, μοιάζουν με δώρα που ειδικά όταν έρχονται στην ώρα τους, το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι να τα «ανοίξεις».

[Η ταινία θα προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες μόνο μεταγλωττισμένη]