Ενημέρωση

Φεστιβάλ Δράμας 2023: «Ανορθόδοξος» του Κωνσταντίνου Αντωνόπουλου

στα 10

Εν αναμονή του 46ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, γνωρίζουμε καλύτερα τις ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος και τους δημιουργούς τους.

Φεστιβάλ Δράμας 2023: «Ανορθόδοξος» του Κωνσταντίνου Αντωνόπουλου

H ταινία

703μ.Χ. Ο καλόβολος Πρόδρομος καταδικάζεται σε μία μέρα υποχρεωτικής προσευχής, φυλακισμένος σε έναν ξύλινο κλοιό. Μία Αραβική επιδρομή στην περιοχή κάνει τις αρχές να τον ξεχάσουν. Καταδικασμένος σε ακινησία, ο Πρόδρομος έρχεται αντιμέτωπος με την βαρεμάρα, τη δίψα και το μυστήριο των πάντων.

O σκηνοθέτης

Σπούδασε πληροφορική στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και σκηνοθεσία στο Columbia University της Νέα Υόρκης, όπου σκηνοθέτησε τις μικρού μήκους ταινίες «Without Glasses» (2009) και «Lea» (2013). Η τελευταία του μικρού μήκους, «Καρτ Ποστάλ από το Τέλος του Κόσμου» (2019) , βραβεύτηκε και ταξίδεψε σε περισσότερα από 60 φεστιβάλ. Συνέγραψε και σκηνοθέτησησε τη μίνι-σειρά «Σωτέ» που αναμένεται να κάνει πρεμιέρα το 2023, και ετοιμάζει την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του με τίτλο «Glory B».

Φεστιβάλ Δράμας 2023 | Γνωρίστε εδώ όλους τους δημιουργούς και τις ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος

unorthodox

5 ερωτήσεις για το «Ανορθόδοξος»

Πώς επιλέξατε το θέμα της ταινίας σας, ποια ήταν η αρχική ιδέα, ποια η ανάγκη να αφηγηθείτε αυτή την ιστορία;

Ο «Ανορθόδοξος» είναι αποτέλεσμα μίας αλυσίδας συνδέσεων που έγιναν σχεδόν χωρίς τον έλεγχό μου και πάει ως εξής: πέφτω τυχαία στο ίντερνετ σε μία λίστα με μεσαιωνικά βασανιστήρια και καρφώνεται στο μυαλό μου η κωμικοτραγική εικόνα ενός ανθρώπου εγκλωβισμένου σε μία μικρή σανίδα ξύλου και μπαίνω σε μία εκκλησία στη Σύρο και κοιτάω τις σουρεάλ αγιογραφίες και θυμάμαι ότι κι εδώ υπήρχε μεσαίωνας (duh) και λεγόταν Βυζάντιο και δεν ξέρω τίποτα γι’ αυτό (πέρα από το ότι στο σχολείο μού φαινόταν το πιο κιτς κεφάλαιο της ιστορίας) και με καταλαμβάνει η επείγουσα επιθυμία να μάθω ό,τι μπορώ για το Βυζάντιο και τρέχω στο βιβλιοπωλείο της Ερμούπολης και αγοράζω τρία σχετικά βιβλία και είμαι στην παραλία και διαβάζω και νιώθω απερίγραπτη χαρά γιατί ξέρω ότι ετοιμάζω μία ταινία.

unorthodox

Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση του να είσαι σκηνοθέτης στην Ελλάδα σήμερα; Τι σας δυσκόλεψε στην πραγματοποίηση της ταινίας, τι σας έφερε μεγάλη χαρά, ή τι σας εξέπληξε - θετικά ή αρνητικά;

Η κατασκευή ταινιών είναι αντίξοη διαδικασία, και ως τέτοια χτίζει χαρακτήρα. Πέρα από τις αρετές (επιμονή, υπομονή κλπ) καλλιεργεί και μία σειρά από ελαττώματα: ναρκισσισμό, αυταρχισμό, ματαιοδοξία, ανταγωνισμό, κενές δημόσιες σχέσεις - η λίστα είναι μεγάλη. Είναι μία μόνιμη ερώτηση πώς μπορείς να συνεχίζεις να κάνεις ταινίες και να γίνεσαι καλύτερος σκηνοθέτης χωρίς να γίνεσαι χειρότερος άνθρωπος.

unorthodox

Είναι οι πλατφόρμες και η νέα πραγματικότητα του streaming μια ευκαιρία για τη διανομή και προβολή της μικρού μήκους ταινίας; Πού στέκεστε στο δίλημμα αίθουσες ή πλατφόρμες;

Η γενιά μου (έτος γέννησης 1984) μεγάλωσε βλέποντας τις πιο σημαντικές, επιδραστικές, εκστατικές ταινίες σε νοικιασμένες βιντεοκασέτες (ανάλυσης 240x320) που έπαιζαν σε ξεπλυμένες οθόνες (καθοδικού σωλήνα CRT). Το μέσο θέασης είναι παρεμπίπτον, το σινεμά μεταμορφώνεται και επιβιώνει. Το ερώτημα είναι εμείς τι είδους θεατές θέλουμε να είμαστε. Νομίζω αξίζει να είμαστε λιγότερο κακομαθημένοι καταναλωτές που αλλάζουν content κάθε δύο λεπτά επειδή μπορούν, και περισσότερο συνειδητοί άνθρωποι που ξεκουνιούνται από το σπίτι τους για να γίνουν συμμέτοχοι σε μία τελετουργική διαδικασία.

unorthodox

Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο; Τι σημαίνουν οι συνεχείς επιτυχίες της ελληνικής ταινίας μικρού μήκους στο διεθνές τοπίο;

Είναι προνόμιο να βρίσκεσαι σε φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους: είναι οι κατεξοχήν χώροι που το σινεμά αναμετράται με τη γλώσσα του, όχι μόνο επειδή οι δημιουργοί δοκιμάζουν εκεί τα πρώτα τους βήματα, αλλά κυρίως επειδή η μικρή φόρμα υποχρεώνει σε ασυνήθιστες, ιδιοσυγκρασιακές και πρωτότυπες μορφές κινηματογραφικής αφήγησης.

Ο,τι κι αν γίνει το σινεμά θα επιβιώσει γιατί...

…χρειαζόμαστε καθρέφτες. 

Δείτε εδώ το τρέιλερ του «Ανορθόδοξου»:

«Ανορθόδοξος»

Σενάριο & Σκηνοθεσία : Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος | Ερμηνευτές : Χρήστος Σουγάρης, Γιάννης Αναστασάκης, Πανάγος Ιωακείμ , Γιώργος Φουρτούνης, Αντώνης Τσιοτσιόπουλος, Σύρμω Κεκέ, Δανάη Νίλσεν, Ayman Al Aboud | Φωτογραφία : Γιώργος Κουτσαλιάρης | Μοντάζ : Λίβια Νερουτσοπούλου  | Πρωτότυπη Μουσική : Larry Gus | Καλλιτεχνικός Σχεδιασμός : Καλλιόπη Ανδρεάδη, Χρύσα Κουρτούμη  | Ενδυματολογία & Σχεδιασμός Κοστουμιών : Σάντρα Σωτηρίου | Μακιγιάζ : Σίσσυ Πετροπούλου | Κομμώσεις : Ζώης Τριανταφύλλου | Ηχοληψία : Νίκος Κωνσταντίνου | Σχεδιασμός & Μίξη Ήχου : Περσεφόνη Μήλιου | VFX : Μιχάλης Γκιόκας | Ζωγραφική σκηνικών & Ειδικές Κατασκευές :  Αμαλία Θεοδωροπούλου | Casting : Σοφία Δημοπούλου | Εκπαιδεύτρια ζώων : Μαίρη Τσίτσου | Διεύθυνση Παραγωγής : Δημήτρης Τσακαλέας & Λήδα Βαρτζιώτη | Σχεδιασμός τίτλων & αφίσας : Κωνσταντίνος Σταματόπουλος | Color grading : Άγγελος Μάντζιος | Παραγωγός : Φανή Σκαρτούλη | Εταιρεία Παραγωγής : Either Or Productions | Συμπαραγωγοί : ΕΡΤ, TopShot Film, Filmiki, Blonde, Ready2Cast | Με την υποστήριξη του ΕΚΟΜΕ

unorthodox

Δείτε εδώ την παλαιότερη μικρού μήκους ταινία του Κωνσταντίνου Αντωνόπουλου, «Lea» (2013)

Δείτε την παλαιότερη μικρού μήκους του Κωνσταντίνου Αντωνόπουλου, «Without Glasses» (Ειδικό Βραβείο Υπουργείου Μακεδονίας-Θράκης - 32ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας - Digi2009)

Φεστιβάλ Δράμας 2023 | Γνωρίστε εδώ όλους τους δημιουργούς και τις ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος