Buzz

Δείτε πρώτοι το δεύτερο teaser-poster της «Φόνισσας»

στα 10

Η Εύα Νάθενα χαρίζει στο Flix μία πρώτη ματιά από τους γκρεμούς της Μάνης...

Δείτε πρώτοι το δεύτερο teaser-poster της «Φόνισσας»

H διακεκριμένη και πολυβραβευμένη ενδυματολόγος Εύα Νάθενα, μετά το στοίχημα της μικρού μήκους «Αντιγόνης», κάνει το σκηνοθετικό της ντεμπούτο με ένα φιλόδοξο, δύσκολο έργο: την κινηματογραφική μεταφορά της «Φόνισσας» του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη. Να θυμίσουμε ότι η «Φόνισσα» έχει μεταφερθεί στο σινεμά και την τηλεόραση αρκετές φορές: το 1974 από τον Κώστα Φέρρη, το 1993 για την τηλεόραση από τον Αγγελο Κοβότσο και το 2012 στο σινεμά από την Στέλλα Αρκέντη.

Δείτε κι αυτό: «Αντιγόνη» της Εύας Νάθενα

Σε σενάριο της Κατερίνας Μπέη («Ευτυχία»), αλλά ενδελεχή μελέτη της ίδιας της Νάθενα στο πυκνό έργο του Παπαδιαμάντη, γυρίσματα σε Αθήνα, Λακωνική Μάνη, Κρήτη και Σκιάθο, κι ένα πρωταγωνιστικό καστ που φέρνει μαζί τις Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Μαρία Πρωτόπαππα, Έλενα Τοπαλίδου, Πηνελόπη Τσιλίκα (ανάμεσα σε πολλούς άλλους), η «Φόνισσα» θα είναι το γεγονός του ελληνικού κινηματογραφικού φθινοπώρου.

«Φόνισσα»: Πρώτο teaser-trailer για την ταινία της Εύας Νάθενα

φόνισσα

Σε ένα δυστοπικό τοπίο, σε ένα απομακρυσμένο νησί της Ελλάδας γύρω στο 1900, η χήρα Χαδούλα έχει μάθει να επιβιώνει στην ανδροκρατούμενη, πατριαρχική κοινωνία υπηρετώντας αυτό που της μετέδωσε η μητέρα της – μια σκυτάλη αβάσταχτη, που διαιωνίζει την υποτίμηση και την περιφρόνηση στο φύλο της. Μέσα της όμως, η Χαδούλα αντιστέκεται και, τελικά, επαναστατεί έμπρακτα. Αντιτίθεται στον ηθικό νόμο της τοπικής κοινωνίας και αποφασίζει να «λυτρώσει» όσα περισσότερα κορίτσια μπορεί. Οι πράξεις της σταδιακά αυτονομούνται μέχρι που τη φέρνουν αντιμέτωπη με τον νόμο. Κατατρεγμένη, εγκαταλείπει το σπίτι της και κατευθύνεται στο καταφύγιο της που είναι η φύση. Ομως όσο και αν η ηθική της τής υπαγορεύει πως καλά έπραξε όσα έπραξε, ένα χρόνιο τραύμα την καταδιώκει παντού. Το τέλος έρχεται σαν λύτρωση.

Σήμερα, η Εύα Νάθενα και η Tanweer χαρίζουν στο Flix μία πρώτη εικόνα της αφίσσας - ενός νέου teaser poster της ταινίας που απεικονίζει τη Χαδούλα, την κεντρική ηλικιωμένη ηρωίδα, στους χαρακτηριστικούς γκρεμούς της Μάνης.

φόνισσα πόστερ

Σκηνοθετικό σημείωμα:


«Ο Α. Παπαδιαμάντης δεν έγραψε για να αποδείξει κάτι, αλλά για να υπηρετήσει το κοινό
ελληνικό αίσθημα, τον παράξενο τρόπο των Ελλήνων, αυτόν τον τρόπο που σήμερα πολεμάμε
με όλες μας τις δυνάμεις, μπλεγμένοι στην άρνηση της ζωής και την αισθητικοποίηση του
θανάτου. Ο άνθρωπος αυτός, δέχτηκε να σηκώσει ένα βάρος...»
Χρήστος Βακαλόπουλος (
Από το Χάος στο Χαρτί)

Το παραπάνω απόσπασμα αποτυπώνει την πρόθεση της ταινίας.
 Η ταινία αυτή δεν θα επιχειρήσει μια ποινική ή εγκληματολογική προσέγγιση. Θα εισχωρήσει στον τρόπο που ο Παπαδιαμάντης διείσδυσε στην ψυχή της ηρωίδας του τρόπος, ως εκείνη
τη στιγμή, πρωτοφανής λογοτεχνικά. Αυτός είναι 1ος βασικός άξονας της ταινίας.


Ο 2ος είναι το ιστορικό αποτύπωμα της εποχής γύρω στο 1900 σαν κοινωνική
σφυγμομέτρηση. Η ιστορία, δηλαδή αυτό που πραγματικά συνέβαινε εκείνη την εποχή, είναι
αυτό που δημιούργησε μια ηρωίδα σαν τη Φόνισσα. Για τους δύο αυτούς άξονες, τα υλικά που δανειζόμαστε προκειμένου να βάλουμε σε μεγεθυντικό φακό αυτό το αφήγημα είναι τρία βασικά εργαλεία: η Ιστορία, η Κοινωνιολογία και η Ψυχιατρική - και τα τρία με σημερινά δεδομένα.


Το 1ο, η Ιστορία, έχει κάνει την αποτίμηση της όσον αφορά το 2ο, δηλαδή τις κοινωνικές
δομές και τη θέση της γυναίκας τότε. Και τα δύο αυτά με ψυχαναλυτικά δεδομένα φωτίζουν
την βαθύτερη ρίζα της δημιουργίας αυτής της ηρωίδας, που δεν είναι απλώς επινόηση του συγγραφέα της, αλλά μια αληθινή ηρωίδα λαϊκής τραγωδίας και ως τέτοια θα την αναπαραστήσει η ταινία.


Το μητρικό στοιχείο στην ταινία (αυτό που λέμε σκυτάλη της ζωής), η καταδυναστευτική συνεξάρτηση στη σχέση μάνας κόρης συνλειτουργεί ως αίτιο των φόνων και όσων
διαδραματίζονται. Η θεσμοθετημένη προίκα για τις κόρες καταργήθηκε στην Ελλάδα το 1983. Ένα ως σήμερα κρυμμένο μυστικό κάλυπτε τις βρεφοκτονίες των κοριτσιών. Η ταινία επιχειρεί να το φέρει στο φως.



Εύα Νάθενα

φόνισσα

Η Φόνισσα | Σκηνοθεσία – Production Design - Koστούμια: Εύα Νάθενα | Σενάριο: Κατερίνα Μπέη | Script Supervisor: Εύα Νάθενα | Διεύθυνση Φωτογραφίας: Παναγιώτης Βασιλάκης | Μοντάζ: Αγγέλα Δεσποτίδου | Μουσική: Δημήτρης Παπαδημητρίου | Μιξάζ: Κώστας Βαρυμποπιώτης | Casting: Σωτηρία Μαρίνη. Άκης Γουρζουλίδης | Μακιγιάζ: Εύη Ζαφειροπούλου | Hair Stylist: Χρόνης Τζήμος | Ηχος: Μαρίνος Αθανασόπουλος | Παραγωγοί: Διονύσης Σαμιώτης, Κώστας Λαμπρόπουλος | Παραγωγή: Tanweer Productions σε συμπαραγωγή με τη View Master Films | Συμπαραγωγός: COSMOTE TV | Διανομή: Tanweer Alliances | Πρωταγωνιστούν: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Μαρία Πρωτόπαππα, Έλενα Τοπαλίδου, Πηνελόπη Τσιλίκα, Γεωργιάννα Νταλάρα, Χρήστος Στέργιογλου, Στάθης Σταμουλακάτος, Δημήτρης Ήμελλος, Χριστίνα Μαξούρη, Όλγα Δαμάνη, Έρση Μαλικένζου, Αντώνης Τσιοτσιόπουλος, Αγορίτσα Οικονόμου, Μιχάλης Οικονόμου, Βερόνικα Δαβάκη, Νίκη Παπανδρέου, Μάνια Παπαδημητρίου, Μαρία Σκουλά, Γιάννης Τσορτέκης, Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Δείτε ακόμα: