Η ταινία
Ο Αργύρης βρίσκεται στα πρώτα στάδια της άνοιας. Μαζί με την κόρη του, Σόφη, έχουν συμφωνήσει την είσοδό του στο γηροκομείο. Ο Αργύρης έχει ένα κρυφό σχέδιο. Θέλει να πάρει τη ζωή στα χέρια του. Η απόφασή του θα φέρει τη Σόφη αντιμέτωπη με ένα δίλημμα.
Η σκηνοθέτης
Γεννήθηκε στη Ρόδο. Σπούδασε νομικά και κινηματογράφο στην Αθήνα. Η πρώτη της ταινία, «Η Κούκλα» (2014), έκανε πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας. Η δεύτερη ταινία της, «Ουρανία» (2017), κέρδισε τέσσερα βραβεία στο Διεθνές Φεστιβάλ Δράμας και το βραβείο σεναρίου στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας. Υποστηρίχθηκε από το 1ο πρόγραμμα Artworks του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.
4 ερωτήσεις για την «Αγρια Δύση»
Γιατί κάνατε αυτήν την ταινία τώρα; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να θελήσετε να αφηγηθείτε αυτήν την ιστορία; Πώς θα περιγράφατε την ταινία σας σ' έναν υποψήφιο θεατή;
Από την πρώτη ανάγνωση του σεναρίου ερωτεύτηκα τον κεντρικό χαρακτήρα. Η στάση του Αργύρη μου θύμισε κάτι από τη μοναχικότητα των καουμπόηδων. Μέσα από τις μικρές δράσεις και τις σιωπές κατανοείς πράγματα γι' αυτόν. Προσεγγίσαμε την ιστορία της «Αγριας δύσης» σαν μια σκυταλοδρομία. Παρακολουθούμε την πορεία του Αργύρη μέσα στην πόλη. Σταδιακά όμως το βάρος της ιστορίας πέφτει στη Σόφη, η οποία και καλείται στο τέλος να δώσει τη λύση.
Πώς είναι να κάνεις σινεμά (στην Ελλάδα) σήμερα; Τι σας δίδαξε ή τι κρατάτε από την εμπειρία;
Είναι μια δύσκολη διαδικασία. Το σενάριο ήταν απαιτητικό στο πλαίσιο μιας μικρού μήκους ταινίας. Μέσα από την «Αγρια Δύση» όμως, γνώρισα ανθρώπους που κούμπωσαν πάνω μου. Οι ηθοποιοί, η σκηνογράφος, η παραγωγός μου.
Η ταινία σας θα κάνει πρεμιέρα εν μέσω μιας πρωτόγνωρης συνθήκης για τον κόσμο του σινεμά αλλά και ολόκληρο τον πλανήτη. Ποιες είναι οι σκέψεις σας για την κατάσταση αυτή τη στιγμή αλλά και το μέλλον του σινεμά και πώς θα μπορούσε κανείς να διαβάσει την ταινία σας υπό το πρίσμα της υγειονομικής κρίσης;
Θεωρώ ότι ο κινηματογράφος και προ κορόνα βρισκόταν σε ένα μεταβατικό στάδιο στο οποίο θα έπρεπε να παρθούν κάποιες αποφάσεις. Η πανδημία κάνει πιο επιτακτική την ανάγκη για αλλαγή στον τρόπο που γυρίζονται οι ταινίες, που διανέμονται, στον τρόπο που βλέπουμε μια ταινία. Μέχρι να ξεπεραστεί η κρίση, η οικονομική στήριξη των τεχνικών, σκηνοθετών και των ηθοποιών είναι απαραίτητη.
Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο; Τι περιμένετε από τη νέα διεύθυνσή του και τι έχετε να προτείνετε για τη βελτίωσή του;
Είναι ζητούμενο μακρόβια φεστιβάλ μικρού μήκους σαν αυτό της Δράμας να επανεφευρίσκουν συνεχώς τον εαυτό τους. Να προσφέρουν κάτι νέο κάθε χρονιά. Από τις πρώτες του κινήσεις, το σφιχτό πρόγραμμα ταινιών, τα καινούρια πρόσωπα στη διεύθυνση, δείχνουν πως το Φεστιβάλ Δράμας κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση.
Αγρια Δύση | Πρωταγωνιστούν: Γιώργος Κέντρος, Γιούλα Μπούνταλη, Θανάσης Νάκος, Δήμητρα Βλαγκοπούλου | Σενάριο: Βαγγέλης Σέρφας | Σκηνοθεσία: Δέσποινα Κούρτη | Παραγωγός: Μαρία Δρανδάκη | Διεύθυνση Φωτογραφίας: Γιώργος Βαλσαμής | Σκηνικά, Κουστούμια: Μαρία Εύα Μαυρίδου | Μουσική: Αλέξανδρος Τουφεξής| Make Up: Κατερίνα Μιχαλούτσου | Ηχος, Σχεδιασμός Ηχου: Γιάννης Γιαννακόπουλος | Μοντάζ: Βαγγέλης Σέρφας | Color Grading - DCP: Αγγελος Μάντζιος | Παραγωγή: Homemade Films, ΕΡΤ, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου
Δείτε παρακάτω την αφίσα της «Αγριας Δύσης» αλλά και ολόκληρη την παλαιότερη ταινία της Δέσποινας Κούρτη, «Ουρανία».
Ourania | Short Film (2017) from Despina Kourti on Vimeo.