ΠΕΜΠΤΗ 12 ΙΟΥΝΙΟΥ
ΜΑΖΙ... ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ / BLENDED (2014) 117’ του Φρανκ Κοράτσι
Μετά από ένα καταστροφικό, πρώτο ραντεβού «στα τυφλά», ο Τζιμ και η Λόρεν συναντιούνται ξανά σε ένα resort για οικογένειες στην Αφρική, όπου θα περάσουν… αναγκαστικά μαζί τις διακοπές τους. Η μοίρα θέλει να γίνουν ζευγάρι ή, απλώς, τα… χειρότερα έρχονται;Αν ο Τομ Χανκς και η Μεγκ Ράιαν ήταν το αγαπημένο ζευγάρι της ρομαντικής κωμωδίας για τους adult θεατές στη δεκαετία του ’90, τότε ο Άνταμ Σάντλερ και η Ντρου Μπάριμορ ήταν το πρότυπο των πιο ανέμελων teens, που ερωτεύτηκαν μαζί τους ξανά («The Wedding Singer») και ξανά («50 First Dates»). Αυτό είναι το τρίτο τους κινηματογραφικό ζευγάρωμα, οπότε και ξέρεις τι να περιμένεις…
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 13 ΙΟΥΝΙΟΥ
ΑΡΣΕΝΙΚΟ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ ΔΑΝΤΕΛΑ / ARSENIC AND OLD LACE (1944) 118' του Φρανκ Κάπρα
Ο Μόρτιμερ Μπρούστερ παντρεύεται το αγαπημένο του κορίτσι της διπλανής πόρτας και μοιράζεται αμέσως τα ευχάριστα νέα με τις δύο… τρελούτσικες θείες που τον μεγάλωσαν, για να ανακαλύψει ένα… πτώμα στην οικία τους! Ώρα να μάθει τι εστί «αγαθοεργία» για εκείνες… Τεράστια εμπορική επιτυχία το θεατρικό έργο του Τζόζεφ Κέσελρινγκ, δεν θα ξέφευγε από τα χέρια του Χόλιγουντ, έχοντας την τύχη να σκηνοθετηθεί από τον μεγάλο Φρανκ Κάπρα, ο οποίος κράτησε τα βαριά χαρτιά του original cast, τις Τζοζεφίν Χαλ και Τζιν Άντερ, για να μας χαρίσει μια από τις απολαυστικότερες μαύρες κωμωδίες στην ιστορία του σινεμά. Ο Κάρι Γκραντ παραδίδει μαθήματα κωμικού timing, έστω κι αν ο ίδιος… μισούσε αυτή του την ερμηνεία, την οποία χαρακτήριζε υπερβολική!
ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ ΣΤΗΝ ΟΠΕΡΑ / A NIGHT AT THE OPERA (1935) 96' του Σαμ Γουντ
Απατεωνίσκος, manager και προικοθήρας, ο Ότις Μπι Ντρίφτγουντ εκμεταλλεύεται το ψώνιο ώριμης εκατομμυριούχου από την Ευρώπη, η οποία ονειρεύεται να εισέλθει στην υψηλή κοινωνία της Νέας Υόρκης, και τη βοηθά να γίνει χορηγός σε ανέβασμα παράστασης στη Metropolitan Opera! Εάν δεν έχεις δει ποτέ στη ζωή σου ταινία με τους αδελφούς Μαρξ στο σινεμά, χάνεις ουκ ολίγα στοιχεία από το νόημα της ζωής! Ρεσιτάλ σουρεαλιστικών ατακών, «εμπρηστικά» one-liners, σωματικά γκαγκ που σε κάνουν να πονάς από τα γέλια και εκείνη η θρυλική «μπούκα» 15 (!) ατόμων σε μια μικροσκοπική καμπίνα πλοίου που αψηφά κάθε λογική. Οι Μαρξ για την κωμωδία είναι… θρησκεία!
ΣΑΒΒΑΤΟ 14 ΙΟΥΝΙΟΥ
ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΗ ΡΩΜΗ / ROMAN HOLIDAY (1953) 118' του Γουίλιαμ Γουάιλερ
Νεαρή πριγκίπισσα που περιοδεύει στις πρωτεύουσες της Ευρώπης, αποφασίζει να «επαναστατήσει» ενάντια στο πρωτόκολλο και… το σκάει από την πρεσβεία της χώρας της στη Ρώμη, με σκοπό να διασκεδάσει μόνη και «δίχως ταυτότητα». Ένας Αμερικανός reporter θα σταθεί στο πλάι της χωρίς να ξέρει ποια είναι και… θα συμβεί το «μοιραίον». Η πρώτη αμερικανική παραγωγή που γυρίστηκε εξολοκλήρου στην Ιταλία, πρότυπο για το είδος τής ρομαντικής κωμωδίας που παίζει με το στοιχείο της εξαπάτησης, της πλαστής ταυτότητας και των παρεξηγήσεων που δημιουργούν όλα αυτά. Τεράστια εισπρακτική επιτυχία, 10 υποψηφιότητες για Όσκαρ και 3 βραβεύσεις: πρωτότυπου σεναρίου, κοστουμιών και πρώτου γυναικείου ρόλου για μια άσημη, μικροκαμωμένη κοπέλα που άκουγε στο όνομα… Όντρεϊ Χέπμπορν.
ΟΙ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΙΛΟ / LES VACANCES DE MONSIEUR HULOT (1953) 114' του Ζακ Τατί
Ο λιγομίλητος, άκακος, ευγενέστατος αλλά καταστροφικά γκαφατζής κύριος Ιλό καταφθάνει σε ένα παραθαλάσσιο θέρετρο για τις διακοπές του, αναστατώνοντας τους πάντες γύρω του. Η πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση του ομώνυμου χαρακτήρα που έπλασε ο Ζακ Τατί και σημάδεψε την ιστορία του σινεμά, επηρεάζοντας αναπάντεχα το είδος της κωμωδίας σε ολόκληρο τον πλανήτη. Όταν ξαναδείς «Το Πάρτυ» με τον Πίτερ Σέλερς, έχε στο μυαλό σου τον κύριο Ιλό και θα καταλάβεις… Επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ Καννών του 1953 και υποψηφιότητα για Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου.
ΚΥΡΙΑΚΗ 15 ΙΟΥΝΙΟΥ
ΤΟ ΠΑΡΤΥ / THE PARTY (1968) 99' του Μπλέικ Έντουαρντς
Ο κομπάρσος Χουρούντι Β. Μπάκσι πηγαίνει… ακάλεστος σε ένα μεγάλο party χολιγουντιανού παραγωγού, του οποίου την τελευταία ταινία μόλις έχει… καταστρέψει! Η εμφάνισή του στο υπερσύγχρονο σπίτι τού επιχειρηματία θα είναι εξίσου ολέθρια.Όσα χρόνια παιζόταν ξανά και ξανά στους θερινούς κινηματογράφους της χώρας μας, άκουγες τους θεατές να γελούν… πριν από τις αστείες σκηνές! Η καταιγιστική παρουσία του Πίτερ Σέλερς σε συνδυασμό με τη φινέτσα και το glam τού Μπλέικ Έντουαρντς (στη μοναδική τους συνεργασία έξω από το πλαίσιο του franchise του «Ροζ Πάνθηρα») και… μια κυρία με ένα κοτόπουλο καρφωμένο στην τιάρα της!
ΜΕΤΑ ΤΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ / AFTER HOURS (1985) 97' του Μάρτιν Σκορσέζε
Ο Πολ Χάκετ βγαίνει μια βόλτα, σκοπεύει να συναντήσει μια κοπέλα που ίσως τον φλερτάρει, χάνει τα χρήματά του, πέφτει πάνω σε κάθε είδους τρελαμένους ανθρώπους στο νυχτερινό Σόχο του Μανχάταν και… ελπίζει να τη βγάλει ζωντανός μέχρι το επόμενο πρωινό!Μαύρη κωμωδία (ή του παραλόγου, αν προτιμάς) και καφκικός εφιάλτης (υπάρχει και ολόκληρη σκηνή που βασίζεται στο «Μπροστά στο Νόμο» του συγγραφέα) μαζί, σε μια από τις πιο παραγνωρισμένες ταινίες του Σκορσέζε, ειδικά σε σχέση με την υποδοχή που της επεφύλαξε το κοινό. Βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Καννών του 1986 και cult classic που αποκτά όλο και μεγαλύτερη αξία μέσα στον χρόνο. Επειδή θα το ψάχνεις μετά, το τραγούδι στη σκηνή με το jukebox είναι το «Is That All There Is?» των Λίμπερ και Στόλερ, στην αριστουργηματική εκτέλεση της Πέγκι Λι από το 1969.
ΔΕΥΤΕΡΑ 16 ΙΟΥΝΙΟΥ
ΖΕΛΙΓΚ / ZELIG (1983) 79' του Γούντι Άλεν
Η ιστορία του Λέοναρντ Ζέλιγκ, ενός διαβόητου celebrity της δεκαετίας του 1920, ο οποίος είχε το ταλέντο να «εγκλιματίζεται» με κάθε παρέα ή κοινωνικό περιβάλλον, αλλάζοντας την εμφάνιση και τη συμπεριφορά του με τρόπο που έκανε μέχρι και την επιστήμη να σαστίζει! Πολύ πριν από τις ταινίες τού Κρίστοφερ Γκεστ, ο Άλεν επαν-εφευρίσκει το είδος του ψευδοντοκιμαντέρ (με σαφώς βαθύτερο πολιτικό λόγο απ’ ότι στο «Take the Money and Run» του 1969), αναλύοντας την ικανότητα προσαρμογής και επιβίωσης ενός ανθρώπου (γιατί όχι και μιας κοινωνίας ολόκληρης;) που ασκεί την τέχνη τού χαμαιλεοντισμού. Συνταρακτικά διαχρονική η σημασία τού έργου, που στοχεύει από τον καθολικισμό μέχρι και το ναζισμό. Προτάθηκε για Όσκαρ φωτογραφίας και κοστουμιών.
ΜΠΟΤΕΣ, ΣΠΗΡΟΥΝΙΑ ΚΑΙ ΚΑΥΤΕΣ ΣΕΛΛΕΣ / BLAZING SADDLES (1974) 93' του Μελ Μπρουκς
Στην αμερικανική άγρια δύση του 1874, μια μικρή πόλη, της οποίας όλοι οι κάτοικοι (λευκοί, εννοείται…) έχουν το επώνυμο Τζόνσον, γίνεται στόχος ενός διεφθαρμένου πολιτικού που για να προκαλέσει το απόλυτο χάος, πείθει τον Κυβερνήτη της περιοχής να διορίσει ως σερίφη της έναν… μαύρο εργάτη! Για να καταλάβει κανείς το μέγεθος της εμπορικής επιτυχίας του φιλμ, μιλάμε μόλις για τη δέκατη ταινία στην ιστορία του αμερικανικού σινεμά που ξεπέρασε το φράγμα των 100.000.000 δολαρίων σε εισπράξεις! Από τις κωμωδίες που άλλαξαν τους κανόνες στο είδος, πρωτοστατώντας στην αποδόμηση του… καλού γούστου (φασολάδα κανείς;). Προτάθηκε για Όσκαρ δεύτερου γυναικείου ρόλου (για τη σεξουλιάρα Λίλι Φον Στουπ της Μάντελαϊν Καν), μοντάζ και τραγουδιού.
ΤΡΙΤΗ 17 ΙΟΥΝΙΟΥ
Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ ΕΝΤΙΜΟΤΑΤΩΝ / THE LAVENDER HILL MOB (1951) 81' του Τσαρλς Κράιτον
Ένας τραπεζικός υπάλληλος σκαρφίζεται την τέλεια ληστεία ράβδων χρυσού, ολοκληρώνοντας το σχέδιο με το παμπόνηρο κόλπο να μετατρέψουν τη λεία τους σε… αναμνηστικά σουβενίρ για τουρίστες και να την εξαγάγουν εκ του ασφαλούς σε κάποια χώρα του εξωτερικού! Φυσικά, θα υπάρξουν ανατροπές… Μια από τις κλασικότερες παραγωγές των Ealing Studios, από τη χρυσή περίοδο των δεκαετιών 1940 - 1950, με το μέγα ατού της υποψήφιας για Όσκαρ ερμηνείας του Άλεκ Γκίνες στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Προσοχή, δεν θα σε γελάσουν τα μάτια σου, η Τσικίτα που εμφανίζεται για λίγο στην αρχή του φιλμ είναι η νεότατη Όντρεϊ Χέπμπορν. Η ληστεία σχεδιάστηκε σε συνεργασία με την… Εθνική Τράπεζα της Αγγλίας, η οποία λειτούργησε ως σύμβουλος στη συγγραφή τού σεναρίου, έτσι ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο αληθοφανές! Το 1953 το φιλμ τιμήθηκε με το Όσκαρ καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου. Δίκαιο.
ΟΙ ΕΝΤΙΜΟΤΑΤΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ / AMICI MIEI (1975) 113' του Μάριο Μονιτσέλι
Τέσσερις παιδικοί φίλοι από τη Φλωρεντία, παραμένουν αμετανόητοι πλακατζήδες και στα 50 και βάλε τους, σκαρώνοντας κάθε είδους φάρσα στους συνανθρώπους τους, με πιο σύνηθες θύμα έναν αφελή συνταξιούχο που θα μπλέξουν σε μια «φανταστική», μαφιόζικη ληστεία. Η κορυφαία ιταλική κωμωδία των 70’s, στην πατρίδα της βρέθηκε στην κορυφή του box-office (αφήνοντας πίσω της μέχρι και τα «Σαγόνια του Καρχαρία»!) και απέκτησε δύο sequel, το 1982 και το 1985. Αρχικός σκηνοθέτης ήταν ο Πιέτρο Τζέρμι, ο οποίος απεβίωσε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων.
ΤΕΤΑΡΤΗ 18 ΙΟΥΝΙΟΥ
ΤΡΑΓΟΥΔΩΝΤΑΣ ΣΤΗ ΒΡΟΧΗ / SINGIN' IN THE RAIN (1952) 103' των Στάνλεϊ Ντόνεν και Τζιν Κέλι
Καθώς το κοινό των τελών της δεκαετίας του ’20 ζητά όλο και περισσότερες ομιλούσες ταινίες, ένα χολιγουντιανό studio επιχειρεί το πέρασμα στον ήχο, με «όχημα» το πιο επιτυχημένο ζευγάρι των… βωβών του stars. Φυσικά, στα γυρίσματα γίνεται το έλα… ν’ ακούσεις! Όλο το φετινό μας αφιέρωμα έχει ονοματιστεί από το νούμερο του «Make 'Em Laugh» με τον Ντόναλντ Ο’Κόνορ. Όχι απλά ένα αριστουργηματικό μιούζικαλ αλλά και μια από τις καλύτερες κωμωδίες όλων των εποχών, που έτυχε… χλιαρής υποδοχής το 1952 (!) και προτάθηκε μόλις για δύο Όσκαρ, δεύτερου γυναικείου ρόλου (η Τζιν Χέιγκεν δίνει ρεσιτάλ γέλιου στη σκηνή στην οποία ένα ολόκληρο συνεργείο παλεύει να βρει τη λύση για να ηχογραφήσει την εξωφρενικά υψηλή σε τόνο φωνή της) και μουσικής.
ΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΤΙΣ ΞΑΝΘΙΕΣ / GENTLEMEN PREFER BLONDES (1953) 91' του Χάουαρντ Χοκς
Δύο αρτίστες και καλύτερες φίλες, η Λόρελαϊ και η Ντόροθι, κάνουν μια κρουαζιέρα με προορισμό το Παρίσι και αναστατώνουν τους συνταξιδιώτες τους, με την πλειοψηφία του ανδρικού φύλου να θέλει να τις κάνει δικές του. Θα χρειαστούν πολλά… διαμάντια! Τζέιν Ράσελ και Μέριλιν Μονρόου, η μελαχρινή και η ξανθιά, iconic φιγούρες σε τούτη την κλασική μουσική κωμωδία, διασκευή του ομώνυμου θεατρικού μιούζικαλ του 1949, η οποία περιλαμβάνει αμέτρητες τραγουδιστικές επιτυχίες και αγέραστα νούμερα, από το «Diamonds are a Girl's Best Friend» μέχρι το «Bye Bye Baby». Ο σκηνοθέτης Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ την είχε αποκαλέσει μια από τις δέκα καλύτερες ταινίες όλων των εποχών (άσχετο)!
Οι παραστάσεις θα ξεκινούν στις 21:00 & στις 23:00, με εξαίρεση τη δεύτερη προβολή Παρασκευής & Σαββάτου (έναρξη στις 23:15) και της Δευτέρας (έναρξη στις 22:45).
Γενική τιμή εισόδου: 6,5 ευρώ. Δωρεάν είσοδος (μόνο με προσκλήσεις) την Πέμπτη 12 Ιουνίου.