Η απόλυση του Σαρλ Μπουαγιέ από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Δεκαπενθημέρου, τουλάχιστον ανακοινώθηκε ένα μήνα μετά τη λήξη του φεστιβάλ των Καννών. Αυτη του Τζέιμς Μάλιγκαν, διευθυντή του φεστιβάλ του Εδιμβούργου, «ανακοινώθηκε» πριν καν το φεστιβάλ ολοκληρωθεί (η λήξη του είναι σήμερα), αν και οι δυο πλευρές υποστηρίζουν ότι ήταν κάτι προγραμματισμένο.
Ο Μάλιγκαν είχε αναλάβει το φεστιβάλ τον περασμένο Ιανουάριο με την ιδιότητα του «παραγωγού», ενώ οι Τίλντα Σουίντον, Μαρκ Κάζινς και Λίντα Μάιλς θα είχαν το ρόλο των «καλλιτεχνικών συμβούλων».
Οταν, στα μέσα Φεβρουαρίου, το τρίο των «καλλιτεχνικών συμβούλων» σταμάτησε να ασχολείται με το φεστιβάλ, έχοντας απλώς παρουσιάσει ένα σχέδιο εργασίας για τη μορφή που η διοργάνωση θα έπρεπε να πάρει, οι αρμοδιότητες του Μάλιγκαν αυξήθηκαν κατακόρυφα.
Ο ίδιος δηλώνει ότι θα καταθέσει και πάλι αίτηση για τη θέση όταν ανακοινωθεί η προκήρυξή της στις αρχές Ιουλίου, καθώς όπως λέει «το φετινό φεστιβάλ στήθηκε μέσα σε τέσσερις μήνες, οπότε θα ήθελα την ευκαιρία να δείξω τι μπορώ να πετύχω αν έχω στη διάθεσή μου έναν ολόκληρο χρόνο».
Εν τούτοις, ο βρετανικός τύπος υπήρξε μάλλον ομόφωνα αρνητικός στις κρίσεις του για τη φετινή διοργάνωση, μιλώντας για χλιαρό πρόγραμμα, για ηχηρές απουσίες ταινιών που θα έπρεπε να είναι εκεί όπως το «We Need to Talk About Kevin» της Σκοτσέζας Λιν Ράμσεϊ, για σνομπάρισμα από τους σταρ και μια σειρά από τεχνικά προβλήματα.
Η αλήθεια πάντως είναι ότι η μετακίνηση της διοργάνωσης, από τον Αύγουστο που λάμβανε χώρα έως και τρία χρόνια πριν, στον Ιούνιο, υπήρξε από την αρχή προβληματική, μια λανθασμένη κίνηση την οποία οι διοργανωτές, σύμφωνα με πληροφορίες, σκοπεύουν να διορθώσουν.
Από την άλλη κάποιοι καταλογίζουν έλλειψη φιλοδοξίας και προσπάθειας από τον Τζέιμς Μάλιγκαν, ο οποίος ανάμεσα σε άλλα είχε δηλώσει ότι το φεστιβάλ του Εδιμβούργου «ούτε μπορεί ούτε θέλει να ανταγωνιστεί διοργανώσεις όπως αυτές του Βερολίνου, των Καννών ή της Βενετίας».
Μερικές φορές το να λες το αυτονόητο, μπορεί να αποδειχθεί τεράστιο λάθος...