Λονδίνο, 1970. Τα καλλιστεία για την ανάδειξη της «Μις Κόσμος» πραγματοποιούνται στο Λονδίνο με παρουσιαστή τον θρυλικό Αμερικανό κωμικό, Μπομπ Χόουπ. Πρόκειται για τον διαγωνισμό με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση σε όλο τον κόσμο, με περισσότερους από 100 εκατομμύρια τηλεθεατές. Με το επιχείρημα ότι οι διαγωνισμοί ομορφιάς ταπεινώνουν τις γυναίκες, το ανερχόμενο Κίνημα για τη Γυναικεία Χειραφέτηση κέρδισε εν μία νυκτί τα φώτα της δημοσιότητας, εισβάλοντας στη σκηνή και διακόπτοντας τη ζωντανή αναμετάδοση. Oταν ο διαγωνισμός συνεχίστηκε, το αναπάντεχο αποτέλεσμά προκάλεσε έντονες αντιδράσεις. Μέσα σε λίγες ώρες, το παγκόσμιο κοινό είδε την πατριαρχία να χάνει έδαφος.
«Η μάχη εναντίον της πατριαρχίας συνεχίζεται», είναι η φράση που κλείνει αυτή την ίσως ελαφρώς ξεχασμένη ιστορία γυναικείας χειραφέτησης, από τις αρχές της δεκαετίας του 70 και είναι αυτή η φράση που συνοψίζει τόσο το αυθάδες χιούμορ της, όσο και το αγωνιστικό της πνεύμα. Γυρισμένη με το κοινό στο μυαλό της, κομψή αλλά όχι απαραίτητα στρογγυλεμένη, γοητευτική αλλά ευφυής, η κωμωδία της Φιλίπα Λόουθορπ, είναι αναμφίβολα μια ταινία με μήνυμα αλλά ξέρει ότι για να το παραδώσει αποτελεσματικά, το μέσο οφείλει να είναι φροντισμένο και επιτυχημένο.
Και η «Miss Απειθαρχία» είναι όλα τα παραπάνω, μια ελαφριά, ψύχραιμη, αλλά και ξεκάθαρα μαχητική ταινία, για μια από τις πρώτες σελίδες του γυναικείου κινήματος στη Μεγάλη Βρετανία που βρίσκει το χιούμορ σε αυτό που κάποτε ήταν απλά μια εξωφρενικά εξοργιστική κανονικότητα και αντανακλά διακριτικά της ανισότητες και τις καθημερινές διακρίσεις που ακόμη υπάρχουν στην κοινωνία ακόμη και σήμερα.
Με ένα σενάριο που ενώνει σωστά όλες τις τελείες και που δεν χάνει το πνεύμα και το χιούμορ του ακόμη και στις πιο σοβαρές στιγμές, χαρακτήρες που ισορροπούν χωρίς πρόβλημα ανάμεσα στο συμβολικό και το αληθινό με μια σκηνοθεσία που κρατά σωστά τον ρυθμό, το «Miss Απειθαρχία» είναι μια σχεδόν παλιάς κοπής βρετανική νοστιμιά που δεν φοβάται να είναι ελαφριά δίχως στιγμή να παραμελεί την ουσία της.