Ενημέρωση

Φεστιβάλ Δράμας 2021: «Μπιούτι» του Θάνου Λυμπερόπουλου

στα 10

Εν αναμονή του 44ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, γνωρίζουμε καλύτερα τις ταινίες του ελληνικού διαγωνιστικού τμήματος και τους δημιουργούς τους.

Φεστιβάλ Δράμας 2021: «Μπιούτι» του Θάνου Λυμπερόπουλου

Η ταινία

Η Κάλλη, μια νεαρή άνεργη κοπέλα που ζει με την καταπιεστική μητέρα της, βρίσκει διέξοδο στον γεμάτο γκλίτερ, μα σκληρό, κόσμο του YouTube και των καλλυντικών, ώσπου θα φτάσει στα άκρα για να ικανοποιήσει τους λιγοστούς subscribers, διατηρώντας την τέλεια εικόνα της. . Ο σκηνοθέτης

O Θάνος Λυμπερόπουλος είναι σκηνοθέτης και κινηματογραφιστής.
Εχοντας μουσική εκπαίδευση και κυκλοφορόντας αρκετούς δίσκους με τα κατά καιρούς σχήματα του, η εικόνα (σε όλες της τις εκφάνσεις) ήταν το επόμενο εκφραστικό εργαλείο που επέλεξε να εξερευνήσει. Eχει σκηνοθετήσει/κινηματογραφήσει δεκάδες μουσικά βίντεο για καλλιτέχνες από όλο του μουσικό φάσμα όπως Παυλίνα Βουλγαράκη, Ορέστη Ντάντο, Closer, Λευκή Συμφωνία, και πολλούς άλλους ενώ έχει διατελέσει διευθυντής φωτογραφίας σε τηλεοπτικές διαφημίσεις και webseries
Στο χώρο του σινεμά, εργάστηκε σαν διευθυντής φωτογραφίας σε αρκετές μικρού μήκους ταινίες και ντοκιμαντέρ (A sealed idea του T. Panagopoulou, Route In του N. Παυλινέρη, Skeleton in a closet, Sea you του Γ. Βασιλώττου, Time of monsters του Γιώργου Καραλιά, Διαβατά Prison Blues του Δ. Ιγνατίάδη) κ.α.
Η πρώτη του ταινία, το ντοκιμαντέρ μικρού μήκους «Dunaym» που αποκαλύπτει την ιστορία ενός Κούρδου πολιτικού πρόσφυγα που κρύβεται στην Αθήνα πίσω από μια ήσυχη ζωή έχει ταξιδέψει σε φεστιβάλ σε όλη την Ελλάδα, από την Χαλκίδα, την Καλαμάτα, τα Χανιά, μέχρι την Άρτα.
To «Μπιούτι» είναι η δεύτερη μικρού μήκους μυθοπλασίας ταινία του.

Beauty

4 ερωτήσεις για το «Μπούτι»

Γιατί κάνατε αυτήν την ταινία τώρα; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να θελήσετε να αφηγηθείτε αυτήν την ιστορία; Πώς θα περιγράφατε την ταινία σας σ' έναν υποψήφιο θεατή;

Πάντα ήθελα ότι κάνω να αφορά όλους τους θεατές. Να είναι προσβάσιμο και να μπορεί να αφήσει κάτι στον καθένα. Έτσι έκανα αυτήν την ταινία σε 3 άξονες. Εν αρχή, έχοντας ζήσει από μέσα τον κόσμο του youtube, με είχε σοκάρει η ματαιοδοξία, η προβολή της επιτυχίας με ένα ψεύτικο προσωπείο και η σκληρότητα των θεατών αυτών των βίντεο στα σχόλια. Κατά δεύτερον πάντα με απασχολούσε η δυναμική της ελληνικής οικογένειας, όταν τα πράγματα στενεύουν. Ειδικά η σχέση μεταξύ γονιών και παιδιών που μπορεί να γίνει εκρηκτική και πολύ τρυφερή. Και να κάνει αυτή τη διαδρομή σε…λίγα δευτερόλεπτα και πίσω. Τέλος βλέποντας την αύξηση γυναικοκτονιών και περιστατικών αστυνομικής βίας λίγο καιρό πριν, δε σταματάω να σκέφτομαι πόσο άσχημα μπορεί να καταλήξει όταν δίνεις εξουσία σε κάποιον που δεν έχει την απαραίτητη εκπαίδευση και ηθική και πόσο μάλλον σε έναν άντρα που νοιώθει αδικημένος από τις γυναίκες και θεωρεί ότι πρέπει με κάθε τρόπο να κυριαρχήσει.

Πώς είναι να κάνεις σινεμά (στην Ελλάδα) σήμερα; Τι σας δίδαξε ή τι κρατάτε από την εμπειρία;

Έχω την τύχη να είμαι…working class filmmaker, δουλεύοντας στη διαφήμιση και σε μουσικά βίντεο κυρίως, οπότε μια ταινία είναι μια ανάσα στο εργασιακό μας μακροβούτι. Έτσι κάναμε αυτή την ταινία με φίλους και συνεργάτες και ήταν μια φανταστική εμπειρία. Θεωρώ ότι στην Ελλάδα υπάρχει ένα καταπληκτικό community στο χώρο του σινεμά, διψασμένο και πρόθυμο να βοηθήσει ο ένας τον άλλον. Από την άλλη η χρηματοδότηση είναι μια πικρή ιστορία, με ίντριγκες, χρονοβόρες διαδικασίες, παρεμβάσεις και απογοητεύεις. Οπότε θεωρώ ότι ενώ είναι εύκολο να κάνεις μια μικρή ταινία no/micro budget, το να κάνεις μια μεγάλου μήκους ή ένα φιλμ που απαιτεί χρήματα και μεγάλη παραγωγή είναι ένας λαβύρινθος, ειδικά για τους νέους κινηματογραφιστές.



Beauty

Η ταινία σας θα κάνει πρεμιέρα εν μέσω μιας πρωτόγνωρης συνθήκης για τον κόσμο του σινεμά αλλά και ολόκληρο τον πλανήτη. Ποιες είναι οι σκέψεις σας για την κατάσταση αυτή τη στιγμή αλλά και το μέλλον του σινεμά;

Δε μπορώ να πω ότι είμαι πολύ αισιόδοξος, και δεν έχει να κάνει αποκλειστικά με τον covid, αλλά ήταν και αυτό ένα πολύ ισχυρό χτύπημα σε ένα χώρο που καιρό τώρα, ειδικά στην Ελλάδα περνάει πολύ δύσκολα. Έχοντας περάσει ένα μεγάλο μέρος της ζωής μου σαν μουσικός, αισθάνομαι ότι είναι το ίδιο έργο με αυτό που συνέβη στη μουσική εκεί μετά το millennium, με τον εκδημοκρατισμό των μέσων παραγωγής, την αφθονία υλικού, που από τέχνη γίνεται content, την απεριόριστη πρόσβαση του ακροατή/θεατή σε έναν ωκεανό πληροφορίας, και στο τέλος της μέρας στην απαξίωση του καλλιτεχνικού έργου. Ευτυχώς πάντα θα υπάρχουν άνθρωποι που θα αγαπούν το σινεμά και θα πρέπει να στηριχτούμε σε αυτούς τους λίγους, παρά στην ευρεία κατανάλωση.

Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο; Τι σημαίνουν οι συνεχείς επιτυχίες της ελληνικής ταινίας μικρού μήκους στο διεθνές τοπίο;

Αυτή είναι η 3η χρονιά που θα επισκεφθώ τη Δράμα και πραγματικά ανυπομονώ, γιατί είναι ουσιαστικά ένα meet up όλων των… «περίεργων» τύπων που ανέφερα παραπάνω. Των ανθρώπων που κάνουν σινεμά…με κάθε τρόπο και αυτών των λίγων που εξακολουθούν να το αγαπάνε σε όλες του τις φόρμες. Οι επιτυχίες στο εξωτερικό ταινιών μικρού μήκους από Έλληνες δημιουργούς, είναι μια χαραμάδα αισιοδοξίας για όλους μας, με σκοπό να αποτινάξουμε το….«για ελληνικό καλό είναι» ενώ θα έπρεπε να είναι και ένα καμπανάκι για τους αρμόδιους φορείς να στηρίξουν την εγχώρια παραγωγή.

Μπιούτι | Σενάριο/Σκηνοθεσία: Θάνος Λυμπερόπουλος | Βοηθός σκηνοθέτη: Αλέξης Χατζηγιάννης | Διεύθυνση παραγωγής: Χρήστος Πυθαράς | Οργάνωση παραγωγής: Γιώργος Καραλιάς | Πρωταγωνιστούν: Κωνσταντίνα Αλεξανδράτου, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, Βαγγέλης Ευαγγελινός, μαζί τους η Ιωάννα Μιτσιάλη | Διευθυντής φωτογραφίας: Γιούρι Χαριτίδης | 1ος βοηθός κάμερας: Νίκος Σέμπος | Ηχοληψία: Κώστας Κουτελιδάκης | Σκηνικά/Κουστούμια: Αλεξία Γκλόρια Σαπέρα | Μακιγιάζ: Ελεάνα Δημοπούλου | Script: Βασίλης Καλέμος | Set video: Luna Al Marsi | Catering: Χρήστος Εξαδάκτυλος | Βοηθοί παραγωγής: Γιάννης Θεοδωρόπουλος, Μανώλης Ριζικός, Μάνος Μακρυγιαννάκης, Κλαίρη Γραμματικάκη | Μοντάζ: Θάνος Λυμπερόπουλος | Βοηθός μοντέρ: Στέλλα Μελετίου | Color grading: Μάνθος Σαρδής | VFX: Παντελής Αναστασιάδης | Σχεδιασμός ήχου: Χρήστος Σακελλαρίου | Μιξάζ: Στέλιος Κουπετώρης | Σχεδιασμός τίτλων/αφίσας: Λία Κάλκου | Illustrator αφίσας: Γρηγόρης Ψαλτάκος | Υποτιτλισμός: Γιώργος Φραγκίσκος/ Ζωή Παπαδάτου | Τραγούδι τίτλων “Χορεύω” | Μουσική/Στίχοι: Άννα Τάρμπα | Μίξη: Γιάννης Δήμας | Ευχαριστίες: Πηνελόπη Αναστασοπούλου, Ντομένικα Ρέγκου, Γιάννης Ταυλάς, Μανώλης Κριτσωτάκης, Κυριάκος Κωνσταντινίδης, Γιώτα Κοκόρη, Χρήστος Αργυρος, Christos Avgeris, Stella Karabakaki, Giorgos Dalkidis Fu

Beauty Poster

Δείτε εδώ το «Dünyam», την προηγούμενη μικρού μήκους ταινία του Θάνου Λυμπερόπουλου:

Μάθετε πληροφορίες και δείτε υλικό των ταινιών όλων των φετινών υποψηφίων του Φεστιβάλ Δράμας εδώ. Κάθε μέρα το Flix θα παρουσιάζει κι από μία ταινία.

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.