Η Βάντα του τίτλου είναι μια 35χρονη Πολωνή που έχει μεταναστεύσει στην Ελβετία και δουλεύει φροντίζοντας τον ανήμπορο πατριάρχη μιας πλούσιας οικογένειας, στην κομψή, πολυτελή βίλα τους. Η Βάντα έχει αφήσει τα δικά της παιδιά στην πατρίδα της και κάνει ό,τι μπορεί για να τους στέλνει χρήματα. Με κάθε στραβοπάτημα, η οικογένεια διώχνει τη Βάντα. Με κάθε νέα ανάγκη, την καλεί πίσω. Οταν η Βάντα μείνει έγκυος από το πιο απρόσμενο μέλος της οικογένειας, τόσο εκείνη, όσο και όλοι οι κάτοικοι του σπιτιού θα κληθούν να κοιτάξουν τις δικές τους αλήθειες κατά πρόσωπο.

Η Ελβετίδα Μπετίνα Ομπερλι γράφει και σκηνοθετεί μια πικρή, κυνική κωμωδία, βραβευμένη στο Φεστιβάλ της Τραϊμπέκα. Σ' ένα τραγελαφικό δράμα δωματίου (άφθονων δωματίων, για την ακρίβεια), στήνει την κάμερά της μπροστά στον κάθε ήρωα ξεχωριστά, τρυπώνει σε απόκρυφες στιγμές, παρατηρεί γέλια και δραματικά ξεσπάσματα, τσακωμούς και μεθυσμένους χορούς. Σε μια ταινία που θα μπορούσε κατ' εξοχήν να είναι στατική, «θεατρική», δίνει ανάσες φύσης, κίνησης, φυγής κι επιστροφής.

Μέσα στο φιλμ, η Ομπερλι βρίσκει την ευκαιρία να καυτηριάσει την ταξική ανισότητα που είναι ακόμα κραταιά στην Ελβετία, τη γυναικεία ευρηματικότητα όταν υπάρχει ανάγκη, τη δύναμη του αδυνάτου, τις σχέσεις αμοιβαίας εκμετάλλευσης, αλλά και την έννοια της οικογένειας, όπως αυτή σχηματίζεται από δεσμούς όχι αίματος, αλλά οικειότητας ή έλλειψης επιλογών.

Η Ανιέσκα Γκροτσόφσκα σαρώνει τις σκηνές της με το πανέμορφο, καθαρό, no-bullshit πρόσωπό της, κυκλωμένη από δευτεραγωνιστές με φίνες, καλοδουλεμένες ερμηνείες, με πρωτοστάτη τη Μάρτε Κέλερ στο ρόλο της πολυπαθούς συζύγου που ξέρει να επιβιώνει σε κάθε συνθήκη. Οσο το πρώτο μέρος της ταινίας οι ανατροπές εκπλήσσουν και δίνουν αφορμή για κυνικό χαμόγελο και κοινωνιολογική αλλά και πολιτική ανάλυση, το δεύτερο μέρος, απ' όταν η οικογένεια της Βάντα καταφθάνει, μαζί με την αγελάδα της, στη βίλα, αποκτά μια ροπή προς τη φάρσα που αποδυναμώνει ό,τι έχει ως τότε χτιστεί. Ακόμα κι έτσι, η ταινία σ' αφήνει με ήρωες και σχέσεις που δεν ξεχνάς γρήγορα, ντυμένες με την εύπορη στολή της Ελβετίας, αλλά ταιριαστές σε όλη την παλαιά Ευρώπη, τουλάχιστον.