Ενημέρωση

Then we'll take Drama: 4 ταινίες της SAE Athens στο Εθνικό και Διεθνές Σπουδαστικό του DISFF47

στα 10

Αν μια Σχολή κρίνεται εκ του αποτελέσματος, το ότι στο φετινό Φεστιβάλ Δράμας διαγωνίζονται τέσσερις ταινίες από τη SAE είναι το καλύτερο παράσημο για το εκπαιδευτικό πρόγραμμά της.

Then we'll take Drama: 4 ταινίες της SAE Athens στο Εθνικό και Διεθνές Σπουδαστικό του DISFF47
Dracaena

Στο 47ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας, που ξεκινά στις 2 Σεπτεμβρίου, η πιο νέα, πιο φρέσκια γενιά κινηματογραφικών δημιουργών δηλώνει ταυτότητα και δοκιμάζεται, συχνά με θεαματικά αποτελέσματα.

Τέτοια αποτελέσματα έχει ήδη η SAE Athens που, φέτος ειδικά, βλέπει τέσσερις μικρού μήκους ταινίες φοιτητών και φοιτητριών της να διαγωνίζονται στο Εθνικό Σπουδαστικό Τμήμα: «Κλημεντίνη» του Γιώργου Σταγάκη, «MRI» της Μελίνας Ξυπολιτάκη, «ΤΣΑΪΜΑΧΑΛΑ» του Βαγγέλη Παναγιωτακόπουλου και η «Dracaena» της Σοφίας Πριόβολου και του Ιωάννη Παναγιωτίδη που, μάλιστα, επιλέχθηκε και από το Διεθνές Σπουδαστικό.

Το Flix βουτά στο σύμπαν των τεσσάρων ταινιών, μαθαίνει περισσότερα γι' αυτές και για τους ανθρώπους που τις έκαναν, αλλά μιλά και με τη Διευθύντρια του Τμήματος Κινηματογράφου της Σχολής, Ιωάννα Θεοδωράκου, για να μάθει... τι κάνει καλά!


Dracaena

«Dracaena» των Σοφίας Πριόβολου και Ιωάννη Παναγιωτίδη

Ενας νεαρός καπετάνιος επιστρέφει στο σπίτι από ένα ταξίδι, όταν ξαφνικά έρχεται αντιμέτωπος με την απώλεια.

Πείτε μας ένα πράγμα που «ανακαλύψατε» για τον εαυτό σας ως σκηνοθέτη, κάνοντας αυτή την ταινία.

Σ. Π. «Ανακάλυψα» ότι είναι σημαντικό για μένα να έχω τον έλεγχο αλλά θα πρέπει να μάθω να περνάω και καλά όταν τον χάνω.

Τι σημαίνει για 'σας η συμμετοχή στο Φεστιβάλ Δράμας;

Ι. Π. Είναι τεράστια χαρά που η ταινία στην οποία δουλέψαμε τόσο λίγα άτομα, αλλά τόσο πολύ, επιλέχθηκε να είναι στο Εθνικό Σπουδαστικό της Δράμας. Και ακόμα μεγαλύτερη χαρά που μας επέλεξαν ταυτόχρονα και στο Διεθνές Διαγωνιστικό.

Ποιο σχόλιο ονειρεύεστε ν' ακούσετε μετά την πρεμιέρα της ταινίας σας;

Σ. Π. Δεν ονειρεύομαι ν´ακούσω κάτι. Μου αρκεί που θα δούμε μαζί με τους συνεργάτες μας την ταινία στη μεγάλη οθόνη σε ένα τέτοιο φεστιβάλ.

Ποιο θεωρείτε το πολυτιμότερο εφόδιο για το μέλλον που σας έχει προσφέρει η SAE;

Σ. Π. & Ι. Π. Καθηγητές όπως ο Ζαχαρίας Μαυροειδής, η Φαίδρα Βόκαλη, ο Χρήστος Γιαννακόπουλος, ο Χρήστος Μασσαλάς είναι εφόδιο αλλά και έμπνευση.

Dracaena

info «Dracaena» Σκηνοθεσία, Διεύθυνση Φωτογραφίας: Σοφία Πριόβολου και Ιωάννης Παναγιωτίδης | Σενάριο: Σοφία Πριόβολου, Ελένη Γεωργίου | Παραγωγή: Ανδρέας Παπαδόπουλος | Μοντάζ: Ελένη Γεωργίου | Color: Μαρία Τζωρτζάτου | Art direction: Σοφία Πριόβολου, Ελένη Γεωργίου | 1st AC: Γιώργος Δελλής | Booman operators: Γιώργος Καπαρουνάκης, Ανδρέας Παπαδόπουλος


Κλημεντίνη

«Κλημεντίνη» του Γιώργου Σταγάκη

Σε μια επαρχιακή πόλη, η 18χρονη Κλημεντίνη εργάζεται στη λαϊκή αγορά με τον καταπιεστικό πατέρα της, μέχρι που ένας προπονητής από την Αθήνα ανακαλύπτει το ταλέντο της στο ποδόσφαιρο.

Πες μας ένα πράγμα που «ανακάλυψες» για τον εαυτό σου ως σκηνοθέτη, κάνοντας αυτή την ταινία.

Μέσα από την ταινία «Κλημεντίνη» ένιωσα για πρώτη φορά ότι ήρθα ένα βήμα πιο κοντά με την καλλιτεχνική ταυτότητα που αναζητώ ως δημιουργός. Η ψυχοσύνθεση του χαρακτήρα της πρωταγωνίστριας εμπεριέχει ένα συνονθύλευμα χαρακτηριστικών της μητέρας μου αλλά και του εαυτού μου, τα οποία χαρακτηριστικά ανακάλυψα μέσα από τη συγγραφή της ιστορίας. Η ταινία αποτελεί ένα σύντομο ταξίδι το οποίο μου υπενθυμίζει πως δεν πρέπει να συμβιβαστώ στη ζωή μου και ότι πρέπει να ακολουθήσω πιστά τα όνειρά μου, όπως και η Κλημεντίνη.

Τι σημαίνει για 'σένα η συμμετοχή στο Φεστιβάλ Δράμας;

Η συμμετοχή στο φεστιβάλ Δράμας δίνει την ευκαιρία στην ταινία μου να κάνει ένα δυνατό ξεκίνημα και να αναδειχθεί σε περισσότερο κόσμο, καθώς και σε ανθρώπους που σχετίζονται άμεσα με τα τωρινά δρώμενα του σινεμά. Επιπλέον, θεωρώ πως θα δημιουργηθούν σημαντικές προοπτικές για τη συμμετοχή της ταινίας σε άλλα φεστιβάλ που θα ακολουθήσουν, καθώς και για το ενδεχόμενο να συνεχιστεί ως ένα μεγαλύτερο πρότζεκτ στο μέλλον.

Ποιο σχόλιο ονειρεύεσαι ν' ακούσεις μετά την πρεμιέρα της ταινίας σου;

Μετά από την πρεμιέρα της ταινίας, θα ένιωθα γεμάτος αν η ιστορία μου μπορέσει να υπενθυμίσει σε κάποιους ανθρώπους ότι δεν πρέπει να τα παρατήσουν. Ευελπιστώ να ακούσω από τους θεατές ότι βίωσαν κάποιο συναίσθημα παρακολουθώντας την ταινία και ότι μπόρεσαν να συνδεθούν με τον κόσμο της Κλημεντίνης.

Ποιο θεωρείς το πολυτιμότερο εφόδιο για το μέλλον που σου έχει προσφέρει η SAE;

Το πολυτιμότερο εφόδιο που μου έδωσε η SAE τα τρία χρόνια που φοίτησα εκεί, ήταν η γνωριμία με τους συμφοιτητές μου, με τους οποίους μοιραστήκαμε τη δημιουργία διαφορετικών ταινιών και εργασιών. Πλέον έχουμε αναπτύξει μεταξύ μας τόσο ισχυρά θεμέλια, μιας φιλικής - συνεργατικής σχέσης που ευελπιστώ ότι θα μας ακολουθήσει σε ολόκληρη την καλλιτεχνική μας πορεία στο μέλλον, με κοινούς στόχους και προσδοκίες.

Κλημεντίνη

info «Κλημεντίνη» Σκηνοθεσία, Σενάριο: Γιώργος Σταγάκης | Διεύθυνση Φωτογραφίας: Βασίλης Βασιλόπουλος | Παραγωγή & Μοντάζ: Γιώργος Σταγάκης | Creative Producer: Δαμιανός Χρυσοχοΐδης | Art Director: Κική Πίττα | Α’ Βοηθός σκηνοθέτη: Ολγα Τσάτου | 2nd Art Director: Αλεξάνδρα Γουλέα | Α’ Βοηθός κάμερα: Γιώργος Δελλής | Camera trainee: Μιχάλης Κοτσιέβ | Ρακόρ: Υακίνθη Τσιμπούκα | Color Grading: Μάνθος Σαρδής


τσαϊμαχαλα

«ΤΣΑΪΜΑΧΑΛΑ» του Βαγγέλη Παναγιωτακόπουλου

Καταγράφοντας αποσπάσματα από την καθημερινότητα των ανθρώπων του Τσάι Μαχαλά, κάνουμε ένα ταξίδι στον χρόνο, εξερευνώντας έναν τρόπο ζωής που εξαφανίζεται. Με τον πυρήνα του ντοκιμαντέρ να κατευθύνεται προς την αξία της οικογένειας, αναδεικνύουμε τα προβλήματα της αστικοποίησης και τις συνέπειές της για τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης. Οι 43 οικογένειες του χωριού ζούνε από τα αγαθά του τόπου τους και ταυτόχρονα αποτελούν προστασία για το φυσικό περιβάλλον της περιοχής. Την περίοδο που τους συναντάμε, το πρώτο δεκαήμερο του Δεκέμβρη, βρίσκονται σε μία μεταβατική περίοδο και οι εργασίες μειώνονται αισθητά. Μέσω του απλού τρόπου ζωής και την εναρμόνιση των ανθρώπων του Ρεύματος με τη φύση, προβάλλεται η σημασία του φυσικού περιβάλλοντος για την ζωή.

Πες μας ένα πράγμα που «ανακάλυψες» για τον εαυτό σου ως σκηνοθέτη, κάνοντας αυτή την ταινία.

Ανακάλυψα ότι η πραγματική μου κλίση βρίσκεται στη σκηνοθεσία ντοκιμαντέρ. Μέσα από αυτή την ταινία, αντιλήφθηκα πόσο με γοητεύει η αληθινή αφήγηση ιστοριών και η εξερεύνηση της πραγματικότητας, μ' έναν τρόπο που αναδεικνύει την ανθρώπινη εμπειρία. Το να αποτυπώνεις την αλήθεια και να την παρουσιάζεις με μια προσωπική ματιά είναι κάτι που με εκφράζει βαθιά ως δημιουργό.

Τι σημαίνει για 'σένα η συμμετοχή στο Φεστιβάλ Δράμας;

Η συμμετοχή στο Φεστιβάλ Δράμας είναι μια μεγάλη τιμή για μένα. Το φεστιβάλ αυτό αποτελεί έναν σημαντικό θεσμό για τον κινηματογράφο στην Ελλάδα, και το να βρίσκομαι ανάμεσα σε άλλους δημιουργούς και καλλιτέχνες είναι μια ανεκτίμητη εμπειρία. Είναι μια ευκαιρία να μοιραστώ τη δουλειά μου με ένα ευρύτερο κοινό και να δω πώς οι ιστορίες που επιλέγω να αφηγηθώ μπορούν να αγγίξουν τους θεατές.

Ποιο σχόλιο ονειρεύεσαι ν' ακούσεις μετά την πρεμιέρα της ταινίας σου;

Το σχόλιο που ονειρεύομαι να ακούσω είναι «συγκινήθηκα». Είναι μια ταινία με μεγάλη συναισθηματική φόρτωση για εμένα και θα ήθελα να αγγίξει την καρδιά του κοινού.

Ποιο θεωρείς το πολυτιμότερο εφόδιο για το μέλλον που σου έχει προσφέρει η SAE;

Το πολυτιμότερο εφόδιο που μου έχει προσφέρει η SAE είναι η δυνατότητα να έχω μια ολοκληρωμένη και πρακτική κατανόηση της κινηματογραφικής διαδικασίας. Από την τεχνική κατάρτιση μέχρι την καλλιτεχνική έκφραση, η SAE με βοήθησε να χτίσω τις βάσεις που χρειάζομαι για να συνεχίσω να εξελίσσομαι ως σκηνοθέτης. Επιπλέον, το περιβάλλον της SAE ενθαρρύνει τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα, δίνοντάς μου την ευκαιρία να συνδεθώ με ανθρώπους που μοιράζονται το ίδιο πάθος με μένα.

τσαϊμαχαλα

info «ΤΣΑΪΜΑΧΑΛΑ» Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Παναγιωτακόπουλος | Διεύθυνση Φωτογραφίας: Χριστίνα Ξανθοπούλου | Ηχοληψία, Μοντάζ: Καλλιόπη Καλογιάννη | Επεξεργασία ήχου, Μιξάζ: Κώστα Φυλακτίδης


mri

«MRI» της Μελίνας Ξυπολιτάκη

Η Μαρίνα, μια νεαρή γυναίκα που παρουσιάζει ανησυχητικά συμπτώματα, υποβάλλεται στην πρώτη της μαγνητική τομογραφία. Καθώς οι ρυθμικοί ήχοι του μηχανήματος την κατακλύζουν, παρασύρεται σε ένα απροσδόκητο ταξίδι μέσα από τις αναμνήσεις και τους φόβους της.

Πες μας ένα πράγμα που «ανακάλυψες» για τον εαυτό σου ως σκηνοθέτη, κάνοντας αυτή την ταινία.

Η ταινία είναι εντελώς προσωπική, και πολύ σύντομα «ανακάλυψα» πως έπρεπε να «εκτεθώ». Οταν για παράδειγμα θέλεις να αποτυπώσεις στην οθόνη έναν μεγάλο φόβο που έχεις, πρέπει να το μοιραστείς και με όλους τους συνεργάτες σου. Παράλληλα, επειδή ακριβώς η ταινία είναι βασισμένη σε δικά μου βιώματα, χρειάστηκε πολλές φορές να φιλτράρω την εμπειρία μου, προκειμένου να εστιάσω πιο σφαιρικά και ισορροπημένα στην προβολή της και να επιτρέψω στη μυθοπλασία να «κάνει τη δουλειά της». Στο στάδιο της προ-παραγωγής, έμαθα ότι η δημιουργία ενός ολοκαίνουργιου οπτικού κόσμου απαιτεί ακρίβεια και συνέπεια, ενώ αντίθετα κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων κατάλαβα πως η πιο πολύτιμη δεξιότητα για έναν σκηνοθέτη είναι η προσαρμοστικότητα. Τα πράγματα σπάνια πηγαίνουν όπως τα έχεις σχεδιάσει, και πολλές φορές χρειάζεται να προσαρμόσεις ή ακόμα και να αναθεωρήσεις τις αρχικές σου ιδέες. Ομως, μέσα από αυτές τις απρόβλεπτες καταστάσεις μπορεί να γεννηθεί κάτι πραγματικά φρέσκο. Εμαθα έτσι να εμπιστεύομαι το ένστικτό μου και να αφήνω χώρο για αυθορμητισμό — τόσο στη δική μου δουλειά όσο και σ ́ αυτή των υπόλοιπων συντελεστών.

Τι σημαίνει για 'σένα η συμμετοχή στο Φεστιβάλ Δράμας;

Για εμένα πρώτα απ’ όλα το να σε δέχονται σε κάποιο φεστιβάλ σημαίνει πως κάποιος έχει «δει» κάτι στην ταινία σου, και την έχει ξεχωρίσει. Νομίζω πως στον κόσμο του κινηματογράφου δεν υπάρχει κάτι πιο γλυκό και ταπεινό από το να σε έχουν «δει», με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τον καθένα. Η συμμετοχή μου στο Φεστιβάλ Δράμας θα σηματοδοτήσει την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας μου, αποτελώντας την αφετηρία του φεστιβαλικού της ταξιδιού. Είναι η πρώτη φορά που το έργο μου θα προβληθεί μπροστά σε κοινό, και αυτό μου δίνει την ευκαιρία να δω πώς οι ιδέες μου, που αρχικά υπήρχαν μόνο στο μυαλό μου, μεταφράζονται στην οθόνη και συνομιλούν με θεατές και δημιουργούς σε όλο τον κόσμο. Επομένως, πραγματικά ανυπομονώ να «ανακαλύψω» τι δούλεψε ή δεν δούλεψε τελικά στην ταινία, και να πάρω μαθήματα για το μέλλον.

Ποιο σχόλιο ονειρεύεσαι ν' ακούσεις μετά την πρεμιέρα της ταινίας σου;

Δεν ονειρεύομαι κάποιον επικό ενθουσιασμό, ή πως θα αλλάξει την κοσμοθεωρία του ατόμου που τη βλέπει, αλλά σκοπός μου είναι μέσα από αυτή τη δύσκολη θεματολογία η ταινία να λειτουργήσει σαν πλατφόρμα για διάλογο πάνω σε θεματικές που δεν συναντάμε τόσο συχνά. Σίγουρα η πρόθεσή μου ως σκηνοθέτιδα δεν περιορίζεται απλώς στο να ψυχαγωγήσω, και θα μου άρεσε η ταινία μου να συντροφεύει τους θεατές λιγάκι παραπάνω, ακόμη και μετά την έξοδό τους από την αίθουσα, ακόμη και σε συζητήσεις του στυλ «τι είδα μόλις;». Εν ολίγοις, η ταινία μου θα ήταν ωραίο για εμένα να μην περάσει απαρατήρητη. Κι αν κάποιος καταφέρει να βρει κομμάτια του εαυτού του μέσα στην ταινία, χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα πως ταυτίζεται, για εμένα είναι επιτυχία.

Ποιο θεωρείς το πολυτιμότερο εφόδιο για το μέλλον που σου έχει προσφέρει η SAE;

Το πολυτιμότερο εφόδιο που μου έχει προσφέρει η SAE είναι οι αλληλεπιδράσεις με τους συμφοιτητές μου. Μέσα από εκείνες έμαθα πως ο πραγματικός κόσμος της δημιουργίας δεν βασίζεται μόνο σε τεχνικές γνώσεις, αλλά κυρίως στην ικανότητα να συνεργάζεσαι και να επικοινωνείς αποτελεσματικά. Οταν εργάζεσαι σε μια ταινία, η ικανότητα να συνεννοείσαι με τους ηθοποιούς, τους τεχνικούς και άλλους συνεργάτες δεν είναι απλώς βασική, αλλά ουσιαστική. Αν δεν μπορείς να μεταφέρεις τις ιδέες σου με σαφήνεια, τότε το «όραμα» παραμένει μια αφηρημένη έννοια, χωρίς να υλοποιείται ποτέ, και συνεπώς χωρίς να αποτυπώνεται στο τελικό αποτέλεσμα. Η επικοινωνία γίνεται το μέσο που συνδέει τις διάφορες πτυχές του έργου κι ενώνει τις προσπάθειες όλων προς μια κοινή κατεύθυνση.

mri

info «MRI»: Σκηνοθεσία, Σενάριο & Παραγωγή: Μελίνα Ξυπολιτάκη | Διεύθυνση φωτογραφίας: Romnick Palo | Α’ Βοηθός σκηνοθέτη: Αλέξανδρος Κακούρης | Β’ Βοηθός σκηνοθέτη: Ελενα Θεολογίτη | Camera Operator: Βασίλειος Παρούσης | Sound Recordist: Θοδωρής Κορδολαϊμης, Αγης Βούγας | Editor & Colorist: Μελίνα Ξυπολιτάκη | Runner: Μιχαήλ Κότσιεβ

Και οι τέσσερις ταινίες υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος BA/BSc (Hons) Film Production του SAE Creative Media College.

Διαβάστε και δείτε περισσότερα για τις τέσσερις ταινίες που θα διαγωνιστούν στο 47ο Φεστιβάλ Δράμας εδώ.


Εκτός από τις και τους δημιουργούς των τεσσάρων μικρού μήκους ταινιών που θα διαγωνιστούν, στο Εθνικό και στο Διεθνές Σπουδαστικό Πρόγραμμα του 47ου DISFF, το Flix ζήτησε την άποψη και την εμπειρία της Ιωάννας Θεοδωράκου, σκηνοθέτη και Διευθύντριας του Τμήματος Κινηματογράφου της SAE Athens. Πώς αξιολογεί εκείνη τη δυναμική φεστιβαλική παρουσία ταινιών σπουδαστών και σπουδαστριών της SAE τα τελευταία χρόνια, πού θεωρεί ότι οφείλεται κατά κύριο λόγο και πώς θα την αξιοποιήσει τα επόμενα χρόνια;

Ιωάννα Θεοδωρικάκου SAE

«Η αλήθεια είναι πως ο επίδοξος νέος δημιουργός που επιλέγει να σπουδάσει τον ίδιο τον κινηματογράφο μέσα από την SAE βουτάει στα βαθιά από το πρώτο κιόλας έτος, καθώς το επίπεδο σπουδών είναι απόλυτα ανταγωνιστικό και, μάλιστα, στημένο με τέτοιο τρόπο ώστε οι σπουδαστές να μπορούν να αισθάνονται ελεύθεροι να πειραματίζονται,» απαντά η Ιωάννα Θεοδωράκου. «Παράλληλα, στους σπουδαστές μας δίνεται η δυνατότητα να εργάζονται σε μικρές παραγωγές, από την εισαγωγή τους κιόλας στη σχολή. Ετσι, σιγά σιγά, σταθερά και όπως πρέπει, εξελίσσονται σε άριστα καταρτισμένους κινηματογραφιστές.»

«Θα πρέπει να τονιστεί σε αυτό το σημείο ότι εξαιρετικά σημαντικό ρόλο παίζει η δυνατότητα που παρέχεται στον σπουδαστή, από τα πρώτα κιόλας βήματα, να εξοικειωθεί απόλυτα με τον επαγγελματικό εξοπλισμό. Οι εξαιρετικές εγκαταστάσεις του campus της SAE δίνουν στον σπουδαστή όλα τα απαραίτητα εργαλεία για να εξελιχθεί καλλιτεχνικά και δημιουργικά. Παράλληλα, η καθημερινή επαφή με τους επαγγελματίες κινηματογραφιστές διαφόρων ειδικοτήτων που διδάσκουν στη σχολή είναι δεδομένο πως επηρεάζουν έως και καθορίζουν, θα μπορούσε να πει κάποιος, το επίπεδο γνώσεων και καλλιτεχνικής αντίληψης που αντικατοπτρίζεται στα τελικά έργα των σπουδαστών.»

«Στόχος της SAE, αλλά και δικό μου προσωπικό όραμα, είναι να συνεχίσουμε ακόμα πιο δυναμικά τα επόμενα χρόνια, να ταξιδέψουμε και στα φεστιβάλ του εξωτερικού, δίνοντας πάντα τον απαραίτητο χώρο και τα εργαλεία στους δημιουργούς με απώτερο στόχο να στηριχθεί, με κάθε τρόπο, η ελεύθερη καλλιτεχνική τους έκφραση. Ετσι θα έχουμε αφήσει κι εμείς ως SAE το αποτύπωμά μας στην καλλιτεχνική εξέλιξη της κινηματογραφικής παραγωγής του τόπου.»


Θέλεις να μάθεις περισσότερα για τη SAE Athens;
Τα νέα τμήματα της SAE ξεκινούν τον Οκτώβριο 2024.

Ακολούθησε το δικό σου πάθος στο σύγχρονο χώρο του Filmmaking και Video Production, από τη σκηνοθεσία και την παραγωγή μέχρι το μοντάζ και το compositing.Μπορείς να μάθεις περισσότερα για τα προγράμματα σπουδών και να δεις από κοντά τις εγκαταστάσεις της SAE, κλείνοντας ένα Campus Tour εδώ.

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα της SAE:
Bachelor: BA/BSc Film Production
Certificates: Videography - Motion Graphics Design
Μάθε περισσότερα στο sae.edu/grc/film

Παρακολούθησε όλες τις δράσεις των σπουδαστών μέσα από το Instagram (@saeathens).