Φεστιβάλ / Βραβεία

Το «Park» της Σοφίας Εξάρχου στο Screenwriters Lab του φεστιβάλ του Sundance

στα 10

Συνεχίζοντας την λαμπρή πορεία προς την πραγματοποίησή του, το «Park», παρκάρει για λίγο στο εργαστήριο σεναρίων του Sundance και γίνεται το πρώτο ελληνικό project που συμμετέχει σε αυτό.

Το «Park» της Σοφίας Εξάρχου στο Screenwriters Lab του φεστιβάλ του Sundance

Φιλοξενώντας μόλις 12 projects από ολόκληρο τον κόσμο, το Screenwriters Lab, αποτελεί ένα από τα πλέον επιλεκτικά αποτελεσματικά κι ως εκ τούτου περιζήτητα σεναριακά workshops στον κόσμο και η συμμετοχή του «Park» σε αυτό, δεν είναι τίποτα λιγότερο από μια σπουδαία διάκριση.

Στην διάρκεια του Lab που θα λάβει χώρα στο Sundance Resort στην Γιούτα από τις 10 έως τις 15 Ιανουαρίου, οι 12 σεναριογράφοι θα έχουν την ευκαιρία να δουλέψουν εντατικά πάνω στα σενάριά τους, με την καθοδήγηση και τις συμβουλές αναγνωρισμένων σεναριογράφων, σε ένα περιβάλλον που ενθαρρύνει την δημιουργικότητα και τον καλλιτεχνικό πειραματισμό, με σκοπό να «βοηθήσει τους δημιουργούς να πάρουν ρίσκα και να ωθήσουν τον εαυτό τους και το έργο τους μπροστά» σύμφωνα με την Κέρι Πάτναμ διευθύντρια του Sundance Institute. «Τα Labs του Sundance, είναι το πρώτο βήμα στα προγράμματα υποστήριξης του φεστιβάλ που παρέχουν σημαντική βοήθεια όλο το χρόνο σε μερικούς από τους πιο ταλαντούχους και νεωτερικούς ανεξάρτητους δημιουργούς του σήμερα».

Ανάμεσα στους ανθρώπους που θα αναλάβουν φέτος τον ρόλο των συμβούλων στα σενάρια των 12 δημιουργών που θα αποτελέσουν το Screenwriters Lab του Ιανουαρίου, βρίσκουμε εξαιρετικά σημαντικούς ανθρώπους του σύγχρονου σινεμά, όπως ο Τομπίας Λίντχολμ του «Μια Πειρατεία» και του «Borgen», ο σεναριογράφος του «Milk» Ντάστιν Λανς Μπλακ και κάποιος που δεν χρειάζεται καμιά άλλη σύσταση εκτός από το όνομά του, ο ίδιος ο Κουέντιν Ταραντίνο.

Μιλώντας για τα σενάρια που επιλέχθηκαν φέτος η Μισέλ Σάτλερ, επικεφαλής του Sundance Institute Feature Film Program δηλώνει «ενθουσιασμένη απο τη νέα ομάδα υποτρόφων, οι οποίοι διηγούνται σύγχρονες ιστορίες για την αναζήτηση ταυτότητας και που συνδέουν με το έργο τους την καλλιτεχνική φιλοδοξία με ένα μοναδικό όραμα. Με την καθοδήγηση μιας εξαιρετικής ομάδας από μέντορες, θα έχουν την ευκαιρία να δουλέψουν ακόμη περισσότερο τα σενάριά τους σε ένα περιβάλλον που ενθαρρύνει την θέληση τους να πάρουν ρίσκα και τελειοποιεί την τέχνη της συγγραφής σεναρίων».

Σε αυτό το περιβάλλον, το «Park» της Σοφίας Εξάρχου που έχει διακριθεί ήδη στο Crossroads του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, αλλά και στο CineLink του Σαράγεβο, θα ολοκληρώσει την τελική γραφή του πριν τα γυρίσματα του, που αν όλα πάνε καλά θα γίνουν το καλοκαίρι του 2014 στην Αθήνα, σε παραγωγή της Αμάντας Λιβανού («L») με την Βeben Films και την Guanaco Films. Η ανάπτυξη της ταινίας γίνεται με την ενίσχυση του Γαλλικού Κέντρου Κινηματογράφου (CNC) και του ταμείου Eurimages του συμβουλίου της Ευρώπης.

Το φιλμ διαδραματίζεται στο Ολυμπιακό Χωριό, εννιά χρόνια μετά του Ολυμπιακούς της Αθήνας, σε μια Ελλάδα που βρίσκεται σε παρακμή. Ανάμεσα στις εγκαταλειμμένες αθλητικές εγκαταστάσεις και στα πολυτελή τουριστικά καταλύματα για πλούσιους τουρίστες, ο δεκαεξάχρονος Δημήτρης και οι φίλοι του διασχίζουν την απόσταση από το «ένδοξο» παρελθόν της χώρας μέχρι την σημερινή κατάντια της, ζωγραφίζοντας το πορτρέτο μιας κοινωνίας που δεν ήταν έτοιμη για την σκληρή πτώση που θα ακολουθούσε.

Εκτός από το «Park» στο Screenwriters Lab συμμετέχουν ακόμη τα παρακάτω projects: «The Buried Life» των Τζόαν Στάιν Σίμκε και Αβερι Στόρκ (Η.Π.Α), «The Father’s Shadow» της Γκαμπριέλα Αμαράλ Αλμέιντα (Βραζιλία), «Lynch» της Νικόλ Ρίγκελ (Η.Π.Α), «Manchild» του Ράιαν Κου (Η.Π.Α), «Night Comes On» των Τζορντάνα Σπίρο και Αντζέλικα Νγουαντου (Η.Π.Α), «Patti Cake$» του Τζέρεμι Τζάσπερ (Η.Π.Α), «Stranger with a Camera» (Η.Π.Α., Βόρεια Ιρλανδία), «Swiss Army Man» των Ντάνιελ Κουάν και Ντάνιελ Σάινερτ (Η.Π.Α.), «Ten Thousand Happiness» του Τζόνι Μα ((Η.Π.Α., Κίνα), «We the Animals» του Τζερεμάια Ζάγκαρ (Η.Π.Α.), «Weather Talk» της Μαρτσελα Σαίντ (Χιλή).

Διαβάστε περισσότερα για το «Park»