Η ταινία
Μια πρόσφατη απόφαση φέρνει έναν νεαρό ιδεαλιστή αντιμέτωπο με τις αξίες του. Μπροστά του, ο μέντοράς του και μια αιωνιότητα. Πίσω του η ανθρωπότητα. Μέσα στα σκοτάδια ενός καταγωγίου, τα νυχτοπερπατήματα θα αποκτήσουν διαφορετική σημασία.
Ο σκηνοθέτης
Ο Αλέξανδρος Παπαθανασόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1989. Σπούδασε Φιλμ & Τηλεόραση. Από το 2012 εργάζεται ως μοντέρ, οπερατέρ και σκηνοθέτης στο χώρο της διαφήμισης.
4 ερωτήσεις για τη «Beyond Good & Evil or (The Exuberantly Painful Process of Teething)»
Γιατί κάνατε αυτήν την ταινία τώρα; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να θελήσετε να αφηγηθείτε αυτήν την ιστορία;
Με τον Γιώργο Ζαφειρόπουλο, σεναριογράφο της ταινίας, μοιραζόμαστε μια χρόνια φιλία καθώς και μια κοινή επιθυμία για τον κινηματογράφο. Η ταινία είναι το πρώτο μας σχόλιο έπειτα από μια μεγάλη περίοδο τριβής κατά την οποία χτίστηκε αυτή η σχέση και κατ' επέκταση συνεργασία. Διαβάζοντας για πρώτη φορά το σενάριο, μου ήταν αδύνατο να παραβλέψω τις σκέψεις του νεότερου πρωταγωνιστή μας - ο οποίος καλείται να πάρει θέση απέναντι στην επιθυμία του, απέναντι στον ίδιο του τον εαυτό καθώς και στα ιδεώδη του. Η επιθυμία δεν είναι ποτέ ατόφια, ούτε συνιστά ότι είμαστε απόλυτα ελεύθεροι. Το σημαντικό είναι η πορεία προς αυτήν, προς μια κατάσταση αντοχής των παραδόξων και των αμφιθυμιών που ενέχει η ίδια η επιθυμία. Αυτό το εγχείρημα είναι για μας μια υπενθύμιση, ένα παρόν, και μια υπόσχεση για τη συνέχεια.
Πώς θα περιγράφατε την ταινία σας σε έναν υποψήφιο θεατή;
Είναι μια ταινία για την ενηλικίωση και την ανάγκη να παραιτηθείς από τις βεβαιότητές σου για να μπορείς να την βιώσεις.
Πώς είναι να κάνεις σινεμά (στην Ελλάδα) σήμερα; Τι σας δίδαξε ή τι κρατάτε από την εμπειρία;
Παρά την εξέλιξη στην τεχνολογία του σινεμά, ο κινηματογράφος παραμένει ένα μέσο που απαιτεί χρόνο και πείσμα. Αυτό καθιστά το σινεμά στην Ελλάδα κάτι το αισιόδοξο και ελπιδοφόρο δεδομένου ότι οι δημιουργοί δεν φοβούνται να κάνουν θυσίες παρά τις αντιξοότητες και τις δυσκολίες. Από την αποφοίτησή μου κι έπειτα έχω εργαστεί σε διάφορες θέσεις, τόσο στο γύρισμα όσο και στο post production ως μοντέρ. Εχοντας συνηθίσει να καταγράφω, να ελέγχω, και να επιβλέπω ο ίδιος το υλικό μου, μου ήταν δύσκολο να οικειοποιηθώ της σκέψης ότι κάτι τόσο προσωπικό πρέπει να επικοινωνήσει σε τόσους ανθρώπους, κοινώς να χειραφετηθεί και ν' αποδομηθεί τεχνικά. Βλέπεις την ιδέα να δοκιμάζεται, ακούς τον εαυτό σου να μιλάει για αυτήν και να την στηρίζει. Η πρώτη αυτή εμπειρία ήταν εξαιρετικά σημαντική γιατί σηματοδότησε το πέρασμα από τον μονόλογο στο διάλογο και αυτό κατ' επέκταση επηρέασε την επικοινωνία μου σε περισσότερα επίπεδα απ' όσο περίμενα.
Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας; Ποια πιστεύετε ότι είναι τα υπέρ και ποια τα κατά του; Θα προτείνατε κάποιες κινήσεις προς τη βελτίωσή του;
Είναι η πρώτη φορά που θα βρεθούμε στο Φεστιβάλ της Δράμας, αλλά χρόνια τώρα γνωρίζουμε τι σημαίνει. Σημαίνει αρχή και πάτημα, σημαίνει ευκαιρία να βρεθείς κοντά σε άλλους σκηνοθέτες και ανθρώπους του χώρου, να δεις, να ακούσεις, να συνομιλήσεις, να εκτεθείς.
Info
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Παπαθανασόπουλος / Σενάριο: Γιώργος Ζαφειρόπουλος / Ηθοποιοί: Anthony Stevens, Chris Scott / Διεύθυνση Φωτογραφίας: Πέτρος Νούσιας GSC / Βοηθός Σκηνοθέτη: Ζαμπέλα Χαβιάρα / Παραγωγή: Αλέξανδρος Παπαθανασόπουλος, Γιώργος Ζαφειρόπουλος, Αναστασία Μανωλά, Δημήτρης Κατρανίδης / Διεύθυνση Παραγωγής: Αναστασία Μανωλά / Οργάνωση Παραγωγής: Μαίρη Χαριτωνίδη / Σκηνικά - Κοστούμια: Ερμίνα Αποστολάκη / Βοηθός Σκηνογράφου: Κατερίνα Μπασκουτά / Μακιγιάζ: Αλεξάνδρα Μυτά / Βοηθός Κάμερας: Λεωνίδας Γερμανόπουλος / Ηχος: Νάσος Τσιάλτας / Ηλεκτρολόγος: Γιώργος Χατζημήτρος / Μοντάζ: Αλέξανδρος Παπαθανασόπουλος / Σχεδιασμός - Μίξη Ηχου: Κώστας Βαρυμποπιώτης, Βάλια Τσέρου / Μουσική Επιμέλεια - Σύνθεση: Αλίκη Λευθεριώτη / Color Grading - DCP: Δημήτρης Καρτέρης / Σχεδιασμός Τίτλων - Αφίσα: Εριφύλη Αράπογλου / VFX: Αντρέας Λαμπρόπουλος / Υποτιτλισμός: Αλίκη Θεοδοσίου