To 1995 η 23χρονη Τζοάνα Ράκοφ φτάνει στην Νέα Υόρκη γεμάτη όνειρα: θα μένει σ' ένα φθηνό διαμέρισμα χωρίς νεροχύτη, θα κοιμάται στο πάτωμα, θα γράψει το βιβλίο της. Αντ' αυτού βρίσκει δουλειά ως γραμματέας της Φίλις Γουέστμπεργκ – διάσημης ατζέντη λογοτεχνικών ταλέντων, το γραφείο της οποίας εκπροσωπεί τον θρύλο Τζέρι Σάλιντζερ («Ο Φύλακας στη Σίκαλη»).
Τα καθήκοντά της περιλαμβάνουν να απαντάει την αλληλογραφία των θαυμαστών του Σάλιντζερ, το τηλέφωνο του γραφείου (με προσοχή όταν παίρνει ο ίδιος «ο Τζέρι») και τις παραξενιές της ιδιοσυγκρασιακής, αυστηρής Φίλις. Μόνο που, όπως την αποστομώνει ο ίδιος ο Σάλιντζερ μια μέρα στο τηλέφωνο, «αν είσαι συγγραφέας, πρέπει να γράφεις κάθε μέρα. Πρόσεξε μην ξοδέψεις τα νιάτα σου απατώντας στα τηλέφωνα...». Δεν τα ξόδεψε.
Η πραγματική Τζοάνα Ράκοφ έγραψε το μπεστ-σέλερ αυτοβιογραφικό βιβλίο της (πάνω σε αυτό τον ένα «Σάλιντζερ» χρόνο της, όπως αποτυπώνει κι ο πρωτότυπος τίτλος βιβλίου και ταινίας) κι ο Γαλλοκαναδός Φιλίπ Φαλαρντό («Chuck», «Ο Εξαιρετικός Κύριος Λαζάρ») το έκανε ταινία. H Σιγκούρνι Γουίβερ ερμηνεύει στιβαρά και ποζάτα τη Φίλις Γουέστμπεργκ και το νέο «It Girl» του Χόλιγουντ, η Μάργκαρετ Κουόλι («Κάποτε... στο Χόλιγουντ», «Leftovers») δίνει σάρκα, οστά και ανήσυχο βλέμμα στην Τζοάνα Ράκοφ.
Η Κουόλι, με το νεύρο και την ευαισθησία της, καταλήγει να είναι και το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της ταινίας, καθώς ο Φαλαρντό ξεκινά στο πρώτο μισό της ταινίας με την υπόσχεση ότι θα παίξει με την αντίστιξη νιάτων-θρύλων (η σχέση μιας μαθητευόμενης με τον Σάλιντζερ είναι από μόνη της ένα καθρέφτισμα στο αβέβαιο μέλλον) και γυναικών-αντρών στην τέχνη (έχει τις ίδιες ευκαιρίες μία γυναίκα στο λογοτεχνικό χώρο;), αλλά δεν το πετυχαίνει όπως το ονειρεύτηκε. Οι σεναριακές εξελίξεις μοιάζουν ως ευρήματα, οι επιλύσεις στα υπαρξιακά διλήμματα κλείνουν τους κύκλους της ζωής κάπως φορσέ, οι ήρωες ωριμάζουν βεβιασμένα.
Μία τρυφερή δραμεντί για τις νεανικές φιλοδοξίες, που νιώθεις ότι ολοκληρώνεται αφύσικα, χλιαρά και μελό.