Industry

Μια ακόμη «γνώριμη» μέρα ξημερώνει για το ελληνικό σινεμά

στα 10

Σε ενημέρωση στο Υπουργείο Πολιτισμού, η Υπουργός και ο Γενικός Γραμματέας Σύγχρονου Πολιτισμού ρωτήθηκαν για το πολύπαθο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Οι απαντήσεις τους, σε συνδυασμό με την καταφανή προχειρότητα γύρω από την αντικατάσταση της Γενικής Διεύθυνσης στο ΕΚΚ, δεν καθησύχασαν κανέναν.

Flix Team
Μια ακόμη «γνώριμη» μέρα ξημερώνει για το ελληνικό σινεμά

Είναι τελικά τα γεγονότα που λένε πολλά περισσότερα από οποιαδήποτε φήμη κυκλοφορεί, από οποιαδήποτε υπόθεση και από οποιαδήποτε άγρια φαντασία.

Και είναι (τελικά) τα γεγονότα που μας φέρνουν αντιμέτωπους με την πρώτη κίνηση της νέας ηγεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού σε σχέση με το ελληνικό σινεμά που - δυστυχώς - προδίδει προχειρότητα και προδιαθέτει γι' ακόμη μια φορά αρνητικά σε σχέση με την (μη) προτεραιότητα που δίνουν διαδοχικές κυβερνήσεις εδώ και δεκαετίες στο ελληνικό σινεμά.

Ο λόγος για τη θέση της Γενικής Διεύθυνσης στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.

Οπως έγινε γνωστό πριν λίγες ημέρες, με δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως επαύθη από τη θέση του Γενικού Διευθυντή του ΕΚΚ ο Βασίλης Κοσμόπουλος και επανήλθε στη θέση της Γενικής Διευθύντριας για ένα εξάμηνο η Ηλέκτρα Βενάκη. Η δεύτερη είχε παυθεί με τη σειρά της το 2017, αλλά δικαιώθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας στις αρχές του Ιουλίου 2019 που έκρινε την παύση της άκυρη.

Ας αφήσουμε στην άκρη το γεγονός πως η αρχική θητεία της Ηλέκτρας Βενάκη έληγε έτσι κι αλλιώς τον Ιούλιο του 2019 και πως ακόμη κι αν δικαιώθηκε από το ΣτΕ, δεν είχε πια μείνει χρόνος θητείας για να επιστρέψει στα καθήκοντά της. Είναι ανεξάρτητο το θέμα των αμοιβών που δεν της καταβλήθηκαν και της αποζημίωσης που της οφείλεται λόγω της ακυρότητας της παύσης της για το διάστημα που είχε παυθεί, θέμα για το οποίο θα ήταν καλό να τοποθετηθεί κάποτε δημόσια και η Υπουργός που την έπαυσε και το Διοικητικό Συμβούλιο που αφού την επέλεξε, εισηγήθηκε την πάυση της. Η τωρινή επαναφορά της σε κάθε περίπτωση - για ένα εξάμηνο - που μετράει από την 1η Αυγούστου 2019, γίνεται νόμιμα, σύμφωνα με δυνατότητα που δίνει ο νόμος για εξάμηνη παράταση της θητείας του Γενικού Διευθυντή.

«Στην ουσία, το Υπουργείο συμμορφώθηκε τυπικά και ουσιαστικά με την απόφαση του ΣτΕ», δηλώνει η Ηλέκτρα Βενάκη.

Και ας αφήσουμε (όσο μπορούμε) στην άκρη το «άκομψο» του πράγματος πως και η Ηλέκτρα Βενάκη όσο και ο Βασίλης Κοσμόπουλος, όπως δήλωσαν στο Flix, έμαθαν την εν λόγω απόφαση χωρίς να έχουν καμία πρότερη ενημέρωση από κανέναν από το Υπουργείο, η πρώτη στη θάλασσα των καλοκαιρινών της διακοπών και ο δεύτερος στο Φεστιβάλ Βενετίας, όπου βρισκόταν υπό την επίσημη ιδιότητά του ως Γενικός Διευθυντής του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.

«Θα έπρεπε να είχα ενημερωθεί και εγώ όπως και ο Βασίλης Κοσμόπουλος για την εν λόγω απόφαση. Δεν ήταν, πως να το πούμε, κομψό να το μάθουμε και οι δύο από τρίτους.», μας λέει η Ηλέκτρα Βενάκη, η οποία, όπως δήλωσε στο Flix, θα βρίσκεται από τη Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου στη θέση της στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.

«Κατ’αρχάς θα έλεγα πως δεν είναι σωστό να λαμβάνεται μια τέτοια απόφαση στις 21/8, να δημοσιεύεται στο ΦΕΚ στις 30/8 και να το μαθαίνω τυχαία στις 2/9 ενώ βρισκόμουν στο Φεστιβάλ Βενετίας εκπροσωπώντας το ΕΚΚ, χωρίς καμία απολύτως ενημέρωση από το ΥΠΠΟΑ», δηλώνει ο Βασίλης Κοσμόπουλος, ο οποίος μας είπε πως είχε ενημερώσει από αρχές Ιουλίου την Υπουργό και είχε ζητήσει άμεση συνάντηση προκειμένου να την ενημερώσει για όλα τα επείγοντα ζητήματα του ΕΚΚ, η οποία όμως δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ.

Η προχειρότητητα είναι ένα πράγμα. Ο μη σεβασμός και στα δύο πρόσωπα είναι ένα δεύτερο. Αλλά, πραγματικά, αν το Υπουργείο Πολιτισμού πιστεύει πως το ελληνικό σινεμά διαθέτει την πολυτέλεια να βρίσκεται αντιμέτωπο με την παύση του νόμιμου εκπροσωπού του, εν μέσω ενός απο τα τρία μεγαλύτερα Διεθνή Φεστιβάλ του κόσμου, στο οποίο επιπροσθέτως συμμετέχουν ελληνικές ταινίες, τότε πραγματικά κάτι πάει πάρα πολύ στραβά.

Πόσο δύσκολο είναι να καταλάβει κάποιος πως το Υπουργείο όχι μόνο δεν θα έπρεπε να διακινδυνεύσει την παραμικρή αρνητική συζήτηση γύρω από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου μέσα σε ένα περιβάλλον ξένων δημοσιογράφων, παραγωγών και ανθρώπων της κινηματογραφικής βιομηχανίας, αλλά θα έπρεπε να κάνει το εντελώς αντίθετο: να οχυρώσει με κάθε πιθανό τρόπο την ελληνική αποστολή στη Βενετία και να προσπαθήσει να αποκομίσει όσο το δυνατόν περισσότερα οφέλη κερδίζοντας χρόνο από τις χαμένες ευκαιρίες του πρόσφατού αλλά και του μακρινού παρελθόντος.

Η δήλωση της Υπουργού κας. Λίνας Μενδώνη στην ενημέρωση των διαπιστευμένων δημοσιογραφών που έγινε στο Υπουργείο την 4η του Σεπτέμβρη, έδειχνε μια Υπουργό καταευχαριστημένη με το γεγονός πως η ίδια υπέγραψε στις 21 του Αυγούστου την απόφαση για την επαναπρόσληψη της Ηλέκτρας Βενάκη, επτά μόλις ημέρες πριν ξεκινήσει το Φεστιβάλ Βενετίας στο οποίο θα παρίστατο ο Βασίλης Κοσμόπουλος.

«Από εκεί και πέρα το αποκορύφωμα στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου ήταν η διένεξη της κ. Βενάκη στην ουσία με το Υπουργείο για την παύση της θητείας της. Το Συμβούλιο της Επικρατείας έδωσε τη λύση. Η προηγούμενη πολιτική ηγεσία δεν το τακτοποίησε το θέμα, αφησε μετέωρη την κατάσταση, χωρίς να τακτοποιεί την κ. Βενάκη, η οποία είχε και θέματα οικονομικά που έπρεπε να διεκδικήσει. Εμείς αποδεχτήκαμε ως οφείλαμε, οφείλει η πολιτεία, να συμμορφώνεται, είναι υποχρέωσή της. Συμμορφωθήκαμε στην απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και στην εφαρμογή του Ν. 3905, επομένως τοποθετήθηκε η κ. Βενάκη της οποίας η θητεία έληγε 29/07 και της δόθηκε μία μικρή παράταση ακριβώς για να μπορέσει να τακτοποιήσει τις κάποιες εκκρεμότητες.»

[Να σημειωθεί επίσης εδώ, αντίθετα με όσα υποστηρίζει η Υπουργός για λόγους εντυπωσιασμού, πως και επί Μυρσίνης Ζορμπά είχε προχωρήσει η συμμόρφωση με την απόφαση του ΣτΕ, αλλά λόγω εκλογών αυτή δεν είχε προλάβει να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.]

Σύμφωνα με τον Βασίλη Κοσμόπουλο: «Το πρόβλημα της δυαρχίας προέκυψε στις 2/7 όταν κοινοποιήθηκε η απόφαση του ΣτΕ, η οποία πρακτικά σήμαινε πως για μικρό χρονικό διάστημα το ΕΚΚ είχε δυο νόμιμους Γενικούς Διευθυντές, μέχρι τη λήξη της θητείας της Ηλέκτρας Βενάκη στις 29/7. Μια τέτοια απόφαση ανάκλησης του διορισμού μου με σκοπό τη θεραπεία της δυαρχίας και τη συμμόρφωση με το ΣτΕ, είχε νόημα εφόσον θα είχε ληφθεί ως τότε. Από τις 30/7 και ύστερα, δεν υπήρχε πλέον το πρόβλημα της δυαρχίας και όλοι θεώρησαν πως το θέμα είχε λήξει».

Ο ως άνω τελείως λανθασμένος χειρισμός ενός κατά τα άλλα απλού ζητήματος έρχεται να προστεθεί στην ήδη αυξημένη ανησυχία της κοινότητας που αναμένει το διορισμό Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, η έλλειψη του οποίου (σε συνδυασμό με την καθυστέρηση και σε άλλους νευραλγικούς τομείς που αφορούν την ελληνική κινηματογραφική παραγωγή, όπως είναι η ΕΡΤ) εμποδίζει ήδη σημαντικές διαδικασίες για την ολοκλήρωση ελληνικών παραγωγών και συμπαραγωγών.

Για το θέμα του Διοικητικού Συμβουλίου μίλησαν στην ενημέρωση στο Υπουργείο τόσο η Υπουργός Λίνα Μενδώνη όσο και ο Γενικός Γραμματέας Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης.

Λίνα Μενδώνη: «Ήταν περίπου χόμπι εδώ να ορίζονται Διοικητικά Συμβούλια και καλλιτεχνικοί διευθυντές στους Οργανισμούς οι οποίοι ήταν σε εμπόλεμη κατάσταση μεταξύ τους. Το αποκορύφωμα ήταν το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Έτσι; Αυτό είναι δεδομένο. Λοιπόν, υποτίθεται ότι ήταν υποχρέωση από το 2014 να γίνουν εσωτερικοί οργανισμοί στους φορείς. Αυτό σε πολύ μεγάλο βαθμό θα έλυνε τα προβλήματα, διότι θα ξεκαθάριζε απολύτως τις αρμοδιότητες του Διοικητικού Συμβουλίου και του Καλλιτεχνικού Διευθυντή, θα όριζε επιτέλους οργανικές θέσεις με περιγραφή πλαισίου εργασίας ( job descriptions) πράγματα τα οποία επί 4,5 χρόνια δεν έγιναν. Όλοι βολευόντουσαν. Η σαφής οδηγία προς τον κ. Γιατρομανωλάκη και προς τον εαυτό μου είναι ότι πρέπει να γίνουν ταχύτατα οι εσωτερικοί κανονισμοί των φορέων.»

Νικόλας Γιατρομανωλάκης: «Λοιπόν, πρώτα από όλα, δεν είναι μόνο θέμα προσώπων, και νομίζω ότι ένα μεγάλο λάθος που κάνουμε, αν θέλετε, και εμείς και εσείς, είναι ότι πάντα εστιάζουμε στα πρόσωπα. Αν δεν υπάρχουν, και αυτό το είπα και στο Φεστιβάλ όταν βρεθήκαμε, και στο Εθνικό Θέατρο. Αν δεν υπάρχουν οι διαδικασίες, αν δεν ξεκαθαρίσει το θέμα του Εσωτερικού Κανονισμού, οι αρμοδιότητες των ανθρώπων, αυτό το πράγμα θα συνεχίζεται. Επομένως είναι πρόθεση να γίνει και αυτό που λέω. Και να σας πω και κλείνω με αυτό. Πρέπει οι άνθρωποι, και αυτό το βλέπετε καλύτερα νομίζω είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα ακόμα και αυτό το τραπέζι, ότι διαφορετικοί άνθρωποι, με διαφορετικές καταβολές, με διαφορετικά backgrounds, με διαφορετικές προσλαμβάνουσες μπορούν να συνεργαστούν εξαιρετικά και άψογα όταν έχουν έναν κοινό στόχο και έναν κοινό σκοπό. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει στρατηγική στον κινηματογράφο, δεν υπήρξε ποτέ στρατηγική τα τελευταία χρόνια για τον κινηματογράφο. Από τη στρατηγική ξεκινάμε, το όραμα το οποίο υπηρετεί το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και από εκεί και πέρα προχωράνε όλα τα υπόλοιπα. Επομένως, πολύ σύντομα θα υπάρχει Δ.Σ. διότι όπως είπα και πριν είναι μία αναγκαία συνθήκη, αλλά αυτό δεν αρκεί. Δεν θεωρώ εγώ προσωπικά και δεν νομίζω ούτε η Υπουργός, το ξέρω γιατί το έχουμε συζητήσει εκτενώς, ότι άπαξ και μπει το Δ.Σ. τέλειωσε η δουλειά μας.»

Για το θέμα του εσωτερικού κανονισμού, ο Βασίλης Κοσμόπουλος αναφέρει στο Flix: «Για παράδειγμα, το ζήτημα του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας, ο οποίος έχει κατατεθεί από το ΕΚΚ στο ΥΠΠΟΑ ήδη από το 2016, έχει δεχτεί δυο φορές παρατηρήσεις και διορθώσεις από την αρμόδια υπηρεσία, έχει συζητηθεί με τα επιτελεία τεσσάρων διαδοχικών υπουργών, βρισκόταν στην τελική διαμόρφωσή του σύμφωνα με τις τελευταίες υποδείξεις και απέμενε να λάβει την τελική έγκριση από το νέο Δ.Σ. - με την προϋπόθεση πως δεν θα επιθυμούσε να το διαμορφώσει εξαρχής - και κατόπιν να εγκριθεί από το ΥΠΠΟΑ και δυο ακόμη συναρμόδια υπουργεία. Ακριβώς αυτό ήταν ένα από τα πλέον επείγοντα ζητήματα που έθετα στην επιστολή μου στην Υπουργό, καθώς υπήρχε προθεσμία ως την 1η Σεπτέμβρη. Αρα, ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς πρώτα να διοριστεί νέο Δ.Σ.»

Είναι σαφές πως από τη μία πλευρά η νέα ηγεσία του Υπουργείου θέλει (και καλά κάνει) να είναι πολύ προσεκτική όσον αφορά το βαθιά προβληματικό διαχρονικά και διακομματικά Κέντρο Κινηματογράφου - αυτό δείχνει η, ας ελπίσουμε, καθυστέρηση για την προσεκτική επιλογή των προσώπων για το Διοικητικό του Συμβούλιο αλλά και η επιθυμία της να λύσει το θέμα του εσωτερικού κανονισμού που μοιάζει να έρχεται από το βαθύ παρελθόν. Οπως είναι σαφές, όμως, από την άλλη, πως αυτή η πρώτη κίνηση του Υπουργείου σε σχέση με το ελληνικό σινεμά τρόμαξε όλους με το πολύ γνώριμο μοτίβο της επικίνδυνης αδιαφορίας ή ακόμη πιο επικίνδυνης «γνώσης» που είχαν επιδείξει και οι προηγούμενες πολλές ηγεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού επί κυβέρνησης Σύριζα, αλλά και αυτής που που αντιμετωπίζει σε όλες του τις εποχές από όλες τις ελληνικές κυβερνήσεις το ελληνικό σινεμά.


Διαβάστε εδώ αυτούσια όσα ειπώθηκαν για τον ελληνικό κινηματογράφο στην ενημέρωση προς τους διαπιστευμένους δημοσιογράφους την Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου στο Υπουργείο Πολιτισμού από την Υπουργό Λίνα Μενδώνη και τον Γενικό Γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλα Γιατρομανωλάκη:

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ, λυπάμαι, θα αλλάξω λίγο το θέμα γιατί είναι κάτι που δεν έχει ακουστεί καθόλου όλο αυτό τον καιρό, ούτε από εσάς κ. Μενδώνη, ούτε από τον κ. Γιατρομανωλάκη, το θέμα του ελληνικού σινεμά που η προηγούμενη κυβέρνηση, το Κέντρο Κινηματογράφου το άφησε κυριολεκτικά, συγνώμη, δημοσιογράφος είμαι, ίσως δεν πρέπει να το πω, ένα μπάχαλο, είχαμε σε τέσσερα χρόνια έναν, δύο, τρεις Γενικούς Διευθυντές που τους διόριζαν και τους απέλυαν. Δεν μπορώ να μετρήσω γιατί δεν έχω Νόμπελ Μαθηματικών πόσα Δ.Σ. διορίστηκαν στο Κέντρο Κινηματογράφου. Ο κόσμος έχει ξεσηκωθεί και περιμένουμε τόσο καιρό κάτι να κάνετε, να μας ανακοινώσετε ότι διορίστηκε νέο Δ.Σ., ότι πάμε για νέο διευθυντή. Δυόμισι μήνες χωρίς Δ.Σ. Τι ακριβώς θα κάνετε για αυτό το πολύ μεγάλο θέμα; Και γιατί αργείτε; Περιμένουμε.

Γ.Γ. Σ.Π.: Ωραία. Ξεκινώ από το γιατί αργούμε. Είμαι 35 μέρες σε αυτήν τη θέση. Το πρώτο ραντεβού που έκανα όταν ανέλαβα, το θυμάστε κυρία Υπουργέ, ήμασταν μαζί, ήταν για τον κινηματογράφο. Το πιο πρόσφατο ραντεβού που έκανα πριν κατέβω για το αμφιθέατρο, σήμερα, ήταν για τον κινηματογράφο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με ποιους;

Γ.Γ.Σ.Π: Δεν θα σας πω, αλλά θα σας πω το εξής και νομίζω θα καταλάβετε. Ο λόγος που κάνω, έχω κάνει αυτά τα ραντεβού και έχω κάνει ενδιαμέσως αυτών των δύο που αναφέρω, περί τα 50, με τους ανθρώπους του κινηματογράφου, είναι ότι προσπαθώ να χαρτογραφήσω όσο καλύτερα και όσο πιο αντικειμενικά μπορώ έναν χώρο τον οποίο γνωρίζετε καλύτερα από εμένα ότι είναι κατακερματισμένος, είναι ένας χώρος ο οποίος διέπεται από πάθη, από διαφορετικές σχολές σκέψης, ιδεολογίες κ.λπ.. Επίσης, ξέρετε καλύτερα από εμένα ότι το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου έχει ανοιχτές πληγές εδώ και πάρα πολλά χρόνια, οι οποίες τα τελευταία χρόνια έχουν κακοφορμίσει. Εντάξει; Και αυτό το ξέρετε διότι εσείς βγάζατε τα ιατρικά ανακοινωθέντα και λέγατε ότι Παιδιά, πεθαίνει. Λοιπόν, εάν ήταν τα πράγματα τόσο απλά, θα γίνονταν και τα πράγματα πολύ πιο εύκολα. Εντάξει; Τώρα... .

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι κάνετε;

Γ.Γ.Σ.Π: Να σας πω ακριβώς τι κάνουμε. Πρώτα από όλα, είναι η καταγραφή. Γιατί είναι η καταγραφή σημαντική; Γιατί το Δ.Σ., όποιο Δ.Σ., είναι σαφέστατα μία αναγκαία συνθήκη, εντάξει, αλλά από μόνη της δεν αρκεί. Το είπατε μόνη σας, πέρασαν, δεν ξέρω, παρέλασαν πόσα στελέχη από το Δ.Σ. του. Το να πούμε ότι βάζουμε και άλλο ένα Δ.Σ., από μόνο του δεν αρκεί. Χρειάζονται δομικές, ουσιαστικές παρεμβάσεις. Επίσης, όπως ξέρετε πολύ καλά, η σύνθεση ενός Δ.Σ. για να έχει νόημα πρέπει να βρούμε ένα Δ.Σ. το οποίο να μπορεί να συνθέτει, να συνεργάζεται, όχι να εκπροσωπεί και να εκφράζει μία τάση, ένα μπλοκ. ... .

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, μια μικρή διακοπή.

Γ.Γ.Σ.Π: Πείτε μου. Ναι, ναι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό που η προηγούμενη κυβέρνηση ανέτρεψε είναι ότι έχουμε έναν νόμο, τον Νόμο Γερουλάνου ο οποίος είχε κριθεί από την κινηματογραφική κοινότητα ως πολύ σημαντικός, και δεν ξέρω πώς σας είχε κατσικωθεί ότι ειδικά στο θέμα του Κέντρου Κινηματογράφου δεν μπορεί ο γενικός διευθυντής να κάνει τη δουλειά του.

Γ.Γ.Σ.Π: Ωραία. Να σας το συνεχίσω αυτό;

Απλώς για να το κλείσουμε και να... .

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: ... τι Δ.Σ. ψάχνετε; Ψάχνετε ένα Δ.Σ. το οποίο θα έχει μια κατεύθυνση συνεργασίας ... ;

Γ.Γ.Σ.Π : Είναι σαφής η ερώτησή σας. Να σας απαντήσω; Λοιπόν, πρώτα από όλα, δεν είναι μόνο θέμα προσώπων, και νομίζω ότι ένα μεγάλο λάθος που κάνουμε, αν θέλετε, και εμείς και εσείς, είναι ότι πάντα εστιάζουμε στα πρόσωπα. Αν δεν υπάρχουν, και αυτό το είπα και στο Φεστιβάλ όταν βρεθήκαμε, και στο Εθνικό Θέατρο. Αν δεν υπάρχουν οι διαδικασίες, αν δεν ξεκαθαρίσει το θέμα του Εσωτερικού Κανονισμού, οι αρμοδιότητες των ανθρώπων, αυτό το πράγμα θα συνεχίζεται. Επομένως είναι πρόθεση να γίνει και αυτό που λέω. Και να σας πω και κλείνω με αυτό. Πρέπει οι άνθρωποι, και αυτό το βλέπετε καλύτερα νομίζω είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα ακόμα και αυτό το τραπέζι, ότι διαφορετικοί άνθρωποι, με διαφορετικές καταβολές, με διαφορετικά backgrounds, με διαφορετικές προσλαμβάνουσες μπορούν να συνεργαστούν εξαιρετικά και άψογα όταν έχουν έναν κοινό στόχο και έναν κοινό σκοπό. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει στρατηγική στον κινηματογράφο, δεν υπήρξε ποτέ στρατηγική τα τελευταία χρόνια για τον κινηματογράφο. Από τη στρατηγική ξεκινάμε, το όραμα το οποίο υπηρετεί το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και από εκεί και πέρα προχωράνε όλα τα υπόλοιπα. Επομένως, πολύ σύντομα θα υπάρχει Δ.Σ. διότι όπως είπα και πριν είναι μία αναγκαία συνθήκη, αλλά αυτό δεν αρκεί. Δεν θεωρώ εγώ προσωπικά και δεν νομίζω ούτε η Υπουργός, το ξέρω γιατί το έχουμε συζητήσει εκτενώς, ότι άπαξ και μπει το Δ.Σ. τέλειωσε η δουλειά μας. Αυτά.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, μισό λεπτό. Έχετε μονοπωλήσει τη συζήτηση, έχετε κάνει τέσσερις (4) ερωτήσεις, άλλοι συνάδελφοί σας δεν έχουν κάνει καμία. Ήταν περίπου χόμπι εδώ να ορίζονται Διοικητικά Συμβούλια και καλλιτεχνικοί διευθυντές στους Οργανισμούς οι οποίοι ήταν σε εμπόλεμη κατάσταση μεταξύ τους. Το αποκορύφωμα ήταν το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Έτσι; Αυτό είναι δεδομένο. Λοιπόν, υποτίθεται ότι ήταν υποχρέωση από το 2014 να γίνουν εσωτερικοί οργανισμοί στους φορείς. Αυτό σε πολύ μεγάλο βαθμό θα έλυνε τα προβλήματα, διότι θα ξεκαθάριζε απολύτως τις αρμοδιότητες του Διοικητικού Συμβουλίου και του Καλλιτεχνικού Διευθυντή, θα όριζε επιτέλους οργανικές θέσεις με περιγραφή πλαισίου εργασίας ( job descriptions) πράγματα τα οποία επί 4,5 χρόνια δεν έγιναν. Όλοι βολευόντουσαν. Η σαφής οδηγία προς τον κ. Γιατρομανωλάκη και προς τον εαυτό μου είναι ότι πρέπει να γίνουν ταχύτατα οι εσωτερικοί κανονισμοί των φορέων. Από εκεί και πέρα το αποκορύφωμα στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου ήταν η διένεξη της κ. Βενάκη στην ουσία με το Υπουργείο για την παύση της θητείας της. Το Συμβούλιο της Επικρατείας έδωσε τη λύση. Η προηγούμενη πολιτική ηγεσία δεν το τακτοποίησε το θέμα, άφησε μετέωρη, άφησε μετέωρη την κατάσταση, χωρίς να τακτοποιεί την κ. Βενάκη, η οποία είχε και θέματα οικονομικά που έπρεπε να διεκδικήσει. Εμείς αποδεχτήκαμε ως οφείλαμε, οφείλει η πολιτεία, να συμμορφώνεται, είναι υποχρέωσή της. Συμμορφωθήκαμε στην απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και στην εφαρμογή του Ν. 3905, επομένως τοποθετήθηκε η κ. Βενάκη της οποίας η θητεία έληγε 29/07 και της δόθηκε μία μικρή παράταση ακριβώς για να μπορέσει να τακτοποιήσει τις κάποιες εκκρεμότητες. Και εν τω μεταξύ θα προχωρήσουμε στο νέο Διοικητικό Συμβούλιο και στην τοποθέτηση νέου Διευθυντή με προϋποθέσεις. Λοιπόν, με προϋποθέσεις δηλαδή αυτά που είπε ο κ. Γιατρομανωλάκης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ο Γ.Δ εκλέγεται από το Δ.Σ.. Άρα μας λέτε τώρα ότι το νέο Δ.Σ. θα πρέπει να αναλάβει την εκλογή του νέου...

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι, ό,τι προβλέπει ο νόμος. Ό,τι προβλέπει. Εμείς εφαρμόσαμε και θα εφαρμόσουμε. Εφαρμόσαμε την πράξη του Συμβουλίου της Επικρατείας, την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και ό,τι προβλέπει ο Ν. 3905/2010, δηλαδή ο Νόμος Γερουλάνου. Αυτό θα συνεχίσει να συμβαίνει.

Γ.Γ.Σ.Π: Το όριο είναι έξι (6) μήνες. Δεν μπορεί να κάτσει παραπάνω ούτως η άλλως, εντάξει;


Διαβάστε ακόμη: Ακόμη πιο απούσα η Ελλάδα στα φετινά Ευρωπαϊκά Βραβεία