Η Νίνα μένει ακριβώς απέναντι από τη Μαντλέν, με την οποία διατηρεί μακροχρόνιο δεσμό από τότε που πέθανε ο σύζυγός της. Οι δυο γυναίκες περνούν τον περισσότερο χρόνο τους μαζί στο σπίτι της Μαντλέν, ώσπου ένα καρδιακό επεισόδιο αναγκάζει τη Νίνα να απομακρυνθεί από τη σύντροφό της και να επιστρέψει στο δικό της διαμέρισμα. Με το πρόσχημα της φίλης-γειτόνισσας, η Νίνα πασχίζει να είναι από κοντά στη δύσκολη ανάρρωση της Μαντλέν, η οποία περιστοιχίζεται διαρκώς απ’ τα παιδιά της, που δεν γνωρίζουν τίποτα για την ερωτική της σχέση.
Χαμηλότονο αλλά συναρπαστικό, κινηματογραφικα ήρεμο μα απίστευτα σίγουρο, το μεγάλου μήκους ντεμπούτο του ιταλού (μα βασισμένου στη Γαλλία) Φίλιπο Μενενγκέτι είναι μια ταινία που αψηφά τις εύκολες κατηγοριοποιήσεις, τα κλισέ κι ακόμη και τις προσδοκίες των θεατών για να χτίσει μια υπέροχη ιστορία αγάπης που συγκινεί κι εμπνέει.
Με την ιδέα ενός κρυφού έρωτα ανάμεσα σε δυο γυναίκες και την απροσδόκητη περιπέτεια της υγείας της μιας που υψώνει ένα εμπόδιο που μοιάζει αξεπέραστο στη σχέση τους να ακούγεται σαν το πεδίο δόξης ενός πιθανού μελοδράματος, το φιλμ επιλέγει να μην ακολουθήσει τον δρόμο που μοιάζει ο πιο εύκολος, διαλέγοντας μια άλλη συναισθηματική διαδρομή.
Το «Εμεις οι Δύο» θα γίνει μια σκηνοθετικά μετρημένη κι απόλυτα μετρημένη, στην καρδια της σπαρακτική μα στις λεπτομέρειές της πολύ πιο σύνθετη- ταινία γεμάτη συναισθηματική αγωνία αλλά κι ελπίδα για την δύναμη της αγάπης και την επιμονή που ξεπερνά ακόμη και τους πιο μεγάλους σκοπέλους.
Με δυο σπουδαίες πρωταγωνίστριες να κρατούν το ίσιο σε κάθε στιγμή μιας ιστορίας που απαιτεί μετρημένες αλλά γεμάτες βάθος ερμηνείες κι ένα σενάριο που χειρίζεται σοφά τις λεπτές εναλλαγές καταστάσεων και συναισθηματων βρίσκοντας χώρο ακόμη και για χιούμορ ή αγωνία σε ένα θαυμάσιο μείγμα, το φιλμ του Μενεγκέτι είναι ένα μικρό κομψοτέχνημα αυτοσυγκράτησης και μέτρου, μα την ίδια στιγμή γεμάτο θάρρος, δύναμη και λεπτοδουλεμένη ομορφιά.