Buzz

«Τεράστια η ευθύνη μου, τεράστια και η συγγνώμη μου»: Η Πέμη Ζούνη απολογείται για το φιάσκο με τον Ανγκ Λι

στα 10

Mε επιστολή της η Πέμη Ζούνη απολογείται στο κοινό και στο Ιδρυμα Κακογιάννης για το φιάσκο του «…Και Ιουλιέτα» που υποτίθεται ότι θα σκηνοθετούσε ο οσκαρικός Ανγκ Λι.

«Τεράστια η ευθύνη μου, τεράστια και η συγγνώμη μου»: Η Πέμη Ζούνη απολογείται για το φιάσκο με τον Ανγκ Λι

Πριν από λίγες μέρες νομίζαμε ότι το «σκάνδαλο» που αφορούσε τη συνεργασία της Πέμης Ζούνη με τον διεθνούς φήμης σκηνοθέτη Ανγκ Λι στην παράσταση «…Και Ιουλιέτα» είχε να κάνει μόνο με το φώτοσοπ φωτογραφιών. Τελικά η υπόθεση είναι ακόμα πιο μπλεγμένη κι εκτενής από αυτό, καθώς, από ό,τι ομολογεί η ίδια η ελληνίδα πρωταγωνίστρια σήμερα, ο δεν ήταν ο ίδιος ο Λι που τη «σκηνοθέτησε», αλλά έπεσε και η ίδια θύμα απάτης.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Η Πέμη Ζούνη ανακοινώνει πριν λίγους μήνες μία μεγάλη προσωπική επιτυχία: τη συνεργασία της με τον σκηνοθέτη Ανγκ Λι, ο οποίος της πρότεινε να την σκηνοθετήσει στον μονόλογο «...και Ιουλιέτα» του Ακη Δήμου.

Σύμφωνα με την κυρία Ζούνη (και σε συνέντευξή της στην εφημερίδα Καθημερινή), η συνεργασία προέκυψε μετά από δική της ακρόαση που είχε κάνει στον ταϊβανο σκηνοθέτη για κάτι που όπως εννοείται από τα λόγια της ήταν κινηματογραφικό. «Στον Λι άρεσε ο λόγος του Ακη Δήμου. Σε μία από τις οντισιόν διάβασα το “...και Ιουλιέτα” σε επίσημη αγγλική μετάφραση που του είχα στείλει...» Και μετά από λίγο καιρό ο ίδιος της έκανε την πρόταση να τη σκηνοθετήσει σε αυτόν ακριβώς τον μονόλογο και για το θέατρο. «Οταν ήρθε η πρότασή του πριν από το καλοκαίρι, “θέλω να σε σκηνοθετήσω σ’ αυτό”, ήταν ένα δώρο Θεού» λέει χαρακτηριστικά η κυρία Ζούνη.

Ang Lee Πέμη Ζούνη 607 1

Ang Lee Πέμη Ζούνη 607 2

Οπως είναι φυσικό, το Ιδρυμα Κακογιάννης που ανέβασε την παράσταση άρχισε να τη διαφημίζει με έμφαση στο οσκαρικό όνομα του σκηνοθέτη. Κι εκεί προκύπτει αυτό που νομίζαμε ότι ήταν και το μόνο σκάνδαλο: οι φωτογραφίες που έρχονται στους δημοσιογράφους με τα δελτία Τύπου είναι αποτέλεσμα φώτοσοπ. Ο Ανγκ Λι δεν έχει ποτέ συναντήσει την Πέμη Ζούνη δια ζώσης, αλλά κάποιοι (το Ιδρυμα Κακογιάννη αρνείται την οποιαδήποτε ανάμειξη, οπότε το βάρος πέφτει στην ομάδα της κυρίας Ζούνη και την εταιρεία παραγωγής της) προμήθευσαν τον Τύπο με ψεύτικες φωτογραφίες όπου η φιγούρα του σκηνοθέτη έχει εισαχθεί σε πόζες της ηθοποιού. Την αποκάλυψη κάνει πρώτος ο Μανώλης Βαμβούνης στο Gkoultoura, ο οποίος γράφει χαρακτηριστικά: «Δεν έχουμε αντίρρηση ότι μπορεί να έγιναν συζητήσεις και πρόβες μέσω skype, ναι θα συνεργάστηκε ο Ανγκ Λι με κάποιο άλλο τρόπο...»

Ή... και όχι. Με κανέναν τρόπο.

Κι αυτό γιατί σήμερα η Πέμη Ζούνη ζητά συγγνώμη για το όλο φιάσκο, το οποίο αποδεικνύεται ότι έχει πολύ μεγαλύτερη έκταση: η ηθοποιός επικαλείται ότι έπεσε θύμα εξαπάτησης, κάτι που μάλλον σημαίνει ότι δεν ήταν ο Ανγκ Λι ο οποίος επικοινώνησε μαζί της και της πρότεινε συνεργασία.

Ang Lee Πέμη Ζούνη 607 3

Ang Lee Πέμη Ζούνη 607 4

Με επιστολή της στο Βήμα, η κυρία Ζούνη γράφει:

Οταν έκανα τις ανακοινώσεις για τη συνεργασία μου με τον σκηνοθέτη Ανγκ Λι, όταν μιλούσα ανοιχτά σε συνεντεύξεις για τα συμβόλαια με το εξωτερικό, πίστευα βαθιά και ακλόνητα ότι όλα ήταν αλήθεια. Ανέλπιστο δώρο, αλλά και απόλυτη αλήθεια.

Συναίνεσα στη δημοσιοποίηση επεξεργασμένων φωτογραφιών, πιστεύοντας, χωρίς ίχνος αμφιβολίας, ότι είχαν αποσταλεί από τον σκηνοθέτη, η πραγματική άφιξη του οποίου, λίγες μόνο μέρες αργότερα, θα έκανε το λάθος μικρό κι ασήμαντο.

Ακόμα και μέχρι πριν από πολύ λίγες μέρες, ακόμα και μετά την απουσία του κ. Ανγκ Λι από τις πρόβες και την πρεμιέρα, πίστευα ότι οι εξηγήσεις και διαβεβαιώσεις που λάμβανα ήταν δυσάρεστες, αλλά αληθινές.

Μόλις πριν από ελάχιστες μέρες άρχισε να αποκαλύπτεται η μεγάλη εξαπάτηση. Ηδη φυσικά η υπόθεση πήρε τον δρόμο της δικαιοσύνης.

Τεράστια η πλάνη, τεράστια η ευθύνη μου, τεράστια κι η συγγνώμη μου. Στο ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ που φιλοξένησε την παραγωγή της παράστασης και δεν είχε λόγους να με αμφισβητήσει. Στους συντελεστές της παράστασης, που με εμπιστεύτηκαν. Σε όλους αυτούς απέναντι στους οποίους αποδείχθηκα ανακόλουθη.

Δουλεύω στο θέατρο 35 χρόνια. Σοβαρά και έντιμα. Δεν επικαλούμαι τον πρότερο έντιμο βίο μου. Επικαλούμαι την κοινή λογική –που εγώ έχασα πρόσκαιρα, κάτω από πολύ ιδιαίτερες συνθήκες που θα δημοσιοποιηθούν από εμένα εν καιρώ- ότι δεν είχα κανέναν απολύτως λόγο να αυτοκαταστραφώ, χρησιμοποιώντας εν γνώσει μου έναν τόσο σημαντικό σκηνοθέτη, χωρίς ο ίδιος να το γνωρίζει.

Είμαι βέβαιη, ότι όταν όλη η αλήθεια ξετυλιχθεί, θα χρεωθώ ένα μεγάλο πλήγμα στην ευθυκρισία μου. Αλλά –το πιο σημαντικό- θα διαψευσθεί κάθε υπόνοια δόλου και οποιαδήποτε ενεργή συμμετοχή μου σε αυτή την υπόθεση.

Η κοινή λογική που επικαλείται η κυρία Ζούνη είναι ένας ευπρόσδεκτος παράγοντας για να κρίνει κανείς το όλο θέμα. Φυσικά και μία πρωταγωνίστρια της δικής της εμπειρίας και πορείας δε θα διακινδύνευε την διαπόμπευσή της κατασκευάζοντας εξ αρχής την όλη ιστορία. Ναι, δόλος δεν υπήρχε το πιστεύουμε. Από την άλλη πλευρά όμως, γιατί να υπάρχει αυτή η αιώνια ελληνική απροσεξία που μας εκθέτει συνεχώς; Η ίδια η κοινή λογική υπαγορεύει ότι μία τόσο σοβαρή συνεργασία έχει κανόνες και κανείς στέκεται απέναντί της με επαγγελματισμό και προσοχή και σεβασμό. Οχι, δεν υπάρχει «λάθος μικρό κι ασήμαντο», κανείς δε γίνεται «λίγο αναληθής» με ψεύτικες φωτογραφίες. Γιατί, να που τώρα που έσκασε όλη η φούσκα, μοιάζει να ήταν γενικότερα απρόσεκτος και ανακόλουθος του κύρους που έκανε 35 χρόνια να χτίσει.

Ευχομαστε στην κυρία Ζούνη να δικαιωθεί στη μύνησή της.