Η ταινία
Ο Αλ, ένας συνηθισμένος μπάρμαν σε ένα ξενοδοχείο στα προάστια της Νέας Υόρκης, περνιέται κατά λάθος για έναν απίστευτα αβρό Βρετανό γόητα, και ζει μια απίστευτη βραδιά στον ιδανικό κόσμο του Ρίτσαρντ Κένζινγκτον. Οταν όμως και οι δύο άντρες δοκιμάζουν να γοητεύσουν την ίδια γυναίκα, ο Αλ δεν τα καταφέρνει απέναντι στον αντίπαλό του. Αλλά μέσα από ένα γεμάτο συμπτώσεις μπέρδεμα, ο Αλ γίνεται ακριβώς ο άντρας που θα ήθελε να είναι και αποκτά πρόσβαση σε έναν κόσμο τον οποίο μέχρι τώρα, μόνο μπορούσε να ονειρευτεί. Αν μόνο το φαίνεσθαι δεν ήταν τόσο απατηλό...
Ο σκηνοθέτης
Ο Κρίστοφερ Αντρέ Μαρκς είναι απόφοιτος του Tisch School of the Arts του πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης. Το «Being Richard Kensington» που είναι και η πτυχιακή του ταινία, είναι το σκηνοθετικό του ντεμπούτο. Το φιλμ κέρδισε το βραβείο σεναρίου στο NYU 2013 First Run Film Festival. Εκτός από την σκηνοθεσία του φιλμ, ο Μαρκς έχει δουλέψει σαν freelancer για εταιρίες όπως οι HBO, ESPN, @Radical Media, The Weinstein Co ενώ πρόσφατα ίδρυσε την δική του εταιρία παραγωγής Cinema NoLita.
Τρεις ερωτήσεις για το «Being Richard Kensington»
Ποια ήταν η αφορμή ή η σκέψη που σας οδήγησε να κάνετε την ταινία;
Η έμπνευση για την ταινία προήλθε από τις εμπειρίες μου, σε ρομαντικά ραντεβού στη Νέα Υόρκη, όπου ανακάλυψα ότι ένα μερίδιο του πληθυσμού που βγαίνει ραντεβού νιώθει την ανάγκη να παρουσιάζει μια ιδανική εκδοχή της ζωής τους, η οποία είναι πιθανότατα όσο κοντά μπορούν βρεθούν στην ιδεατή τους τελειότητα, δίχως να δείχνει εξωφρενική. Η ίδια η ιστορία και τα κωμικά της στοιχεία, προήλθαν από μια συγκεκριμένη σχέση που είχα με μια γυναίκα με την οποία δεν θα έπρεπε καν να βγαίνουμε ραντεβού. Ημουν ένας 22χρονος σπουδαστής κινηματογράφου κι εκείνη ήταν μια πετυχημένη 28χρονη σχεδιάστρια μόδας με ένα πτυχίο οικονομικών από την Οξφόρδη, αν η σκανδιναβική ομορφιά της δεν ήταν αρκετή. Προφανώς βρισκόμουν έξω από τα νερά μου και ένοιωθα την ανάγκη να υπερβάλω για τις συνθήκες μου προκειμένου να συνεχίσει αυτή η σχέση. Κάτι που ήταν προφανώς λάθος, αφού η σχέση κράτησε έναν μήνα, ή μέχρις ότου κατάλαβε ότι ο λόγος που δεν μπορούσε να έρθει στο διαμέρισμά μου ήταν το γεγονός ότι ζούσα στην εστία του πανεπιστημίου. Κι ενώ η θλιβερή μου ιστορία δεν σκοπεύει να κερδίσει την συμπάθειά σας, με βοήθησε να ξετυλίξω την αλήθεια πίσω από τα ρομαντικά ραντεβού στη Νέα Υόρκη και να ανακαλύψω ότι οι περισσότεροι από τους ανθρώπους που έβγαινα τότε, συνήθιζαν να δημιουργούν μια τέτοια εξιδανικευμένη εκδοχή του εαυτού τους, είτε μέσω των social media, είτα απλά ψευδόμενοι ξεδιάντροπα. Βρήκα την ανακάλυψη μάλλον ανησυχητική, και ξεκίνησα να γράφω ένα σενάριο για την πτυχιακή μου, αλλά και για δικούς μου θεραπευτικούς λόγους.
Πώς θα περιγράφατε το φιλμ σε κάποιον που θα σας ρωτούσε «τι είναι η ταινία σου;»
Η ταινία έχει να κάνει με την διαδικασία του να συμβιβάζεσαι με την ζωή σου και με το αν, όταν αποκαλύπτει τον αληθινό εαυτό σου σε έναν άλλο άνθρωπο, βρίσκεις αυτή την σύνδεση την οποία αναζητάς. Στο φιλμ όλοι οι χαρακτήρες θα πρέπει αργά ή γρήγορα να αποδεχτούν τις πραγματικές ταυτότητες τους. Αισθητικά, η ταινία είναι ένα homage στις έξυπνες χολιγουντιανές κωμωδίες του 40 και του 50. Αντλώντας απ ευθείας την έμπνευσή της από τα φιλμ του Μπίλι Γουάιλντερ του Φρανκ Κάπρα και μερικών από τις πρόσφατες ταινίες του Γούντι Αλεν.
Εκτός από τη χρονική διάρκεια ενός φιλμ, ο προσδιορισμός «μικρού μήκους» ορίζει κάτι άλλο κατά τη γνώμη σας; Και γιατί ναι ή όχι;
Πιστεύω ότι η μικρού μήκους ταινία στέκεται μόνη της σαν ένα ξεχωριστό κινηματογραφικό είδος, καθώς δεν έχει τους καλλιτεχνικούς ή οικονομικούς περιορισμούς μιας συνηθισμένης μεγάλου μήκους. Υπάρχει μια καλλιτεχνική ελευθερία που σου δίνει την ευκαιρία να δημιουργήσεις κάτι αληθινά ξεχωριστό, με μοναδικό κίνητρο την κινηματογραφική λειτουργικότητα. Ως σκηνοθέτης μικρού μήκους είσαι ελεύθερος να πειραματιστείς και να δημιουργήσεις κάτι αληθινά δικό σου. Από την άλλη πλευρά, νιώθεις υπεύθυνος ώστε κάθε πλάνο να είναι αναγκαίο και κάθε λέξη από τον διάλογο χρήσιμη στο να αποκαλύπτει κάτι από τον χαρακτήρα σου, ή ένας μηχανισμός που να σπρώχνει μπροστά την πλοκή, αφού ο χρόνος σου είναι περιορισμένος.
Δείτε το τρέιλερ του «Being Richard Kensington»:
'Being Richard Kensington' Trailer from Christopher André Marks on Vimeo.
info
Σκηνοθεσία, Σενάριο: Κρίστοφερ Μαρκς / Παραγωγή: Παραγωγή / Διεύθυνση φωτογραφίας:Φρέντι Μάγιερ / Σκηνογραφία: Κριστίνα Γουάσερμαν / Μακιγιάζ, hair stylist, ενδυματολόγος:Ελεν Γκάχιν / Ηθοποιοί: Τζεφ Σόλομον, Τζέσαλιν Μαγκουάιαρ, Τιμ Φορμάρα, Μαρία Περιαμάουρε, Αντριου Ας
Tags: ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ 2013