Η ταινία
Πλήξη, φυγή, θάλασσα, πόλη και ελεύθερος χρόνος. Ο Βαγγέλης Γερμανός σχεδόν 40 χρόνια μετά «Τα Μπαράκια» και με περιστασιακές βουτιές στον κινηματογράφο και την τηλεόραση, έπειτα από μία μεγάλη περιπέτεια υγείας, ξεκινάει το καλοκαίρι του με μία σειρά από εμφανίσεις σε «μπαρακια». Πέρα από μαθηματικός, μουσικός και εν δυνάμει ηθοποιός είναι και ζωγράφος και μας παρασέρνει μαζί του σε μία καλοκαιρινή περιπέτεια γεμάτη χρώματα, θάλασσα και ήχους, γιατί όλα στη μουσική του περιστρέφονται γύρω από αυτά τα στοιχεία.
Οι σκηνοθέτες
Γιώργος Κυβερνήτης Ο Γιώργος Κυβερνήτης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1988. Σπούδασε στο τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών [2012] και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές [MSc] στο τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας, κατεύθυνση Πολιτισμός και Παραγωγή Ταινιών Ντοκιμαντέρ στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου [2019]. Εργάζεται ως επαγγελματίας Φωτογράφος, από το 2012. Έχει συνεργαστεί με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα , την Ελληνική Εθνική Επιτροπή της UNICEF , websites [ lnfo-war.gr, Flix.gr, Archpoints, Mashable.com] και εφημερίδες [Εφημερίδα των Συντακτών, Καθημερινή], Το ντοκιμαντέρ Τα Καναρίνια’ (2019), η πρώτη του κινηματογραφική δουλειά, απέσπασε το Βραβείο Κοινού FISCFHER για ελληνική παραγωγή κάτω των 50’, στο 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
Φιλμογραφία:
2019, Τα Καναρίνια, μικρού μήκους ντοκιμαντέρ, 17’
Νεφέλη Οικονόμου Πάντζου | Η Νεφέλη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1988. Αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές της στη Σχολή Καλών Τεχνών (Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης) του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (BA Visual Arts), δούλεψε ως εικαστικός. Το 2012-2015 παρακολούθησε σειρά κινηματογραφικών σεμιναρίων και άρχισε να δουλέυει σε μικρές κινηματογραφικές παραγωγές. Το 2015-2016 σπούδασε στη Σχολή Κινηματογράφου και Τηλεόρασης της Ακαδημίας Παραστατικών Τεχνών της Πράγας FAMU (κατεύθυνση σκηνοθεσίας ντοκιμαντέρ) και το 2019 ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στην Πολιτισμική Πληροφορική και Επικοινωνία στην κατεύθυνση Πολιτισμός και Παραγωγή Ταινιών Ντοκιμαντέρ. Αυτή τη στιγμή ζει και δουλέυει στην Αθήναν σε διάφορες παραγωγές.
Φιλμογραφία:
2018, 2 ή 3 Πράγματα που δεν Ξέρω για Αυτή, μικρού μήκους ντοκιμαντέρ, 12’
2016, Living In-Between, μικρού μήκους ντοκιμαντέρ, 10’
2016, Sarah’s Manifesto, μικρού μήκους ντοκιμαντέρ, 12’
2015, Naivety, μικρού μήκους ντοκιμαντέρ, 4’
2012, Way, μικρού μήκους πειραματική, 4’
Μαρία Σιδηροπούλου | Εργάζεται ως freelancer δημοσιογράφος/videographer για το Vice Greece, το SOLOMON MAG και άλλα μέσα. Στο παρελθόν υπήρξε στην ομάδα της ερευνητικής εκπομπής του ΣΚΑΙ «Ιστορίες» από το 2014. Ως freelance παραγωγός έχει εργαστεί για διάφορα ξένα ειδησεογραφικά δίκτυα, όπως το CGTN,CBS,NPR, αλλά και σε παραγωγές σειρών ντοκιμαντέρ για το ARTE και το VICE Greece, πάνω σε κοινωνικοπολιτικά θέματα, τέχνες και περιβάλλον. Έχει ολοκληρώσει το μεταπτυχιακό της στην Παραγωγή Ταινιών Ντοκιμαντέρ στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Το 2017 παρακολούθησε το εντατικό πρόγραμμα Video Journalism του Πανεπιστημίου Columbia με υποτροφία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, και το σεμινάριο του Thomson Reuters Foundation με θέμα Reporting on Fluman Trafficking and Migration.
Φιλμογραφία:
2019, Βήματα Ανεξαρτησίας, VICE Greece, μεσαίου μήκους ντοκιμαντέρ, 43’ (σκηνοθεσία, παραγωγή)
2019 , Ανδρέας Συγγρός - Η άγνωστη ζωή του ευεργέτη, μεσαίου μήκους ντοκιμαντέρ, 45’ (έρευνα, παραγωγή)
2019, The Remains - After the Odyssey, ντοκιμαντέρ, 90’ (παραγωγός)
2018, Art Stories : Le Monde du Theatre, σειρά ντοκιμαντέρ, 52’ (παραγωγός)
2015, La dette, une spirale infernaie?, ντοκιμαντέρ, 82’ (παραγωγός)
2014, Tree Stories-The Water Lords, σειρά ντοκιμαντέρ, 52’ (παραγωγός)
2014, ΘΕΑΜΑ, μικρού μήκους ντοκιμαντέρ, 22’
2014, Rise Up by Vice, σειρά ντοκιμαντέρ για το VICE, 20’ ανα επεισόδιο (σεναριογράφος, παραγωγός)
Αλέξης Χατζηγιάννης | Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1988. Σπούδασε Μηχανικός Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Συμμετείχε σε πρακτικά σεμινάρια σκηνοθεσίας. Αποφοίτησε από το πρόγραμμα διαδικτυακής εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου με τίτλο «Κινηματογράφος: Ιστορία, Πρακτικές και Βασικές αρχές σκηνοθεσίας. Αποφοίτησε από το πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου με τίτλο «Πολιτισμός και παραγωγή ταινιών ντοκιμαντέρ». Έχει σκηνοθετήσει ταινίες μικρού μήκους μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ.
Φιλμογραφία:2017, Μάνλιχερ, μικρού μήκους μυθοπλασίας, 11 ’
Γιατί κάνατε αυτήν την ταινία τώρα; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να θελήσετε να αφηγηθείτε αυτήν την ιστορία;
Η δημιουργία αυτής της ταινίας δεν προκύπτει από την ανάγκη μας να αφηγηθούμε μια σπουδαία ιστορία όπως συμβαίνει όταν γράφεις μια μυθοπλασία. Η αγάπη μας για τη μουσική του Βαγγέλη Γερμανού ήταν ικανή ώστε να δουλέψουμε με χαρά και όρεξη. Τελικά, αυτό που μας έκανε να αφηγηθούμε αυτή την ιστορία ήταν να κάνουμε ένα ωραίο ντοκιμαντέρ και ελπίζουμε να το καταφέραμε. Ειδικά αυτή τη περίοδο κατά την οποία ο μη μυθοπλαστικός κινηματογράφος έχει να προσφέρει πολλά.
Τι θα θέλατε να σας ρωτήσει ή να συζητήσετε με κάποιον αφού τη δει;
Ελπίζουμε να αγγίξει συναισθηματικά όποιον τη δει και να αναδείξει με ωραίο τρόπο μια πτυχή του Βαγγέλη Γερμανού που μπορεί να είναι άγνωστη αλλά μοιάζει τόσο γνώριμη. Ο Βαγγέλης είναι πολύ καλός άνθρωπος και τον ευχαριστούμε που μας ανοίχτηκε ολόψυχα.
Πώς είναι να κάνεις σινεμά (στην Ελλάδα) σήμερα; Τι σας δίδαξε ή τι κρατάτε από την εμπειρία;
Η κατασκευή του ντοκιμαντέρ δεν έγινε υπό τις συνθήκες μιας κανονικής χρηματοδοτούμενης παραγωγής. Εγινε σε κλίμα φιλικό και παρεϊστικο. Είναι ένας πολύ ωραίος τρόπος να δουλεύεις και να ασχολείσαι με αυτό που αγαπάς. Παράλληλα, το ότι εργαστήκαμε και ως ομάδα, μας έμαθε τη διαλλακτικότητα, αφού ο καθένας από εμάς έκανε υποχωρήσεις για να φτάσουμε σε αυτό το αποτέλεσμα. Το γεγονός αυτό ήταν ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα της ταινίας μας. Η συνδημιουργία δηλαδή και η συνεργατική διαδικασία ήταν μία πρόκληση που μας βοήθησε να διαμορφώσουμε τελικά μια ιδέα και να την υλοποιήσουμε.Ωστόσο, θα τονίσουμε πως είναι δύσκολο και άδικο για εμάς τους νέους κινηματογραφιστές το οικονομικό πλαίσιο μέσα στο οποίο αναγκαζόμαστε να δουλέψουμε.
*Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο;*
Για όλους μας είναι η πρώτη φορά που δική μας ταινία συμμετέχει στο επίσημο διαγωνιστικό κομμάτι του φεστιβάλ. Είναι μεγάλη χαρά να συμμετέχουμε στο φετινό διαγωνισμό και να συναναστραφούμε φίλους και συναδέλφους βλέποντας τις ταινίες τους. Στη Δράμα σου δίνεται η ευκαιρία για γνωριμίες και μελλοντικές συνεργασίες. Εκτός από το μεγαλύτερο κινηματογραφικό θεσμό της χώρας είναι μια ωραία σινεφίλ παράταση των διακοπών μας μέσα στο Σεπτέμβρη.
Μέσα Μου Βλέπω Μονάχα Θάλασσα | Σκηνοθεσία: Γιώργος Κυβερνήτης, Νεφέλη Οικονόμου Πάντζου, Μαρία Σιδηροπούλου, Αλέξης Χατζηγιάννης | Με τον Βαγγέλη Γερμανό | Διεύθυνση Φωτογραφίας: Γιώργος Κυβερνήτης, Νεφέλη Οικονόμου Πάντζου, Μαρία Σιδηροπούλου, Αλέξης Χατζηγιάννης | Μοντάζ: Γιώργος Κυβερνήτης | Post Production: Νεφέλη Οικονόμου Πάντζου | Sound Mixing: Αλίκη Λευθεριώτη | Οργάνωση Παραγωγής: Μαρία Σιδηροπούλου | Παραγωγή: Γιώργος Κυβερνήτης, Νεφέλη Οικονόμου Πάντζου, Μαρία Σιδηροπούλου, Αλέξης Χατζηγιάννης.