Η ταινία
Σε ένα μικρό ελληνικό νησί, ο Προκόπης είναι ο μοναδικός υπάλληλος τουτοπικού αεροδρομίου.
Ο σκηνοθέτης
Ο Μιχάλης Μαθιουδάκης γεννήθηκε το 1987 στην Αθήνα και σπούδασε Φυσικήστο Ηράκλειο Κρήτης και Κινηματογράφο στην Αθήνα. Ασχολείται με τονκινηματογράφο επαγγελματικά από το 2016 και είναι ιδρυτής της ΑμπαζούρΦιλμς. Εργάζεται ως Σκηνοθέτης, Σεναριογράφος και Παραγωγός και είναιλάτρης του ελληνικού σινεμά. Τρία σενάρια του έχουν χρηματοδοτηθεί απόκρατικούς οργανισμούς της χώρας, όπως το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφουκαι η ΕΡΤ. Έχει σκηνοθετήσει 4 ταινίες μικρού μήκους. Η τελευταία τουταινία έχει τίτλο «Στο Αεροδρόμιο» (2021) και έγινε με την υποστήρiξη τουΕλληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, της ΕΡΤ και του Δήμου Πάρου. Το 2021ήταν ο παραγωγός της μικρού μήκους ταινίας Short Draft (2022), τουΣπύρου Παπασπύρου. Μία ταινία που έγινε με την υποστήριξη του ΥπουργείουΠολιτισμού και του ΕΚΚ μέσω του ειδικού προγράμματος χρηματοδότησηςστήριξης της κινηματογραφικής κοινότητας. Τα τελευταία χρόνια εργάζεταιως Script Doctor κάνοντας επιμέλεια σε σενάρια και φακέλους παραγωγής.
4 ερωτήσεις για το «Στο Αεροδρόμιο»
Γιατί κάνατε αυτήν την ταινία τώρα;
Γιατί έκανα αυτήν την ταινία τώρα. Το τώρα, σαν λέξη, όταν κάνεις σινεμάέχει διαφορετική διάρκεια σε σχέση με άλλα μέσα έκφρασης.
Θέλω να κάνω μία ταινία τώρα. Αυτό το τώρα μπορεί να έχει μία διάρκειααπό μερικούς μήνες μέχρι 5 ή και περισσότερα χρόνια.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση ήταν μία ταινία που ήθελα να την κάνω το2016, με το πως ήμουν εγώ προσωπικά το 2016. Και τελικά είναι μία ταινίαπου γυρίστηκε τον Ιούνιο του 2020, αμέσως μετά την πρώτη καραντίνα, σεένα περίεργο τώρα.
Τον Σεπτέμβρη του 2021 θα είναι το τώρα της ταινίας για όσους βρεθούμεστη Δράμα.
Αλλά το πιο ωραίο πράγμα όταν κάνεις κινηματογράφο, είναι ότι το τώραείναι κάτι οργανικό. Αλλάζει συνεχώς και δεν μπορεί να προσδιοριστεί.
Ενα «τώρα» προσωπικό και εξατομικευμένο για τον κάθε θεατή εκεί έξω.
Για να απαντήσω και στην ερώτηση, η ταινία έγινε τώρα για να μπορέσω ναπροχωρήσω παρακάτω. Παραγωγικά με βασάνιζε πολλά χρόνια. Εκ τουαποτελέσματος το να κάνεις μία μικρού μήκους στην Ελλάδα, σε νησί, σεαεροδρόμιο, με αεροπλάνο, είναι κάτι τελείως παράλογο. Αν γύριζα τοχρόνο πίσω δεν ξέρω αν θα έγραφα ξανά αυτό το σενάριο.
Τι ήταν αυτό που σας έκανε να θελήσετε να αφηγηθείτε αυτήν τηνιστορία;
Μου αρέσουν οι ιστορίες που ξεκινάνε από έναν χαρακτήρα.
Σε αυτήν την ταινία θέλω να πω την ιστορία του Προκόπη. Ο Προκόπηςαντιπροσωπεύει ανθρώπους που θαυμάζω. Που είναι πραγματικά καλοί σε αυτόπου κάνουν, είναι αφανείς ήρωες και θα ήθελα να έχουν μία μεγαλύτερηεξωστρέφεια, ώστε και άλλοι άνθρωποι να τους γνωρίσουν και να μπορέσουννα εμπνευστούν από αυτούς.
Σε έναν ιδανικό κόσμο θα ήθελα αυτοί οι άνθρωποι να πολεμήσουν τιςφοβίες τους και να κυνηγήσουν τα όνειρα τους. Να κατακτήσουν τααπωθημένα τους.
Και έτσι ήταν και το σενάριο. Ένα σενάριο με το δικό μου θέλω, ώστεαυτός ο ήρωας να πολεμήσει τις φοβίες του.
Ωστόσο η ίδια η ζωή με ταρακούνησε με ένα μικρό χαστούκι και μου άλλαξετο τέλος του σεναρίου και της ταινίας.
Κάποιες φορές στη ζωή, το θέλω δεν μπορεί να συμβαδίσει με τηνπραγματικότητα. Και είναι ακόμα πιο περίεργο κάποιες φορές να μηνμπορείς να το καταφέρεις ούτε σε μία ταινία μυθοπλασίας.
Γιατί η ζωή ξέρει.
Πώς θα περιγράφατε την ταινία σας σ' έναν υποψήφιο θεατή;
Eνα μικρό ταξίδι σε ένα μικρό ελληνικό νησί, με λίγο άρωμα από παλιόελληνικό σινεμά.
Πώς είναι να κάνεις σινεμά (στην Ελλάδα) σήμερα; Τι σας δίδαξε ή τικρατάτε από την εμπειρία;
Το σινεμά στην Ελλάδα μπορεί να γίνει με δύο τρόπους. Είτε με αμεσότητακαι φίλους είτε με υπομονή και κυνήγι. Δεν ξέρω αν πραγματικά αξίζεικάποιος από τους δύο αυτούς τρόπους. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι στοτέλος της μέρας κάνουμε ταινίες, τις επικοινωνούμε και αν υπάρχει έστωένα μόνο μικρό χαμόγελο στην σκοτεινή αίθουσα, τότε σκέφτεσαι ότι μάλλοναξίζει.
Η ταινία σας θα κάνει πρεμιέρα εν μέσω μιας πρωτόγνωρης συνθήκης γιατον κόσμο του σινεμά αλλά και ολόκληρο τον πλανήτη. Ποιες είναι οισκέψεις σας για την κατάσταση αυτή τη στιγμή αλλά και το μέλλον τουσινεμά;
Το σινεμά έχει μία παρακαταθήκη. Έχει ανθρώπους που το αγαπάνε και γιααυτόν το λόγο θα ξαναβρει τα πατήματα του. Το παρελθόν και η ιστορίαδείχνουν το δρόμο. Θα έρθουν καλύτερες μέρες.
Θέλει απλά λίγη υπομονή. Το καλό είναι ότι όσοι ασχολούμαστε με τονκινηματογράφο, ξέρουμε καλά τι σημαίνει αυτή η λέξή.
Οι κινηματογραφιστές έχουμε μπολιαστεί με μπόλικη υπομονή.
Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινόελληνικό κινηματογραφικό τοπίο; Τι σημαίνουν οι συνεχείς επιτυχίες τηςελληνικής ταινίας μικρού μήκους στο διεθνές τοπίο;
Το Φεστιβάλ Δράμας είναι ένα ευχάριστο διάλειμμα από την μουντήκαθημερινότητα της Αθήνας. Σε ένα γραφικό και γλυκό τόπο, παρέα μεφίλους που μας ενώνει η ίδια αγάπη για ένα μέσο έκφρασης που έχει τηδυναμική να προκαλέσει τόσα συναισθήματα.
Για τα συναισθήματα που αφήνει ανεξίτηλα πάνω μας και μέσα μαςβρισκόμαστε εδώ.
Η διεθνής επιτυχία ας είναι για τους άλλους.
Με την ευκαιρία θα ήθελα να ευχαριστήσω τους φορείς που στήριξαν αυτήντην ιδέα. Την ΕΡΤ, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και τον Δήμο Πάρου.Και φυσικά θέλω να ευχαριστήσω τον κύριο Λεοντίδη, τον αερολιμενάρχη τουαεροδρομίου της Πάρου, που από την πρώτη στιγμή, χωρίς να μας ξέρει, μαςεμπιστεύτηκε, για να πραγματοποιήσουμε αυτήν την παράλογα δύσκοληταινία.
Που βέβαια, στην αρχή όλες οι ταινίες φαντάζουν παράλογα δύσκολες.
Στο Αεροδρόμιο | Παίζουν: Θανάσης Ζερίτης, Λυδία Φωτοπούλου, Μανώλης Μαυροματάκης | Α’Βοηθός Σκηνοθέτη: Αλέξης Κουκιάς-Παντελής | Β’ Βοηθός Σκηνοθέτη: ΣελήνηΠαπαγεωργίου | Διεύθυνση Παραγωγής: Τέτα Αποστολάκη | Location Manager:Τζίνα Παυλοπούλου | Διεύθυνση Φωτογραφίας: Δημήτρης Μανιώρος | Οπερατέρ:Μάνος Αρμουτάκης | Ηχοληψία – Σχεδιασμός ήχου: ΠαναγιώτηςΠαπαγιαννόπουλος | Βοηθός Κάμερας: Πέγκυ Ζούτη | Βοηθός Ήχολήπτη:Δήμητρα Ξερούτσικου | Ντεκόρ – Κοστούμια: Rectifier | Φροντιστής: Λευτέρης Θεοδωρούδης | Βοηθός Δ.Παραγωγής: Ευτυχία Βαρδούλη | Βοηθός Παραγωγής: Νικόλας Κοράλλης |Ηλεκτρολόγος: Δημήτρης Κορονετόπουλος | Μακιγιάζ: Κατερίνα Μιχαλούτσου| Backstage: Βασίλης Καμινάρης | Υπότιτλοι: Αλεξάνδρα Δυράνη – Μαούνη |Πρωτότυπη Μουσική: Χρυσάνθη Τσουκαλά | Ψηφιακά Εφέ: Ίωνας Κατρακάζος |3D Artist: Ανδρέας Χέλμης | Μοντάζ: Γιώργος Τσιρογιάννης | ΧρωματικήΔιόρθωση: Δημήτρης Μανουσιάκης | Παραγωγή: Μιχάλης Μαθιουδάκης, ΑμπαζούρΦιλμς | Σενάριο: Μιχάλης Μαθιουδάκης | Σύμβουλοι Σεναρίου: ΓιώργοςΑγγελόπουλος, Σελήνη Παπαγεωργίου | Σκηνοθεσία: Μιχάλης Μαθιουδάκης
Δείτε εδώ την προηγούμενη ταινία του Μιχάλη Μαθιουδάκη με τίτλο «Το Μπάκπακ»: