Τρεις οι κατηγορίες των μικρού μήκους ταινιών στα Οσκαρ, μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ και κινουμένων σχεδίων - με την τελευταία να αποτελεί και την πιο δημοφιλή κυρίως λόγω τίτλων που κυκλοφορούν online και γίνονται viral πριν ή και μετά τη βράβευσή τους.
ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ
Πέντε ταινίες από τέσσερις χώρες που συλλαμβάνουν το επείγον μιας κοινωνίας σε κίνδυνο και άμεση ανάγκη επαφής.
Το βραβευμένο στα ισπανικά βραβεία Γκόγια «Madre» του Ροντρίγκο Σορογκόγογιεν αφηγείται την ιστορία μιας πανικοβλημένης μητέρας που δέχεται ένα τηλεφώνημα από τον εξάχρονο γιο της ότι ο πατέρας του τον έχει παρατήσει σε μια απομονωμένη παραλία.
Το ισραηλινό αγγλόφωνο «Skin» του Γκάι Νατίβ (που έγινε ήδη ταινία μεγάλου μήκους με τον Τζέιμι Μπελ και τη Βέρα Φαρμίγκα) ακολουθεί τις περιπέτειες μιας οικογένειας σκίνχεντς.
Το γαλλοκαναδικό «Marguerite» της Μαριάν Φάρλεϊ αφηγείται την ιστορία μιας ηλικιωμένης γυναίκας που αναπτύσσει μια ιδιαίτερη σχέση με τη νοσοκόμα που την προσέχει, επιστρέφοντας στο παρελθόν μέσα από παλιές φωτογραφίες.
Το βραβευμένο στο Φεστιβάλ του Σάντανς «Fauve» του Τζερεμί Κόμτ έχει στο κέντρο του δύο παιδιά που εξερευνούν ένα παλιό ναρκοπέδιο.
Το διάσημο «Detainment» των Βίνσεντ Λαμπ και Ντάρεν Μάχον αφηγείται την αληθινή ιστορία της δολοφονίας ενός βρέφους από δύο 10χρονα αγόρια στο Λίβερπουλ του 1993. Παρά τις αντιδράσεις των γονιών του δίχρονου αγοριού που δεν γνώριζαν ότι η τραγωδία τους είχε μεταφερθεί στο σινεμά, η ταινία παραμένει φαβορί στην κατηγορία, αν και αρκετά δύσκολη για το μέσο όρο των πιο mainstream μελών της Ακαδημίας.
ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
To «Black Sheep» των Εντ Πέρκινς και Τζόναθαν Τσιν, ρεπορτάζ για την Guardian αφηγείται την ιστορία του Κορνέλιους Γουόκερ, ενός νεαρού αγοριού από τη Νιγηρία που από θύμα κακοποίησης έγινε ο ίδιος θύτης. Η ταινία είναι φαβορί για το Οσκαρ, αν και για πολλούς θεωρείται πολύ σκοτεινή για το μέσο όρο των συντηρητικών της Ακαδημίας.
Το «End Game» των Ρομπ Επστάιν και Τζέφρι Φρίντμαν αφηγείται την ιστορία μιας μητέρας που πρέπει να διαλέξει ανάμεσα στη δωρεά οργάνων της νεκρής κόρης της ή στο να αφήσει αλώβητο το κορμί της. Ο έμπειρος Ρομπ Επστάιν έχει κερδίσει ήδη δύο Οσκαρ για Ντοκιμαντέρ Μεγάλου Μήκους, για το «The Times of Harvey Milk» του 1985 και για το «Common Threads: Stories from the Quilt» το 1989.
To «Lifeboat» των Σκάι Φιτζέραλντ και Μπριν Μούσερ φτιάχνει το πορτρέτο ενός καπετάνιου που ηγήθηκε της προσπάθειας της διάσωσης μεταναστών από τη Λιβύη στη Μεσόγειο.
Το «A Night at the Garden» του Μάρσαλ Κάρι φέρνει στο φως ανατριχιαστικό αρχειακό υλικό από μια συγκέντρωση Ναζιστών στο Madison Square Garden το 1939. Ο Μάρσαλ Κάρι ήταν ξανά υποψήφιος για Οσκαρ Ντοκιμαντέρ Μεγάλου Μήκους το 2006 με το «Street Fight» και το 2012 με το «If a Tree Falls: A Story of the Earth Liberation Front».
Το «Period. End of Sentence.» των Ράικα Ζεχτάμπτσι και Μελίσα Μπέρτον καταγράφει το παράδοξο γεγονός της επικράτησης Ινδών γυναικών στο αστυνομικό σώμα έξω από το Δελχί, σε ένα ντοκιμαντέρ με έντονο φεμινιστικό πρόσημο.
ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ANIMATION
To «Bao» της Ντόμι Σιν - της πρώτης γυναίκας που σκηνοθετεί μικρού μήκους ταινία για την Pixar, θα χάσει πολύ δύσκολα τα Οσκαρ με αυτήν την ευφάνταστη ιστορία μιας γυναίκας που κερδίζει μια δεύτερη ευκαιρία να γίνει μητέρα όταν ένα από τα ντάμπλινγκ που μαγειρεύει θα ζωντανέψει. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Bao».
Το «Animal Behaviour» των Αλισον Σνόουντεν και Ντέιβιντ Φάιν από τον Καναδά ασχολείται με διασκεδαστικές συμπεριφορές ζώων.
Το «Late Afternoon» της Λουίζ Μπάγκναλ ασχολείται με το σκοτεινό θέμα της άνοιας.
Το «One Small Step» των Αντριου Τσέσγουορθ και Μπόμπι Ποντίλας - animators της Disney - αφηγείται την ιστορία ενός ήρωα που προσπαθεί να κερδίσει μια θέση σε ένα διαστημικό πρόγραμμα.
To «Weekends» του Τρέβορ Χιμένεθ με προϊστορία στην Pixar είναι και η μόνη σοβαρή απειλή του «Bao», με την αυτοβιογραφική του ιστορία της δύσκολης παιδικής του ηλικίας με φόντο το χωρισμό των γονιών του.
Oscars 2019: Οι προβλέψεις του Flix
Η 91η Απονομή των Βραβείων OSCAR® μεταδίδεται ζωντανά και αποκλειστικά στις 24 Φεβρουαρίου (προς ξημερώματα 25) από το COSMOTE CINEMA OSCARS HD με τον πρωτότυπο ήχο και από το COSMOTE CINEMA 1HD, με ελληνικό σχολιασμό από τους Γιώργο Σατσίδη και Χριστίνα Μπίθα, απευθείας από το Λος Aντζελες. Για πρώτη φορά ελληνικό κανάλι θα βρεθεί στο κόκκινο χάλι των βραβείων OSCAR® και οι συνδρομητές της COSMOTE TV θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τις προσελεύσεις των διασήμων και τις αποκλειστικές τους δηλώσεις στο μικρόφωνο του Γιώργου Σατσίδη. Η τηλεοπτική κάλυψη θα ξεκινήσει με τις πρώτες αφίξεις στο κόκκινο χαλί και θα κορυφωθεί στις 03.00, με την έναρξη της απονομής. Ως τότε, μη χάσεις τα περισσότερα από 80 οσκαρικά αριστουργήματα που σε περιμένουν στο pop-up κανάλι COSMOTE CINEMA OSCARS HD, με ταινίες οι οποίες έχουν βραβευτεί ή ήταν υποψήφιες για OSCAR®.