Φεστιβάλ / Βραβεία

Βενετία 2013: Ο Κλιντ Ιστγουντ μπορεί να είναι υπερήφανος για τους Γιαπωνέζους «Ασυγχώρητους»

στα 10

Ενα από τα καλύτερα γουέστερν όλων των εποχών γίνεται ένα επικό μελόδραμα σαμουράι στην πιστή ιαπωνική εκδοχή των «Ασυγχώρητων» που προβλήθηκε εκτός διαγωνιστικού προγράμματος στο 70ό ΔΙεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας.

Βενετία 2013: Ο Κλιντ Ιστγουντ μπορεί να είναι υπερήφανος για τους Γιαπωνέζους «Ασυγχώρητους»

Τα δάνεια ανάμεσα στους σαμουράι και τους καουμπόιδες δεν εξαντλήθηκαν ποτέ στο προφανές ριμέικ των «Επτά Σαμουράι» από τον Τζον Στέρτζες στο «The Magnificent Seven» του 1969 ή στην αναφορά του «Για Μια Χούφτα Δολάρια» στο «Γιοζίμπο».

Η διαδρομή από την Αγρια Δύση στην Ιαπωνία των σαμουράι υπήρξε όσο αχανής όσο και μια σφαίρα δρόμος για όσους μπόρεσαν να δουν τις ομοιότητες ανάμεσα στο άδειο τοπίο της Αμερικής και της Ιαπωνίας, στους κώδικες τιμής μοναχικών ανδρών-πολεμιστών και σε ιστορίες που έχτισαν τη μυθολογία δύο πολιτισμών που χτίστηκαν πάνω στη βία και το αίμα.

Το ιαπωνικό ριμέικ των «Ασυγχώρητων» είναι τόσο πιστό στο φιλμ του Κλιντ Ιστγουντ με έναν τρόπο που καταφέρνει να μοιάζει με σενάριο που γράφτηκε πρώτη φορά για να αφηγηθεί την ιστορία ενός μεσήλικα σαμουράι που θα αφήσει την ήσυχη ζωή στη φάρμα του για να ακολουθήσει έναν πληρωμένο δολοφόνο στο κατόπι δύο ανδρών που πρέπει να πληρώσουν για τον τραυματισμό μιας πόρνης.

2

Αν, όμως, η ταινία του Ιστγουντ ήταν μια ωδή πάνω στη μελαγχολία, ένα βαθιά θλιμμένο δοκίμιο πάνω στη βία και τον ανδρισμό και μαζί το τέλος όλων των γουέστερν όπως τα γνωρίζαμε, η ιαπωνική εκδοχή του είναι ένα ελεγειακό μελοδραματικό έπος πάνω στη συγχώρεση, φτιαγμένο με την ίδια μελαγχολία των απόκληρων και αδύναμων ηρώων του που αναζητούν δικαιοσύνη σε έναν κόσμο που έχει προ πολλού ξεχάσει τη σημασία της.

Εξαιρετικά φωτογραφημένο, λυρικά σκηνοθετημένο, βίαιο αλλά και βαθιά συγκινητικό, δεξιοτεχνικά δομημένο στα όρια του «κλασικού», το «Unforgiven» του Σανγκ-ιλ Λι δεν θα ήταν βέβαια τίποτα από όλα τα παραπάνω αν στον πρωταγωνιστικό ρόλο ο Κεν Γουατανάμπε (πρωταγωνιστής του Ιστγουντ στα «Γράμματα από την Ιβο Τζίμα») δεν μετέφερε στο βλέμμα και τους ώμους του όλη την ιστορία των σαμουράι και μιας χώρας σε αναρχία σαν ένα χρέος που θα πρέπει να πληρώσει με τη ζωή του.

2

Ακριβώς, όπως ο Γουίλιαμ Μάνι του Ιστγουντ, ο Τζουμπέι του Γουατανάμπε είναι ο φτωχός και μόνος σαμουράι που δεν θα μπορέσει ποτέ να ξεφύγει από τη μοίρα του, σύμβολο ενός παραλογισμού βίας που θα τον θέσει εκτός συστήματος, αλλά ταυτόχρονα θα τον αφήσει στη μνήμη όσων τον συναντούν ως μια μυθική φιγούρα για τα άκρα στα οποία πρέπει να φτάσεις προκειμένου να κάνεις το καλό.

Ο Κλιντ Ιστγουντ μπορεί να είναι υπερήφανος...

Διαβάστε και δείτε εδώ περισσότερα για το ιαπωνικό ριμέικ των «Ασυγχώρητων».


Διαβάστε όλα όσα συμβαίνουν μέσα και έξω από τις αίθουσες του 70ού Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας στο ειδικό τμήμα του Flix που ανανεώνεται συνεχώς.