Το αυθόρμητο χειροκρότημα πριν ακόμη πέσουν οι τίτλοι τέλους στην πρώτη (ανεπίσημη) προβολή της νέας μικρού μήκους ταινίας του Θανάση Νεοφώτιστου ήταν ενδεικτικό της έντασης που για τα προηγούμενα 12 περίπου λεπτά είχαν μεταφέρει αυτούσια στην οθόνη της τεράστιας αίθουσας Palabiennale στο Λίντο την ατμόσφαιρα της περιοχής γύρω από το Αρχαιολογικό Μουσείο στα υποβαθμισμένα Εξάρχεια, στο κέντρο της Αθήνας.
Μια κοπέλα τρέχει για να προλάβει μια οντισιόν που θα της αλλάξει τη ζωή. Τη βλέπουμε μόνο από πίσω καθώς διασχίζει τη Λεωφόρο Πατησίων και φτάνει στον πραύλιο χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου. Ενα τηλεφώνημα από το μικρό της γιο θα κορφυφώσει την ήδη αγχωμένη διαδρομή της. Ενώ η ίδια είχε φροντίσει να μην είναι μόνος του στο σπίτι, η κοπέλα που θα ήταν μαζί του λείπει και το τηλέφωνό της είναι κλειστό. Το δίλημμα δεν είναι ξεκάθαρο. Ενα παιδί μόνο του στο σπίτι, έκθετο σε όλους τους κινδύνους που δεν μπορεί να προβλέψει ή μια οντισιόν για την οποία πάλεψε και τώρα μοιάζει να έχει κερδίσει;
Διαβάστε αναλυτικά: Βενετία 2018: Ο Θανάσης Νεοφώτιστος μιλάει στο Flix για τη διαδρομή «Λεωφόρος Πατησίων»-Βενετία
Η διαδρομή της ξεκινάει όπως του κάθε Αθηναίου που προσπαθεί να κινηθεί σε μια πόλη δύσκολη, με κίνηση, ανύπαρκτα πεζοδρόμια και κάθε λογής εμπόδια και κορυφώνεται σιγά σιγά σε έναν εφιάλτη. Θα προσπαθήσει να βρει τη λύση καθώς πλησιάζει στο όνειρο. Και εκεί, ξαφνικά (ή τελικά όχι και τόσο ξαφνικά για να μιλήσουμε κάποια στιγμή σε αυτή τη χώρα για τη συνήθεια που μας έχει κάνει να παραβλέπουμε την ανομία, την ασχήμια και την παρακμή) ξεσπάει μια οδομαχία με μολότοφ...
Είναι σαφές πως ο Θανάσης Νεοφώτιστος εμπνέεται από μια Αθήνα αφιλόξενη που μοιάζει αδύνατον να στεγάσει μια «κανονική» διαδρομή ενός ανθρώπου προς το όνειρο και μαζί από τη φιγούρα (δεν βλέπουμε ποτέ το πρόσωπό της) μιας γυναίκας που προσπαθεί να παίξει με επιτυχία όλους τους ρόλους που έχει επιλέξει ή ακόμη και αυτούς που της έχουν ανατεθεί ερήμην της.
Σε μια ταινία μικρού μήκους που κοιτάζει πέρα από τα χρόνια της κρίσης, σκηνοθετημένη με ένταση, απλότητα και συναισθηματικό αντίκτυπο.