Industry

Πίσω στα ίδια: Το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης αρνείται το «κοινωνικό μήνυμα» του σποτ του Athens Pride 2016

στα 10

Για το ΕΣΡ, το τηλεοπτικό σποτ του Athens Pride 2016 κατά των διακρίσεων φύλου «δεν είχε ξεκάθαρο μήνυμα». Ειλικρινά;

Πίσω στα ίδια: Το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης αρνείται το «κοινωνικό μήνυμα» του σποτ του Athens Pride 2016

Το ερχόμενο Σάββατο, 11 Ιουνίου, θα γίνει το 11ο Athens Pride, η πανηγυρική πορεία και η γιορτή στο κέντρο της πόλης που θα εκφράσει με τον πιο δυνατό και ενθουσιώδη τρόπο την άρνηση κάθε διάκρισης που βασίζεται στο φύλο. Το Athens Pride θα γίνει, αλλά δεν θα έχει διαφημιστεί αρκετά και σίγουρα όχι με τη συμβολή της τηλεόρασης. Το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, παρότι πέρσι, μετά από τέσσερις υποβολές, είχε δώσει το πράσινο φως, φέτος αρνείται να χαρακτηρίσει το σποτ ως «κοινωνικό μήνυμα», που θα επέβαλλε να προβάλλεται στην τηλεόραση δωρεάν, γιατί έκρινε πως το μήνυμά του δεν ήταν.... ξεκάθαρο. Επιπλέον, η «επίσημη» απάντηση δόθηκε μόνο τηλεφωνικά, μια και το Συμβούλιο δεν έχει Ολομέλεια ώστε να εκδόσει μια επίσημη, γραπτή απόφαση. Να πούμε ότι συζητάμε ακόμα - ή, καλύτερα και πάλι - για πράγματα αυτονόητα; Αλλά και να το πούμε, υπάρχει κάποια ολομέλεια να το ακούσει; Διαβάστε παρακάτω αυτούσια την επίσημη ανακοίνωση του Athens Pride, δείτε το διαφημιστικό σποτ και ραντεβού το άλλο Σάββατο στην πλατεία Κλαυθμώνος.

Διαβάστε ακόμη: Πώς το 2015, το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης αναγνώρισε (επιτέλους) το τηλεοπτικό σποτ του Athens Pride ως «κοινωνικό μήνυμα»

athens pride poster 607

Το φετινό σποτ για το Φεστιβάλ Υπερηφάνειας – Athens Pride 2016 κατατέθηκε στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης για έγκριση ως κοινωνικό μήνυμα σύμφωνα με την υπόδειξη Αριθ. 3/19.12.2011. Η πρώτη απάντηση ήρθε τηλεφωνικώς αφού σύμφωνα με την κρίση της επιτροπής που είναι αρμόδια για την έγκριση ή την παραπομπή των αιτημάτων σε ολομέλεια, η οποία σημειωτέον δεν υπάρχει, ήταν πως το μήνυμα «δεν ήταν ξεκάθαρο».

Από το Athens Pride έγιναν όλες οι διορθώσεις ώστε να αποσαφηνίστει και εστάλη εκ νέου το σποτ. Η δεύτερη απάντηση, τηλεφωνικώς και πάλι, ήταν ότι το σποτ δεν περιλαμβάνει κοινωνικό μήνυμα αλλά διεκδίκηση. Στη μακρά επιχειρηματολογία για να δικαιολογηθεί η απόφαση αναφέρθηκε ότι «η νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου δεν υπάρχει σε πολλές χώρες και υπάρχει πολύς κόσμος που πιστεύει ότι άνδρας και γυναίκα γεννιέσαι άρα το μήνυμα που περνάει στον κόσμο αφήνει απορίες».

Η θέση του Athens Pride είναι ότι η μη ύπαρξη σχετικού νομοθετικού πλαισίου που να καλύπτει τους/τις τρανς συμπολίτες/ισσες μας, αποτελεί από μόνη της διάκριση και ως εκ τούτου η αναφορά σε αυτή τη διεκδίκηση αποτελεί και ξεκάθαρο κοινωνικό μήνυμα. Από το Athens Pride εστάλη επίσης ενημερωτικό υλικό για τη νομική αναγνώριση ταυτότητας φύλου, στην προσπάθεια να γίνει πιο σαφές το μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε μέσω του φετινού σποτ.

Η τελική απάντηση - την οποία μας αρνήθηκαν να στείλουν γραπτώς - ήταν ότι το ΕΣΡ μπορεί να εγκρίνει μόνο τα τελευταία δυο καρέ του σποτ που αφορούν στην εκδήλωση της ημέρας, αλλά το υπόλοιπο θα πρέπει να παραπεμφθεί σε ολομέλεια. Η ολομέλεια αυτή προβλέπεται να συσταθεί τον Οκτώβριο (!)

Είναι λυπηρό, ένας οργανισμός όπως το ΕΣΡ, να απορρίπτει αιτήματα κοινωνικού χαρακτήρα, σύμφωνα με την υποκειμενική κρίση του κάθε αρμόδιου/ας, που δεν βλέπει κανένα κοινωνικό μήνυμα πίσω από μια τόσο σοβαρή διεκδίκηση.