Περισσότερο ένας ασπρόμαυρος φόρος - τιμής στο βωβό σινεμά της δεκαετίας του '20 στην παράδοση του «Artist», παρά μια ορθόδοξη διασκευή του μύθου της «Χιονάτης» των αδερφών Γκριμ, το «Blancanieves» του Πάμπλο Μπέργκερ (ειδικό βραβείο της επιτροπής στο φετινό φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν), μπορεί να μην κατάφερε να φτάσει μέχρι την πεντάδα των υποψήφιων ταινιών για το Ξενόγλωσσο Οσκαρ ως επίσημη υποβολή της Ισπανίας, θριάμβευσε όμως στα φετινά βραβεία Goya φεύγοντας από την τελετή που έγινε την Κυριακή 17 Φεβρουαρίου με 10 διακρίσεις, ανάμεσα στις οποίες και αυτή της καλύτερης ταινίας της χρονιάς.
Το «Blancanieves» απέσπασε ακόμη τα βραβεία καλύτερης γυναικείας ερμηνείας για τη Μαριμπέλ Βερντού, σεναρίου για τον Πάμπλο Μπέργκερ, φωτογραφίας, σκηνικών, κοστουμιών (για τον Πάκο Ντελαγάδο, ο οποίος είναι υποψήφιος για Οσκαρ κοστουμιών για το «Les Miserables»), μουσικής, τραγουδιού, καλύτερης πρωτοεμφανιζόμενης ηθοποιού και μέικ απ, αφήνοντας κατά πολύ πίσω του το «The Impossible» του Χουαν Αντόνιο Μπαγιόνα που έφτασε μέχρι τα Goya έχοντας ήδη κερδίσει τον τίτλο της μεγαλύτερης εμπορικής επιτυχίας στην ιστορία του ισπανικού box-office και μια υποψηφιότητα για τη Ναόμι Γουοτς στα φετινά Οσκαρ.
H πιο συγκινητική στιγμή της βραδιάς, όμως, ανήκει στον Μπαγιόνα, ο οποίος σηκώθηκε στη σκηνή για να παραλάβει το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας και έφυγε για να το παραδώσει στη Μαρία Μπελόν, τη μητέρα της αληθινής οικογένειας πάνω στην οποία βασίστηκε το «The Impossible». Οταν επέστρεψε δήλωσε πως «Είναι καλό να γίνονται στην Ισπανία μεγάλες ταινίες. Δεν σημαίνει απαραίτητα πως είσαι αλαζόνας. Η ισπανική βιομηχανία χρειάζεται μεγάλες, μέτριου μεγέθους και μικρές ταινίες». Το «Τhe Impossible» κέρδισε ακόμη βραβεία για τον ήχο, το μοντάζ, τα ειδικά εφέ και την καλλιτεχνική διεύθυνση.
_Το «Blancanieves» θα βγει στις ελληνικές αίθουσες μέσα στο 2013 από τη StraDa Films. _
Tags: BLANCANIEVES, the impossible