Ενημέρωση

Φεστιβάλ Δράμας 2013: «Ωραίο το Μουστάκι σου Giorgio» του Αναστάσιου Γκότση

στα 10

Εν αναμονή του 36ου Φεστιβάλ Ελληνικών ταινιών μικρού μήκους Δράμας, γνωρίζουμε καλύτερα τις ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος και τους δημιουργούς τους.

Φεστιβάλ Δράμας 2013: «Ωραίο το Μουστάκι σου Giorgio» του Αναστάσιου Γκότση

Η ταινία

Ενας κύριος με κοστούμι μπαίνει στο σπίτι του. Φαίνεται υποχόνδριος με τα ρούχα του. Είναι όμως; Ποιο είναι το είναι και ποιο είναι το φαίνεσθαι; Πόσο σημαντικό είναι το φαίνεσθαι και πόσο σημαντικό φαίνεται το είναι; Μήπως τελικά, αυτό που φαίνεται είναι;

Ο σκηνοθέτης

Ο Αναστάσιος Γκότσης γεννήθηκε στην Αθήνα και εργάζεται ως Τοπογράφος Μηχανικός. Αυτή την εποχή συνεχίζει τις σπουδές του στο τμήμα Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Με το σινεμά άρχισε να ασχολείται ενεργά τα τελευταία δυο χρόνια όπου παρακολούθησε σεμινάρια σκηνοθεσίας και αναλογικής φωτογραφίας. Η ταινία με τίτλο «Ωραίο το μουστάκι σου Giorgio» είναι η πρώτη σκηνοθετική του απόπειρα.

1

Τέσσερις ερωτήσεις για το «Ωραίο το μουστάκι σου Giorgio»

Ποια ήταν η αφορμή ή η σκέψη που σας οδήγησε να κάνετε την ταινία;

Η ταινία είναι βασισμένη σε σενάριο του Ανθιμου Σαλκιτζόγλου. Μου έδωσε μερικά από τα σενάρια του να διαβάσω, και το συγκεκριμένο μου κέντρισε το ενδιαφέρον και μου δημιούργησε αμέσως εικόνες. Ακoλούθησαν πολλές συζητήσεις και αναλύσεις πάνω στην ιστορία μέχρι που πήραμε την απόφαση να ξεκινήσουμε την προσπάθεια να την υλοποιήσουμε.

Πώς θα περιγράφατε το φιλμ σε κάποιον που θα σας ρωτούσε «τι είναι η ταινία σου;»

Αποφεύγω να μπαίνω στην ουσία της ταινίας και να την αναλύω, γιατί πιστεύω ότι κάθε ταινία είναι ένα προσωπικό ταξίδι το οποίο ο καθένας το αντιλαμβάνεται και το βιώνει διαφορετικά. Προτιμώ να ακούω σχόλια, από όσους την έχουν δει. Είναι πολύ πιο γοητευτικό να ακούς τα συναίσθηματα που προκαλεί η ταινία σου.

2

Εκτός από τη χρονική διάρκεια ενός φιλμ, ο προσδιορισμός «μικρού μήκους» ορίζει κάτι άλλο κατά τη γνώμη σας; Και γιατί ναι ή όχι;

Η ταινία μικρού μήκους αποτελούσε, αποτελεί και θα αποτελεί πάντα μια πρόκληση για έναν καλλιτέχνη να συμπυκνώσει πολλά νοήματα σε λίγες εικόνες, αλλά και σε έναν νέο δημιουργό να δοκιμάσει τις δυνατότητες του.

Πώς είναι να κάνεις σινεμά σε μια χώρα που από την μια βρίσκεται σε κρίση κι από την άλλη ο κινηματογράφος της κεντρίζει το διεθνές ενδιαφέρον;

Σε περιόδους ευφορίας, συνήθως έχεις λεφτά αλλά δεν έχεις χρόνο. Σε περιόδους κρίσης, έχεις χρόνο αλλά δεν έχεις λεφτά. Μη ξεχνάμε όμως ότι οι τέχνες γενικότερα σε παγκόσμιο επίπεδο άνθισαν κυρίως σε δύσκολες περιόδους. Η κρίση φέρνει τους ανθρώπους πιο κοντά και τους κάνει να λειτουργούν με το εμείς και όχι με το εγώ. Δημιουργεί ομάδες με κοινούς στόχους - κάτι που είναι απαραίτητο στο σινεμά γιατί πρόκειται για μια ομαδική τέχνη, η οποία συνθέτει σε μια εικόνα το ταλέντο πολλών δημιουργών. Επίσης, οι τελευταίες επιτυχίες των ελληνικών ταινιών στο εξωτερικό είναι ένα κίνητρο στο να προσπαθήσει κάποιος περισσότερο.

3

info

Σκηνοθεσία: Αναστάσιος Γκότσης / Σενάριο: Ανθιμος Σαλκιτζόγλου / Παραγωγή: Αναστάσιος Γκότσης, Ανθιμος Σαλκιτζόγλου / Διεύθυνση Φωτογραφίας: Νίκος Θωμάς / Μουσική: Ντίνος Τσέλης / Σκηνογραφία: Rosa Karac, Ερατώ Λιόλιου / Ενδυματολογία: Rosa Karac / HD Colorist: Παύλος Παπαδόπουλος / Βοηθός Σκηνοθέτη & Γραφιστική Επιμέλεια: Ερατώ Λιόλου / Ερμηνεία: Σταύρος Συμεωνίδης / Συμμετοχή: Ανθιμος Σαλκιτζόγλου, Γιάννης Τζαβέλλας.

Μάθετε πληροφορίες και δείτε υλικό των ταινιών όλων των φετινών υποψηφίων του Φεστιβάλ Δράμας εδώ. Κάθε μέρα το Flix θα παρουσιάζει κι από μία ταινία.