TV & STREAMING

Βραβεία Emmy 2013: Βραδιά εκπλήξεων

στα 10

Μια ντουζίνα από εκπλήξεις, οι πολλαπλοί θρίαμβοι και ο καλύτερος λόγος στην ιστορία της τελετής.

Βραβεία Emmy 2013: Βραδιά εκπλήξεων

Ναι, ΟΚ. Αν μη τι άλλο κανείς δε μπορεί πια να κατηγορήσει τα Έμμυ για προβλεψιμότητα. Σε μια τελετή όπου κυριάρχησαν οι μεγάλες εκπλήξεις, κάνοντας τον παρουσιαστή Νιλ Πάτρικ Χάρις να πει «Συμβαίνει τώρα: Κανείς στην Αμερική δεν κερδίζει το στοίχημα στο γραφείο του!», σημειώθηκαν ανατροπές και βραβεύσεις που κανείς δεν είδε να έρχονται. Ούτε καν κάποιοι από τους ίδιους τους νικητές.

Όχι, αλήθεια. Δες το νικητήριο λόγο της Μέριτ Γουίβερ που κέρδισε Β’ Γυναικείο σε Κωμωδία για το «Nurse Jackie»:


H Γουίβερ κέρδισε 2 ηθοποιούς του «Modern Family», την Τζέιν Κρακόφσκι και την Τζέιν Λιντς για να πάρει αυτό το βραβείο. Και δεν ήταν η μοναδική στιγμή που κοιτώντας κάποιος τα αποτελέσματα μπορεί να δει το σαγόνι του να πέφτει στο πάτωμα.

Είχαμε ας πούμε Γουίλ Μάκαβοϊ να θριαμβεύει στον Α’ Ανδρικό Ρόλο σε Δράμα, παρά την απουσία ρεύματος για το «Newsroom», και παρά το πήξιμο της κατηγορίας με μεγάλα φαβορί του βεληνεκούς ενός Μπράιαν Κράνστον ή ενός Κέβιν Σπέισι. (Ο Τζον Χαμ, σαν άλλος Μάρτιν Σιν, είναι ο εμβληματικός ρόλος που βλέπει τους νικητές να περνούν.)

Ας το πιάσουμε από εδώ, γιατί το φοβερό με τις εκπλήξεις είναι ότι δεν αποκαλύπτουν καν κάποια εσωτερική συνέχεια, μοιάζουν ασύνδετες- και γι’αυτό πιο απολαυστικές. Ο Κράνστον λοιπόν έχασε τον Α’ Ανδρικό, όπως κι ο Άαρον Πολ έχασε τον Β’ Ανδρικό. Αυτοί ήταν δύο συνήθεις θριαμβευτές από το μέτωπο της Αλμπουκέρκης, όμως φέτος συνέβη το παράδοξο: Ηττήθηκαν κι οι δυο τους, η σειρά δεν κέρδισε σενάριο ή σκηνοθεσία (αυτά ήταν από τα λιγοστά βραβεία που πήγαν στους αναμενόμενους νικητές), αλλά κέρδισε για πρώτη φορά Β’ Γυναικείο για την πολύπαθη Άννα Γκαν, συμπληρώνοντας έτσι Έμμυ για το τρίο των βασικών πρωταγωνιστών της, και κυρίως, θριάμβευσε στο τελευταίο, το μεγάλο.

Το «Breaking Bad» πήρε για πρώτη φορά το Έμμυ Καλύτερης Σειράς στη βραδιά που έμοιαζε να το στηρίζει λιγότερο. Εν ολίγοις, ακόμα και τώρα που το πήρε, έκπληξη μοιάζει.

Ο περσινός μεγα-θριαμβευτής «Homeland», περιορίστηκε φέτος σε 2 πολύ φυσιολογικές νίκες, το ριπίτ της Κλερ Ντέινς και το μετά θάνατον βραβείο Σεναρίου στον Χένρι Μπρόμελ για το καλύτερο επεισόδιο της 2η σεζόν της σειράς, «Q&A».

Επιστρέφοντας στον Α’ Ανδρικό, έχει ενδιαφέρον και η ήττα του Σπέισι. Μπορεί κανείς μόνο να υποθέσει πως οι ψήφοι ήταν τρομερά μοιρασμένες (εξ ου και η νίκη-σοκ του Ντάνιελς). Αυτό είναι το περιστασιακά ωραίο με τα Έμμυ. Σε αντίθεση με τα Όσκαρ που έχουν τηλεγραφηθεί από μήνες πριν χάρη στο ατελείωτο σερί βραβείων, στα Έμμυ μπορεί να γίνει οτιδήποτε. Δεν υπάρχει ‘γραμμή’. Οπότε την ίδια στιγμή, δεν υπάρχει και εμφανής τάση στις βραβεύσεις, όπως φαίνεται κι από τους φετινούς νικητές:

  • Το «Breaking Bad» βγήκε καλύτερη σειρά αλλά δεν πήρε σχεδόν τίποτα άλλο.
  • Το «Newsroom» πήρε Α’ Ανδρικό αλλά δε βρίσκεται αλλού.
  • Το «Homeland» κρατήθηκε αξιοπρεπώς αλλά έχασε έδαφος.
  • Το «House of Cards» έφερε το πρώτο Έμμυ στην ιστορία για υπηρεσία παροχής web περιεχομένου (Σκηνοθεσίας, για τον Ντέιβιντ Φίντσερ) αλλά δεν πήρε βραβείο για τον Σπέισι, ούτε πήρε Καλύτερη Σειρά σε ένα εμφανώς ανοιχτό πεδίο.

Νικητές πολλοί, εκπλήξεις σωρεία, αλλά θριαμβευτής; Ούτε ένας.

(Εντάξει, ναι, θριαμβευτής με την παραδοσιακή έννοια υπήρξε στο πεδίο τηλεταινίας, με το «Behind the Candelabra», με Σειρά, Σκηνοθεσία, Α’ Ανδρικό. Αλλά αυτό το ξέραμε όλοι.)

dreufys

Στο μεταξύ στις κωμικές κατηγορίες, πέραν του μεγάλου σοκ με τη Γουίβερ, δεν είχαμε καμιά άλλη τρέλα. Δεν πήγαν όλα στα μεγάλα φαβορί βέβαια, αλλά δεν είχαμε και κανένα άλλο αληθινό σοκ. «Modern Family» ξανά (και σκηνοθεσία, αλλά αξίζει να σημειωθεί πως δεν πήρε κανέναν ερμηνευτικό, άρα… τελειώνουμε φέτος; λέω ναι), Τίνα Φέι ένα τελευταίο Σενάριο, Τζιμ Πάρσονς ξανά Α’ Ανδρικό, Λούις-Ντρέιφους και πάλι, ενώ το κοντινότερο σε άλλη έκπληξη ήταν ο Τόνι Χέιλ για το «Veep».

Όπου ναι μεν δεν τον λογίζαμε ως φαβορί, όμως είχαμε εξηγήσει για ποιο λόγο αν έρθει η έκπληξη, μπορεί πολύ φυσιολογικά να έρθει από αυτόν. Φανταστική βράβευση όπως και νά’χει.

Σε τι συμπέρασμα λοιπόν μπορούμε να καταλήξουμε από όλο αυτό; Στο ότι βρισκόμαστε, ακριβώς αυτή τη στιγμή, σε μια περίεργη αιχμή. Όπου δεν υπάρχει Εκείνη Η Μία Σειρά. Το άπλωμα των νικητών και το πλήθος των εκπλήξεων, δείχνουν σε μια τηλεοπτική πραγματικότητα όπου η απάντηση στην ερώτηση «τι γαμάτο παίζεται τώρα;» δεν είναι πάρα πολύ προφανής.

Είπαμε παραπάνω πως δεν υπήρχε ούτε ένας θριαμβευτής. Μπορεί και να το σκεφτήκαμε ανάποδα. Μπορεί θριαμβευτές να είναι όλοι.

wever

Μερικές ακόμα παρατηρήσεις:

  • Οι μεγαλύτερες εκπλήξεις μπορεί να είναι δύο που δεν αναφέρονται στους μεγάλους τίτλους των κειμένων, αλλά αξίζουν προσοχής: Οι δύο πιο σταθερές κατηγορίες των βραβείων (Variety και Ριάλιτι) άλλαξαν χέρια. Ο Στίβεν Κολμπέρ πήρε τη σκυτάλη από τον Τζον Στιούαρτ, ύστερα από μια δεκαετία συνεχούς επικράτησης του «Daily Show», ενώ το «The Voice» κέρδισε το «Amazing Race», το οποίο είχε κερδίσει την κατηγορία σε κάθε χρονιά της ύπαρξής της πλην μίας. Εύγε.
  • Λόρα Λίνεϊ και Έλεν Μπέρνστιν κέρδισαν τις γυναικείες ερμηνευτικές κατηγορίες στις Τηλεταινίες. Ποτέ μην υποτιμάς ένα αναγνωρίσιμο κινηματογραφικό πρόσωπο.
  • Μιλώντας για κινηματογραφικό πρόσπωπο, ο Μπόμπι Καναβάλε που φέτος έκανε αίσθηση στο «Θλιμμένη Τζάσμιν», κέρδισε τον Β’ Ανδρικό Ρόλο σε Δράμα για την ερμηνεία του στο «Boardwalk Empire». Άξιος.
  • Την παρτίδα για το «American Horror Story» έσωσε όπως αναμενόταν ο Τζέιμς Κρόμγουελ για το επικό μάσημα σκηνικού που έριξε ως Χανς Γκρούπερ / Άρθουρ Άρντεν στο μαγευτικά υστερικό «Asylum».
  • Παιδιά, Γουίλ Μάκαβοϊ. Κι αυτός, μαζί με τον κόουτς Τέιλορ, στην υπέροχη λίστα των τηλεοπτικών μας ήρώων που έχουν, εντελώς απροσδόκητα αλλά απολύτως ικανοποιητικά, κερδίσει Έμμυ Α’ Ανδρικού Ρόλου. Μπράβο.

Αυτή είναι η λίστα των νικητών σε όλες τις κατηγορίες:

  • Καλύτερη Δραματική σειρά: «Breaking Bad»
  • Σκηνοθεσία Δραματικής σειράς: Ντέιβιντ Φίντσερ («House of Cards»)
  • Σεναρίου Δραματικής σειράς: Χένρι Μπρόμελ («Homeland»)
  • Α' Γυναικείου ρόλου Δραματικής σειράς: Κλερ Ντέινς («Homeland»)
  • Α' Ανδρικού ρόλου Δραματικής σειράς: Τζεφ Ντάνιελς («The Network»)
  • B' Ανδρικού ρόλου Δραματικής σειράς: Mπομπ Καναβάλε («Empire Boardwalk»)
  • B' Γυναικείου ρόλου Δραματικής σειράς: Ανα Γκαν («Breaking Bad»)
  • Καλύτερη Κωμική σειρά: «Modern Family»
  • Σκηνοθεσία Κωμικής σειράς: Γκέιλ Μανκούζο («Modern Family»)
  • Σεναρίου Κωμικής σειράς: Τίνα Φέι («30 Rock»)
  • Α' Γυναικείου ρόλου Κωμικής σειράς: Τζούλια Λούις Ντρέιφους («Veep»)
  • Α' Ανδρικού ρόλου Κωμικής σειράς: Τζιμ Πάρσονς («The Big Bang Theory»)
  • B' Ανδρικού ρόλου Κωμικής σειράς: Τόνι Χέιλ («Veep»)
  • B' Γυναικείου ρόλου Κωμικής σειράς: Mέριτ Γουίβερ («Nurse Jackie»)
  • Καλύτερη Τηλεταινία ή μίνι σειρά: «Behind The Candelabra»
  • Α' Ανδρικού ρόλου για Τηλεταινία ή μίνι σειρά: Μάικλ Ντάγκλας («Behind The Candelabra»)
  • Β' Γυναικείου ρόλου για Τηλεταινία ή μίνι σειρά: Λόρα Λίνεϊ («The Big C»)
  • Β' Ανδρικού ρόλου για Τηλεταινία ή μίνι σειρά: Τζέιμς Κρόμγουελ («American Horror Story: Asylum»)
  • Β' Γυναικείου ρόλου για Τηλεταινία ή μίνι σειρά: Ελεν Μπέρστιν («Political Animals»)
  • Σκηνοθεσίας για Τηλεταινία ή μίνι σειρά: Στίβεν Σόντερμπεργκ («Behind The Candelabra»)
  • Σεναρίου για Τηλεταινία ή μίνι σειρά: Αμπι Mόργκαν («The Hour»)

Περισσότερα Emmy: