H ταινία
Βαθιά μέσα στη γη, ένα έμβιο είδος βρίσκεται υπό εξαφάνιση απο κάποια ανεξήγητη ασθένεια. Παραμονή Χριστουγέννων, οι τρείς κορυφαίοι επιστήμονες από Ασία Ευρώπη και Αφρική καλούνται να εφαρμόσουν ως έσχατη λύση, μια πρωτοποριακή μέθοδο θεραπείας, της κυματικής μεταλλαγής ενος ανθρώπου. Ποιος απο τους τρεις θα μεταλλαγεί σε σκουλήκι για τη σωτηρία ολόκληρου του πλανήτη;
Ο Σκηνοθέτης
Ο Ευθύμιος Χατζής μεγάλωσε στο Μπρονξ της Νέας Υόρκης και οι γονείς του ήταν μετανάστες από την Ελλάδα. Σπούδασε Οπτική Επικοινωνία και Ψυχολογία στο University of Pennsylvania, και στη συνέχεια έκανε μεταπτυχιακές σπουδές Κινηματογράφου στο New York University, απ’ όπου έλαβε Μάστερ Καλών Τεχνών (MFA). Επέστρεψε στην Ελλάδα για τα γυρίσματα μιας ταινίας του, όπου παραμένει μέχρι και σήμερα. Eχει γράψει και σκηνοθετήσει ταινίες που έχουν συμμετάσχει και βραβευτεί σε διεθνή φεστιβάλ. Διδάσκει σκηνοθεσία κινηματογράφου στο Α.Π.Θ. και σε κινηματογραφικές σχολές της Αθήνας.
5 ερωτήσεις για το «Χριστουγεννιάτικο Αντι-Παραμύθι»
Γιατί κάνατε αυτήν την ταινία τώρα; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να θελήσετε να αφηγηθείτε αυτήν την ιστορία;
Ξεκινήσαμε τη συνεργασία μας με την Τεχνάβα έχοντας κοινή ματιά και στάση προς την τέχνη. Η ανάγκη για ποιοτικά οπτικά ερεθίσματα μας οδήγησε στην παραγωγή και υλοποίηση αυτής της ταινίας. Διαλέξαμε το διήγημα του Ηλία Βουλγαράκη γιατί είναι μια πρόκληση. Μέσα απο ένα science fiction περιβάλλον, ένα άλλο κοίταγμα για το μύνημα των Χριστουγέννων ξεδιπλώνεται που δεν έχουμε δει στον κινηματογράφο.
Πώς θα περιγράφατε την ταινία σας σ' έναν υποψήφιο θεατή;
Aν και η ταινία έχει φανταστικό ή ακόμα και σουρεαλιστικό χαρακτήρα, έχει τις ρίζες της στον ποιητικό ρεαλισμό. Συνιστά μια σύγχρονη προσέγγιση, που εμπνέεται από την παράδοση της τέχνης του κινηματογράφου, την εποχή του βουβού κινηματογράφου, το «φίλμ νουάρ» αλλά και από τη βυζαντινή εικονογράφηση.
Τι θα θέλατε να σας ρωτήσει ή να συζητήσετε με κάποιον αφού τη δει;
Σκέφτομαι ερωτήσεις όπως:- Τι είναι το φωτεινό κουτί που χρησιμοποιούν οι επιστήμονες;- Γιατί ο άνδρας στο μπαρ είχε χώμα στο πρόσωπο του;
Οσο για θέματα προς συζήτηση:- Το φως που διαπερνά και “αναπνέει” στην εικόνα,- Τη μουσική, που θυμίζει παλιά Αθηναϊκή λατέρνα,- Τα ηχητικά τοπία της βροχής, του μαρμάρου, της λάσπης, του ηλεκτρισμού...,- Τα απέριττα, αλλά και αέρινα κοστούμια,- Τον υπνωτικό ρυθμό της ταινίας που αιχμαλωτίζει τον θεατή.
Πώς είναι να κάνεις σινεμά (στην Ελλάδα) σήμερα; Τι σας δίδαξε ή τι κρατάτε από την εμπειρία;
Σε μια ταινία πρέπει να είσαι στοχευμένος… να είναι καθαρό αυτό που θέλεις να πεις… η φόρμα της ταινίας να υπηρετεί το το στόχο σου… και να μην φοβάσαι …και ας σε γιουχάρουν - για τώρα.
Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο;
Το φεστιβάλ της Δράμας στεγάζει ταινίες σύντομης αφηγηματικής φόρμας. Είναι σ’αυτή τη φόρμα που μπορείς να εξερευνήσεις νέους τρόπους κινηματογραφικής αφήγησης, πολύ περισσότερο από ό, τι σε ταινίες μεγάλου μήκους. Μπορεί να γεννηθεί μια νέα, πρωτότυπη κινηματογραφική γραφή. Σε αυτή την εξερεύνηση βλέπουμε ταινίες που ωθούν τους δεσμούς και την κινηματογραφική έκφραση. Η Δράμα είναι ζωτικής σημασίας για την καλλιέργεια αυτής της ουσιαστικής μορφής αφήγησης.
info
Σκηνοθεσία: Ευθύμης Χατζής / Διασκευή Σεναρίου: π. Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος από το διήγημα του Ηλία Βουλγαράκη / Παίζουν: Δημήτρης Hμελλος, Hao Huang, Sunny Ohilebo, Νικήτας Τσακίρογλου,Τιτίκα Σαριγκούλη, Γλυκερία Πατραμάνη, Μιχάλης Οικονόμου, Πέτρος Πετράκης, και Ιωσήφ Πολυζωίδης / Διεύθυνση Φωτογραφίας: Παναγιώτης Κλειδαράς / Μοντάζ: Λάμπης Χαραλαμπίδης / Sound Design: Μανώλης Μανουσάκης / Σκηνικά & Κοστούμια: Ελένη Καριώρη / Costume Designer: Ιόλη Μιχαλοπούλου / Visual Effects: Γιάννης Αγελαδόπουλος / Μουσική: Ευανθία Ρεμπούτσικα / Οργάνωση Παραγωγής: Τάκης Κατσέλης / Executive Producers: Κώστας Λαμπρόπουλος, Γιώργος Κυριάκος / Εκτέλεση Παραγωγής: Viewmaster films / Παραγωγή: ΤΕΧΝΑΒΑ
Δείτε εδώ το τρέιλερ για το «Χριστουγεννιάτικο Αντι-Παραμύθι»
Δείτε εδώ την μικρού μήκους ταινία του «Τrinity»
Δείτε εδώ την μικρού μήκους ταινία του «Relics»