Συνέντευξη

Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας: «Γεια σου Ανέστη» του Δημήτρη Κανελλόπουλου

στα 10

Κάθε μέρα, τo FLIX γνωρίζει λίγο καλύτερα έναν από τους σκηνοθέτες που διαγωνίζονται φέτος στο Φεστιβάλ Δράμας.

Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας: «Γεια σου Ανέστη» του Δημήτρη Κανελλόπουλου
Σκηνή από το «Γεια σου Ανέστη» του Δημήτρη Κανελλόπουλου

O Δημήτρης Κανελλόπουλος συμμετέχει στο Διαγωνιστικό Τμήμα του 34ου Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, στο τμήμα Μυθοπλασίας, με την ταινία «Γεια σου Ανέστη». Ο Δημήτρης γεννήθηκε στην Αρκαδία. Σπούδασε εικονοληψία, εργάζεται ως ηχολήπτης, γράφει σενάρια και έχει σκηνοθετήσει τέσσερις μικρού μήκους ταινίες.

Φιλμογραφία / 2002 «Τυφλόμυγα», 2004 «Φευγαλέα Χαμόγελα», 2008 «Χήρα Στρατηγού», 2011 «Γεια σου Ανέστη»

Γνωριμία με τον Δημήτρη Κανελλόπουλο

Περίγραψέ μας με 25 λέξεις την ταινία σου.

Οσο πιο απλό γίνεται. Δύο άνθρωποι κι ένας γάιδαρος στη φύση. Η πλοκή μέσα από το διάλογο. Το πιο ωραίο πλάνο της ταινίας δεν χρησιμοποιήθηκε.

Πόσο σημαντικό είναι το φεστιβάλ της Δράμας για το ξεκίνημα ενός σκηνοθέτη;

Η κάθε ταινία είναι σημαντική και κανένα φεστιβάλ σημαντικότερο από αυτή. Στη Δράμα, έχουμε δει ταινίες να βραβεύονται και στη συνέχεια οι δημιουργοί τους να «εξαφανίζονται» χωρίς να παρουσιάζουν μια συνέχεια κι αντίστοιχα ταινίες και σκηνοθέτες να περνούν απαρατήρητοι αλλά να διαπρέπουν αλλού. Υποθέτω συμβαίνει παντού.

Πώς θα βαθμολογούσες την κρατική υποστήριξη στους νέους κινηματογραφιστές;

Ποιοι είναι οι νέοι κινηματογραφιστές; Οι της ηλικίας των τριανταπέντε – σαράντα που προσπαθούν να κάνουν την πρώτη τους μεγάλου μήκους ή οι εικοσιπεντάρηδες που προσπαθούν για τη μικρή; Τι χαρακτηρίζει το νέο κινηματογραφιστή; Η ηλικία ή το έργο; Τι σημαίνει κρατική υποστήριξη; Χρήματα για την παραγωγή των ταινιών; Μόνο αυτό; Και σε ποιους; Σε όλους όσους το ζητούν (που είναι και πολλοί); Είναι δυνατό κάτι τέτοιο; Στους «άξιους» μόνο; Αυτοί ποιοι είναι; Υπάρχουν άξιοι που θα αποφασίσουν ποιοι είναι οι άξιοι νέοι κινηματογραφιστές; Εγώ που έχω μόλις περάσει τα σαράντα, κι έχω κάνει τέσσερις μικρού μήκους, τις τρεις με «κρατική υποστήριξη», συγκαταλέγομαι στους νέους κινηματογραφιστές; Αναρωτιέμαι. (Και οι ερωτήσεις συνεχίζονται)

Τι ρόλο πιστεύεις ότι μπορεί να παίξει η μικρού μήκους ταινία στην πρόσφατη «άνθιση» του ελληνικού κινηματογράφου;

Ανθιση; Δε θα το έλεγα. Μάλλον για καλή σπορά πρόκειται. Οσο η μικρού μήκους παραμένει ένα μη εμπορικό προϊόν, δε βρίσκω να μπορεί να παίξει άλλο ρόλο από το να αναδείξει κάποιους ικανούς και ταλαντούχους κινηματογραφιστές που ενδεχομένως θα συμβάλουν σε μια πιθανή άνθιση.

Ποιοι είναι οι τρόποι για να φτάσει η μικρού μήκους ταινία στο κοινό της;

Δεν έχω ιδέα. Μέχρι στιγμής πάντως, τα DVD που μοιράζει ο κάθε σκηνοθέτης σε φίλους και γνωστούς είναι ο αποτελεσματικότερος τρόπος.

Το μέγεθος μετράει;

Το μεγάλο μέγεθος ανέκαθεν έτρεφε ματαιοδοξίες και μεγάλα εγώ. Από την άλλη το μικρό, μπορεί να καμουφλάρει ανεπάρκειες, έλλειψη θέλησης, τεμπελιά και άλλα θανάσιμα αμαρτήματα. Κι ο Μπόρχες και ο Ντοστογέφσκι έγραψαν αριστουργήματα. Ο πρώτος των λίγων σελίδων κι ο δεύτερος τόμων.

Δείτε φωτογραφίες από την ταινία «Γεια σου Ανέστη» (και το σκηνοθέτη της), στο gallery. Δείτε, επίσης, μια μικρή σκηνή της ταινίας στο παρακάτω video.

Ενα βήμα πίσω... Το 2004 ο Δημήτρης Κανελλόπουλος γύρισε την ταινία «Φευγαλέα Χαμόγελα». Μπορείτε να τη δείτε ολόκληρη εδώ.

Μάθετε πληροφορίες και δείτε υλικό των ταινιών όλων των φετινών υποψηφίων του Φεστιβάλ Δράμας εδώ.