«Crime» και «fantasy». Είναι οι λέξεις που χρησιμοποιεί πιο συχνά ο Λευτέρης Χαρίτος καθώς μας μιλά για τη νέα του σειρά, «Μάγισσα». Είμαστε στον Πύργο του Τρουπάκη Μούρτζινου στην Καρδαμύλη, μπροστά στον ναό του Αγίου Σπυρίδωνα. Καμιά 25αριά δημοσιογράφοι από την Αθήνα έχουμε στήσει τον σκηνοθέτη μπροστά στην πόρτα του ναού και προσπαθούμε να τού εκμαιεύσουμε όσα ο ΑΝΤ1, πού μας έφερε εδώ για ένα ημερήσιο set visit, θέλει να κρατά προς το παρόν μακριά από τη δημοσιότητα.
Είναι λογικό να ανατρέχει στην κινηματογραφική ορολογία -προσθέστε στις αναφορές του και το «genre»- ένας σκηνοθέτης που προέρχεται από το σινεμά. Που έκανε πολλές μικρού μήκους ταινίες πριν ξανοιχτεί στη μεγάλη με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ «Dolphin Man», και συνεισέφερε στην «κινηματογραφική» εξέλιξη του ελληνικού τηλεοπτικού τοπίου με την σειρά εποχής «Aγριες Μέλισσες» - χωρίς, πάντως, να ξεχνάμε και τη συνδρομή του, σε επίπεδο ύφους πρωτίστως, στην ελληνική αστυνομική σειρά με το «Άμυνα Ζώνης» της ΕΡΤ, στα τέλη της δεκαετίας του 2000.
Διαβάστε ακόμη: Η ζωή (και η ελληνική τηλεόραση) χωρίς τις «Aγριες Μέλισσες»
Οι λέξεις του κρατάνε κόντρα, θαρρείς, στον διάκοσμο ενός εγχειρήματος που θέλει να τοποθετεί τη δράση του στην προεπαναστατική Μάνη του 1818.
«Η Επανάσταση δε μας απασχολεί ιδιαίτερα, μιας και το σενάριο βασίζεται κυρίως στη μυθοπλασία», τονίζει. «Ένα κομμάτι ιστορικό που χρησιμοποιούμε είναι η Φιλική Εταιρεία, διαμέσου του ρόλου ενός ανθρώπου που έρχεται από τη Ρωσία για να προετοιμάσει την Επανάσταση». Οχι πως δεν προηγήθηκε έρευνα, προσθέτει. «Απλώς είχα αποφασίσει από πολύ νωρίς, τουλάχιστον στο ενδυματολογικό κομμάτι, να ξεφύγουμε από την εποχή. Και για να μένουν οι χαρακτήρες στον νου του θεατή ως χαρακτήρες περισσότερο [παρά ως φιγούρες], είπα στην Τριάδα Παπαδάκη πως τα ρούχα θα πρέπει να είναι λίγο fantasy».
Ως εκ τούτου, δε θα υπάρχει πουθενά φουστανέλα, μας λέει. Και θα υπάρχει γενικά ένα fantasy στοιχείo, κι ένας αέρας μεταφυσικού. «Εχουμε καράβια με πειρατές, πτώσεις από ψηλά, ειδικά εφέ… Δε θυμάμαι να έχει ξαναγυριστεί με τόση μεγαλοπρέπεια και τέτοιο πλούτο παραγωγής τέτοια σειρά για τη συγκεκριμένη εποχή». Ιδιαίτερα εντυπωσιακό αναμένεται το πρώτο επεισόδιο, κατά τα λεγόμενά του, και κυρίως η εναρκτήρια σκηνή. «Είναι μια μάχη που παρακολουθεί η "μάγισσα" Ελλη Τρίγγου, ένα μονοπλάνο δύσκολο και απαιτητικό», ομολογεί.
Η αποκαλούμενη «μάγισσα», λοιπόν, στην ομότιτλη σειρά, είναι υπηρέτρια σε ένα από τα σπιτικά δύο οικογενειών που συμφιλιώθηκαν μετά από μακρά βεντέτα για χάρη του κοινού επαναστατικού αγώνα, στη Μάνη του 1818. Πάντρεψαν τα παιδιά τους και απέκτησαν ένα εγγόνι. Λίγες μέρες μετά τη γέννησή του, όμως, το βρέφος εξαφανίζεται. Σε ένα φρικιαστικό της όραμα, η υπηρέτρια της μητέρας βλέπει το μωρό πνιγμένο στο ποτάμι. Οι φαμίλιες σπεύδουν, το βρίσκουν όντως νεκρό, και οι υποψίες πέφτουν, φυσικά, στο πρόσωπο της κοπέλας με το σκοτεινό χάρισμα. Κι εδώ ξεκινά προφανώς, μετά το fantasy και παράλληλα με αυτό, το crime στοιχείο της ιστορίας.
Αυτή όλη κι όλη είναι η μέχρι στιγμής δημοσιοποιημένη σύνοψη του ΑΝΤ1 για τη σειρά των 60 επεισοδίων, που θα ξεκινήσει να προβάλλεται τέλος Σεπτέμβρη στο κανάλι και θα μεταδίδεται δις εβδομαδιαίως («Εμείς προσπαθούμε να το κάνουμε ακόμα πιο κυριλέ το γύρισμα, να μοιάζει σαν να είναι για μια φορά την εβδομάδα», διευκρινίζει ο Λευτέρης Χαρίτος, επιμένοντας πάντα «κινηματογραφικά»). Από τη δε σκηνή στο γύρισμα της οποίας γίναμε μάρτυρες στο κάστρο της Καρδαμύλης, εκείνη της λογομαχίας ανάμεσα στα συμπεθέρια Σπήλιο Γερακάρη (Τάσος Νούσιας) και καπετάν Μιχαήλ Λάσκαρη (Γιώργος Γάλλος), δίπλα σε συναγωνιστές και τον ιερέα του χωριού, καμία εικόνα δεν μπορούσαμε να έχουμε.
Η φειδώ του καναλιού, πάντως, μοιάζει απόλυτα δικαιολογημένη. Η «Μάγισσα» είναι ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα -αν όχι το μεγαλύτερο- του καναλιού για τον προσεχή χειμώνα, ένα sensation που θα μεταδίδεται εκτός prime time λόγω ωμής βίας και έντονων ερωτικών σκηνών, μια υπερπαραγωγή σπάνια για τα εγχώρια τηλεοπτικά δεδομένα. Μονάχα το κάστρο που στήθηκε στο Κτήμα Νάσιουτζικ, το βασικό πλατό γυρίσματος (η Μάνη, μονάχα για εξωτερικά, ήταν για μία μόνο εβδομάδα, και για τις μάχες «έπαιξαν», για λίγες μέρες επίσης, το Λαύριο και ο Μαραθώνας), στοίχισε κάπου 1 εκατομμύριο Ευρώ, με πλήρη μεταμόρφωση του χώρου («…καλύψαμε τα πάντα, και γκαζόν και πισίνα και όλα…», λέει ο σκηνοθέτης) και ειδική πέτρα φερμένη από τη Γερμανία.
Μαζί με την Έλλη Τρίγγου («..ε, είναι πια σχέση», αστειεύεται ο Λευτέρης Χαρίτος για την ηθοποιό με την οποία συνεργάζεται εδώ και τέσσερα χρόνια και ήταν η εξαρχής επιλογή του ως πρωταγωνίστρια) και την ενδυματολόγο Τριάδα Παπαδάκη («…τίποτα έτοιμο, όλα ραμμένα στο χέρι…»), η «Μάγισσα» επαναφέρει ολόκληρο σχεδόν το τιμ των «Μελισσών». Μελίνα Τσαμπάνη και Πέτρος Καλκόβαλης στο σενάριο, Αλέξανδρος Σιδηρόπουλος στη μουσική, Λύδια Αντώνοβα στο μοντάζ, Δημήτρης Κατσίκης στη σκηνογραφία, Γιάννης Καραγιάννης στην παραγωγή. «Μονάχα φωτογράφο άλλαξα, είναι ο Βασίλης Κασβίκης, αλλά η βασική δημιουργική ομάδα είναι η ίδια». Στους ηθοποιούς, που επίσης μετακομίζουν εδώ από τις… κυψέλες, ο Γιώργος Γάλλος, ο Αναστάσης Ροϊλός, η Μαρκέλλα Γιαννάτου. Το κύριο καστ συμπληρώνουν οι Νίκος Ψαρράς, Κατερίνα Λέχου και Τάσος Νούσιας.
Το ίδιο βράδυ, στο δείπνο στο πρώην αρχοντικό των Μαυρομιχάληδων στην Αρεόπολη, κι ενώ κρασιά και τσίπουρα ίπτανται πάνω από πιάτα με γαλατόπιτες και κατσίκια λεμονάτα και κοκκινιστούς κόκορες, και οι παρόντες Νίκος Ψαρράς, Γιώργος Γάλλος και Αναστάσης Ροϊλός περνούν από το δημοσιογραφικό τραπέζι για ένα γεια, ο Λευτέρης Χαρίτος, που έχει καθίσει από ώρα μαζί μας, κάνει το… λάθος. «Σας έχω κι ένα νέο: στο καστ προστίθεται και η Θέμις Μπαζάκα!». Κάτι προφανώς παίρνει το αφτί της Ελένης Βουλγαρίδου, της ζεστής και φιλόξενης οικοδέσποινάς μας από το κανάλι, που πάλευε τόσες ώρες να κρατήσει τα λουριά της υπερπληροφόρησης. Σπεύδει από το διπλανό τραπέζι, αλλά πολύ αργά.
Δείτε εδώ δύο teaser της «Μάγισσας»: