Ο Θανάσης, ένας καλοκάγαθος πλανόδιος πωλητής που ζει και δουλεύει στην Πλάκα, έχει υπό την προστασία του την μικρή Μελίσα, ένα πεντάχρονο κοριτσάκι που η μητέρα της Μίλα, μετανάστρια από τη Ρωσία, του την εμπιστεύτηκε, προκειμένου να αναζητήσει την τύχη της στην Αμερική. Ολα θα ανατραπούν στη ζωή τους, όταν η Μίλα επιστρέφει στην Ελλάδα με τον άνδρα της, για να πάρει την κόρη της στην Αμερική. Η Μελίσα πρέπει να αποχωριστεί τον άνθρωπο που θεωρεί πατέρα της, ενώ ο Θανάσης είναι αναγκασμένος να συνηθίσει να ζει και πάλι μόνος του, χάνοντας το μοναδικό πλάσμα που έδινε χαρά στην καθημερινότητά του. Με την προτροπή ενός φίλου του και την συμπαράσταση των γειτόνων του, ο Θανάσης θα ταξιδέψει στην Αμερική για να συναντήσει για μια ακόμη φορά την Μελίσα. Στην προσπάθειά του αυτή θα τον βοηθήσει ένας στενός του συγγενής, σε ένα ταξίδι πολύ διαφορετικό από αυτό που περίμενε όταν έφευγε από την Ελλάδα.
Αν έχει κανείς κάτι να παινέσει σ' αυτήν την ταινία, είναι η φυσικότητα των ανδρών πρωταγωνιστών - του Γιώργου Βογιατζή και του Γιώργου Χωραφά - όπως και της πανέμορφης μικρής που υποδύεται τη Μελίσα, οι οποίοι κάνουν τα όσα συμβαίνουν στην οθόνη να μοιάζουν αμυδρά ρεαλιστικά.
Γιατί κατά τα άλλα, το «Χωρίς Σύνορα» μοιάζει τόσο υπερβολικό και γλυκερό, όσο το χρωματισμένο ροζ μαλλί της γριάς που πουλάει στους δρόμους ο Θανάσης. Στα χνάρια του παλιού ελληνικού μελοδράματος, ο Γκαϊτατζής κάνει τα πάντα για να το αντιγράψει, παρότι είναι προφανώς ανεπίκαιρο και δύσκολα πιστευτό και χωρίς καμιά προσπάθεια να το μεταφέρει στο σήμερα, ιδεολογικά, σεναριακά ή σκηνοθετικά.
Αποτέλεσμα, ήδη από την έναρξη της ταινίας (που ξεκινά με το τέλος, σχεδόν, της ιστορίας και συνεχίζει με flash back), ν' αναρωτιέσαι αν υπάρχει μία δόση παρωδίας στα φολκλόρ δραματικά ξεσπάσματα των ταλαίπωρων μικροαστών ηρώων. Αλλά όχι. Και παρότι υπάρχουν πολλές λατέρνες, πληθωρικές μελαχρινές (βλέπε Δωροθέα Μερκούρη) και λαϊκοί λεβέντες (βλέπε Απόστολο Γκλέτσο σε ρόλο καλόκαρδου αστυνομικού), η όποια αυθεντικότητα ενός Νίκου Ξανθόπουλου στον «Βιοπαλαιστή» γίνεται νοσταλγική ανάμνηση.