Η ταινία
Η «Στιγμή» είναι μια αυτοβιογραφική ιστορία που βασίζεται στα λόγια του Καζαντζάκη «Ερχόμαστε από μια σκοτεινή άβυσσο / καταλήγουμε σε μια σκοτεινή άβυσσο / το μεταξύ φωτεινό διάστημα το λέμε ζωή». Ο καλλιτέχνης-πρωταγωνιστής διασχίζει διαφορετικές όψεις πόλεων που συνδέονται με την ίδια του τη ζωή και τις μνήμες του και αποτυπώνονται στο τελάρο που αφήνει φεύγοντας.
Ο σκηνοθέτης
Γεννήθηκε το 1951. Είναι εικαστικός καλλιτέχνης με σπουδές στην ΑΣΚΤ. Εχει κάνει πολλές εκθέσεις κι έχει βραβευτεί, καθώς και σκηνικά για το θέατρο. Εκδίδει περιοδικά τέχνης και συλλεκτικά βιβλία με δικά του χαρακτικά. Δημιουργεί video ως επέκταση των εικαστικών του αναζητήσεων.
Φιλμογραφία
2004: Το αγλαόν – η Κλασική Τυπογραφία / Aglaon / the classical typography2007: Εικόνες περιπλάνησης / wandering images 2016: Η πτωση / The fall 2017: Αντιμέτωποι / Facing
4 ερωτήσεις για τη «Στιγμή»
Γιατί κάνατε αυτήν την ταινία τώρα; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να θελήσετε να αφηγηθείτε αυτήν την ιστορία;
Οι ταινίες που έχω κάνει μέχρι τώρα, συμπεριλαμβανομένης και της τωρινής είναι κάτι σαν προέκταση ή καλύτερα είναι ένα διάλογος με τις ζωγραφικές-εικαστικές μου αναζητήσεις. «Η Στιγμή» που έγινε μέσα στο 2017 – 2018, δουλευόταν παράλληλα με τις δύο εκθέσεις μου ζωγραφικής, χαρακτικής που έγιναν την ίδια χρονική περίοδο σε διαφορετικούς εκθεσιακούς χώρους στην Αθήνα. Το κίνητρο μου γι αυτήν την αυτοβιογραφική -κατά κάποιον τρόπο- ταινία, ήταν η προσέγγιση ενός διαφορετικού κοινού πέρα του κοινού των γκαλερί, αλλά και η επιδίωξη μου να πλησιάσω εικαστικά τον κινηματογράφο.
Πώς θα περιγράφατε την ταινία σας σ' έναν υποψήφιο θεατή;
Σε έναν υποψήφιο θεατή θα έλεγα να αφεθεί στην 9λεπτη ροή της ταινίας προσπαθώντας να βρει τα κρυμμένα μυστικά, (τα πίσω από τα φαινόμενα) μιας όχι και τόσο ουτοπικής πολιτείας.
Πως είναι να κάνεις σινεμά (στην Ελλάδα) σήμερα; Τι σας δίδαξε ή τι κρατάτε από την εμπειρία;
Δεν είμαι επαγγελματίας κινηματογραφιστής, αν κρίνω όμως από το χώρο των εικαστικών αλλά και γενικότερα της τέχνης στην Ελλάδα, τα πράγματα δεν είναι καθόλου εύκολα. Μιλάω πάντα από οικονομικής άποψης, αφού για να γυριστεί μια ταινία ακόμα και με την νέα τεχνολογία χρειάζεται μεγάλα κεφάλαια.
Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας; Ποια πιστεύετε ότι είναι τα υπέρ και ποια τα κατά του; Θα προτείνατε κάποιες κινήσεις προς τη βελτίωσή του;
Θεωρώ το Φεστιβάλ της Δράμας το σημαντικότερο κινηματογραφικό γεγονός που γίνεται στην Ελλάδα και είμαι χαρούμενος για την επιλογή της ταινίας μου, προκειμένου να προβληθεί στο διαγωνιστικό τμήμα.
info
Σενάριο-Σκηνοθεσία: Γιάννης Στεφανάκις / Φωτογραφία: Βαγγέλης Σιγάλας / Μοντάζ: Βαγγέλης Σιγάλας / Σχεδιασμός Ηχου: Δημήτρης Στεφανάκις, Γιάννης Στεφανάκις / Παραγωγή: Νέο Επίπεδο
Δείτε παρακάτω την ταινία του Γιάννη Στεφανάκι «Ακροπατώντας»: