Η ταινία
Αθήνα, σήμερα. Η δεκαεξάχρονη Αρια, η οποία εργάζεται στο κεμπάμπ του Τζίμι, περιμένει αγωνιωδώς ένα μάθημα οδήγησης με τον πατέρα της. Οταν όμως τελικά αυτός φτάνει, δεν την πάει για μάθημα, αλλά αντιθέτως της εμπιστεύεται τη φροντίδα μιας νεαρής Κινέζας μετανάστριας που δεν μιλά ούτε ελληνικά ούτε αγγλικά.
Η σκηνοθέτης
Η Μυρσίνη Αριστείδου είναι βραβευμένη σεναριογράφος και σκηνοθέτης, γεννημένη στη Λεμεσό της Κύπρου. Ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της στη Σκηνοθεσία στο NYU Tisch School of the Arts με πλήρη υποτροφία το 2017, ενώ το 2013 ολοκλήρωσε το πτυχίο της Κινηματογράφου και Ιστορίας της Τέχνης στο Pratt Institute της Νέας Υόρκης. Ταινίες της έχουν προβληθεί σε φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο. Η μικρού μήκους ταινία της, «Σεμέλη», έπειτα από την πρεμιέρα της στο TIFF (Toronto International Film Festival), κέρδισε το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής για Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους στο Generation Kplus της Μπερλινάλε το 2016. Η τελευταία της ταινία, «Αρια», έκανε διεθνή πρεμιέρα στη Μόστρα της Βενετίας το 2017 και συμμετείχε στο Φεστιβάλ του Σάντανς το 2018. Τον Μάιο του 2009, η Μυρσίνη πραγματοποίησε την πρώτη της έκθεση φωτογραφίας και δημοσίευση βιβλίου, «Mother India» (έκδοση Athens Voice), όπου όλα τα έσοδα από τις πωλήσεις δωρήθηκαν στο MSF (Γιατροί Χωρίς Σύνορα). Η Μυρσίνη είναι επίσης συν-ιδρύτρια του Ιδρύματος S’agapo Childen’s Foundation, το οποίο στηρίζει την παιδεία και εκπαίδευση παιδιών σε όλο τον κόσμο. Αυτή τη στιγμή, η σκηνοθέτης ετοιμάζει την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της, η οποία έχει τη στήριξη του Festival des Cannes Cinefondation Residence, του Toronto Talent Lab και του Berlinale Talents.
Φιλμογραφία
2013 Not Now
2014 Ma’
2015 Σεμέλη
2017 Αρια
4 ερωτήσεις για την «Αρια»
Γιατί κάνατε αυτήν την ταινία τώρα; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να θελήσετε να αφηγηθείτε αυτήν την ιστορία;
Μια ταινία, για μένα, αποτελείται από μια συλλογή στιγμών που συνδυάζονται και διατάσσονται, η μία μετά την άλλη, για να δημιουργήσουν ένα σύνολο. Από ενέργεια σε ενέργεια, με αυτήν την έννοια, μια ταινία είναι κάτι σαν τη ζωή την ίδια. Την παρατηρείς, την βιώνεις, την αγαπάς και ίσως να γνωρίζεις τι να αναμένεις, αλλά ακόμη και στις καλύτερες των περιπτώσεων, δεν μπορείς να την προσδιορίσεις ή να την προβλέψεις. Ετσι, λοιπόν, είναι που ανακαλύπτεις και δημιουργείς νέες μορφές, ήχους και εικόνες, εναρμονίζοντας αυτά τα κομμάτια ζωής, ως συγγραφέας, ως σκηνοθέτης, ως άνθρωπος. Η «Αρια», μέσα από στιγμές της δικής της καθημερινότητας και πραγματικότητας, σε μια Αθήνα που δεν σταματάει ποτέ, πραγματεύεται τη σχέση με τον εαυτό της και με αυτούς που την περιβάλλουν, γνωστούς και άγνωστους, για να μοιραστεί ίσως μια πτυχή της δικής της αλήθειας, ή για να νιώσει επιτέλους μια στιγμή ηρεμίας.
Πώς θα περιγράφατε την ταινία σας σε έναν υποψήφιο θεατή;
Ανθρώπινη.
Πώς είναι να κάνεις σινεμά (στην Ελλάδα) σήμερα; Τι σας δίδαξε ή τι κρατάτε από την εμπειρία;
Το σινεμά στην Ελλάδα σήμερα είναι καλύτερο από οποτεδήποτε πριν. Οφείλουμε να συνεχίσουμε να δημιουργούμε και να στηρίζουμε την έβδομη τέχνη.
Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας; Ποια πιστεύετε ότι είναι τα υπέρ και ποια τα κατά του; Θα προτείνατε κάποιες κινήσεις προς τη βελτίωσή του;
Είμαι πραγματικά ευγνώμων που θα μοιραστώ την ταινία στο Φεστιβάλ Δράμας φέτος. Θεωρώ ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό που υπάρχει ένα φεστιβάλ που επικεντρώνεται αποκλειστικά σε ταινίες μικρού μήκους και στηρίζει ευρέως τον ελληνικό κινηματογράφο.
Info
Σκηνοθεσία, Σενάριο: Μυρσίνη Αριστείδου / Ηθοποιοί: Γιάννης Στάνκογλου, Τάκης Σπυριδάκης, Χρύσα Πλατσατούρα, Οντρεϊ Τζιακομίνι / Κάστινγκ: Λυδία Γεωργανά / Διεύθυνση Φωτογραφίας: Φεντερίκο Σέσκα / Μοντάζ: Μυρσίνη Αριστείδου, Αλεξάντρ Ντονό / Μουσική: Λέο Χέιμπλουμ / Σκηνικά: Μιχάλης Σαμιώτης / Παραγωγή: 1.61 FILMS, Topshot Films